Tuleeko hampaan poistosta automaattisesti sairaslomaa?

sellainen olisi oletettavasti torstaina iltapäivällä edessä, mutta kuitenkin seuraavana yönä jo pitäisi olla skarppina töissä.

Mitä mieltä olette, pystynkö töihin silloin yöllä? Luulen, että peruspuudute riittää poiston yhteydessä, en tarvitse rauhoittavia, vaikka minulla onkin hammaslääkärikammo.

Olenko liian optimistinen, pohtiessani pystyväni töhin? Periaatteessa voisin hissukseen jaella niitä sanomalehtiä. :D
 
[QUOTE="vieras";28217821]minä en saanut mitään sairaslomia. Kesken työpäivän poistettiin ja vielä viilto ikeneen ja kaivettiin hammsa. Siitä sitten suoraan töihin.[/QUOTE]

No nyt minua kiinnostaa tietää, että millaista työtä teet?! Itsellä kun on vähän sellainen fyysinen työ, jos vaan jaksaa juosta. Mutta rappusia on mentävä ylös ja alas, ilman hissiä.
 
"mievaan"
Se ihan riippuu siitä kuinka kipeä poistokojta on poiston jälkeen. Itse olin seuraavan päivän pois töistä, halusin että verihyytymä tulee kunnolla kuopan päälle ja ei vaan lähde irti. Ja muutenkin otin rennosti jotta ei ala särkemään.

Tietty sanomalehtien jakaminen ei ole fyysisesti raskasta, paitsi jos on paljon rappusia mentävänä. Kehottaisin pitäpään yön vapaana, mutta se on sun päätös :)
 
Mulle ainakin kirjoitettiin sairaslomaa, kun on fyysinen työ, että pääsee se verenvuoto asettumaan. Torstaina aamupäivällä poistettiin ja to loppupäivä-pe oli sairaslomaa. Hoito-ohjeessa luki (muistaakseni) että 3 päivää pitää välttää ponnistuksia ja kovaa rasitusta.
 
eikun
Ei ainakaan mies saanut automaattisesti. Eikä siis ollenkaan kun ei älynnyt edes kysyä. :D Kipulääkereseptin sai mutta kyl illaksi meni töihin, tais viilauspäivä vielä olla hallilla eli ihan ruumiillista hommaa. Oli kyllä jomottanut ja verta syljeskellyt koko illan että saikkupäivä olis hyvinkin ollut paikallaan ainakin tuohon hommaan.
 
[QUOTE="mievaan";28217832]Se ihan riippuu siitä kuinka kipeä poistokojta on poiston jälkeen. Itse olin seuraavan päivän pois töistä, halusin että verihyytymä tulee kunnolla kuopan päälle ja ei vaan lähde irti. Ja muutenkin otin rennosti jotta ei ala särkemään.

Tietty sanomalehtien jakaminen ei ole fyysisesti raskasta, paitsi jos on paljon rappusia mentävänä. Kehottaisin pitäpään yön vapaana, mutta se on sun päätös :)[/QUOTE]

Sepä se, kun ei millään viittis taas olla töistä poissakaan. Mulla olis muutenkin enää vain yhteensä 4 työpäivää tuossa firmassa.
 
[QUOTE="mievaan";28217832]Se ihan riippuu siitä kuinka kipeä poistokojta on poiston jälkeen. Itse olin seuraavan päivän pois töistä, halusin että verihyytymä tulee kunnolla kuopan päälle ja ei vaan lähde irti. Ja muutenkin otin rennosti jotta ei ala särkemään.

Tietty sanomalehtien jakaminen ei ole fyysisesti raskasta, paitsi jos on paljon rappusia mentävänä. Kehottaisin pitäpään yön vapaana, mutta se on sun päätös :)[/QUOTE]

Miten niin sanomalehtien jakaminen ei ole fyysisesti raskasta? :O
 
-.-
Itse sain 3 päivää saikkua ja onneks oli vielä viikonloppukin perään. Fyysinen työ. Hammasta poistettiin yli tunti, juurta ei saatu kokonaan pois. Sain antibiootit, särkylääkkeet ja kovan kuumeen. Ei menny niinku strömsössä.
 
Multa on kaks viety kesken työpäivän. Hyvin pysy olla töissä vaikka puhe hieman sammalsi tuppojen takia. Otin vaan iisimmin. Leikattujen päälle en menny sillepäivää enää töihin. Eli ei taida automaattisesti saada saikkua.
 
Itse sain 3 päivää saikkua ja onneks oli vielä viikonloppukin perään. Fyysinen työ. Hammasta poistettiin yli tunti, juurta ei saatu kokonaan pois. Sain antibiootit, särkylääkkeet ja kovan kuumeen. Ei menny niinku strömsössä.
No hui! Multa otettiin röntgenkuvat ja lääkäri povasi helppoja poistoja. Yhteensä 3 hammasta lähtee ja joista 2 otetaan kerralla ja kolmas jätetään hamaan tulevaisuuteen.
 
No se riippuu paljon. Mulla on kahdenlaista reittiä mentävänä, toisella reitillä jaetaan suoraan postilaatikoihin, mikä on naurettavan helppoa ja tällä, mihin olen nyt menossa töihin, on sitten melkein pelkkää hissitöntä kerrostaloa.
Onnistuisikohan jos kysyisit, että saisitko tehdä tuota helpompaa reittiä sen perjantain ettei tarvitsisi olla poissa?
 
"Vieras"
Riippuu tyosta. Hammaslaakari tokko sita sairaslomaa kirjoittaa... kunhan ei vuoda tai ei ole taipumusta vuotoon. Urheilua/painavia lasteja ei varmaan suositella nosteltavaksi 24-48 tuntiin.

Puudutusaine, jos sita kaytetaan pitaa kivun hetken poissa ja sit voi kipulaakkeita ottaa paripaivaa, jos tarvii. Antibiootti, jos tulehdusta.

Keskustele asiasta hammaslaakarin kanssa kerro millaista tyota teet.
 
[QUOTE="mievaan";28217908]Siinä on se suuri riski että verihyytymä lähtee kuopasta liikkeelle, ja se ei ole sit hyvä juttu.

Vielä jos keksi poistetaan samaan aikaan, niin varmaan lääkäri jo antaa sairaslomaa kysymärrä.[/QUOTE]
Mulla onkin kokemusta siitä "kuivakuopasta". On muuten kivulias ja hidas paranemaan.
 
Eli siis saattaa saikkua joka tapauksessa tullakin. Voi voi! : /

Hitto että olen monta vuotta kinunnut noitten viisureitten poistoa (huom. julkisella) ja nyt kun menin yksityiselle, ottivat heti vakavasti toiveeni ja nyt viimein pääsen niistä eroon. :)
Ennen olen ollut tyytyväinen julkiseen palveluun hammashuollon osalta, mutta enää en kyllä todellakaan tuonne julkiselle puolelle mene, maksan mieluummin paljon enemmän siitä, että suuni saa asianmukaista hoitoa, eikä vain "sinnepäin"-hoitoa.
 
Eli siis saattaa saikkua joka tapauksessa tullakin. Voi voi! : /

Hitto että olen monta vuotta kinunnut noitten viisureitten poistoa (huom. julkisella) ja nyt kun menin yksityiselle, ottivat heti vakavasti toiveeni ja nyt viimein pääsen niistä eroon. :)
Ennen olen ollut tyytyväinen julkiseen palveluun hammashuollon osalta, mutta enää en kyllä todellakaan tuonne julkiselle puolelle mene, maksan mieluummin paljon enemmän siitä, että suuni saa asianmukaista hoitoa, eikä vain "sinnepäin"-hoitoa.
Eivät taida julkisella ihan helposti poistaa jos ei ole "oikeaa" syytä. Esim. itsellä ei mahtuneet alaviisurit kunnolla puhkeamaan (liian ahdas hammasrivistö) ja tulehtuivat sen takia jatkuvasti joten oli pakko poistaa. Onneksi yksityisellä saa mitä haluaa ja eipä tuo taida paljon kalliimpaa kelakorvausten jälkeen kuin julkisellakaan. Itse en enää julkiselle mene kun viimeksi juurihoidon yhteydessä halkaisivat vahingossa koko hampaan ja se piti poistaa sen takia.
 
pdji
jos aamulla/aamupäivällä poisto niin yöksi voit hyvin mennä töihin.
Hamoaan poisto aukko hyyttyy normaalisti alle tunnissa. Varaa panadolia tms kotiin. eriasia sitten hammasLEIKKAUKSET, joissa todellakin hammas leikataan irti. niistä saa monesti päivän kaksi.

Ei ole mitään syytä jäädä sairaslomalle normaalin hampaanpoiston jälkeen.
 
Eivät taida julkisella ihan helposti poistaa jos ei ole "oikeaa" syytä. Esim. itsellä ei mahtuneet alaviisurit kunnolla puhkeamaan (liian ahdas hammasrivistö) ja tulehtuivat sen takia jatkuvasti joten oli pakko poistaa. Onneksi yksityisellä saa mitä haluaa ja eipä tuo taida paljon kalliimpaa kelakorvausten jälkeen kuin julkisellakaan. Itse en enää julkiselle mene kun viimeksi juurihoidon yhteydessä halkaisivat vahingossa koko hampaan ja se piti poistaa sen takia.
Mitä nyt kävi ilmi, että yksi noista viisureista on läpimätä, nyt kiva monttu tuossa hampaassa kun lohkes palanen ja sitä vihloo. Muutenkin kuulemma voi kaikki vaivat jäädä muutamassa kuukaudessa pois ja purenta asettua niin, etten välttämättä enää tarvitse käyttää purentakiskoakaan öisin. Noh, toiveissa on hyvä elää ja optimistisena olla edes välillä... :xmas:
 

Yhteistyössä