Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta (lomailua toisen sukupuolen edustajan kanssa)

mietis nyt
[QUOTE="sondersson";23022516]kyllä se läheisyys mun mielestä tekee siihen aika selkeän eron.[/QUOTE]

Kerros tästä nyt ihan konkreettisia asioita perus pariin?

Ja lasketko perheeseesi henkilöitä, joita et pidä mitenkään läheisenä...? Sanoit vielä rakastavasi exääsi ja hän sua, joten....??
 
"sondersson"
No kyllä 4v jo ymmärtää jo perusteet kaikesta! Onhan noissa lastenohjelmissakin kerrottu äiti ja isipuolista yms ja vaikka meillä ei ole edes erottu (eikä sellaisesta edes puhuttu), niin olen kertonut miksi jollain on äiti ja samaan aikaan äitipuoli.

Eikö sun lapsesi kysy asioita ollenkaan...?
kyselee niin maan perkeleesti, mutta onneksi ei tästä asiasta vielä. En oikeen tiedä mitä sanoisin. Enkä kyllä mieti sitä etukäteen, se on ihan turhaa. Sano nyt mitä väliä sillä on, miten mä asiasta kerron. Lapselle kumminkin se ainoa merkittävä asia tässä on, ettei asuta kaikki samassa kämpässä. Eli miksei riitä kun sanon ettei asuta yhdessä enää?
 
"sondersson"
[QUOTE="vieras";23022570]Kerro nyt miten olen ymmärtänyt kaiken ihan päin persettä? Miten teidän PERHEENNE on erilainen nyt kuin aikaisemmin? Samat henkilöt siihen kuuluvat edelleen mielestäsi. Perhe asuu ja toimii hieman eri tavalla kuin aiemmin, mutta perhe on silti ihan sama. Eli onko se teidän perheenne nyt muuttunut vai ei?[/QUOTE]

hyvä hyvä, noin just. Viimeinen kysymys tuossa on vielä vähän daa, mutta muuten hyvä.
 
"vieras"
[QUOTE="sondersson";23022714]hyvä hyvä, noin just. Viimeinen kysymys tuossa on vielä vähän daa, mutta muuten hyvä.[/QUOTE]

No niin, eli sinusta perheenne ei ole muuttunut. Äskeisessä viestissä kuitenkin sanoit, että olen ymmärtänyt päin persettä, kun sanoin että näinhän olet itse koko ajan sanonut.

Miksi koko ajan pidät minua tyhmänä ja väität että olen ymmärtänyt väärin, kun kuitenkin hetken päästä sanot, että "näinhän olen yrittänyt koko ajan sanoa".

Eli SINUN mielestäsi eron myötä perhe ei ole muuttunut.

Yleensä (minun ja monien muiden mielestä) eron myötä perhe muuttuu. Yksi tai useampi lähtee perheestä pois. Mutta perhe ei KATOA. Se on siis erilainen kuin ennen.

Sinusta: ei ole muuttunut
Minusta: erilainen kuin ennen

Muuttuminen on eri asia kuin katoaminen.

Ymmärrätkö?
 
mietis nyt
[QUOTE="sondersson";23022700]en tietenkään laske, mitä sä siellä urpoilet? Tämä riittää mulle nyt sun osalta.[/QUOTE]

Eli et taida itse osata edes vastata alkuperäiseeni kysymykseeni, Eli miten homma eroaisi LASTEN SILMISSÄ oletteko eronneet vai ette?

********************************************

Oletko miettinyt yhtään, että miten voi lapsi ymmärtää eronne, kun jo tämä ketju osoittaa, ettei aikuisetkaan ymmärrä teidän eroonne, saati ajatustasi perheestä yms..?

Mun puolesta saat ajatella perheeseesi, vaikka ulkona juoksevan pupujussin. Jotenkin vain säälittää lapset, jotka eivät saa mitään selkoa erostanne. Äitin luona kyläilee välillä joku äijä, mutta on yhä perhe, jossa on isi ja äiti jne. Mun 4v lapsi muuten ymmärtää myös pettämisen ajatuksen. Esim. kauniita ja rohkeita katsoessa hoksaa, jos joku antaa väärälle ihmiselle pusun, vaikkei edes ymmärrä englantia! Älä pidä niitä lapsiasi pienempinä ja ymmärtämättömämpinä kuin ne onkaan! Ne ymmärtää ja paljon jo tuossa iässä! Lapsesi menee taatusti sekaisin selityksistäsi, ehket edes itse ymmärrä selityksiäsi vielä, koska et taida olla koko eroa käsitellyt ajatuksissasi.
 
"vieras"
[QUOTE="sondersson";23020338]me erottiin koska me ei vaan mitenkään tulla toimeen, jos tarvii pitempään olla saman katon alla. Riitoja oli tosi paljon, ja lapsetkin sitä sai välillä todistaa.[/QUOTE]
Oletko kuullut sellaisesta ratkaisusta, että oltaisiin yhdessä, mutta asuttaisiin erillään. Näin moni vanhempana liittoon mennyt toimii ja on myös mahdollista lapsiperheessä (muutenkin kuin tukien takia). Näin yhdessä asumisen estävät vaikeudet eivät tule koko suhteen tielle. Tietyissä asioissa on mahdotonta muuttaa toista ja tämä on joskus hyvä kompromissi. Kun tilanne olisi selkeä myös lapsille, niin siitä ei olisi haittaa, kuten silloin, jos väkisin erotaan, mutta kuitenkin halutaan olla yhdessä.
 
[QUOTE="vieras";23022754]No niin, eli sinusta perheenne ei ole muuttunut. Äskeisessä viestissä kuitenkin sanoit, että olen ymmärtänyt päin persettä, kun sanoin että näinhän olet itse koko ajan sanonut.

Miksi koko ajan pidät minua tyhmänä ja väität että olen ymmärtänyt väärin, kun kuitenkin hetken päästä sanot, että "näinhän olen yrittänyt koko ajan sanoa".

Eli SINUN mielestäsi eron myötä perhe ei ole muuttunut.

Yleensä (minun ja monien muiden mielestä) eron myötä perhe muuttuu. Yksi tai useampi lähtee perheestä pois. Mutta perhe ei KATOA. Se on siis erilainen kuin ennen.

Sinusta: ei ole muuttunut
Minusta: erilainen kuin ennen

Muuttuminen on eri asia kuin katoaminen.

Ymmärrätkö?[/QUOTE]

nyt meni taas päin peetä, eka ja tämä väärin, se toka oikein.
 
Eli et taida itse osata edes vastata alkuperäiseeni kysymykseeni, Eli miten homma eroaisi LASTEN SILMISSÄ oletteko eronneet vai ette?

********************************************

Oletko miettinyt yhtään, että miten voi lapsi ymmärtää eronne, kun jo tämä ketju osoittaa, ettei aikuisetkaan ymmärrä teidän eroonne, saati ajatustasi perheestä yms..?

Mun puolesta saat ajatella perheeseesi, vaikka ulkona juoksevan pupujussin. Jotenkin vain säälittää lapset, jotka eivät saa mitään selkoa erostanne. Äitin luona kyläilee välillä joku äijä, mutta on yhä perhe, jossa on isi ja äiti jne. Mun 4v lapsi muuten ymmärtää myös pettämisen ajatuksen. Esim. kauniita ja rohkeita katsoessa hoksaa, jos joku antaa väärälle ihmiselle pusun, vaikkei edes ymmärrä englantia! Älä pidä niitä lapsiasi pienempinä ja ymmärtämättömämpinä kuin ne onkaan! Ne ymmärtää ja paljon jo tuossa iässä! Lapsesi menee taatusti sekaisin selityksistäsi, ehket edes itse ymmärrä selityksiäsi vielä, koska et taida olla koko eroa käsitellyt ajatuksissasi.
mun luonani ei kyläile mitään äijää. Mä en ole selittänyt mitään muuta kun että äiti ja isä ei enää asu yhdessä. Lopun voin selittää sitten kun ovat tottuneet tähän tilanteeseen ja se on ylipäätään ajankohtaista. Ihan tosissaanko mun pitäisi tässä heti sanoa että isi ja äiti eroavat nyt ja äiti on nyt toisen miehen kanssa. Mitä lapset tästä hyötyisi? Kyllä mä vähän epäilen että tämä mun tapani on parempi.
 
[QUOTE="vieras";23023033]Oletko kuullut sellaisesta ratkaisusta, että oltaisiin yhdessä, mutta asuttaisiin erillään. Näin moni vanhempana liittoon mennyt toimii ja on myös mahdollista lapsiperheessä (muutenkin kuin tukien takia). Näin yhdessä asumisen estävät vaikeudet eivät tule koko suhteen tielle. Tietyissä asioissa on mahdotonta muuttaa toista ja tämä on joskus hyvä kompromissi. Kun tilanne olisi selkeä myös lapsille, niin siitä ei olisi haittaa, kuten silloin, jos väkisin erotaan, mutta kuitenkin halutaan olla yhdessä.[/QUOTE]

olen toki, mutta se ei sovi meille. Ja miten se olisi selkeämpää lapsille? Nyt on näin että isä ja äiti ei ole yhdessä eikä asu yhdessä. Sun ehdotuksen mukaan isä ja äiti olisi yhdessä mutta ei asu yhdessä. Mun mielestä ei kuulosta selkeämmältä varsinkaan lapsen näkökulmasta ajateltuna.
 
huohh
Mä en leiki kenenkään tunteilla. Hän elättelee ehkä toivoa mutta sehän nyt on erotessa ihan normaalia. Ja hän tietää varsin hyvin että omapa oli valintansa, mä annoin kaksi vaihtoehtoa.
Kaikesta paistaa nyt läpi se, että satunnainen petikumppanisi on vain koston väline, jolla kiusaat ex -miestäsi, kun olikin niin "kamala" että erosi sinusta. Tätä keskustelua lukeneena en kyllä ihmettelekään, että erosi.
 
itsekin eron kokenut
miksi noin pienille lapsille pitäisi asiaa selittää noin? Vähän niinku tyyliin nyt on kaikki revitty rikki, perhettä ei enää ole... Miksi ihan pikkusten lasten pitäisi tajuta se asia samalla tavalla kuin aikuisten?

Mä en leiki kenenkään tunteilla. Hän elättelee ehkä toivoa mutta sehän nyt on erotessa ihan normaalia. Ja hän tietää varsin hyvin että omapa oli valintansa, mä annoin kaksi vaihtoehtoa.
Lapsesi ovat siis vasta 2- ja 4-vuotiaita, eli siis kovin pieniä vielä. Ei tietenkään heille tarvitse sanoa, että nyt kaikki on revitty rikki ym. kuten ei noin sanota isommillekkaan.

Mutta nyt, kun tiedän lastesi iän, en enää niin kovin ihmettele toimintaasi. Olen samaa mieltä, että kaksivuotias ei vielä ymmärrä teidän kuvioita, mutta toisaalta 4-vuotias jo ymmärtää hieman enemmän. Ymmärrän, että haluat lastesi ikäänkuin kasvavan siihen, että te pikkuhiljaa eroatte. Näin pienten kohdalla kyllä ymmärrän sinua, mutta en lähtisi kuitenkaan sille linjalle.

Nyt kun lapsenne ovat noin pieniä, teidän nimenomaan olisi heidän kannaltaan paljon helpompi tehdä se kunnollinen pesäero. Ja pesäerolla en tarkoita sitä, että ette olisi enää toistenne kanssa lainkaan tekemisissä, vaan että näytätte lapsille selkeästi sen, että ette ole enää perhe. Eli sinä ja miehesi olette eronneet, mutta rakastatte silti lapsianne isinä ja äitinä.

Meillä lapset olivat erotessamme 4,5v, 9v ja 10v. Kaikkein rankimmin asian otti vanhin, sitten keskimmäinen ja helpoiten yli pääsi nuorin. Kaikista parhaiten asian käsitteli nuorin, hän kyseli eniten ja tyytyi niihin minun selityksiin, joita hänelle annoin hänen ikätasonsa huomioon ottaen.

Isommat lapset olivat aluksi sulkeutuneita, ja heidän kanssa oli pitkä tie kuljettavana, ennenkuin päästiin sanallisesti edes käsittelemään asiaa. Heiltä tuli sitten vaikeita kysymyksiä joihin vastaaminen teki kipeää.

Sinulle tekee vaikeaa sanoa lapsillesi ääneen sana ero. Mutta niin se tekee kaikille, minullekin. Kun sen sanoo lapsille, asiasta tulee tavallaan oikeasti totta.
 
"vieras"
nyt meni taas päin peetä, eka ja tämä väärin, se toka oikein.
Siis millä tavalla väärin, tuohan on sama juttu kuin aikaisemmissakin viesteissäni. Minä puhun koko ajan samasta asiasta, samoin sinä. Tuossa viimeisimmässä viestissä oli tiivistettynä molempien kannat. Jos jotain on väärin, täsmennä se äläkä latele oikein/väärin-tuomioita. Rasittavaa selittää omaa kantaa ja kysyä sinun kantaasi moneen kertaan ja joka kerralla tulee eri vastaus, mutta ei mitään selitystä, mitä olen ymmärtänyt väärin.
 
"vieras"
Mitä pienempiä lapsesi ovat erotessanne,sitä paremmin he siihen tottuvat. Lapsilla on kaksi kotia ja piste. On isä elämä ja äidin elämä joihin molempiin he kuuluvat. Lapsesi kasvavat kahden perheen lapsiksi. Voithan tietysti halutessasi tehdä niin,että vitkuttelet ja vatkuttelet vuosikaudet,ensin loppuu lomailut,sit mökkeilyt,sit yhteiset kyläilyt ja lasten ollessa jotain kymmenen pintaan ne ihmettelee että miks ei isin kaveri Marjut halua että äitikin lähtee Teneriffalle kun ollaan ennenkin oltu porukalla. Siksi kulta pieni,kun me oikeasti erottiin jo viisi vuotta sitten.
 
"sondersson"
Kaikesta paistaa nyt läpi se, että satunnainen petikumppanisi on vain koston väline, jolla kiusaat ex -miestäsi, kun olikin niin "kamala" että erosi sinusta. Tätä keskustelua lukeneena en kyllä ihmettelekään, että erosi.
muahhahhaa :D etkö sä daiju osaa yhtään lukea? Mä otin sen eron. Eikä mulla ole mitään vitun petikumppania, mä en en hypi ties kenen kanssa sänkyyn niinku te muut vissiin teette.
 
"sondersson"
[QUOTE="vieras";23025186]Siis millä tavalla väärin, tuohan on sama juttu kuin aikaisemmissakin viesteissäni. Minä puhun koko ajan samasta asiasta, samoin sinä. Tuossa viimeisimmässä viestissä oli tiivistettynä molempien kannat. Jos jotain on väärin, täsmennä se äläkä latele oikein/väärin-tuomioita. Rasittavaa selittää omaa kantaa ja kysyä sinun kantaasi moneen kertaan ja joka kerralla tulee eri vastaus, mutta ei mitään selitystä, mitä olen ymmärtänyt väärin.[/QUOTE]

kato niitä juttujas ja mun juttuja. tottakai meillä on perhe mutta muuttunut sellainen.
 
"vieras"
[QUOTE="sondersson";23030100]kato niitä juttujas ja mun juttuja. tottakai meillä on perhe mutta muuttunut sellainen.[/QUOTE]

Niin eikä vieläkään kunnon vastausta.

Juurihan pari viestiä sitten sanoit, että sama perhe. Eihän se ole mihinkään sinun mukaasi muuttunut, jos kaikki samat tyypit siihen vielä kuuluvat. Ei se tee perhettä erilaiseksi, että isä pelkästään asuu muualla, mutta lasket hänet yhä perheeseesi kuuluvaksi.

MUTTA jos eroaisitte oikeasti, se perhe olisi erilainen, jakautuisi kahtia. Niinhän sinun mielestäsi ei ole kuitenkaan käynyt. Siinä tapauksessa sanojesi mukaan ei olisi perhettä enää ollenkaan, vaan se olisi revitty.
 
taustalta
[QUOTE="sondersson";23030096]muahhahhaa :D etkö sä daiju osaa yhtään lukea? Mä otin sen eron. Eikä mulla ole mitään vitun petikumppania, mä en en hypi ties kenen kanssa sänkyyn niinku te muut vissiin teette.[/QUOTE]

Sulla alkaa vissiin käämi palaa. Ihan oma on elämäs,mutta jos et itse huomaa millaista itsepetosta harrastat niin ihan sama se varmaan muille on :D Vänkytä mitä haluat,mutta lapsesi eivät todellakaan tuolla kuviolla käsitä mitä "erota" tarkoittaa etkä taida käsittää sitä edes itse. Et halua kestää miehesi huonoja puolia ja haluat kuoria vain kermat päältä. Sanot että mies aiheuttaa sulle masennusta ja itsetuhoisuutta ja silti roikut hänessä etkä osaa päästää kunnolla irti. Jo se kertoo aika paljon että et ole valmis luopumaan juuri mistään. Se on voi voi,kaikkee kun ei voi saada.
 
Kepsis
Itse asiassa nyt kun tämä ketju taasen pompsahti etusivulle niin pakko sanoa että hieman ihmetytti kun tuossa eilen kuulin että naapuriperheen machoisukki on lähtenyt thaimaaseen ilman vaimoaan.

Ei ihan oikeasti käy kyllä kauheen järkeen parisuhteessa moinen temppu.
 

Yhteistyössä