Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta (lomailua toisen sukupuolen edustajan kanssa)

Kun meillä on luultavasti kesällä edessä sellainen tilanne että lähdetään reissuun lasten ja lasten isän kanssa. Ja mulla on uusi mies, siihen mennessä varmaan exälläkin uusi nainen. Että mitäköhän mahtavat nämä siitä ajatella...

Mitä itse ajattelisit jos olisit siis tuo uusi nainen/mies? Saako perhe lomailla yhdessä eron jälkeenkin ja uusista suhteista huolimatta?
 
"mmm"
Kyllä se musta outoa on. Jos siis on jo uudet puolisot kuvioissa. En hyväksyisi. Kaveruus on ok, mutta yhteiset reissut. Voisin kuvitella lastenkin olevan hieman ymmällään, että mikäs kuvio tää on kun isi ja äiskä eronneet ja äitillä on uusi ja nyt meidän entinen perhe lomailee..
 
[QUOTE="mmm";23016356]Kyllä se musta outoa on. Jos siis on jo uudet puolisot kuvioissa. En hyväksyisi. Kaveruus on ok, mutta yhteiset reissut. Voisin kuvitella lastenkin olevan hieman ymmällään, että mikäs kuvio tää on kun isi ja äiskä eronneet ja äitillä on uusi ja nyt meidän entinen perhe lomailee..[/QUOTE]

Niin mut mulla, tai meillä, on vähän silleen et meillä ei ole mitään entistä perhettä vaan ihan oikea perhe. Ja juurikin lasten takia tahdotaan lomailla yhdessä, että hekin näkee ettei meidän perhe eron takia ole kokonaan poissa. Samoin vietetään juhlapäivät yhdessä ja silleen.
 
"vieras"
Niin mut mulla, tai meillä, on vähän silleen et meillä ei ole mitään entistä perhettä vaan ihan oikea perhe. Ja juurikin lasten takia tahdotaan lomailla yhdessä, että hekin näkee ettei meidän perhe eron takia ole kokonaan poissa. Samoin vietetään juhlapäivät yhdessä ja silleen.
Hei oikee perhe on se ennen eroa/uusia kumppaneita. Jos teillä menee niin hyvin et haluutte viettää aikaa yhdessä perheenä niin miks ootte yleensäki eronnu?? Outoo mun mielestä.
 
Kyllä ne vanhemmat edelleen ovat lasten perhettä, ihan oikeaa sellaista, vaikka keskenään ovatkin eronneet. Aika epätavallinen ratkaisu, saattaisin ehkä itsekin nikotella hieman jos mun mies lähtis, mutta luulisin että ymmärtäisin. Kaipa ne exät ois keskenään yhdessä, jos niillä jotain sutinaa vielä olis. Mut se vaan on ihmisten mielestä normaalimpaa, että exät riitelee keskenään, kuin että veisivät yhdessä yhteiset lapsensa lomalle.
 
nyksä
Jokaisella on tosiaan oma ratkaisunsa, enkä sanoisi että outoa, tms. Tosiaan vaan sitä, että jos nyt tällaista mielessäsi mietit, niin se kertoo, että ehkä se ei sinustakaan ihan mutkatonta ole... (?)
 
Alkuperäinen kirjoittaja nyksä;23016412:
Jos kerran tuota mietit, niin tiedät vastauksen omalta osaltasi.

Voisitteko ottaa nyksät mukaan? Edes toisen heistä?
Tottakai voidaan jos ehtivät tutustua ja tulla toimeen keskenään. Nyt erosta on vasta niin vähän aikaa ettei exä todellakaan ole valmis sellaseen. Mä olisin kyllä, mä olen tätä asiaa käsitellyt jo varmaan muutaman vuoden.
 
[QUOTE="vieras";23016404]Hei oikee perhe on se ennen eroa/uusia kumppaneita. Jos teillä menee niin hyvin et haluutte viettää aikaa yhdessä perheenä niin miks ootte yleensäki eronnu?? Outoo mun mielestä.[/QUOTE]

mun mielestä perhe on vanhemmat+lapset aika pitkälti. Vaikka erottais. Ja me kyllä rakastetaan toisiamme, mutta me ei vaan tulla toimeen niin että voitais asua yhdessä.
 
nyksä
Sitä paitsi, mitä väliä muiden mielipiteistä? Olennaisia mielipiteitä tässä tilanteessa on sinun, sinun exäsi, exäsi nykyisen ja sinun nykyisesi. Toki lastenkin mielipidettä voi kuunnella, mutta ilmeisesti asia on heille OK?
 
"mmm"
Kuulostaa siltä, että et halua uusia mukaan. Että haluat eksän kanssa mennä yhdessä lomalle leikkimään sitä perhettä. Kyllä joku raja pitää vetää uuden ja vanhan elämän välille. Jos sitä ei pysty tekemään, niin sopii miettiä oliko ero sittenkään oikea ratkaisu ja onko osapuolet valmiita edes uusiin suhteisiin.
 
huohh
Nykyiset ukot ja akat mukaan, muuten ei mitään asiaa millekään lomareissulle. Ei exät koskaan voi enää olla perhe, tai se sekoittaa lasten ja uusien kumppaneiden asiat. Vaikka nyksät näennäisesti hyväksyisivät asian, tuollaisesta käytöksestä tulisi lisäongelmia joka tapauksessa.
 
nyksä
mun mielestä perhe on vanhemmat+lapset aika pitkälti. Vaikka erottais. Ja me kyllä rakastetaan toisiamme, mutta me ei vaan tulla toimeen niin että voitais asua yhdessä.
Tosiaan, jos ette tule toimeen keskenänne, niin miten tulette lomalla toimeen? Joutuuko lapset seuraamaan nahisteluanne? EI kivaa.

Sitä paitsi, kunnioittakaa nyt niitä nykyisten kumppaneittanne. Luulen, että eivät ole ihastuneet ajatukseen....
 
[QUOTE="mmm";23016437]Kuulostaa siltä, että et halua uusia mukaan. Että haluat eksän kanssa mennä yhdessä lomalle leikkimään sitä perhettä. Kyllä joku raja pitää vetää uuden ja vanhan elämän välille. Jos sitä ei pysty tekemään, niin sopii miettiä oliko ero sittenkään oikea ratkaisu ja onko osapuolet valmiita edes uusiin suhteisiin.[/QUOTE]

Miten niin kuulostaa siltä, sanoinhan että tottakai voi tulla mukaan? Kivaahan se olisi. Eikä meidän tarvii leikkiä perhettä, me ollaan perhe.
 
"vieras"
Niin mut mulla, tai meillä, on vähän silleen et meillä ei ole mitään entistä perhettä vaan ihan oikea perhe. Ja juurikin lasten takia tahdotaan lomailla yhdessä, että hekin näkee ettei meidän perhe eron takia ole kokonaan poissa. Samoin vietetään juhlapäivät yhdessä ja silleen.
Ai siis mielestäsi muodostatte yhtä yhden kokonaisen perheen lasten ja miehesi kanssa? Eli käytännössä myös sinun perheeseesi kuuluu myös ex-mies? Eihän vanhempien läsnäolo lasten elämässä ole sama asia kuin perhe.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nyksä;23016450:
Tosiaan, jos ette tule toimeen keskenänne, niin miten tulette lomalla toimeen? Joutuuko lapset seuraamaan nahisteluanne? EI kivaa.

Sitä paitsi, kunnioittakaa nyt niitä nykyisten kumppaneittanne. Luulen, että eivät ole ihastuneet ajatukseen....
Kyllä me tullaan toimeen lyhyitä aikoja kerrallaan :D Tottakai kunnioitetaan, ei tämä ole vielä ajankohtainen aihe, tuli vaan mieleeni. Jos asia on ongelma sitten kun sen aika on niin keksitään joku ratkaisu mikä sopii kaikille. Ideaalitilanne itselleni olis se että mentäs kaikki isolla porukalla.
 
"mmm"
Ehkä olen rajottunut, mutta musta ei ole normaalia kertoa nykyselle puolisolle rakastavansa vielä eksää. Tai erikoista ainakin on. Kuuluuko tähän teidän perheeseen myös nykyset? Mutta jos järjestely teille sopii, niin antaa palaa.
 
[QUOTE="vieras";23016474]Ai siis mielestäsi muodostatte yhtä yhden kokonaisen perheen lasten ja miehesi kanssa? Eli käytännössä myös sinun perheeseesi kuuluu myös ex-mies? Eihän vanhempien läsnäolo lasten elämässä ole sama asia kuin perhe.[/QUOTE]

Minä muodostan perheen eri tavalla kun läsnäolon perusteella. Kyllähän perheeseen voi kuulua vaikka joku joka asuu toisella puolella maapalloa. Perhe on mulle vanhemmat ja lapset, eikä mulle oikein mene edes jakeluun se, miten voi olla entinen perhe, yhtä tärkeä se perhe on edelleen, ja se sana "entinen" halventaa sitä mielestäni.
 
huohh
Miten niin kuulostaa siltä, sanoinhan että tottakai voi tulla mukaan? Kivaahan se olisi. Eikä meidän tarvii leikkiä perhettä, me ollaan perhe.
Ahaa, uusi miehesi voisi tulla mukaan.... ja olisi kivaa. Voisin veikata että jos hän suostuisi tuollaiseen kuvioon, niin hänellä ei oikeasti olisi kivaa. Vain sinulla olisi voita molemmilla puolilla leipää ja lämmittäähän sellainen mieltä, mutta et voi ajatella vaan itseäsi. Ajattele sitä uutta miestäsi jos sellaisen oikeasti haluat. Mikä uuden miehen rooli siellä reissussa olisi jos sinä olet perheen exän kanssa siellä :D Rattopoika?
 

Yhteistyössä