Tulipa paha mieli, kun erehdyin lukemaan ninaTT:n blogia :(

  • Viestiketjun aloittaja "Silja"
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Vastaisko Nina
[QUOTE="ninaTT";26342218]Perhepedin määritelmänä on, että siellä nukkuu jokin muukin kuin vauva. Ei tarvitse olla koko yötä, ei kaikki aina mene nukkumaan samaan aikaan, eli ei voi olla perhepetiä ja yksinnukkumista, vaan kyllä siellä joku nukkuu.

Pinnasänkyyn ei taida aikuinen mahtua. Totta kai pinnasänky voi olla ihan vanhempien sängyn vieressä ja sehän on paljon parempi vaihtoehto kuin omassa huoneessa yksinnukkuminen. Mutta siinä silti rajoitetaan liikkumista ja laitetaan esteitä vanhemman ja lapsen väliin, vaikka ihokontakti tekisi oikein hyvää vauvalle.[/QUOTE]

Eli perhepeti= siellä nukkuu jokin muukin kuin vauva.
Pinnasänky=siellä nukkuu vain vauva.

No miten se eroaa sitten jos siellä perhepedissä ei tarvitsekkaan nukkua koko yötä vaan vauvan voi jättää sinne nukkumaan yksin? Sehän voi traumatisoida lasta!

Ja miten eroaa se että vauva nukahtaa syliin (vauva joka siis ei liiku itse) ja sitten hänewt siirretään pinnasänkyyn nukkumaan? Aivan sama asiahan, ei siinäkään joku ole koko ajan vauvan kanssa samassa sängyssä? Ja miten liikkumattoman vauvan liikkumisvapautta yleensäkkin rajoittetaan?
 
lopetus
Nina peräänkluuluttaa asiallista keskustelua ja itse haistattelee.

Hän itse kuittaa omat haistettalunsa ja voi härreguudinsa sillä että on vähän väsynyt ja hysteerinen ja ei kannata ottaa niin tosissaan.

No, mä olen nyt vähän väsynyt ja hysteerinen ja ei kannata ottaa iohan tosissaan mutta mun mielestä Nina voi haistaa P.... ja painua V:hen ja lol ja omg. Etsä Nina ihan kyl mitään tajuu mistääm.
 
vrs
Huomasitko viestin, jossa hän sanoi poistuvansa ja että on turha enää huudella perään, koska ei aijo lukea tai vastata enää...?

Eli perhepeti= siellä nukkuu jokin muukin kuin vauva.
Pinnasänky=siellä nukkuu vain vauva.

No miten se eroaa sitten jos siellä perhepedissä ei tarvitsekkaan nukkua koko yötä vaan vauvan voi jättää sinne nukkumaan yksin? Sehän voi traumatisoida lasta!
Käsittääkseni ajatus on, ettei lasta "saa" laittaa paikkaan, josta hän ei itse pääse pois. Tavallisesta sängystä pääsee omin voimin, pinniksestä ei.

Meillä on ollut pinnis sivuvaununa (yksi laita siis oli otettu pois) ja sitten erillisenä sänkynä niin, että pinnoja poistamalla oli tehty kulkuväylä. Minusta nuo oli ihan ok, mutta Ninan suuhun en nyt sanoja käy laittamaan.

Ja miten eroaa se että vauva nukahtaa syliin (vauva joka siis ei liiku itse) ja sitten hänewt siirretään pinnasänkyyn nukkumaan? Aivan sama asiahan, ei siinäkään joku ole koko ajan vauvan kanssa samassa sängyssä? Ja miten liikkumattoman vauvan liikkumisvapautta yleensäkkin rajoittetaan?
Ninan mielipidettä en tiedä.

Minusta niin pienen vauvan, joka ei osaa vielä liikkuakkaan, voisi pitää mukana myös illalla, vaikka jo yöunilla onkin. Sylissä, vierellä sohvalla tms. MUTTA, en itsekään ole niin aina tehnyt, vaan olen kyllä ihan raa'asti dumpannut jälikasvuni sänkyyn.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Mulla on kaksi lasta, joista toinen on nukutettu pinnasängyssä, pidetty unikoulua ja nukkunut vuoden ikäisestä lähtien omassa huoneessa. Tämä lapsi on hyvin itsenäinen, nukkuu ja nukahtaa hyvin eikä pelkää mitään. Ei ole koskaan pelännyt. Vaikka sisarpuoli pelkää ja yrittää pelotella, niin lapseni vain tokaisee ettei mörköjä ja muita ole olemassakaan.

Sitten on nuorempi lapseni, jota on kasvatettu lähes kiintymysvanhemmuuden keinoin. Tämä saa yöllisiä kauhukohtauksia vanhempien vieressäkin ja heräilee öisin. (En usko että nämä ovat seurausta mistään asiasta, kuopus on saanut elää tähän asti tosi turvattua ja hyvää lapsuutta)

Mä en väitä, että kummankaan nukkuminen on seurausta nukkumistottumuksista, mutta halusin jakaa kokemuksen. Mä en tiedä miksi tavallisen äidin tarvitsisi tehdä kasvatuksesta suurtakin tiedettä. Ihan hyviä tuloksia saa aikaan kun kasvattaa lapsiaan rakkaudella. Oli sitten tavallinen tai kiintymysvanhempi. Ja mä väitän, että suurimmalle osalle sopii ihan rakkaudella ja maalaisjärjellä kasvattaminen, sillä liika suoriutuminen äitiydessä tuottaa melko usein pahaa oloa ja äidin paha olo heijastuu lapseenkin.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä