Tunnetko henk.koht. jonkun jolla on oikeasti korona?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tiedätkö sä mistä sä sait sen? Miten pitkään olit samassa paikassa koronapositiivisen kanssa? Miten nopeasti sun oireet alkoi? Millaisia oireita oli alussa? Jöikö sulle jotain vaivoja?

Ei ole varmaa tietoa, itse epäilen saaneeni nyt syksyllä työmatkalla junasta (itse käytän aina maskia, mutta maskittomiahan on junat, bussit ym täynnä) tai työtoverilta (jonka perheessä oli myös koronapos ).
Oireena oli aluksi kuume 38-39.2 yli viikon, ei oikein laskenut kipulääkkeillä, lihassäryt. Ei kurkkukipua, ei nuhaa.
Viikon päästä oireista jouduin päivystyksen kautta sairaalan osastolle hengenahdistuksen takia. Keuhkokuume tuli myös. Fyysisen rasituksen mm portaiden nousun, kävelylenkin jälkeen on yhä hengenahdistusta (ei enää voimakkaana), keskittymisongelmia/hajamielisyyttä, älytön väsymys jatkuu.
 
vierailija
Ei ole varmaa tietoa, itse epäilen saaneeni nyt syksyllä työmatkalla junasta (itse käytän aina maskia, mutta maskittomiahan on junat, bussit ym täynnä) tai työtoverilta (jonka perheessä oli myös koronapos ).
Oireena oli aluksi kuume 38-39.2 yli viikon, ei oikein laskenut kipulääkkeillä, lihassäryt. Ei kurkkukipua, ei nuhaa.
Viikon päästä oireista jouduin päivystyksen kautta sairaalan osastolle hengenahdistuksen takia. Keuhkokuume tuli myös. Fyysisen rasituksen mm portaiden nousun, kävelylenkin jälkeen on yhä hengenahdistusta (ei enää voimakkaana), keskittymisongelmia/hajamielisyyttä, älytön väsymys jatkuu.
Kuumetta oli korkealla vielä kun menin sairaalaan eli 1.5-2 viikkoa.
 
vierailija
Ei ole varmaa tietoa, itse epäilen saaneeni nyt syksyllä työmatkalla junasta (itse käytän aina maskia, mutta maskittomiahan on junat, bussit ym täynnä) tai työtoverilta (jonka perheessä oli myös koronapos ).
Oireena oli aluksi kuume 38-39.2 yli viikon, ei oikein laskenut kipulääkkeillä, lihassäryt. Ei kurkkukipua, ei nuhaa.
Viikon päästä oireista jouduin päivystyksen kautta sairaalan osastolle hengenahdistuksen takia. Keuhkokuume tuli myös. Fyysisen rasituksen mm portaiden nousun, kävelylenkin jälkeen on yhä hengenahdistusta (ei enää voimakkaana), keskittymisongelmia/hajamielisyyttä, älytön väsymys jatkuu.
taidat narrata, echo on sanonut ettei korona ole flunssaa pahempi sairaus
 
vierailija
tunnen. monta vanhusta sekä useita työkavereita. Ei tauti ole mikään normaaliflunssa, ihan perusterveet kollegat on olleet sairaalassa jopa viikkoja ja osa teholla eikä se taudista parantuminen ole monen kohdalla tarkoittanut mitään normaaliolotilaan palaamista vaikka sairastamisesta on useampi kuukausi.
ihmisten tämänhetkinen välinpitämättömyys todella ottaa päähän.
Corona on vain normaali flunssa

t ehco
 
vierailija
Tunnen. Kaveri oli pandemian aika alussa Helsingissä, samassa tilassa yskivien ihmisten kanssa. Hän sairastui vakavasti ja oireet viittaa vahvasti koronaatartuntaan, mutta ei joutunut sairaalaan eikä siis saanut diagnoosia.
 
Tunnen, sairasti pitkään kevättalvella ja keuhkoihin jäi oireita mitkä vaikuttavat edelleen joka päiväisessä elämässä (pienet kävelymatkat, portaiden kävely, asioilla käynti saa hengästymään niin pahasti, että hänen täytyy pysähtyä ja istua).
Peruskunto oli hyvä ennen sairastumista, sekä myös perusterve ihminen kyseessä....eikä ole vanhus.
 
vierailija
Muutama työkaveri on sairastanut koronan. Hyvin helppoja tapauksia olleet eikä tauti ole tarttunut perheenjäseniinkään. Oireet ovat olleet kuin pikkuflunssassa ja menneet parissa päivässä ohi.
 
vierailija
Ensimmäinen sairastunut työkaveri joutui vissiin pitämään kahden viikon pakkoloman. Palkallisena tietenkin. Nythän eristysajat ovat lyhyemmät ja viimeinen tapaus oli pois työstä seitsemän päivää. Kannatti sairastaa keväällä :).
 
vierailija
Meillä on ollut työpaikalla syksystä alkaen jatkuvasti joku poissa koronan takia. Yhteensä reilu parisenkymmentä tyyppiä. Yhdellä oli vaikeampi tapaus jälkioireineen, mutta kukaan ei ole tietääkseni joutunut sairaalaan. Yleisin taudinkuva on ollut parin päivän nuhakuume, jossa lämpö on ollut 37-38 asteen välillä.

Jotenkin tuntuu kun näitä tapauksia kuulee, että suurimmalle osalle ihmisistä influenssa on selvästi pahempi tauti. Sitä ei oikeastaan kukaan kuvaile pieneksi flunssaksi, vaikka olisi millainen perusterve urheilijanuorukainen. Mistä lie sitten johtuukin, että pienellä prosentilla kehittyy koronasta vakava muoto. Toivottavasti se mekanismi saadaan tulevaisuudessa selville, jos tauti jää pysyväksi kiertolaiseksi, ja riskiryhmä rokotettua. Muille ei asialla tunnu juuri olevan merkitystä.
 

Yhteistyössä