Tuosta " pitääkö kysyä lupa " puolisolta vielä jatkoa...

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
eli kirjoitin äsken uusperhettä ja puolison menoja koskevan viestin.

Yksi ehto mulla on, PITÄÄ ehdottomasti ilmoittaa MISSÄ on ja koska kenties tulee.
Mies on tehnyt monesti niin, että ilmoittaa tulevansa vaikka tunnin päästä ja kysyy mitä tuo kaupasta, mutta tuleekin myöhään tai sit ei ollenkaan.
Siinä sit mietit mitä vastaat lapsille jotka ihmettelee missä isä on.
Tai mietit milloin on oikeasti jotain sattunut, että soittaako poliisille.
Yleensä mies tekee näin vain silloin kun hänenkin lapsi on muualla, mutta tekee myös vaikka oma olisi kotona.
Ironista on se, että monesti vielä kysyy " lupaa " mutta ei koskaan pidä lupauksiaan.

 
No itse en ihan noin ehdoton ole että täytyy minuutilleen ilmoittaa koska tulee ja missä on mutta jos jotain on sovittu niin odotan kyllä että ilmottais jos venyy kauemmin.
Ei sitä kuitenkaan nyt ihan kaikkea menemistään toiselle tarvitse tilittää kuten pikkulapsi.
Ei sun tarvitse selvittää lapsille missä isä on, isä hoitakoot sen sitten kun tulee ihan itse. Voit sanoa lapsille vain että isä on kaverin luona..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mallura:
No itse en ihan noin ehdoton ole että täytyy minuutilleen ilmoittaa koska tulee ja missä on mutta jos jotain on sovittu niin odotan kyllä että ilmottais jos venyy kauemmin.
Ei sitä kuitenkaan nyt ihan kaikkea menemistään toiselle tarvitse tilittää kuten pikkulapsi.
Ei sun tarvitse selvittää lapsille missä isä on, isä hoitakoot sen sitten kun tulee ihan itse. Voit sanoa lapsille vain että isä on kaverin luona..
no kyllä pitää ilmoittaa, jos kerta perhe on yhteinen yritys. Ei ole nimittäin kyse mistään pikku-myöhästymisestä, vaan vakavammasta asiasta. Jos mies soittaa, että olen matkalla töistä kotiin mutta tuleekin vasta seuraavana päivänä, on se hel.ve.tin väärin tehty.
Jokainen osaa laittaa viestin kännykkään, mutta mies jättää tahallaan ilmoittamatta.
Sitäpaitsi lapset on sen verran vanhoja, että tietävät itsekin mistä on kyse.


 
minäkin
Minusta tuo vaikuttaa siltä et ei arvosta toista ihmistä tasavetasena, jos tekee tuollasta. On ihan pepusta tollanen toiminta. Ei sitä tarvi tieteskää olla kokoajan raporttia antamassa minuutillee et missä on mut kyllä olis kiva tietää vaik et millon suunnillee tulee kotii ja kohteliasta seki ois kertoo et suunnilleen missä on. Voihan ne suunnitelmat muuttuu toisinaa, mut sanoohan se useimmilla jo terve järkikin tällaset asiat.
 
uusiovaimo
tollasesta ! En tietenkään tarkoita että minuutilleen pitäisi tietää, en itsekään aina tiedä aikataulua minuutilleen, mutta kyllä sen nyt suurinpiirtein osaa sanoa ! On toisen ihmisen aliarvioimista jos noin käyttäytyy, meillä ei olisi pitkäikäinen suhde jos noin toimittais..
 
Alkuperäinen kirjoittaja mallura:
No itse en ihan noin ehdoton ole että täytyy minuutilleen ilmoittaa koska tulee ja missä on mutta jos jotain on sovittu niin odotan kyllä että ilmottais jos venyy kauemmin.
Ei sitä kuitenkaan nyt ihan kaikkea menemistään toiselle tarvitse tilittää kuten pikkulapsi.
Ei sun tarvitse selvittää lapsille missä isä on, isä hoitakoot sen sitten kun tulee ihan itse. Voit sanoa lapsille vain että isä on kaverin luona..
Näin. Ja näin rennolla asenteella on hyvä olla kun homma toimii, puolin ja toisin. :heart: Luottamus pelaa ja tietää et toinen ei mitää hölmöyksiä tee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mallura:
No itse en ihan noin ehdoton ole että täytyy minuutilleen ilmoittaa koska tulee ja missä on mutta jos jotain on sovittu niin odotan kyllä että ilmottais jos venyy kauemmin.
Ei sitä kuitenkaan nyt ihan kaikkea menemistään toiselle tarvitse tilittää kuten pikkulapsi.
Ei sun tarvitse selvittää lapsille missä isä on, isä hoitakoot sen sitten kun tulee ihan itse. Voit sanoa lapsille vain että isä on kaverin luona..
no kyllä pitää ilmoittaa, jos kerta perhe on yhteinen yritys. Ei ole nimittäin kyse mistään pikku-myöhästymisestä, vaan vakavammasta asiasta. Jos mies soittaa, että olen matkalla töistä kotiin mutta tuleekin vasta seuraavana päivänä, on se hel.ve.tin väärin tehty.
Jokainen osaa laittaa viestin kännykkään, mutta mies jättää tahallaan ilmoittamatta.
Sitäpaitsi lapset on sen verran vanhoja, että tietävät itsekin mistä on kyse.

tuota noin...jos luit ajatuksella sanoinkin että jos jotain on sovittu, odotan että ilmoitetaan jos venyykin pidempään.
 
Höh. Voihan sitä aina soittaa perään jos toista ei ala kuulumaan silloin kun olisi pitänyt olla paikalla. Mistä sitä ikinä tietää mitä sille toiselle on matkan varrella tapahtunut.

Niin ja ei tietenkään mitään saarna/nalkutuspuhelua, vaan ihan asiallisesti kysäisee että mikäs tilanne on.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
... koska kenties tulee.
Mies on tehnyt monesti niin, että ilmoittaa tulevansa vaikka tunnin päästä ja kysyy mitä tuo kaupasta, mutta tuleekin myöhään tai sit ei ollenkaan.
Vaikka en olekaan uusioperheestä, niin vastaan. Minä en yksinkertaisesti kykene elämään aikataulujen mukaan. Monesti olen yrittänyt, mutta se näyttää olevan mahdotonta. Täysin tärkeisiin virallisiin tapahtumiin pääsen kyllä ajallaan, ainakin suurelta osin. (Esim. työpaikan kokoukset, puhelin varoittaa hyvissä ajoin.)

Kaikki eivät yksinkertaisesti pysty elämään kellon mukaan, ehkä miehellä on sama asia. Muutenkin ajantaju poikkeaa normaaleista :)

 
4mama
miunsta on jo pelkästään hyvien käytöstapojen mukaista ilmoittaa minne menee ja milloin tulee. ei tulisi mieleenkään olla ilmoittamatta miehelleni ja hän ilmoittaa minulle jopa sen, jos lähtee vartinkin myöhässä töistä (koska tietää, että huolehdin).
 
Mun mielestä siitä on varsinainen luvan kysyminen kaukana, jos ilmoittaa puolisolleen että menee vaikkapa keskustaan, ja tulee 1-2 h kuluttua. Se on normaalia kanssakäymistä ja kommunikaatiota. Mutta en mä kyllä soita miehen perään ja jäkätä että missä v*tussa sä oot, tai kuvittele sen viruvan kuolleena ojan pohjalla, jos se on sanonut tulevansa kahdeksalta ja tuleekin vasta varttia yli... =)
Kyllä mun mies ilmoittaa aina, jos menee esim. suoraan töistä lähellä asuvan kaverinsa luo kahville, ja mun mielestä se on kiva tapa.
 
vierasap
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mun mielestä siitä on varsinainen luvan kysyminen kaukana, jos ilmoittaa puolisolleen että menee vaikkapa keskustaan, ja tulee 1-2 h kuluttua. Se on normaalia kanssakäymistä ja kommunikaatiota. Mutta en mä kyllä soita miehen perään ja jäkätä että missä v*tussa sä oot, tai kuvittele sen viruvan kuolleena ojan pohjalla, jos se on sanonut tulevansa kahdeksalta ja tuleekin vasta varttia yli... =)
Kyllä mun mies ilmoittaa aina, jos menee esim. suoraan töistä lähellä asuvan kaverinsa luo kahville, ja mun mielestä se on kiva tapa.
meillä kyse ei olekaan vartin tai edes tunnin " myöhästymisistä ". Jos olis niin olisin onnellinen.
Ja jos soitan miehelle, hän ei vstaa edes puhelimeen, juu, aivan tahallaan tekee näin.

Esim eilen olis ollut vain yksi lapsi kotona, ja olis ollut ihanaa viettää iltaa rauhassa ja niin edelleen, no eipä miestä näkynyt vaikka oli luvannut tulla kotiin ajoissa. Se siitä yhteisestä illasta sit.
Välillä olen yksin kotona ja ollaan sovittu et nyt ollaan kahdestaan mut eipä miestä silloinkaan näy.
En luota häneen pätkääkään, ja epäilenkin pettämistä sun muuta.



 

Yhteistyössä