Tuosta turkisketjusta tuli mieleeni että kuka...?

  • Viestiketjun aloittaja mielipiteeni
  • Ensimmäinen viesti
mielipiteeni
kehtaa kulkea julkisesti jossain minkki- tai vastaavassa turkissa? Mä en ainakaan kehtaisi ikinä. Häpeäisin silmät päästäni. En keksi millään vaikka kuinka yritän yhtäkään syytä miksi turkin hyväksyisin ja haluaisin. Ei toimi ulkonäkö, ei ekologisuus, ei lämpöisyys, ei toimivuus, ei niin mikään...
 
myy
Miten viimekädessä mikään eläinperäinen tuote eroaa kovin paljoa turkiksesta? Eli jos hävettäis turkisissa kulkea tulis hävetä sitten lihan syöntiä ja kaikkia nahkatuotteita esimerkiksi. Kyllä niitä eläimiä voi kohdella aivan hyvinkin, ei tuotantoeläimen elämä ole aina lähtökohtaisesti rääkkäystä.
 
sdfs
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sadf:
hei, arvaa missä vaatteissa meidän esi-isät täällä pohjolassa käveli talvella...
No tuskin postimyynnissä oli kovin paljon vaihtelua :)
Halusivat pitää itseään lämpimässä ja tappoivat minkkejä. Sitten meni muutama vuosisata ja nyt se on luonnonvastaista. Ei ollut silloin kun halusivat selvitä hengissä..
 
En kyllä pukis turkista päälle.. Yök kaikinpuolin.. Mutta en ihmettele tai kato kieroon kun näen jollain turkiksen päälle.. Vähän saattaa yökkäyttää, mutta ei siksi että se ihminen ois paha vaan koska sen päällä on niin vielä "eläimen näköisiä" raatoja..
 
sdfs
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Miten viimekädessä mikään eläinperäinen tuote eroaa kovin paljoa turkiksesta? Eli jos hävettäis turkisissa kulkea tulis hävetä sitten lihan syöntiä ja kaikkia nahkatuotteita esimerkiksi. Kyllä niitä eläimiä voi kohdella aivan hyvinkin, ei tuotantoeläimen elämä ole aina lähtökohtaisesti rääkkäystä.
Aivan samaa mieltä. Ihmiset ovat kuitenkin tärkeämpi laji kuin eläimet. Jos minun pitäisi pelastaa lapseni, pukisin sen minkkiin, ruokkisin kuolleella eläimellä enkä edes miettisi asian moraalista puolta..
 
vieras
Boikotoin turkista lähinnä sen takia että mielestäni lähes kaikki turkiseläimet pidetään rääkättyinä. Joo onhan niillä joillain siisti häkki tm mutta se häkeissä pitäminen on siitä huolimatta järkyttävää. Hyväksyn sen jos eläin on pyydetty luonnosta asianmukaisesti, tosin itse en ikinä voisi katsoakaan eläimen tappamista tai pukea sellaista päälleni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sdfs:
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Miten viimekädessä mikään eläinperäinen tuote eroaa kovin paljoa turkiksesta? Eli jos hävettäis turkisissa kulkea tulis hävetä sitten lihan syöntiä ja kaikkia nahkatuotteita esimerkiksi. Kyllä niitä eläimiä voi kohdella aivan hyvinkin, ei tuotantoeläimen elämä ole aina lähtökohtaisesti rääkkäystä.
Aivan samaa mieltä. Ihmiset ovat kuitenkin tärkeämpi laji kuin eläimet. Jos minun pitäisi pelastaa lapseni, pukisin sen minkkiin, ruokkisin kuolleella eläimellä enkä edes miettisi asian moraalista puolta..
Tuon ajattelutavan takia maailma tuhoutuukin :) "Ihmiset on kuitenkin tärkeämpi laji" ? Ei todellakaan ole vaikka en mikään kettutyttö olekaan. Kaikkiko pitäisi lahdata ihmisten tieltä? Olet sairas jos ajattelet noin.
 
sfadf
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja sadf:
hei, arvaa missä vaatteissa meidän esi-isät täällä pohjolassa käveli talvella...
Ei ainakaan tarhaeläinten turkeissa, se on varma.
en puhukaan turkistarhauksen puolesta, vaan minkin käytön puolesta.

TUNNUSTAN: mulla on minkkihuivi ja aivan ihana kettukaulus!!!
 
myy
Alkuperäinen kirjoittaja sdfs:
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Miten viimekädessä mikään eläinperäinen tuote eroaa kovin paljoa turkiksesta? Eli jos hävettäis turkisissa kulkea tulis hävetä sitten lihan syöntiä ja kaikkia nahkatuotteita esimerkiksi. Kyllä niitä eläimiä voi kohdella aivan hyvinkin, ei tuotantoeläimen elämä ole aina lähtökohtaisesti rääkkäystä.
Aivan samaa mieltä. Ihmiset ovat kuitenkin tärkeämpi laji kuin eläimet. Jos minun pitäisi pelastaa lapseni, pukisin sen minkkiin, ruokkisin kuolleella eläimellä enkä edes miettisi asian moraalista puolta..
No minä mietin sikäli, että niitä eläimiä tulee kohdella kunnioittavasti ja hyvin. Saan olla ihan kiitollinen siitä, että saan ruokaa yms näiden eläinten ansioista, joten vähintä mitä voi tehdä on kohdella niitä hyvin. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja sadf:
hei, arvaa missä vaatteissa meidän esi-isät täällä pohjolassa käveli talvella...
Ei ainakaan tarhaeläinten turkeissa, se on varma.
No niin , mutta kyse tais olla siitä että onko lämmin vai ei.

Minkkiturkeissa ei, koska minkit on tuotu suomeen tarhaukseen, villiminkit on tarhoilta karkuun päässeitä ja villiintyneitä ja niitten jälkeläisiä.
 
turkin omistaja
Mulla on turkki joka on miehen isoäidin vanha ja mulle muodistettu, hyvin kehtaan kulkea se päällä, ihan asiakkailakin. :) Se on parikymmentä vuotta vanha, eli ei oo turhaan nekäään minkit aikoinaan kärsiny.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sdfs:
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Miten viimekädessä mikään eläinperäinen tuote eroaa kovin paljoa turkiksesta? Eli jos hävettäis turkisissa kulkea tulis hävetä sitten lihan syöntiä ja kaikkia nahkatuotteita esimerkiksi. Kyllä niitä eläimiä voi kohdella aivan hyvinkin, ei tuotantoeläimen elämä ole aina lähtökohtaisesti rääkkäystä.
Aivan samaa mieltä. Ihmiset ovat kuitenkin tärkeämpi laji kuin eläimet. Jos minun pitäisi pelastaa lapseni, pukisin sen minkkiin, ruokkisin kuolleella eläimellä enkä edes miettisi asian moraalista puolta..
Miksi tärkeämpi? Nojoo onhan mun lapseni mulle tärkeämpi kuin joku eläin mutta ootko sä mulle tärkeämpi kuin joku eläin niin tod.näk. et. Ja koska meidän lasten pelastaminen ja eläminen ei nyt ole kiinni minkään eläimen turkiksesta (toivottavasti) niin kyllä silloin PITÄÄ ihmisen miettiä moraalista puolta. Eläintä voi kohdella hyvin ja pitäisi, eikä eläinperäisissä tuotteissa silloin ole mitään pahaa. Tosin turkikset ei ole mitenkään välttämättömiä. Liha on, tosin kasvisruokavaliollakin tulee toimeen mutta mielestäni noita asioita ei voi ihan rinnastaa.
 
Kanttura
Mä istun tässä koneella lampaantaljan alla lämpöisessä. Talja on peräisin omasta pässykästä, joka eli lyhyen elämänsä äidin ja kavereiden kanssa kesälaitumella. Mulla ei ole mitään omantunnontuskia tästä taljasta.

Siltikään en ikimaailmassa hankkisi/pukisi päälleni tarhatusta villieläimestä tehtyä turkkia. En missään tapauksessa. Siksipä myös kannatan turkistarhauskieltoa, olen kannattanut viimeiset n. 20 vuotta.
 
asdfsadf
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sdfs:
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Miten viimekädessä mikään eläinperäinen tuote eroaa kovin paljoa turkiksesta? Eli jos hävettäis turkisissa kulkea tulis hävetä sitten lihan syöntiä ja kaikkia nahkatuotteita esimerkiksi. Kyllä niitä eläimiä voi kohdella aivan hyvinkin, ei tuotantoeläimen elämä ole aina lähtökohtaisesti rääkkäystä.
Aivan samaa mieltä. Ihmiset ovat kuitenkin tärkeämpi laji kuin eläimet. Jos minun pitäisi pelastaa lapseni, pukisin sen minkkiin, ruokkisin kuolleella eläimellä enkä edes miettisi asian moraalista puolta..
Miksi tärkeämpi? Nojoo onhan mun lapseni mulle tärkeämpi kuin joku eläin mutta ootko sä mulle tärkeämpi kuin joku eläin niin tod.näk. et. Ja koska meidän lasten pelastaminen ja eläminen ei nyt ole kiinni minkään eläimen turkiksesta (toivottavasti) niin kyllä silloin PITÄÄ ihmisen miettiä moraalista puolta. Eläintä voi kohdella hyvin ja pitäisi, eikä eläinperäisissä tuotteissa silloin ole mitään pahaa. Tosin turkikset ei ole mitenkään välttämättömiä. Liha on, tosin kasvisruokavaliollakin tulee toimeen mutta mielestäni noita asioita ei voi ihan rinnastaa.
Mä ymmärrän että tunnet inhoa mua kohtaan, mutta kun sinä sanot että toinen ihminen sulle ei ole tärkeämpi kuin eläin, niin kuulostat sairaalta. Inhimillisyys on kadonnut, jos ihmisen ja eläimen taistelussa menisit auttamaan eläintä. Olet sairas. Mene asumaan viidakkoon lastesi kanssa.
 
häh
Alkuperäinen kirjoittaja sfadf:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja sadf:
hei, arvaa missä vaatteissa meidän esi-isät täällä pohjolassa käveli talvella...
Ei ainakaan tarhaeläinten turkeissa, se on varma.
en puhukaan turkistarhauksen puolesta, vaan minkin käytön puolesta.

TUNNUSTAN: mulla on minkkihuivi ja aivan ihana kettukaulus!!!
Ei täällä "esi-isien aikaan" ollut minkkejä!
 

Yhteistyössä