tupakoinnin(toiv.) lopettaneet äipät

heippis!

aloitin siis uuden ketjun "tupakoivia odottajia" ketjun tilalle/rinnalle,kun me ollaan jo toivottavasti päästy moisesta pahasta irti...mutta silti kiva vaihtaa kuulumisia ja tsempittää ja tukea toisiamme!!

toivottavasti kahden tytön äippä ja neiti terä ja muutkin uudet ja vanhat lopettaneet,lakkoilijat ja tupakasta irti haluavat löytävät tän mun uuden aloituksen!!eli siis viestiä kehään,kun huomaatte tän ketjun...

spirre =)

ps.laitan sinne "vanhaan ketjuun vinkin tästä uudesta..
 
täällä tupakoinnin lopettanut. rv 29+4 menossa. lopetin tupakanpolton het,kun sain tietää raskaudesta... taisin kyllä pari tupakkaa vielä sen jälkeen vetästä. :snotty: Olen ihan yllättänyt kuinka "helposti" se loppujen lopukis onnistui. Hermot oli kyllä tosi kireellä ja pinna palo heti. Onneksi mieheni ei polta tupakkaa niin se auttoi lopettamista tosi paljon...olisin kyllä pyytänyt häntäki lopettamaan, jos olisi tupakoinut... vieläkin kyllä tekee mieli välillä "hermosavuja", mutta täytyy sanoa, että olen ylpeä itsestäni ja muista tupakanpolton lopettaneista ihmisistä!!! =)

Tsemppiä kaikille!!
 
Mya
Itse vähensin tupakan polton pariin tupakkaan päivässä raskauden alussa (kokonaan en heti pystynyt lopettamaan :ashamed: )... muistaakseni olin viikolla 25 kun lopetin kokonaan.
Yllättävän helppoa se loppujen lopuksi oli.
Ei tehnyt tupakkaa edes mieli vaan pikemminkin tuli paha olo kun ajattelikin polttamista.
Synnytyksen jälkeen poltin jonkun aikaa vähän, mutta sittemmin lopetin kokonaan. Nyt olen ollu n vuoden lähes kokonaan polttamatta, eikä juurikaan tee edes mieli polttaa...se haisee ja maistuu pahalle ja tupakoinnin jälkeen haisee.... En voi nykyään olla lähellä miestäni kun tämä on käynyt tupakalla...se haju ällöttää niin paljon.
 
heips!

täälläkin yksi lopettanut :wave: :wave:
tai ainakin yritys on kova...
tyttö on nyt 2,6v ja lopetin kun aloin odottamaan, mies jatko polttamista. :(
sitten kun tytön ristiäisten aika oli niin ratkesin, polttelin pari tupakkaa per päivä paitsi baarissa meni melkein aski...
tytön 1v.synttäreillä, mies lopetti ihan yllättäen, tuli vaan töistä kotiin ja sano että on lopettanut polttamisen(eli marraskuussa) no, mä epäilin sitä ja sanoin et jos se pystyy olemaan jouluun asti niin mä lopetan sit kans. ja niin kävi, paitsi mä ratkesin joka kerta kun menin baariin, mies ei. sitten tulin uudestaan raskaaks ja tietenkin baarissa käynti loppu niin en ole nyt sitten vuoteen polttanu mutta vieläkin tekee mieli ja pelkään kuin käy kun menen ekaa kertaa baariin... onneks siellä ei saa enää polttaa sisällä niin jos se auttas pysymään irti tupakasta :ashamed:
 
heippa!

Täällä ilmoittautuu 7 viikkosen tytön äiti ja tupakointi loppui alkuraskaudesta. Pari tupakkaa tuli täälläkin poltettua "lopettamisen" jälkeen,ihan alkuraskaudessa!

Nyt synnytyksen jälkeen on tehnyt mieli tupakkaa mutta ainakin toistaiseksi pysynyt ilman. Eniten ehkä kaipaan sitä,että voi välillä mennä takapihalle tuulettuun,sitä tekemistä.. Hankala selittää :\|

Nyt lauantaina ekaa kertaa viihteelle lopettamisen jälkeen,niin oon aatellu et jos silloinkin pystyy olemaan ilman ni hyvä on. Yritys on ainakin kova :D

hauskaa viikonloppua kaikille!
 

Hei!
Täällä kans yksi, joka onnistui jo ekassa raskaudessa lopettamaan, eka vähensin reippaasti,(n.15-->4-5/pv) ja oisko ollut viikolla 9-10 kun kokonaan loppui..
Sittenpä tytön syntymän jälkeen olikin tosi tyhmä ja aloitin uudelleen, kun tyttö oli n.5kk eikä enää syönyt tissiä niin usein.

Nyt toista ootellaan, viikolla 16, ja taas onnistui lopetus aika pian plussan jälkeen..Nyt ei silleen oo tehnyt ees mieli, vaikka mies polttaa edelleen, on polttanut koko ajan. Sekin saattoi olla yksi syy, miski silloin ekan lakon jälkeen tuli uudelleen aloitettua, mutta en edes yritä miehen niskaan vierittää koko hommaa..pitäähän siinä olla omaakin tyhmyyttä kun uudelleen aloittaa :ashamed:

Nyt sitten jo pelottaa, et jos/kun tää vauva saadaan ehjänä maailmaan, niin aloitanko taas uudelleen..oon koittanut miehelle puhua että hänkin koittas lopettaa, ettei tulis sit kiusausta ees. Kyllähän tuo sanoi että yrittää koko ajan, mutta ei se siltä vaikuta :( Pitäis vaan ottaa ja ostaa sille nicoretet ja viskata tupakat hiiteen.

Tsemppiä vaan kaikille lopettaneille ja vielä taisteleville!
 
juu
Minä lopettelin hiljaksiin heti plussan jälkeen. Ei heti jotenkin pystyny. :whistle:
Nyt loppuraskaudesta on tehnyt taas mieli, varsinkin tuolla kesäkelissä.. Mutta ajatus olis pysyä savuttomana ainakin ristiäisiin asti.
 
Mie vasta sain tietää olevani raskaana ja lopetin samana päivänä :) Tupakantuska on karmea, mutta kiukulla vaan eteenpäin :kieh: Salmiakki helpottaa oloa :wave: Päivän kerrallaan aion ottaa, hulluksihan sitä tulisi, jos pitäis miettiä, että 9kk:teen ei yhtään tupakkaa :eek:
 
Mikäs auttas siihen,että kun mun tekee niiin paljon mieli sinne ulos ja ain ennen poltti tupakan ja nyt sit ei enää viittis alottaa..mut mitä ihmet mä siel teen? en mä voi kahviikaan koko ajan juua siellä... :LOL:

Niina ( kohta jo vuoden polttamati)
 
mä lopetin plussaamisen jälkeen ja nyt oltu reilu vuosi ilman. Yhellä baarireissulla poltin muutaman (kun poika oli mummolassa ekaa kertaa hoidossa), mutta muuten ollut ilman.. Loppupeleissä aika helppoa. ei oo edes pahemmin himoja ollut =)
 
Lopetin polttelun kun aloin odottaa esikoista eli pian 8-vuotta sitten, lopetus oli helppo kun aatteli syytä minkätakia olla polttamatta, MUTTA alkuun kyllä pitkään katoin aina kun ajelin töihin bussipysäkin ohi kun joka aamu sama nainen seisoi siellä aina tupakka suus, aattelin kuinka ihanaa olis vetää kunnon henkoset ja puhaltaa pois talven pakkasiin mut silti sitä makua ja hajua ei kaivannu. No, poika syntyi ja aloin ylläri pylläri polttaa uudelleen, idiootti! Kunnes pojan 2 vuotis synttärellä tein itselleni lupauksen että nyt tämä pas.. loppuu ja samoihinaikoihin ukillani todettiin keuhkosyöpä joka oli se viimenen naula mun arkkuun, mielessäni lupasin myös ukilleni lopettavani, ja syksyllä ukki nukkui pois.. "ja mun lakko jatkuu"
 
sain itse vasta viime viikolla tiedon että vauva tulossa ja yritän nyt vähentää kovasti tuota tupakointia. Ja yllätyin ku kuulin että neuvolassa suositeltiin kans sitä että pitää lopettaa ajan kans et ei pidä lopettaa sitä ku seinään, vaikuttaa sikiöön, ku sikiöllekki kehittyny jo nikotiiniriippuvuus..toivottavasti onnistun lopettamaan, ensimmäisen kohdalla onnistu vasta sitten ku alotin imetyksen ja sit sen jälkeen alotin hölmö uudelleen..
 
Itse vasta kuumeilijana kyselisin viisaammilta, että mites noi nikotiinikorvaushoidot, esim. nikotiinipurkka mahtaa vaikuttaa raskauteen/sikiöön. Jostain muistan lukeneeni artikkelin, jossa tosi voimakkaasti niiden käyttö torjuttiin odottavilta. Itse olen ollut purkka-addikti jo hyyyvin pitkään. Tupakka sentään on jäänyt.
 
Itse päätin kun plussattin että lopetan, ja päätin päivän viikonpäähän jolloin palasin takaisin töihin. Silloin ma aamuna poltin ennen bussiin menoa ja sen jälkeen ei ole yhtään mennyt =) Aluksi käytin laastaria, kuitenkin vain niin että laitoin sen iltapäivällä ja pidin pari tuntia, että pahin olo meni ohi. Tällein tein 3 päivänä. Sen jälkeen en ole noitakaan käyttänyt. Tsemppiä kaikille lopettajille =)
 
Lopetin samana päivänä tupakin polton kun tein raskaustestit, jotka näytti positiivistä=) oli kyllä helppo lopettaa, olin päättänyt että lopetan tupakin silloin ku massu alkaa kasvaa, niin arvatkaa vain tiesikö kaikki heti että no nyt tyär on paksuna ku on lopettanu tupakin=) niin ja kahvi loppui kans samalla=)
 
Mulla on nyt noin 10 päivää röökittömyyttä takana. Plussasin päivää ennen ja tupakointi loppui siihen askiin. Pari siellä olikin enää jäljellä..

On tää aika vaikeaa. Sillä voimalla menen etten halua vauvalle mitään pahaa. Onneksi mies lopetti samalla myös niin tsempataan sitten yhdessä toisiamme.
 
poltin koko raskauden kun odotin ensimmäistä ja lopetin kun poika täytti 1,5v nyt odotan toista ja kohta tulee vuosi tupakan lopettamisesta =) se on muuten palturia että tupakoitsijat saavat pieniä lapsia mun oli 3840g ja 53cm :LOL:
 
lopetin tupakoinnin... pari päivää + tuloksen jälkeen...
muutama päivä meni uutista sulatellessa... mutta tupakkia kului nuina päivinä huomattavasti vähemmän kuin normaalisti...

täytyy myöntää että tänään lankesin... eilen olin pikkujouluissa ja hirmuinen röökinhimo tuli... eilen onnistui kiertämään kaukaa...
tänään siskolta savun verran tupakassa ryöstin... ja yöks... siihen se jäi.. pahaa oli...
 
Mä lopetin kun ruoesin odottaa, mutta tyhmänä alotin loppuraskaudesta uudestaan :( Kun oli mukamas niin vaikeeta.. Ja vieläkin poltan, mutta toinen on yrityksissä niin ihana kuulla ettei se ookkaan niin vaikeaa plussattuaan lopettaa :)
 
Vähensin reilusti kun päätimme yrittää lasta, niin että poltin enää 2-3 tupakkia päivässä. Kun testi oli positiivinen tupakointi jäi siihen. En ole sen jälkeen polttanut yhtäkään. Välillä tekee kovastikin mieli, mutta en ole ratkennut. Olen viikolla 21. =)
 

Yhteistyössä