Tuplat alkuvuonna 2009

Eli onko tuplia odottavia, joilla la. olisi joskus 2009 alussa? Itsellä on menossa vasta rv 6+6, että mitä vaan voi tietenkin vielä tapahtua...La. ehkä 16.02.2009

Varhaisultrassa selvisi että tuplia ootellaan, molempien sykekin oli jo näkyvissä. Olisi kiva vaihtaa ajatuksia suurinpiirtein samoilla rv:illä olevien kanssa. Niin ja esikoisia tässä odotellaan!
 
Moikka! Täällä aikalailla sama tilanne eli ilmoittaudun mukaan. Esikoiset 2 kpl tulossa ja La tammikuun lopussa. Vielä ei oikein muualle monikkojuttuihin uskalla mukaan, kun on vielä niin alussa, mutta jos tämän nyt itselle sallisi...
 
Sahranami Eli onko sulla nyt joku rv 9 menossa, tai jotain sinnepäin? Oot ollut näköjään varhaisultrassa, missä sait tietää kaksosista? Kävitkö ihan muuten vaan vai oliko jotain komplikaatioita? Mä kävin varhaisultrassa ihan vaan siksi ettei millään malttanut odottaa TYKS:in ultraan joka myös on jo rv 8+3.

Mulla on IVF hoito takana, onko sulla "luomut" vai hoidoilla tärpännyt? Vaikka eipä sillä mitään väliä ole, lapsi kuin lapsi! :heart:
 
TMK
Heippa. Täällä olisi kanssa yksi joka oottelee tuplia =)
LA on 10.1.2009 eli vkoja on nyt 12+1.
Tänään käytiin np-ultrassa missä edelleen molemmat tyypit näkyi virkeinä ja hyvinvoivina ja samankokoisina :heart:
Kävin 10+1 ihan norm lääkärikäynnillä yksityisellä ja huoneessa oli sattumalta ultra ja lääkäri ultrasi sitten samalla, tuplauutinen oli mieletön yllätys =)
Meillä on ennestään poik 10/00 ja tyttö 05/03.
Nyt tuplia ootellessa on kieltämättä vähän hömelö olo...haluaisi paljon tietoa ja ennenkaikkea onnentovereita, kun ei kohtalotoveriksi voi sanoa :D
Niin ja meillä siis tuplat sai alkunsa ihan luomusti, ikää meillä vanhemmilla on mulla 30 ja iskällä 31 :)
 
Moi!

Mekin käytiin eilen ultrassa, rv 8+3 ja molemmat tyypit siellä vielä kellui oikein hyvinvoivina!!!

TMK Onko sulla jo vatsa alkanut näkymään? Kun mun (ja miehen) mielestä mun maha on jo hiukan alkanut pömpöttään? Tai sitten se on vaan turvotusta...

Sahranami Sulla alkaa vissiin oleen jo "riskiviikot" ohi? Onko nää sun esikoiset? Mulle nää on ihan ekoja, eli kunnolla saa vissiin aloittaa heti laakista! :)
 
TMK
Maya82 Mulla kasvoi maha jo tosi aikaisessa vaiheessa, ihmettelinkin jo ennen ekaa ultraa kun paino laski, mutta kaikki vaatteet alkoi kiristää vatsan kohdalta. Edelleen paino on tippunut (mikä on tosi hyvä, koska ylipainoa ennestään), mutta pömmpis maha alkaa olla jo jonkinkokoinen. Täysin selkeä vauvamaha jo =) Housuina ei voi käyttää muita kuin äitiyshousuja ja paidatkin on vähän isompaa kokoa B)
 
Heippa!
Kaivaudunpa minäkin hetkeksi kolostani. Meillä tulossa on esikoinen (-set) ja alkunsa sai ihan spontaanisti. Olikin oikea jymy-yllätys, koska haikaratoive oli ollut päällä jo niin kauan, että alkoi epäilyttää, josko koskaan edes yksi raskaus alkaisi.
Tällä hetkellä viikkoja 12+2, np-ultra takana ja sen perusteella asiat tyypeillä hienosti. Vielä ei tosin tunnu siltä, että riskit olisivat takanapäin, ja siksi ehkä kirjoittelukin jäänyt vähemmälle. Mulla veriset vuodot piinanneet moneen otteeseen - siis ihan kunnolliset sellaiset - ja syytä ei koskaan ole niille löytynyt. Vähän tällaista päivä kerrallaan hiipimistä tämä elo... Toivottavasti te muut pääsette helpommalla.

Maha ei täällä vielä pömpötä, vaikka joinain iltoina onkin turvoksissa. Painoakaan ei ole tullut vielä yhtään lisää kovasta yrityksestä huolimatta (lähtöpaino oli siellä alipainon puolella). Kaikenlaiset asiat huolestuttaa varsinkin näin ensikertalaista...

No, ei kun terveisiä kaikille :wave: ja lueskelen kyllä kuulumisianne, vaikka itse vielä vähän vaisu. :heart:
 
Ilmoittautuu tämäkin mukaan! :wave:
LA on 29.1.09 ja toinen raskaus menossa. Ennestään on pian kolmevuotias tyttö. Häntä tehtiinkin tosi pitkään ja käytiin jo lapsettomuustutkimuksissakin. Tyttö sai kuitenkin loppujen lopuksi alkunsa ihan luomuna. Pikkukakkosta mietittiin pitkään ja ajateltiin sitten, että no tulee jos tulee... Tällä kertaa tapahtuikin kaikki nopeasti ja 3kk "yrityksen" jälkeen olin raskaana. Varhaisultrassa kävin vkolla 7 tiputteluvuodon takia ja siellä tämä "tuplaonni" selvisi. Oli kyllä melkoinen shokki, vaikka toisaalta vähän sitä jotenkin epäilinkin.. En osaa selittää miksi, mutta oli vaan sellainen tunne, että jospa olisikin kaksi.

Tänään olin np-ultrassa ja selvisi myös se epäily, että raskaus on diamnioottis- monokoriaalinen. Eli identtiset sikiöt ja yksi istukka. Riskejähän tähän liittyy aika paljon, että saa nyt sitten nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Päivä kerrallaan, ei tässä muu auta...

Mulla on myös jo vaateongelmia. Edellisestä raskaudesta on edelleen jäljellä 5kg ja olen normaalipainon ylärajoilla. Nyt selvästi kasvava kohtu painaa ne mahamakkarat ylöspäin uusiin paikkoihin ja vaatteet puristaa ja vyötäröt kiristää. Mutta siihen kai on totuttava, että jos nämä pojat (ne on mun mielestä poikia :) )pysyvät pitkälle matkassa mukana niin aika valas-mittoihin tässä paisutaan jokatapauksessa!
 
Voi kun oli mukavaa löytää tämä ketju! Ihanaa päästä vaihtamaan kuulumisia ja ajatuksia toisten samassa tilanteessa olevien kanssa.

Eli täällä laskettu aika 13.1.09 ja nyt viikkoja kasassa 14+2, esikoiset (vai esikoinen ja kuopus?) tulossa. Mulla on samanlainen raskaus kuin oliivi77:lla eli diamniaalinen monokoriaalinen, johon tosiaan liittyy vielä enemmän riskejä kuin yleensä kaksosraskauteen. Mutta tähän asti kaikki on mennyt hyvin, ultrassa käytiin 3.7. ja siellä ne molemmat pienet sydämet edelleen sykki. :heart: Mulle tämä kaksosraskaus oli todellinen yllätys: kävin varhaisultrassa kun viikkoja oli muistaakseni 6+6, ihan vaan sen takia, kun liikaa oli tullut netistä luettua juttuja kaiken maailman tuulimuna- ja kohdunulkoisista raskauksista. Ja melkoinen jymypaukkuhan se oli, kun lääkäri ilmoitti, että 'näitä olis täällä kaksi'. :eek: Mutta äkkiä siihen ajatukseen sitten tottui ja nyt tuntuu ihan 'normaalilta' odottaa kaksosia, heh. Tarkassa äitiyspolin seurannassa olen ja seuraava käynti siellä 4.8., jonka jälkeen käyntejä onkin jo kahden viikon välein. Plus vielä neuvolakäynnit päälle.

Mitenkä teillä muilla raskausoireet, onko niitä ollut 'tuplaten'? Mulla näet raskaus on ollut niin vähäoireinen, että välillä olen ollut varma, ettei kaikki voi olla hyvin. Pahoinvointia ei ole ollut ollenkaan! Ainut oire oikeastaan, joka on ollut alusta lähtien päällä, on rintojen arkuus ja kipu ja välillä olen ollut tosi väsynyt ja päänsärkyä on ollut silloin tällöin, mutta voisin kyllä tähän asti sanoa päässeeni tosi vähin oirein. Mutta eiköhän niitä ehdi tulla sitten kun raskaus etenee... Mahakaan ei vielä näy eikä paino ole noussut, mikä myös ihmetyttää. Mutta sitäkin odotellessa. :D

Jännittävää ja aika pelottavaakin aikaa tämä on, mutta päivä kerrallaan eteenpäin...
 
oireita on tosiaan ollut väsymys ja pahoinvointi etenkin iltaisin. päänsärkyä melkein joka päivä. jotenkin kyllä arvasin jo ennen ultraa et jotaki outoa tässä on, kun raskaus oireet oli niin voimakkaat ja ne alkoi samantien kun, olin alkanut odottaa. 11. 8 on seuraava ultra..kovasti ootan et pääsee näkemään onko pikkusilla kaikki hyvin =)

maha alkaa olla jo sellainen pikkuinen et sivullisetkin sen huomaa ;)
 
En malta olla kirjoittamatta tähän ketjuun ko meinaa ihan itkettää lukiessani teän juttuja. Muistot viime kesältä tulee niin elävinä mieleen ko oksetti, väsytti ja kolotti koko ajan... syy selvisi sitte kesäloman jälkeen ko menin ultraan vain varmistamaan laskettua aikaa n. 14vk ja terkkari löysikin kaksi kaveria masusta.

Nyt pojat on jo puoli vuotta. Aika kultaa muistot... nyt tuntuu, että raskaushan oli tosi ihana tuplanaki... joulun aikaan en tainnu ajatella niin:)

Nauttikaa TUPLA onnestanne... tekin joilla on tuplavaivat. Vauvat on tuplanakin niin ihania ja kyllä kaikesta selviää... välillä vähän huonommin, mutta yleensä hyvin.

Mopa73 ja V&V 6kk
 
Hei!
Taidan minäkin nyt liittyä tänne. Laskettuaika 11.1 ja viikkoja takana jo 16+5. Esikoiset meillekin tulossa. Aika jännittävää aikaa yhä, kun edellisestä ultrasta jo yli kuukausi ja rakenneultraan vielä kolme viikkoa. Toisaalta saan olla kiitollinen, ettei mitään poikkeavaa ole ollut, mutta epävarmuus silti nostaa aina välillä päätään.

Vatsa kasvoi heti alussa ja oli varmasti turvonnutkin. Nyt kasvu on jotenkin tasaantunut ja turvotus sekä ajoittainen ummetuskin ovat hellittäneett, joten ehkä senkin takia aloimme miehen kanssa jo ihmetellä, että eikös se masu enää kasvakaan ja onko kaikki hyvin... No, täällä näyttää vatsat kasvavan hyvin eri tahtiin, joten ei kai tässä aihetta huoleen.

Meillä nappulat ovat omissa pussukoissaan, ja omilla istukoilla, joten senkään puolesta ei aihetta huoleen. Lapsettomuustausta ja yksi keskenmeno kuitenkin aiheuttavat sen, että kovin varmasti ei tähän raskauteen vieläkään osaa suhtautua.

Ihanaa tämä kuitenkin on :heart: :heart:

Kiva kuulla samassa tilanteessa olevien kokemuksia. Hankintoja emme vielä ole tehneet, mutta varmaan tässä alkusyksystä, kun vointi on vielä hyvä ja energiaa edes jonkin verran, niitä alamme pikku hiljaa tekemään.

Voikaahan hyvin ja kuullaan taas! :flower:
 
Täällä myös yksi tuplien odottaja, ja ensimmäinen raskaus...
Molemmilla omat istukat ja pussit. Tuplat selvisi ultrassa kun viikkoja oli 10+2, jolloin olin siis ensimmäisessä ultrassa.
Isäntä meinasi tippua tuolilta ja mä aloin itkemään! :D
Kärsin synnytyspelosta ja neuloista, joten tuplat tuntui todella järkytykseltä, nyt pelottaa enemmän!
Mutta tosiaan, tuplatarkkailussa ollaan täälläkin, neuvolassa käydään kerran kuussa ja ultrassakin melkein yhtä usein.
Vatsa on sitten meinaan jo iso!
Laskettu aika 28.12.2008, mutta viikkoja nyt 18+2, joten voidaan mennä tammikuulle, epäili kätilö.
Pahoinvointia eikä muitakaan "huonoja" oireita ole vielä ollut. Vuodoista en ole kärsinyt vielä enkä ennen aikaisista supistuksista.
Väsymys vaivaa, yöunet saattavat venähtää helposti 12 tuntisiksi....
Liikkeet tuntuvat jo selvästi, ihanaa...
12. elokuuta olisi rakenneultra, jossa nähdään mitä sukupuolta lapsoset on....

Onko teillä muilla ollut suvussa kaksosia?
Itsellä ei, ainakaan lähisuvussa....
 
Pitkästä aikaa täälläkin.

Pikkukissan kysymykseen: meillä ei kummankaan suvussa ole kaksosia, mutta kuten vadelma86 jo tuossa myös vastasi, meillekin tulossa identtiset kaksoset, mikä ei ole periytyvää, vaan luonnonoikku. :heart:

Kävin tänään äitiyspolilla taas noita luonnonoikkuja ultrassa katsomassa ja kaikki oli hyvin: painoeroa vauvoilla ei juurikaan (A-vauva 161 g, B-vauva 173 g) ja lapsiveden määrä myös molemmilla ok. Ainut juttu, että ovat aika pieniä viikkoihin nähden, ovat kasvukäyrän alarajoilla. Mulla kun ei itselläkään tuo paino tunnu nousevan. Sainkin sitten määräyksen alkaa ihan kunnolla herkuttelemaan, siis tosiaankin kaikkea kaloripitoista ja lihottavaa. Ei oikeasti mikään kiva määräys, sillä vaikka mulla onkin nälkä vähän väliä, ei tuonne mahaan yksinkertaisesti mahdu hirmuisia määriä eikä herkkuja tee mitenkään älyttömästi edes mieli! Mutta pakko kai se on kun käskettiin. :D Seuraava ultra jo vajaan kahden viikon päästä 15.8., silloin katsotaan, miten ovat kasvaneet. Mulla nyt siis viikkoja 16+6. Mahakaan ei mikään iso vielä ole, tosin iltaa kohden aina turpoaa, mutta itse en sitä vielä vauvamahaksi sanoisi, vaan näytän enemmänkin siltä, että on tullut kesällä syötyä vähän liikaa grilliherkkuja ja jäätelöä.

Tulkaahan muutkin kertoilemaan kuulumisia, olisi kiva, että saataisiin tästä aktiivinen ketju aikaiseksi! :)
 
lumihiutale leijailee
:headwall: miten teille puhttiin et on identtiset, kun mulle ei sellasesta puhuttu mitään. myöskään istukasta ei sanallakaan mainitty synnytyksen jälkeen mitään.
 
TUPLAONNI: Mulla tuo raskaustyyppi eli monokoriaalinen on sellainen että vauvat on aina silloin identtiset. Vauvoilla on yhteinen istukka ja yhteinen suonikalvo, mutta ovat omissa vesipusseissaan. Tämä selvisi mulla siis jo varhaisultrassa.
 
TMK
Heippa täältäkin suunnalta!
Lomat on lusittu ja arki alkaa huomenna.... :p
Olen voinut ihan hyvin muuten, mutta aikas reippaita liitoskipuja on ollut. Maha näkyy jo oikein kunnolla..itseasiassa osa ihmisistä kyseleekin että onko laskettuun aikaan vielä kauan, hih :LOL:
Seuraava ultra olisi 2 vkon päästä ja siitä vkon päästä neuvola.
Viime ultrassa ei kätilö osannut sanoa, että onko vauvoilla yhteinen istukka vai ei, eri vesipussit lapsilla ainakin on, mutta sikiöpussista ja istukasta ei vielä tietoa. Toivottavasti ne selviää nyt seuraavassa sitten. Tähän asti vauvat ovat olleet ihan samankokoisia ja kasvanut hyvin, että siinä mielessä rauhallisin mielin.
Loman aikana käytiin jo shoppailemassa vaunut ja turvakaukalot. Vaatteita ja vaippoja olen ostellut pikkuhiljaa. Mutta silti on lievä paniikki vaatteiden riittämisestä. Siksi minä haluasinkin tietää vauvojen sukupuolen, jotta vois hankiskella enemmän vaatteita. Isä ei ainakaan vielä halua tietää. Nyt olen ostanut pelkästään ruskeaa ja valkoisia vaatteita =)
Äitiyspakkauksista oon aatellut ottaa kaikki rahana ja ostaa sillä reilulla 400 eukolla sitten vaatteita.
Hyvää syksyn alkua kaikille meille tuplaoottajille B)
Ja olisi tosi hieno homma, jos saisi tästä ketjusta aktiivisen, tammikuun oottajissa olen hillunut, mutta oma raskaus tuntuu jotenkin niin erilaiselta.... ;)
 
Mullakin on vihdoin maha alkanut näkymään, se pullahti jotenkin tosi yhtäkkiä, kuin varkain, viime viikolla. Ja taitaa kasvaakin nyt sitten hurjaa vauhtia, kun sitä kutittaa ja kiristää koko ajan.

Me tehtiin eilen ensimmäiset hankinnat vauvoille, vaikka olin vannonut, ettei vielä mitään hankita. Mutta kun löytyi paikallisen Monikkoperheyhdistyksen nettisivun kirpputorilta edulliset turvakaukalot, 2 kpl yht. 100 ?, niin olihan se 'pakko' ostaa. Kaukalot kun kuitenkin ovat sieltä hankintojen kalleimmasta päästä ja musta nuo oli aika edulliset. Tuplavaunut meille on jo tiedossa tuttavaperheeltä, hinnasta tosin ei olla vielä neuvoteltu, mutta eiköhän siitä päästä sopimukseen. Onneksi ei tarvi uusia ostaa, hinnat hirvittää! Oletteko muut tehneet jo jotain hankintoja vauvoille?

Mulla olisi ultra taas ylihuomenna tiedossa ja siitä parin viikon päähän varataan sitten varmaan jo rakenneultra. Taas jännittää tuo ylihuominen, taitaapa olla niin, että yhtä paljon jännittää joka ikinen kerta ennen ultraa. Kumma, miten sitä viime kerrallakin jotenkin muka yllättyi, että siellä ne vauvat vaan vielä masussa olivat. Vaikka mihinpä ne sieltä yhtäkkiä häviäisivät! Mutta siis tietty huolettaa aina se, onko vauvoilla kaikki kunnossa.

Hurjan nopeasti on kyllä aika mennyt, kohta sitä ollaan jo raskauden puolivälissä. Välillä melkein paniikki iskee...

Peacock 18+1
 
Hei!

Kiva, että löysin tämän ketjun.. Odotan myös kaksosia vkolla 16. EnniV: tilanteesi kuullosti niin tutulta, minullakin takana lapsettomuustausta ja 1 keskenmeno, joten vaikea suhtautua rennosti. Viime neuvolakäynnistä ja ultrastakin jo aikaa niin epäilyttää onko mahassa enää ketään elossa.

Peacock; huolestuttaa myös, kun paino ei ole yhtään noussut ja mahaakaan ei ole kovin iso. Äitiyshousut jouduin kyllä ostamaan, koska vanhat housut kiristi.

Meillä kaksoset myös omissa pusseissaan ja eivät ole identtiset. Rakenneultra jännittää kovasti, joka vasta syyskuun puolivälissä.
 
Tulenpa tänne kuokkimaan, vaikka en ihan tähän ketjuun kuulukaan, kun meillä laskettu aika on jo joulukuun alussa. Mutta odottajiahan tässä kaikki vielä ollaan. Mistä päin te olette, onko ketään Turun seudulta?
 
Vähän kuulumisia meiltäkin.. :wave:

Joku kyseli, onko luomukaksoset, vai ei. Meillä on luomutapaus, ja tosiaan ei ole periytyvää kun on identtiset tulossa (omat vesipussit, mutta yhteinen istukka). Mun veljellä on kuitenkin kaksoset, IVF-hoidon aikaansaamat, joten eipä ole perinnöllistä sekään. Lähimmät kaksoset mun suvusta löytyy isoisoisän veljistä ja minun mummoni serkut. Eli kaukaa haetaan.

Tämän raskaustyypin vuoksi (lähinnä yhden istukan vuoksi) mua seurataan ultralla tosi tiheään. Olin nyt viikolla (rv15+5) taas ultrassa ja siellä näytti tilanne nyt tosi hyvältä. Molemmat tyypit ovat samaa kokoa ja lapsivettä oli saman verran. =)
Seuraava ultra on sitten rakenneultra, syyskuun puolivälissä.

Liikkeitä olen jo tuntenut, vasemman puoleinen kaveri on selvästi vilkkaampi tai sitten on sellaisessa asennossa, että ne tuntuu paremmin. Maha pullahti nyt juuri oikein kunnolla esiin ja ei ole toivoakaan, että mahtuisin enää omiin vaatteisiini tai että kenelläkään olisi epäilystä olenko raskaana vai vaan lihonut (ja mä en oo mikään laiha muutenkaan..) :p

sunnuntaiterkuin, oliivi77 rv 16+3

ps. niin me asustellaan pirkanmaalla, jos en sitä tuolla jo aiemmin kertonut!
 
Maanantai-iltaa!

Meillä oli ultra viime perjantaina ja kaikki hyvin taas toistaiseksi. Tosin A-vauva on pienempi ja menee kasvukäyrällä edelleen alarajoilla, B-vauva oli nyt kasvukäyrällä keskivaiheilla. Mutta lääkärin mukaan ei tarvi huolestua, toivottavasti tosiaan asia on noin! Molemmilla kuitenkin lapsivettä saman verran ja kumpikin olivat hyvin virkeitä. =) Niin ja vauvojen sukupuolenkin lääkäri meille paljasti, mutta sovittiin miehen kanssa, että pidetään se salaisuutena. ;) Rakenneultra on sitten vajaan parin viikon kuluttua eli 28.8.

Mulla liikkeitä tuntuu vielä hyvin harvakseltaan, vaikka huomenna viikkoja tasan 19+0. Mutta mulla on istukka etuseinässä, joka kai sitten vaimentaa tuota liikkeiden tuntemista. Eilen tosin söin 'välipalaksi' oikein makean ja rasvaisen suklaamuffinssin, niin sen jälkeen alkoi ihan oikeasti kova myllerrys masussa eikä se myllerys ollut kyllä suolistosta peräisin, mies totesikin, että siellä ne nyt taistelee siitä muffinssista. :D

Viikonloppu mulla menikin muuten aika lailla sängyn pohjalla eli heti lauantaiaamuna alkoi taas kova päänsärky (migreeniä kaiketi), joka toi mukanaan tosi huonon olon. En oksentanut, mutta en oikein mitään saanut syötyäkään ja nekin vähät, mitä söin, oli työn takana saada pysymään sisällä. Eilen eli sunnuntaiaamunakin oli olo vielä huono ja vasta iltapäivällä alko tuntua, että palailen taas elävien kirjoihin. Inhottava vaiva ja vielä kun sattui viikonlopuksi, täällä näet oli tosi ihana kesäilma koko viikonlopun, hellettä melkein. Niin, ja asustelen muuten Pohjois-Pohjanmaalla.
 
Perjantai-iltaa kaikille!

Vähän hiljaista on ollut täällä. Monet vissiin vielä odottelevat pääsyä rakenneultraan. Itselleni se oli ainakin jännittävä ja tärkeä virstanpylväs. Viime viikolla kävimme, ja kaikki näytti hyvältä. Seuraavan ajan saimme kuukauden päähän. Eli hirveän tiheästi tätä ei seurata. No, täytyy olla onnellinen, että kaikki on sujunut tähän asti sen verran hyvin, ettei mitään erityistä seurantaa ei sen puolesta ole tarvittu!

Mulla liikkeet tuntuvat enemmän toisella puolella. Ilmeisesti johtuu samasta syystä kuin Peacockilla, että toisella istukka on etuseinämässä ja sen takia tuntuu vaimeammin. Tosin kyllä nekin nyt jo tuntuvat ajoittain melko selvästi. Mieskin tunsi liikkeet, oli niin onnellinen ja tuli siitä itsellekin hirveän hyvä mieli!

Muutoin täällä on voimat vähän vähissä. Välillä massua kiristää ja kävelykin joskus ottaa voimille. Miten te muut olette jaksaneet liikkua? Teen istumatyötä, ja olen jaksanut melko hyvin muutoin, mutta välillä istuminen käy selkään ja vatsaan tulee paineen tunnetta. Illat menevätkin sitten melko lailla lepäilessä tai jotain kevyttä kotona puuhaillessa.

Oletteko muuten ajatelleet ottaa äitiyspakkausta tai pakkauksia? Me ajateltiin ottaa niitä kaksi ja yksi rahana. Tosin jostain pinosta luin, että vaatteet eivät olisi kauhean laadukkaita ja olisivat oudon mallisia. Onko jollain omakohtaista kokemusta pakkauksista? Onhan siinä tietty paljon muutakin kun vaatetta, ja niiden takia oltiin siihen päätymässäkin. En vaan tiedä tarvitaanko niitä kaksin kappalein.

Muutoin hankinnat ovat vielä tekemättä. Pikkuhiljaa haluaisin jo vaunuostoksille, jotta eivät jää ihan viime tippaan.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja tulkaahan kommentoimaan, kun suinkin jaksatte!

Enni 20+5 :heart: :heart:
 

Yhteistyössä