Turkulaisia odottajia?

Meidän vaavin ekat liikkeet tuntui mun mielestä enemmänkin siltä, kuin joku olisi luikerrellut pitkin mahaa :LOL: . Jossain oli joskus kuvailtu, että tuntuu kuin vatsassa olisi kala, ja siltä se mun mielestä nimenomaan tuntui. Kaipa ne liikeetkin voi kokea niin eri tavoin. Nyttemmin nuo liikkeet pistää koko vatsanseudun liikkeelle, ja välillä näkyy kun vauva pönkää päätään (tai takapäätään, mä en tiedä!) tuossa navan kohdalla edestakaisin ja koko vatsa tuntuu niiiiiin kireältä! Potkut ja lyönnit on tosi napakoita, pistää äidin säpsähtämään ja hypähtämään joka kerta kun sattuu osumaan oikeaan kohtaan.

Tsemppiä liirah r-ultraan, kuka teillä on ultraamassa? Aiotko kysyä sukupuolta? Onnea Niisku-neiti hyvistä ultrakuulumisista! :flower:
 
Niisku-neiti hienoa, onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

liirah Kuis sulla ultrassa meni?

Snoopy Nipsu kans tunkee päätään ja peppuaan nahan läpi ja se välillä oikeen sattuu.. Neiti tykkää pyllistellä, joka kerta ultrassaki pyllistelly =)

Meinaisin eilen sitte pariin otteeseen pyörtyä ja tänäänki ihan ihme olo.. Ja päätä särkee toista päivää,ei kivaa.. Ja olen syöny ja juonu ja nukkunu et en tie mistä johtuu sitte tää olo..

Nyt on Viasat kulta-kanavapaketti niin voi sitä sit vaan tuijottaa kaiket päivät :LOL:

Sanna ja Nipsu 31+2
 
moikka!
ultrassa meni tosi kivasti, kaikki oli mitä pitikin. mä sitten kyselin ihan paniikis kaikkee et onhan kaikki kohallaan jne.. loppujen lopuks alkoi sitten jo sitä ultratätiäkin naurattaa. :D vauvan sukupuole sain tietooni vain mä, mies ei halua tietää ennen synnytystä, kun sitten ei kuulemma oo mitään mitä odottaa/ jännittää.. hmm... :LOL: :LOL: (paitsi ehkä loppuelämä vauvan kanssa????) :D
Kovasti mymmy on nyt alkanut riehumaan masussa, hyvä vaan, mitä enempi liikkuu sitä parempi mulle niin en koko ajan hätiköi et jollei kaikki ookkaan kunnossa. mut nyt siis ultrassa kaikki näytti olevan hyvin. :heart:

tää on niin outo tunne, kuinka tätä mahaa voi jo rakastaa näi paljon? mieskin sanoo joka päivä kuinka paljon mun mahaa rakastaa (sit silittelee mun läskejä :D ) painoa ei oo tullu yhtään, vähän ne tuolla ultrassa oli sitä mieltä et sais jo tulla, mut milläs pirulla sitä tulee kun kamala ripuli jatkuvalla syötöllä! mut vauvan kokoarvio oli 340 grammaa ja 20 cm.
kuis pal teillä muilla ollut kokoarvio rakenneultrassa?
 
Soitinpa tossa sitte kytät käymään täällä talossa.. menee HERMOT noihin yläkerran naapureihin, prkl. Ihan sama mitä klo on niin siellä kuunnella jotai musaa TÄYSILLÄ ja niin että mä saan sanoista selvää, että voitte kuvitella sitte vaan kuinka kovin. Ennen ku noi muutti tohon meen yläkertaan, niin ei koskaan kuulunu mistään mitään.. Asiasta jo kesällä valitin isännöitsijälle, vaan eipä ole valituksesta ollu hyötyä. Pistin sitte äsken mailia menee tonne isännöitijälle et kytät soitettu, että joko hän tekee asialle jotai.. Noi on ainoot, jotka tässä talossa asuu vuokralla, muilla omistusasunto ja mä ihmettelen jos kukaan muu ei ole niistä valittanu.. Ja sit seki vielä, et pitää hakata tota lattiaa jatkuvasti eli meen kattoa.. Tossa asuu äiti ja 18v. poika ja ne on ennen asunu jossai Lausteella, olis pysyny siellä vaan metelöimässä, tartte tänne tulla missä on muuten niin rauhallista.. Sitte tollaset ihmiset tulee pilaan tän rauhan.. Kiva täällä vauvan kanssa olla sitte jos toi meteli tollasena jatkuu, ei helv... Ja sori nyt vaan kauhee valitus, mut ei ole nyt tähän hätään ketään kelle asiasta valittaa, ku äijä on laivalla ja kaverinki vein tossa kahdentoista jälkeen himaan..

liirah Hieno homma et kaikki ultrassa hyvin.. No kumpi teille tulee? =) Mulla vauva rakenneultrassa rv 20+0 painoi 340g, 4D-ultrassa rv 25+0 oli 800g, istukkaultrassa rv 28+1 1,1kg ja nyt vko sitte TYKSissä rv 30+1 1,5kg ja ens vkolla saan taas uuden koon, jospa sais syntymäpäinoarvionki sitte.

funnylle kans onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

Jospa mä menisin koittaa josko sais vaikka nukuttuu, loppu meinaan musa ja hakkaus yläkerrasta, puhe kyllä kuuluu edelleen.. Rasittavaa..

Öitä :wave:

Sanna ja Nipsu 31+3
 
Moikka moi. oon käyny täällä aika ajoin lukemassa kuulumisianne. jotenkin hienoa, kun täällä tosi monella jo niin ihanan pitkällä raskaus, oispa jo meilläkin =) me oltiin medisonarissa tällä viikolla np-ultrassa ja täytyy sanoa että mahtavaa palvelua ja hienot vehkeet millä ne ultraa. vatsapeitteiden läpi näkyi hienosti kaikki tarvittava ( enkä oo mikään langan laiha) ultras varmaan 20min ja me saatiin hulluna esittää kysymyksiä. Siellä Voice vilkkaana touhusi massussa ja nähtiin valtava hikkakohtauskin. Jopa sukupuolesta uskalsivat antaa viitteitä kun meillä tuo mies odottaa hulluna poika vauvaa =) ja poika siellä olisi näillä näkymmin tulossa. =))
niskaturvotus ok, selkäranta ja mahalaukku ehyt, syke 163 ja koko vastasi täysin viikkoja. eli pystyimme huokaista helpotuksesta.

Minkälaisia vaunuhankintoja te ootte tehny? Mua kiehtoo nuo Espritin mustat yhdistelmärattaat ja käytiin niitä eilen ihailemassakin Oz:ssa mutta epäilyttää kovasti niiden halpa hinta 299? kun esprit merkkinä esim vaatteissa ei ole kuitenkaan halvimmasta päästä. en mä keksinyt niistä mitään vikaa, kevyet ja näppärät. Olisiko kellään minkäänlaista kokemusta?

Oikein mukavaa odotusta teille kaikille, levätkää ja ottakaa rauhallisesti.
mä lähden nyt myllyyn teettämään hääkuviamme.
 
pikkumyy42 Sitä olen tässä iteki miettiny et josko olis kohollaan..

angel08 Hienoa, et mahassa kaikkki hyvin :) Mä ostin Oz Babysta Brion Happy-yhdistelmät, kovalla kopalla.. Eipä ole oikeen kokemusta mistään vaunuista/rattaista kun eka tulossa.

|O |O |O Kolmen jälkeen sitte pääsin nukkumaan ja äsken heräsin |O Nyt on PAKKO mennä keittää kahvia, nyt ei auta kyllä muu..

:wave:

Sanna ja Nipsu 31+3
 
Olen lueskellut kuulumisianne taustalta, mutta en ole kerennyt kirjoittelemaan. Rakkaamme nimeksi tuli Ilona Lotta Amanda. Emme pitäneet mitään ristiäisiä eikä nimenantojuhlia.

Ilona on todella ihan lapsi. Ei turhia itke ja alusta asti nukkunun yöllä kunnola.Ekan kerran herää syömään 2-3 aikaan ja toisen kerran n.kuuden aikaan minkä jälkeen nukutaan.

On se kauheaa miten nopeasti vauvat kasvavat. Hyvä, jos kerkeät pitämään kerran jotain vaatteita päällä ja sitten ovatkin jo liian pieniä. Ihana on seurata, kun joka päivä opitaan uusia juttuja. Ihana hymyjä satelee melkein koko ajan ja äitillä valuu onnen kyyneleet silmistä. :LOL:

Vanhat vauvumme hajosi ja nyt saimme onneksi uudet niin päästään taas ulkoilemaan. Joka päivä käymme kävelyllä.

Vauva uinnin aloitamme marraskuussa ja ajattelin mennä äiti vauva jumppaan.

Iloisia ja aurinkoisia odotusaikoja ja muistakaa ottaa nyt aikaa itsellenne =)
 
Terve :flower:

Vieläkin kuuluu hyvää! ei ressiä tai tietenkin aina pientä... työt, koulu, vauva, häät... kyllä tässä on tekemistä.

Niin naimisiin ollaan menossa ensivuonna heinäkuussa :heart:

Vauveli potkii aika ajoin mojovasti ja välillä tuntuu pienempiä liikkeitä.

Niin piti kysellä että kannattaako mennä 4d ultraan,mitäs maksaa ja millä viikoilla kannattaa mennä???

Niisku-neiti & mini-rinsessa 20+2
 
amalia07 Nätti nimi neidillä :) On se varmasti ihanaa seurata ku vauva kasvaa ja oppii kaikkea, sitä täällä odotellaan, mut edelleenkään ei ihan vielä tarvis syntyä meidän neidin..

Niisku-neiti Me käytiin Terveystalossa 4D-ultrassa, kun vkoja oli tasan 25. Se on vissiin suositus, et 25-30 vkonjen välillä sinne 4D:n menee, jos menee.. Musta ainaki kannatti mennä, sai paljon kattavammat selitykset kaikista rakenteista jne, ku rakenneultrassa ja meillä selvis sukupuoliki vasta 4D:ssä.. Ja Kela-korvauksen jälkeen jäi maksettavaa joku 150? ja sai DVD:n ja kuvia mukaan, kuulu hintaan.

Täällä on ollu rauhallista, ei kuulunu yläkerrasta eilen mitään eikä ole tänäänkään kuulunu, hyvä niin. Ehkä meni jakeluun heille,et heidän musansoitto tosiaan häiritsee..

Mut mä meen kattelee mitä vauvan vaatteita mun sisko on noihin laaitkoihin laittanut..

Sanna ja Nipsu 31+4
 
Hei pitkästä aikaa! Kerttu-tyttö syntyi meille jo 1.9., ja nyt vasta pääsen siitä raportoimaan, kun olemme olleet ilman tietokonetta viikkokausia. Meni kaikkiaan 11 päivää yli lasketun ajan, ja sairaalassakin vierähti sitten viikon verran - tyttö reppana sai keuhkokuumeen jota piti parannella antibiooteilla. Nyt kaikki on hyvin ja nautimme täysillä vauva-ajasta! Tytön mitat olivat 3740 g ja 54 cm - varsinainen pitkäsäärinen kaunotar. Synnytin pitkään ja hartaasti, lähdin kovien supistusten takia sairaalaan jo torstaina aamuyöllä ja tyttö syntyi vasta lauantai-iltapäivänä. Kokemus oli kuitenkin positiivinen ja henkilökunta tosi miellyttävää kaikilla osastoilla, joilla kerkesin oleilemaan! Toistekin menisin Tyksiin synnyttämään ilolla. Varsinkin Kertun maailmaan auttanut kätilö Jansen oli todella ammattitaitoinen ja sympaattinen. Onnea matkaan kaikille joilla kokemus vielä edessä! Hassua sinänsä että nyt ajattelen jo synnytystä vähän haikeana - se tuntuu olevan jo niin kaukana takanapäin, mutta toivottavasti saan sen vielä toistekin kokea. Oli se semmoinen elämysmatka ettei paremmasta väliä!

pinkeärouva ja pikku K 3 viikkoa ja 2 päivää
 
PINKEÄROUVA: Itse kanssa haikeana ajattelen synnytystä. Välillä itkusilmässä katselen isomahaisia naisia. Olen välillä sanonutkin miehelle,että haluan uudestaan jo synnyttämään. Kaikesta kivusta huolimatta niin se oli niin ihana ja kaunis kokemus!!

Niin ja onneksi olkoon pikku tytöstä! =) :flower:
 
pinkeärouva Oikein paljon onnea pikku neidistä :) Ja onneks keuhkokuume parani ja voitte hyvin.

lispetti Kuis on kahvinjuonnin laita? Mä en oo tänään juonu viel yhtään.. Mut kyl se muuten on menny melkein siihen 2 kuppia per pvä, ei voi mitään, mut enempää ei ole menny..

Täällä on äijä flunssassa ja kuumeessa ja mä en todellakaan haluu mitään tautia.. Itellä muutenki taas huonosti nukuttu yö takana, ku supisti ja sit joutu ramppaa vessassa ja missään asennossa ei ollu hyvä olla. Vedin tossa sit pikku päikkärit niin eiköhän tää taas tästä sitte..

Ja jos sit kahvia menis keittää vaikka ekan kerran tänään :LOL:

Sanna ja Nipsu 31+5
 
Mulla tässä mun tähän mennessa AINOASSA lääkärineuvolassa, joka oli 27+1, katottiin kohdunsuun tilanne ja sit lääkäri paineli kohtua ja selvitti missä asennossa vauva on ja otti sydänäänet. Ja terkka otti sitä ennen normit paino ja verenpaineen.. Sitte menin sen jälk. labraan, ku mulla oli jotai ihmeellistä valkovuotoo, niin katottiin, ettei ole mikään tulehdus.. Mutta ei mun lääkärineuvolassa ainakaan muuta poikkeavaa terkkakäynnille ollu ku se, et katottiin tosiaan toi kohdunsuun tilanne..

Noita lääkärineuvoloitahan PITÄIS kuulemma olla 3 raskauden aikana, mut mulla nähtävästi on vaan 2. En tiedä miksi eikä kiinnosta, kun pääsen TYKSiin ihan oikeiden lääkärien tutkittavaks. Meillä meinaan ei ainakaan tuolla neuvolassa ole ku näitä pilipali lääkäreitä.. Mut esim. Margaret pääsee kyllä ihan oikeelle lääkärille kun kerran Medisonariin pääsee.

Viime yö oli eka, kun ei supistellu hirveesti niin sai jotenkin edes nukuttua.. To olis sitte vihdoinki aika TYKSiin ja pääsee taas kattelee, josko Nipsu edelleen näyttää tytöltä =) Ja saa vähän selvyyttä tähän tilanteeseen muutenkin.. Rv 34 asti syön noita supistustenestolääkkeitä ja sen jälk. ei enää estellä kuulemma, jos neiti haluu maailmaan tulla, että en sitte tiedä mitä tässä mun tapauksessa tehdään, kun mullehan nyt pitäis sektio tehdä, että sovitaanko siittä nyt jo vai vasta parin vkon päästä. Luultavasti parin vkon päähän saan taas uuden ajan.. Kun ei se istukka siis ole siirtynyt ja Nipsu on edelleen perätilassa, tunnen sen itekin, kun potkut tulee tonne alas ja tosta ylämahasta tunkee päätään..

Tässä "pelkään" saavani flunssan, ku äijä on kipeenä. En todellakaan kaipaa mitään lisätautia nyt tähän päälle enää..

Mut nyt juomaan aamukahvia, kun kerranki joku muu sitä keitti =)

Sanna ja Nipsu 31+6
 
Sanna täällä (siis ei Turussa vaan Turun kupeessa..) on noita lääkärintarkastuksia "määrätty" 3 kpl. Tämän seuraavan tarkastuksen täällä pitäisi tehdä ihan tuo terveyskeskuslääkäri, mutta en halua mennä hänelle, joten mieluummin sitten maksan itse ja menen oikein gynekologille. Mulla on parempi mieli, kun tiedän että mut tarkastaa erikoislekuri, eikä mikään terv.keskuksen ukko, jolla näitä vastaavia täällä käpykylässä on muutama vuodessa! :ashamed:
 
Margaret Mäki kävin tossa jossai kohtii yksityisellä gynekologilla, kun oli just neuvolassa kesällä sellanen pilipali "lääkäri" tyttö, joka oli just valmistunut tai valmistumassa eikä mistään mitään tienny niin kun sieltä lähdin, varasin ajan oikeelle lääkärille ja asia tuli siellä selvitetty ja sai todellaki mielenrauhan, ku ton neuvola"lääkärin" jälkeen oli niin p***a olo, kun ei mistään mitään tienny..
 
Ajattelin nostella meitä turkulaisia... :) hiiop!

omaa (.) Tänään neukka. Vaaka huutaa varmaan hoosiannaa... Parin viikon aikana on tullut tuota vararavintoa melkoinen määrä. Painonnousu on toki itselläni ihan positiivinen asia, mutta nyt on tosiaan tullut herkuteltua ja mässäiltyä... :ashamed: Jo synnyttäneet/ vipalla kolmanneksella olevat: millä viikoilla teillä on eniten paino noussut?
Muuten on aika seesteinen vaihe näemmä menossa, ei oikeastaan mitään kummempaa kremppaa tai kolotusta *koputtaa puuta*.

Snuupi ja tyyppi 27+0
 
Snoopy Mulla nyt tänään tasan rv32 ja paino noussu melko tasaseen. Välillä vähän laski ja nyt on viimiset 5vkoa pysyny samassa tai hiukan alle ja olen kans kyl varmaan joka pvä syöny jotai herkkuja ja sit toi mun neuvolatäti joka ikinen kerta kysyy, et syönkö mä nyt ihan varmasti.. Painoa tullu n. 8kg tähän mennessä, et ilm. se on mun terkan mielestä sit liian vähän.. Ihme kyl ettei ole enempää tullu, kun en ole juhannusvkon jälkeen saanu juuri mitään suurempaa liikuntaa harrastaa ja enne raskautta kävin kuitenki 3-4 kertaa vkossa salilla.. Mut nyt taas ei ummetus vaivaa niin eipä ainakaan sen takia toi paino pompsahtele miten sattuu... Mut toi painonnousu on kyl melkosen yksilöllisestä kaikilla..

Sain JOPA 5h nukuttuu, minä aikana kävin 4 kertaa vessassa.. Selällään ei pysty olee enää lainkaan, alkaa heti supistelee... Onneks huomenna on se TYKS-aika vihdoinkin..

Jee jee, mun uus pesukone tulee tänään, niin saan alkaa pesee vauvan vaatteita ja samalla sit näkee mitä pitää vielä ostaa, jos mitään. Siskolta ku aika paljon noita pieniä vaatteita sain, oli ihan 50cm alkaen, ku siskon esikoinen oli syntyessään pieni rääläle :heart: Jouduttiin käynnistää liian vähäisen lapsiveden takia..

Kaippa sitä vois keittää aamukahvit..

Sanna ja Nipsu 32+0
 
Kiva lukea muiden kuulumisia, paljon on taas tapahtunut.

Mä sitten tapasin eilen tämän H.S.V lääkärin ja oli nopein käynti ikinä! Mutta ei valittamista, ihan asiallista oli kohtelu. Kaikki oli kunnossa, kohdunsuu kiinni ja Ilmari RT:ssa, sykkeet hyvät ja kuulemma mulla hyvä lantio :LOL: enpä oo ennen moista kuullut, mutta kiva juttu.

Painoarvioksi heitti n.3 kiloa ja alkoi sitten hiukan hirvittää kun on kuitenkin tuo kuukausi jäljellä laskettuun aikaan.. Sf-mittaa kuulemma seuraillaan ja jos kasvaa tosi isoksi niin ultraillaan sitten tarkemmin tota vauvan kokoa.En nyt muista mittaa mut oli ihan ok viikkoihin nähden. Onhan sitä tässä itsekin miettinyt, että tuskin vaavi mikään ihan pikkuinen on kun ollaan miehen kanssa pitkiä (175cm ja 193cm) ja molemmat painettu syntyessä yli 4kg (jos sillä nyt on vaikutusta asiaan).

Maanantaina käytiin Tyksissä tutustumassa, olikohan muita palstalaisia samaan aikaan??? :) (16.30-18.00) ja oli ihan kiva kokemus tällaselle sairaalakammoiselle. Kätilöt vaikutti ystävällisiltä ja reippailta, ainoa miinus oli et osastolla huoneet tuntui TOSI kuumilta! Muutkin valitteli samaa joten onpa ainakin lämpimät oltavat sitten. Kaikenkaikkiaan toi lähestyvä synnytys tuli kyllä tosi paljon todellisemmaksi ton vierailun myötä. Jännä miten jotain asiaa voikin odottaa tosi paljon ja samalla pelottaa vähintään yhtä paljon. Millaisia fiiliksiä muilla synnytyksestä?

Tohon Snoopyn kysymykseen painosta niin mulla ainakin noussut hurjimmin nyt tän viimeisen kolmanneksen aikana. Alkuun oli tasaisempaa toi kilojen kertyminen ja nyt on ollut "parhaimmillaan" jopa 1-2 kg punnitusten välillä (kaksi viikkoa). Yhteensä painoa on tullut 15 kg ja viikkoja on kasassa 36. Nyt viime viikkojen aikana oon herkutellut olen lähes päivittäin, liikkunut vähemmän kuin ennen ja turvotusta on löytyy. Vaan eiköhän tuo vaakalukema normalisoidu, kun saa jossain vaiheessa taas normaalit urheilukuviot käynnisteltyä. Mun terkka on kysellyt liikunnasta ja herkuttelusta ja samalla kehunut kun verenpaine on pysynyt hyvissä lukemissa (samoissa ku ennen raskautta) ja pissa puhdasta joten kokonaistilanne ok.

Jaaha,vois olla kahvin aika ja ruokakauppaankin pitäis raahautua..
Hyviä vointeja kaikille!
Ilmarinäiti
 

Yhteistyössä