Turkulaisia odottajia?

Moi!

Kirjoitin tänne jo aamumalla, mutta niin taas vain epäonnistui vaikka kuinka kopioin tekstin ja yritin monta kertaa uudelleen :( Onko se tämä palsta joka tökkii vai meidän kone? Turhauttavaa.

Jännä ajatella Sanna-78:n tilannetta tällä hetkellä. :)

Neuvolassa käyty, kaikki ok, ei mitään ennakoivia merkkejä vielä, ensi viikollekin sain normaalisti ajan, toivottavasti sinne saakka ei tarvitse odotella.

Mukavaa sateisen harmaata päivää kaikille!
 
Sannalle hurjasti tsemppiä ja onnea :)
Täällä Ilmari edelleen masussa, neuvolassa kävin tänään ja terkka passitti labraan. Katotaan ettei oo raskausmyrkytystä, pari päivää oon kärsinyt ärsyttävästä päänsärystä ja VAIKKA pissa ja verenpaineet oli hyvät niin terkka sanoi et voisin käydä. Eipä sen väliä, hyvä että tutkitaan kunnolla. Perjantaina meen sitten uudestaan neuvolaan ja kuulemma saan lähetteen Tyksiin ens viikoksi. Kaveri kun on sen verran iso, ettei anneta mennä kauheesti yli LA:n. Eli Ilmari saattaa syntyä ensi viikolla! Apua =)
Eipä silti, kyllä tää raskaus alkaa riittämään mulle vaikka oonkin voinut hyvin raskausaikana. motkottajalle tsemppiä noitten olojen kanssa, eipä tässä nyt onneksi enää kovin kauaa oo jäljellä, vaikka nyt päivät vasta tuntuukin toooosi pitkiltä!
Kiva, että palstalle on tullut uusia- tervetuloa joukkoon!
Kaikille oikein hyviä vointeja ja onnellista odotusta!
Ilmarinäiti 39+5
 
voi kun ihminen voi olla taas täysi! söin äsken kaksi perunaa ja hiukan tonnikalakastiketta ja suolakurkkuja ja nyt oon niin ähky et pahaa tekee. onko muilla tällaista että enää ei yksinkertaisesti voi syödä paljoa kun muuten tulee oksennus? :(
uusi autokin haettiin kotiin ja sitä on nyt testailtu, mies on aivan innoissaan vaikkei tuo omalta vielä tunnu.. auto siis. :LOL: mies tuntui omalta jo ennen ku se tiesi sitä. :LOL:

miten teillä muilla vauvat liikkuneet viikoilla 24- 25? tämä mymmy kun liikkuu päivällä suhteellisen vähän ja iltaisin sitten alkaa enemmän meuhkaamaan ja yöllä jos satun heräämään. soitin jo eilen äitiyspolille kun olin niin huolissani liikkesitä kun päivällä tuntuu niin harvakseltaan, mutta lääkäri sanoi että vauva on vastaa 500 g että ei todellakaan tarvitse päivisin tuntea liikkeitä, hyvä jos iltaisin on aktiivinen. tuntuu vaan siltä että kaikki muut sanoo koko ajan että kun tää meijän liikkuu niin paljon jne että itelle tulee koko ajan paha mieli kun en tiedä mikä on paljon ja mikä ei. ja tiedän senkin ettei kannatta verrata, mutta kun huoli on niin kova sitten kun se iskee!

hb täällä senkun laskee, verenpaine alkaa olee jo hiukan parempi.. kuljen tuolla kun haamu, yhtä valkoisena ja yhtä zombiena! :LOL: eli jos joku sen näkönen tulee vastaan ni se oon varmaan mä! :D
 
Voi, että sanna-78:lla on jo oma vaavvi sylissään! Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin! =)

Liirah: Meillä neiti potki iltasin aina enempi ku rauhottusin. Päivällä oli aina hiljasempi. Älä huolestu!! :hug: Olen myös kuullut,että iltasin vauvat potkivat enempi,kun rauhoitut paikoillesi ja liikkeellä nukkuvat.

Meillä oli ylim. punnitus Ilona painoi 5330g ja oli 61 cm pitkä. Kovaa vauhtia kasvaa!

Iloista päivänjatkoa kaikille!

t: Amalia07 ja Ilona 2kk 2viikkoa
 
liirah sama juttu minullakin oli noilla viikoilla ja oikeastaan vielä myöhemminkin, että selvästi enemmän vauva liikkui iltasella tai ainakin sen aina iltaisin paremmin huomasi kun itse rauhottui. Päivisin töissä oli sen verran liikkeessä koko ajan että liikkeitä oli vaikeampi huomata. Ja edelleenkin tämä vauva on kovin iltavirkku, silloin aloittaa vatsassa vallan kovan 'riehumisen' :) .

Tosiaan, tänään erääntyisi tuo sopimus pienokaisen vuokrayksiön kanssa, mutta ei ole mitäääään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Joten ei kai muu auta kuin jatkaa odottelua.

Vointeja!

motkottaja ja pieni 40+0
 
Hei hei hei!
Täällä jännätään josko pääsen Sannan seuraksi synnärille :) Eilen supisteli koko päivän ja Ilmari ihan selvästi "porasi" tietään alaspäin. Viime neuvolassa sf-mitta oli pysynyt samana joten alaspäin on masu laskenut. Aamuisella vessareissulla jäi paperiin vaaleanpunaista limavuotoa ja samaa on jatkunut koko päivän. Menkkamaista kipuilua oli yöllä ja outo kipu reidessä aina supistusten aikana :eek: toiveet on korkealla, että josko tää nyt ois sitä.. Supistukset ei oo säännöllisiä eikä kovin kipeitäkään mutta kyllä nyt ainakin jotain on tapahtumassa tuolla alakerrassa =)
Ja niin, verikokeessa kaikki ok, ei raskausmyrkytystä ja rauta-arvotkin 131 joten hyvä. Huomenna on neuvola, jotain vauhtia tähän pitäis keksiä ettei tarvis sinne enää huomenna mennä..
* Jännittävissä tunnelmissa Ilmarinäiti 40+0*
 
Tsemppiä ilmarinäidille! :flower:

Kauheasti täälläkin ollaan oltu hiljaisia. Eilen päivällä viimeksi vaaveli potkinut. Tosin olen riehunut pölynimurin kanssa koko eilisen päivän. Ja vielä viimeiseksi illalla riehuin miehelleni :ashamed: Kyllä miehetkin joutuvat kestämään kaikkea :LOL: Nyt alkaa taas paniikki tilan riittämisestä jäädä taka alalle kun on paikkoja vähän kolunnut ja heittänyt ylimääräistä pois. Kiitos syysloman. Olisin ollut varmaan paniikin vallassa loppu syksyn ja ajatellut vaan mitäköhän kaappimme sisältää :LOL:

Päätimme mieheni kanssa että emme muuta ennen kuin vauva on syntynyt. Joten ehkä kuitenkin parempi niin.

Varasin maanantaille sen 4d-ultrankin hiukan jännittää kumpikohan olis tulossa. Ajateltiin siellä kysyä kun ei rakenneultrassa muistettu oli se niin uutta ja erilaista niin siinä vauvaa ihailtaessa unohtuu kysyä kaiken laista.

Vauvan vaatteitakin olen peseillyt ja seuraavaksi pitäisi silittää ja säilöä jonnekkin siksi aikaa kunnes saadaan lipasto/hoitopöytä.

Sitten tyhmääkin tyhmempi kysymys. Minkä kokoisia vaatteita olette ottaneet/otatte kun vauva on jo kotiutumassa. Mietityttää vaan että kuinka paljon sitä uskaltaa ostaa etukäteen pieniä vastasyntyneen vaatteita, niin ettei hän hukkuisi niihin kotiin tullessa. Tällä hetkellä pienimmät vaatteet mitä mulla on kelan 60cm vaatteet. En siis ole saanut pakettia vielä mutta on niin paljon tuttuja jotka synnyttäneet jo ja vaatteet pieneksi jääneet niin olen niitä saanut. Ja en edes ota pakettia koska saan kaikki samat vaatteet ja muun sisällön kavereiltani joten katson parhaammaksi ottaa avustus rahana tosin eikö se ole se vaivanen 140? :LOL:

Niisku-neiti& mini 24+6
 
Vaatteista, mulla pienimmät on 56 cm. Bodyja muutama, parit puolipotkarit, potkarit ja taisi olla jotain muutakin minivaatetta. 60 cm vaatteita onkin sitten vähän enemmän. Olen käynyt shoppailemassa enimmäkseen kirppiksellä. Pienimmät vaatteet on usein tosi hyväkuntoisia. Jotain olen uutenakin ostellut, kun on tullut jotain niin söpösiä vastaan, eikä ole voinut jättää kauppaan... :whistle:

Vaatteita enkä vuodetekstiilejä en ole vielä pessyt ensimmäistäkään. Ajattelin säästää sen homman ä-lomalle. Sitä en tiedä riittääkö ahkeruus ja energia vaatteiden silitykseen... :whistle:

Täälläkin kärsitään taas vaihteeksi supisteluista (ja tänne niitä ei siis vielä kaivattaisi). Mulla on sellanen olo, että vaavi on vihdoin kääntynyt raivotarjontaan. Tuolla alakerrassa tuntuu sellainen kummallinen painontunne ja potkuja (tai lyöntejä) satelee tuonne ylemmäs. Seuraava neuvola reilun viikon päästä, joten sitten sen viimeistään tietää kuinkapäin nykyään oleillaan.

amalian Ilona-tyttö kasvaa hurjaa vauhtia! Olettekos päässeet paljon ulkoilemaan. Ihania syksykelejä on kyllä riittänyt. Valitettavasti oma meno on enimmäkseen tuskaista vaappumista, niin en itse näistä kirpeistä syyspäivistä ole pahemmin päässyt nauttimaan :ashamed: höh.

motkottajalle toivottelen pikaista jakaantumista :D Mitään fiiliksiä siihen viitaten..?

Onko muita, ketkä eivät ole hankkineet eivätkä aio hankkia hoitopöytää? Itse kallistun sellaisen pinniksen päälle asetettavan tason kannalle. Meillä kun kaappitilaa ja lipastoja riittää muutenkin. Millainen päällinen sen tason päälle kannattaisi ostaa?
 
vaatteista myös, minulla joitakin 50 cm ja sitten vähän enemmän 56 cm vaatteita. En ole kovin paljon uskaltanut 50 cm ostaa jos vauveli onkin yli 50 cm syntyessään. Sama juttu, kirppikseltä olen löytöjä tehnyt ja tietysti isovanhemmat ovat kantaneet myös kortensa kekoon hankkimalla vauvanvaatteita. Nyt olenkin sanonut etten halua enempää valkoisia vaatteita vaan värillisiä sitten kun näkee tuleeko sieltä pieni prinssi vai prinsessa.




Snoopy, kiitos toivotuksista =) Valitettavasti ei minkäänlaisia tuntemuksia ja jotain ihmettä tässä koko ajan odottelen että alkaisi yhtäkkiä supistelemaan tms. Se on jännä juttu miten sitä on niin henkisesti valmistautunut laskettuun aikaan ja salaa toivoo että vauva siihen mennessä syntyisi ja kun niin ei käy niin tuntuu kuin pitäisi aloittaa taas uudelleen odotus...

hoitopöydästä, mullakaan ei sellaista ole kun ei ole tilaa ylimääräiselle lipastolle. Esikoiselle hankittiin nimenomaan sellainen pinniksen päälle asetettava taso, jossa on 'kiinnikkeet' joilla pysyy paikoillaan. Materiaali sellaista helppohoitoista muovia joka on helppo pitää puhtaana ja muutenkin taso on tosi kevyt nostella että voi helposti siirtää paikasta toiseen ja nostaa välillä pois.
 
Ollaanpa nyt tipahdettu, kun ei ole sanna täällä mukana kirjustelemassa :D Toivottavasti sanna ja nipsu voivat hyvin. Kuulumisia täällä odotellaan... ;)

Omaan napaan ( . ): supistukset jatkuvat (yllis...), mutta koska näytillä olen käynyt tällä viikolla, en jaksa niistä enää pahemmin stressailla. Asia tietysti eri, jos tosi kivuliaiksi yltyvät. Tähän mennessä lievää menkkajomotuksen tuntuista juilintaa. Thank god it's friday, aion oikaista itseni soffalle ja tuijotella telkkua koko illan! Josko ehkä voisin marista itselleni vielä jonkinmoisen jalkahieronnan... :whistle:

Tottatosiaan, motkottaja, unohdin tyystin nuo valmiiksi päällystetyt hoitotasot! Kävin kurkkimassa ainoastaan niitä puutasoja, joihin siis täytyy päällinen ostaa erikseen. Muistatkos enää mistä ostitte?

Joko joku on käynyt silakkamarkkinoilla? Kannattaako edes mennä? Hintataso siellä ainakin on ollut viime vuosina jyrkän noususuhdanteinen, valitettavasti... Ja ne /&#)¤%:n pölypussikauppiaat valtaavat vuosi vuodelta tilaa "oikeilta" myyjiltä. Mun mielestä markkinat kuuluvat käsityöläisille, kalastajille, yms. pienyrittäjille, eikä kaikenmaailman muovikrääsän jälleenmyyjille. Ja pölypusseja osaan ostaa marketistakin... |O
 
Iltoja.

Juu hiukan hiljaista ollut tällä keskustelu osiolla.

Viime yönä oli niin levotonta nukkua. Päällimmäisenä huolena pyöri vauva kun oli kovin hiljaista ja potkuja ei ollut eilisen päivän aikana juuri yhtään. Ei edes illalla vaikka kuinka yritin maata paikoillaan ja jutella niin ei mitään. Aamulla puol 7 nousin ylös vaikka lomapäivä olikin. Taaskaan ei mitään liikehdintää puolin sun toisin ja päätin mennä takaisin maate. Vasta puoli kymmenen maissa vauva alkoi ilmoitella itsestään ja huoli vauvan voinnista pieneni. Tänään onkin päivä mennyt tunnustellessa masua ja potkuja.

Miten ihmiset ovat pärjänneet ennenvanhaa. :LOL:

Kävin kirppikseltä tekemässä löytöjä ja ostin pari 50 ja 56 cm asua vauvalle Uskaltauduin myös ostamaan sinistä josko vauva olisikin poika. Sen kuulemme sitten maanantaina. Muuten sitten kaikki vaatteet ovatkin vaaleanpunaista ja punaista. Ja kaikki ovat sitä mieltä että tyttö meille on tulossa paitsi nyt tuleva isukki on pojan kannalla. :D

Itsekkin toivon poikaa. =)

Hiukan huollettaa mitä tulee koko arvioksi maanantaina kun tuntuu ainakin nyt noi vauvan potkut ja tönäisyt tosi voimakkaina parempi sekin kun täys hiljaisuus.

En muista koska viimeksi olisin käynyt silakkamarkkinoilla tai missään markkinoilla. En vain pidä ihmispaljoudesta enkä ulkomaalaisista kauppiaista kun ne eivät ymmärrä että kaikkia ei kiinnosta. Ja kaiken maailman kebab kojuja pystyttävät. Kyse on silakoista ja käsitöistä. En edes ymmärrä nanna kojuja. Niitä on aina. :/

Heh tuosta koko arviosta vielä sen verran, että näin jopa unta päikkäreillä siitä että vauvamme olisi jo 1kg :LOL:

Hyvää viikonloppua kaikille.

Ja niin onko teillä ollut jo joitakin tapaamisia vai haluatteko edes nähdä kanssa keskustelijoita.

Toivottavasti sannalla kaikki mennyt hyvin. :heart:

Niisku-neiti & mini 25+0
 
niisku-neiti toi on niin kamalaa kun tuntuu ettei tunne potkuja.. täälläkin on oltu huolestu sekasin kun ei oo aina tuntunut, mutta luojan kiitos mulla on toi kotidoppler! sillä saa aina mielen hiukan rauhallisemmaksi. :D vaikka jotenkin sitä varmaan aina huolehtii, oli mitkä laitteet tahansa, ois muuten ihan sikamakeeta jos ois joku kotiultraääni!!! jos oisin miljonääri ni mä kävisin varmaan joka viikko. :LOL:

vaatteista, meillä on jonkun verran 50 cm vaatteita suurin osa taitaa olla 56-62 cm tällä hetkellä. ja tarttis varmaan vielä lisää ostaa, tai kun ei osaa yhtään ajatella et kui pal niit mahtais tarvita... vaikka mäkin oon ihan muutaman päivän ikäisiäkin vauvoja hoitanut jne.. no tuskin tässä nyt mikään kiire on. :D ootteko muuten kattonu vaatteita tuolta huuto.netistä? mä oon aika paljon sieltä ostanut. ja kun mä kert tiedän kumpi on tulossa, mies ei tiedä kun ei halunnut tietää, ultrassa sitten kirjoitettiin paperille että kumpi on tulossa. :D

ai niin niisku-neiti millon sulla nyt on laskettu aika? kun etusivulla on melkein viikko mun jälkeen, mutta oot päivissä ja viikoissa yhtä pitkällä kun mä... vai oonko mä nyt ihan sekasin? :LOL:
 
liirah
No kun mulla oli kiertopäivä tosi pitkä niin la tuli 13 vai oliko se nyt 14.2 No joka tapauksessa meidän "pikkunen" on kasvanut tosi lujaa ja mitat vastaavat nyt niin että la on 7.2 en ole sitä vissiin muistanut pistää tänne eetä se olisi voitu muuttaa. Mut oikeesti on menossa se rv25 Tosi kivaa että on joku muukin samoilla viikoilla. Tuntuu siltä kuin päivät matelevat ja muut jakautuvat. Silti en vaihtaisi päivääkään pois. =)
 
En sitten päässyt vielä lähtemään. Eilen oli tosi kypsä päivä kun olin niiiin toivonut jo, että pääsisin synnyttämään ja ei ei ei. No onneksi nyt
S U P I S T A A . Ja nää on nyt sitten niitä kipeitä. Huoh! Vaan hyvä juttuhan tää on. Limatulppaakin irtoilee edelleen, eilen neuvolassa terkka laittoi lähetteen Tyksiin ja sieltä odottelen soittoa. Tosin täti kyllä sanoi, että hän veikkaa, että olen synnyttämässä ennen kuin sieltä otetaan yhteyttä. Voitte vain kuvitella miten paljon toivon sitä!!!!Haluisin et tää käynnistyis itsellään kun jotenkin pelottaa se lääkkeillä käynnistys. Vaikka samapa tuo sitten viimekädessä on, kun nyt vaan sais tän vauvan jo maailmaan.
Huh,oonpas mä kärsimätön. Oon tässä lataillut musaa mp3 soittimeen ja taidan laittaa napit korviin ja koittaa josko se nukkumatti vielä tulis. Muutaman tunnin kuluttua pitäis lähtee kamun kanssa shoppailukierrokselle ja mua vaan jännittää, että mitä jos mun lapsivedet hulahtaa Hansassa
:LOL: :LOL: kaikkee sitä tuleekin kelailtua.. Eli jos siellä on joku tänään vedet lattialla niin se olen minä :p
Kivaa viikonloppua kaikille! :wave:
Ilmarinäiti 40+ 2
 
Täällä on muitakin aamuvirkkuja tänään. Mulla on ihan kakkamainen yö takana. Olin eilen ihan normaalisti töissä iltavuorossa, työpäivä meni hyvin ja ainoastaan yhden kerran vihlaisi tuolta munasarjojen tienoilta. Mutta kun olin kotiutunut alkoikin sitten sattua oikein tosissaan. Koko maha on ihan arka eikä missään asennossa helpota. Varsinkin kyljet on kipeat ja painelustakin arat. En hahmota että onko nämä supistuksia vai ei, kun mulla on ollu koko eilisen päivänkin vatsa ihan pinkeä muuten vaan. Vapelin potkut on tuntuneet TOSI alhaalla. Unta en saanut, olen koittanut parannella oloa sängynpohjalla siinä onnistumatta. Just tällä hetkellä ei satu kovinkaan paljoa, mutta heti jos vaikka vedän henkeä vähän syvempään niin alkaa taas sattua. Ajattelin ängetä miehen kyytiin kun se lähtee töihin ja pyytää sitä viemään mut äippäpolille tarkastettavaksi.
 
Huomenta kaikille!
Varmaan miljoonas huonosti nukuttu yö takana, tämä närästys on jotain niin kamalaa että tekisin kaikkeni jotta vauveli tulisi jo ulos ja pääsisin tästä vaivasta.

[/b]lispetti, toivottavasti kaikki on hyvin. Ikäviä nuo kivut ja säryt kun ei tiedä mistä johtuu.

Ilmarinäiti, olin varma että olet päässyt jo tositoimiin =) . Mutta lupaavaltahan tuo kuulostaa jo kun on kipeitä supistuksia. Minulla ei ole edes kivuttomia. Kuinka voikaan odottavan aika olla pitkä?

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille odottajille!

motkottaja ja pieni 40+2
 
Huomenta.

Ilmarinäidille peukkuja!

Kerrankin sain nukuttua. Vauva oli eilen niin energinen ja liikkuisa, että pystyin hyvin mielin menee nukkumaan.

Aamulla kun makoilin sohvalla ja pyysin miestäkin laittaa käden masulle jotta hänkin tuntisi kuinka pieni vauvelimme riehuu. Hän ei meinannut uskoa ja väitti että teen itse kaikki ne jutut.
:LOL: En mä mikään napatanssija sentään ole. :LOL:

Kuinka moni täällä jakautuu vasta ensivuonna?

Mulle kerrottiin että sukurasitteen vuoksi voin synnyttää jo 3 vko ennnen LA Se olisikin jotain. Noh täytyypi kattella kuinka meidän käy. ;)

Pitäisi joitakin koulutöitä ruveta tekee mut inspis on aika nolla. Odotan vain että äippäloma alkaisi. Juuri miehellenikin sanoin, että sitten kun mulla alkaa äippäloma ja mies jatkaa koulu/työ/huvi linjaa ja joudun olemaan yksin kotona paljon niin haluan että meillä toimii pluskanavat. Nytkin olen kotona yksi tietenkin masukin on :LOL: No tiedätte mitä tarkoitan... Ja telkkarista ei tule mitään. :kieh:

Onneks on netti!

Niisku-neiti & mini 25+1
 
Sanna-78 sai tiistaina 23.10 pienen tytön. Kaikki meni hyvin ja luultavasti kotiutuvat huomenna ja saadaan sitten kuulumisia :)

Onnittelut koko perheelle!!! :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Omassa masussa supistaa epäsäännöllisesti ja kipeästi. Ajattelin huomenna soitella/mennä käymään synnärillä (jos ja ) kun tästä vielä kipeytyy..mites motkottaja jakselee? odottavan aika on tosiaan pitkä ja pinna lyhyt !!!Jaksamisia kaikille!
Ilmarinäiti
 

Yhteistyössä