Turkulaisia odottajia?

Nipsulle tervetulotovotus maailmaan! :flower: Wow, ihan tässä herkäksi vetää... :D Onnittelut Sannalle ja koko perheelle!

Lispetti, mulla on myös supistusten takia maha ja kyljet välillä ihan herkkinä. Mä kävin näytillä ä-polilla viime viikolla, ja silloin paikat olivat kohdun ulkosuuta lukuunottamatta kiinni. Vapeli hyörii ja pyörii siihen malliin, että hänellä ei ainakaan ole supistuksista huolimatta mitään hätää. Toivottavasti pääsitte tsekkaamaan tilanteen ja kivut eivät olleet merkki mistään vakavammasta. Jospa tein vauveli vaan käännähti masussa? Mulle nuo "äkkikäännökset" tekee tosi kamalia oireita; särkyä, vihlontaa, hengenahdistusta ja etovaa oloa.... :x

funnylle onnittelut hyvistä ultranäkymistä! :flower:

Tositoimiin pitäisi pian päästä niin motkottajan kuin ilmarinäidinkin! Tulkaas pian kertomaan iloisia uutisia!!! :D *jännittää teidän puolesta*

oma ( . ) napa; paha olo asennossa missä hyvänsä. En tiedä johtuuko närästyksestä, vai painaakohan tuo epeli johonkin mikä aiheuttaa mulle huonovointisuutta. Yöt tosi katkonaisia juuri tuon takia. Hyvää asentoa ei tahdo enää millään löytyä :/ Mulla on toden teolla tullut paljon sellaisia vipan kolmanneksen inhottavia vaivoja, ja alan jo haikailemaan aikaa ilman tätä mahaa (vaikka toisaalta niin ihana onkin :heart: ). Ja töitä pitää tosiaan jaksaa vielä kolme viikkoa!!!! |O
 
supsup, tällä määrällä olis ()&¤%#"¤ synnytetty jo kymmenen lasta.. mutta sais olla vähän lujempia että jotain kävis ;P
toinen päivä jo kun limakönttejä tulee, muttei ne ole sillain verisiä (esikoisesta oli) joten tuskin mitään tarkoittaa. pienenkin urheilun jälkeen yöt menee valvoessa, niinkuin että käveltiin kauppaan- yön suppas sitten jotain 10min välein ja uni tuli joskus viiden jälkeen.. eikä asiaa auta että esikoinen herää 8 jälken. alkaa olla hiukan silmät ristissä tässä pikkuhiljaa.
mutta jotain hyvääkin, jalat ei mene ristiin kun istuu, ei saa nostettua kun tuntuu jokin välissä (pää) =D leuka lokasahtaa jos ne tänään väittää että vauva ei oo laskeutunut, neuvola olis iltapäivällä =P ja huomenna synnytystapa-arvio, pistetäänkö täälä turussa kaikki siihen vakiona?
19.11 tuli esikoiselle aika allergiatesteihin, saas nähdä missä tilassa sinne saapi mennä. mahan vai vauvan kanssa =)

salla ja rv 36+6 tai jotain
 
Kotiuduin justiinsa sairaalasta, jäin lauantaina sille tielleni. Supistukset olivat ihan niitä aitoja oikeita, joten ottivat mut osastolle ja antoivat luvan liikkua ainoastaan vessaan ja vessasta takaisin sänkyyn.. Kohdunkaulasta oli hävinnyt 1,6 cm parinviikon takaiseen lukuun nähden, ja tilanne haluttiin rauhoittaa että saadaan vauva vielä pysymään sisällä. Vauva on edelleen perätilassa ja niin erikoisessa asennossa, että juuri tuo asento saattaa laukaista näitä ennenaikaisia supisteluja. Kaveri meinaan istuu kohdunsuun päällä ja siten ärsyttää kohdunsuuta, mikä aiheuttaa supistuksia. Kääntämistä ei kuitenkaan viitsitä näillä viikoilla yrittää, koska vauva tod.näk. käännähtäisi takaisin samantien. Nyt olo on ihan hyvä, ihmettelen täällä kotosalla että mitä miehen päässä on mahtanut liikkua mun poissa ollessa? Samana päivänä ku jouduin sairaalaan niin hän päätti lähteä (minulta salaa, tietty) ryyppäämään. Mä olin aivan raivona ku sain tietää asiasta seuraavana aamuna, ja sanoin ettei tarvi tulla katsomaan mua. Nolotti niin perkeleesti ku kyseisellä osastolla on niin paljon niin myötätuntoisia isiä, ja mä koin jääneeni ihan oman onneni nojaan.. Onneksi on kavereita ja sukulaisia. Ja kaipa se mieskin tajusi ettei ollu ihan järkevin mahdollinen veto tämä baariin lähtö. Täällä kotona koiran juomakuppi oli iha rutikuiva, ja kissanhiekkoja ei oo vaihdettu vaikka pyysin.. Alkaa ahdistaa että miten helvetissä nää selviytyy täällä sitten ku mä olen synnyttämässä? No, koitan nyt sitten saada asiat sellaiselle mallille ettei tarvi kotiasioista murehtia kun seuraavaksi joudun sairaalaan. Nyt on aikaa, sairaslomaa kirjoitettiin äitiysloman alkuun asti.

Onnea Sannan perheelle!
 
Heipsan.

Nyt on sitten käyty kokemassa 4d-ultran ihanuus. Voi kyllä kannatti! "pikkuisemme" 864g potki vimmatusti ja maiskutteli lapsivettä. Välillä oli suu mutrussa ja toisaalta pelkkää hymyä. Parasta oli kun vauveli haukotteli jonka perään näytti kieltä...

Mietityttää hiukan se että kuvista ja dvdeetä katsoessa näyttää ihan sille kun hänellä olisi napanuora kaulan ympärillä! Onkohan siitä jotakin haittaa. Hyvin hän ainakin on lähtöasemissa pää alaspäin ja kaikkee. Heh se ultra mies nauroi kun ei näillä viikoilla vauvalla ole vielä kunnon poskia mutta meidän PRINSESSALLA oli todella pyöreät posket.

Ja sitten hiukan valituksen poikasta... nämä nivussäryt onko normaalia tulevat yhtäkkiä ja kunnolla ei edes pysty kävelemään. Ylös ei tahdo päästä mistään tuolista. Ja tuntuu siltä kuinka lantioni venyisi ja paukkuisi???

Niisku-neiti & rinsessa 25+6(laskettu päivä muuttui 5.2.2008)
 
Ihan tutuilta kuulostaa nuo lantiokivut, johtuu siitä kun lantio löystyy. Jos oikein pahaksi äityy, niin voipi olla, että ne on löystyneet liikaa. En tiedä löytyykö siihen mitään apua, vai täytyykö vaan ottaa iisisti ja odotella. Mä olen huomannut, että mitä enemmän olen päivän aikaan liikkeellä, sitä kipeämpi on lantio ja just nuo nivuset. Öisin tekee kipeää kun kääntää kylkeä, se on jotenkin outo tunne kun ei ole tottunut että nivusista sattuu.
 
Lantio täälläkin kipuisa. Eikä tuo mikään ihme, kun on tuo lantionseutu venynytkin jo aika paljon. Ilmeisesti palautuu suurinpiirtein samoihin mittoihin synnytyksen jälkeen, mutta katsotaan nyt kuinka käy. Muutkin nivelet myös löystyvät raskauden aikana, mulla paukkuu ja napsuu paikat kun aamulla itseäni ylös sängystä kampean. Sä voisit Niiskis kokeilla tukivyötä, jos siitä olisi apua. Itse olen sinnitellyt ilman, enkä viitsisi enää ostaakaan. Lääkäri sitä minullekin suositteli.

Aika reissu sulla viikonloppuna lispetti! :eek: Nyt sitten vaan lepoalepoalepoa... Läksytäpäs sitä miestä munkin puolesta! :kieh: Lähteä nyt viihteelle, kun toinen joutuu sairaalaan sisälle. Hyi häpeää... *Grrr* Miehet... |O Jospa tää on jotain viimehetken panikointia mieheltä...? Joillain kun on ihme tapa käsitellä uusia fiiliksiä... Ja tosiaan, onneksi sulla on olemassa ystävät ja sukulaiset (ja tietty tää ihana purkautumisfoorumi... :D ).

Huomenna alkaa taas uusi viikko, 32+0. Kyllä tämä aika tästä pikkuhiljaa kuluu *huoh* Toisaalta tykkään tästä masusta ihan hirmuisesti, mutta toisaalta olis kiva päästä kumartumaan, kääntymään sängyssä, nukkumaan vatsallaan, urheilemaan...

Uusia jakaantuneita...? :whistle:
 
Voi /(&%##¤/&)(/ :kieh: :kieh:

Kirjoitin kauheen litanian kaikkea ja sit se katos. Aina ennen kopsannut tekstin ennen vastaa painikkeen painamista kun sen jälkeen voi tapahtua mitä vaan ja nyt en sit tietenkään... :headwall:

Vai et kun mä liikun niin rupee särkemään paikat. Tulipa mieleeni vaan että miksi haluaisin liikkua tässä vaiheessa kun en vielä odota synnytystä käynnistymään. Mä inhoon kaiken maailman "turhia" kipuja. Miks tarttis rääkätä elimistöö urheilulla kun se muutenkin joutuu kovalle. Eikä kenenkään patalaiskan täysin liikkumattomat äidin vauveli ole jäänyt synnyttämättä. Ja suomalaisella sisulla siitä selvii. Ei millään urheilu tuloksella raskauden aikana. Olen tätä mieltä ja muut voivat olla eri mieltä. :LOL:

Kait mä voin ottaa ultrasedän sanomat viikot käyttöön kun tänään alkaisi sitten rv 26 papereiden mukaan 25+4 :whistle:
 
Juu, en minäkään mikään teholiikkuja ole missään nimessä, koiran käytän pissalla päivittäin ja silloinkin lampsitaan ihan kaikessa rauhassa. Olen ehkä hitain koirantaluttaja täällä päin, muut koirat säälii meidän haukkua ;) .Missään harrastuksissa en ole käynyt. Mutta esim. yhtenä päivänä jouduin jäämään ennen kauppatoria pois ja kävellä töihin loppumatkan, joka on n 2km, sellaista ihan normaalia kävelyvauhtia, niin kyllä huusi lantio illalla hallelujaa. Ja jos sattui töissä eteen sellainen työpäivä, että syystä tai toisesta joutui olemaan enemmän jaloillaan, niin kyllä sen huomasi että tahti hyytyi hyytymistään ja illalla sitten taas sattui. Illalla kävelin kuin ankka ku nivuset oli niin ikävän tuntuiset. Ihan "normaali"asioista siis voi tuota lantiokipua tulla. Siksi onkin nyt mukavaa kun voi kotosalla mennä pitkäkseen heti jos tuntuu että supistaa tai sattuu, kaupan kassalla ihmiset ei ihan ymmärrä jos heitän tiskille leviäksi ja sanon että vähän tässä pötköttelen ku haaroväli sattuu :LOL:
 
huomenta!
täällä ollaan kamalan mahataudin kourissa, nyt tosin jo helpottamaan päin. viime yönä ripuloinnja oksensin, nyt enää maha huutaa halleluujaa kun on niin tyhjä! mymmy tosin nauttii varmasti kun tuli lisätilaa kun maha HIUKAN tyhjeni. :D mä olin kamalissa mahakivuissa koko yön ja tämä vaan päättää bilettää, tuli kamalia potkuja joka suuntaan. :LOL:

nyt on sitten supistellut taas aamusti, mutta minkäs ihmeen jolleki ripulillekin teet, mikä näköjään aiheuttaa mulle ne supistukset. äh, ihan tyhmää.

niiskuneiti missä kävitte 4Dssä? ja kuinka paljon maksoi? mun kans tekis ihan hirveen paljon mieli menni, mutta kun tuli parinkymmenen tuhannen euron lasku tosta autosta niin rahaa ei nyt välttämättä ole mihinkään ylimääräiseen. mutta silti...

joskos menis makaamaan!
onnea SANNALLE ja koko perheelle.
:heart: :heart:
 
En myöskään tunnustaudu himoliikkujaksi, mutta koska tästäkin taloudesta löytyy koiraeläin, on niitä lenkkejä tehtävä päivittäin. Komppaan lispettiä; täälläkin muut koiruudet nauraa meille, kun remmin toisessa päässä lyllertää tällainen hituri :LOL:

Ei missään nimessä kannatakaan rääkätä elimistöä raskausaikana millään urheiluspurteilla! Ei tosiaan. Ja oman voinnin mukaan kannattaa ja pitääkin menot suunnitella. Itse kävelen päivittäin työmatkalla n. 1km suuntaansa ja sen lisäksi 2-3 lenkkiä koiran kanssa. Mulle ei tee häijyä kävellä pitkiäkään matkoja, jos vauhti on ihan etanavauhtia. Mutta auttakkoon, jos nostan vähänkin tempoa niin on paikat niiiiiiiin kipeänä, että itku tulee. Ajattelen itse, että synnytyksestä palautuminen voisi olla helpompaa jos yritän pitää kuntoa yllä mahdollisimman loppuun saakka. Mutta mielestäni huonoa omatuntoa ei kannata potea, vaikka lepäilisi suosiolla koko r-ajan. Joillekin se on jopa ainoa vaihtoehto!

Voi hitto liirah, vai että mahatautia! :x toivottavasti mitään epidemiaa ei olis liikkeellä! En millään tahtois syleillä posliinia tässä tilassa... Koita toipua sinäkin, jaffa ainakin auttaa ;)
 
Tervehdys.

Taas rattoisa koulupäivä takana. :headwall:
Siellä jouduin hiukan kipuilemaan rappusia ja taas nivuset huutavat. :/

En tiedä kysyinkö täällä sillasta asiaa kuin napanuoran kiertymisestä. Siis ultrassa eilen ja kuvista ja dvdeestä katsoen näyttää siltä kuin vauvallamme olisi napanuora kaulan ympäri. En ole siitä huolissaan koska sitähän on siellä sen puolisenmetriä joskus vähemmänkin ja vauveli liikuskelee. Ei hänen nyt enää tarvitsisi mitään kuperkeikkoja tehdä kun näytti olevan hyvissä lähtöasemissa. Mutta tutut jotka ovat katsoneet kuvaa ja kysyneet mitä vauvelilla on kaulanympärillä. Olen vastannut että napanuora taitaa olla. Niin heidän mielestään melkein koko peli on menetetty ja äänen sävyssä on huolestuneisuutta ja surua. Ihan ku se nyt olis 100% varma että vauveli vetää siellä itsensä jojoon. :/

Ja ei se ultraaja ainakaan mitään siitä sanonut. Tosin ajattelin kysästä asiaa vielä neuvolantädiltä. :D

Ja olin Medisonarissa. Se on siinä linnankadulla Makso 164? Mutta kyllä kannatti.
 
Heissan vaan kaikille pitkästä aikaa.

Neiti tosiaan syntyi 23.10 klo 9.13. Painoa syntymä hetkellä oli 2720g ja pituutta NOIN 46cm. Kätilö ei oikeen saanut mitattua, kun vauva oli niin kippurassa.. Hetkeksi vauva meni lämpökaappiin lämmittelemään kun mua parsittiin kokoon.

Istukka vähän hajos ja joutuivat sitä pikkasen rönkkimään ja sain pussin verta. Kätilö, nukutuslääkäri ja lääkäri olivat kaikki eri mieltä vuodon määrästä. Kätilön mielestä 700ml, lääkärin 1500ml ja nukutuslääkärin 1700ml että ota sitte tostaki selvää :D

Tehtiin pystyviilto vanhan arven takia ja tikit sain pois maanantaina enne ku lähdetiin kotiin.

Vauva oli pari ekaa pvää uninen ja kellertävä, mut ei joutunut silti kaappiin.. Siitä hän sitte pikku hiljaa alko reipastuu ja syömään, mut paino laski 2480g sunnuntaihin mennessä..

Maito nousi vasta la kunnolla ja ihmettelen suunnattomasti, miksi ei annettu vauvalle ruokaa pullosta riittävästä, muiden vauvat kyllä sai, mutta hän ei. Outoa.. Noh, su alkoin neiti syömään kunnolla ja ma oliki paino sitte noussu 2538grammaan ja päästiin kotiin.

Eka yö kotona vähän jännitti, et miten menee. Ei suostunu vauva nukkuu omassa sängyssä ja lopulta otin viereen ja meni hyvin yö. Aina välillä syötiin ja sit taas nukuttiin.

Huomenna mennään neuvolaan välipunnitukseen, et nähdäänn että paino varmasti alkanu nousee, mut tolla syönnillä ei pitäsi olla mitään epäselvyyksiä. Neiti vetää 2-3h välein kunnon satsit ruokaa. Ja on myös hirmu kiltti, ei turhia huutele, harvemmin huutaa edes. Örisee jne ja on tosi virkee kyllä mut hän on kiltti tyttö eikä viitsi huutaa =)

Teidän juttujanne en vielä ehtinyt lukemaan, ajattelin nyt tulla kertomaan kuulumisia, kun neiti nukkuu ja itselläkin on jo virkeempi olo.

Sanna ja Nipsu-neiti 7pvä :heart:
 
onnea pienestä tytöstä =)
huomenna on aamusta aika tyksiin, katsellaan miksei muhun tuo rauta auta.. ja samalla lääkäri katsoo ja ultralla näkeepi vauvaa ja saa painoarviota. itsellä ei oikein mitään käsitystä että onko tää pieni, iso vai jotain siltä väliltä =D
 
Voi kuinka ihanaa sanna. :hug: Isot onnen toivotukset :flower:

Omaa napaa.

Ensimmäinen yö kun joudun heräämään vessaan. Kyllä on hermoja raastavaa touhua. Viimiseen asti yritin pysyä sängyssä vaihdellen asentoja,mutta ei siinä asennot auta. Pikkuneitikin riehui koko yön. Tunsin jopa hänen pienen jalkansa kun hän potkaisi kylkeen. Voi mikä ihanuus. :heart:

Niisku-neiti & rinsessa 26+1
 
painoarvio nyt 3100g ja 37+1. pieni ja siro maha niin hoitajien kun lääkäreiden mielestäkin =) mutta eipä tässä jättiolo ole ollutkaan..
ihan alkuun käyrällä suppareita piirty ja se alkoi aina sillon piipailemaan. sitten semmonen vanhempi hoitaja tuli viereen huokailemaan vaan. että ihan todistetusti mua suppaa, mutta ni oo niin tehokkaita vielä että jotain syntyis. noh, 11h tässä taas suppaillu ja argh, sais taukoa pitää jo.. ennen lääkäriä kuitenkin kävelin kaikki 300m että hurja matka mukamas, pöh.
 
Huomenta.

Mitäs mieltä te olette tai onko kokemusta. Raskausajan hammaslääkärikäynnit... ilmaisia vai pääseekö vain jonon ohi?

Ärsyttää niin noiden hammaslääkärien itsepäisyys. Eivät viitsineet paikata hampaitani kun vielä kuuluin siihen ikäryhmään että kaikki tuska oli ilmaista. Nyt he olettavat että menen heille paikkauttamaan yli 10 reikääni ja maksaisin kaikista. Mua suunnattomasti V#Tuttaa!

Omaan myös hammaslääkäripelon johon ei auta reikien paikkaaminen ilman puudutusta. Minulla on paikattu koko ikäni aikana noin 10 reikää joista kahdesta olen saanut puudutusta. Ja vaikka kuinka olen pyytänyt ja huutanut ennen paikkausta,paikkauksen aikana ja paikkauksen jälkeen en ole saanut puudutusta! :kieh:

Pitäisi tästä ruveta vääntää aamupalaa mutta hiukan on vetelä olo vielä. |O

Niisku-neiti & rinsessa 26+2
 
Hei!

Tulin vain pikaisesti kertomaan että tyttö syntyi 28.10. klo 12.15. 3960 g ja 52 cm. :heart: :heart: :heart: Käynnistyi ihan sponttanisti supistuksilla ja kaikki eteni tosi nopeasti.

Tulen myöhemmin kertomaan lisää.
 
Paljon onnea motkottaja! :flower:

Itselläni alkaa napa räjähtää... vauveli työntää niin lujasti juuri navan kohdalta et kyllä on kroppa taas pinkeenä. Voi morjens miksi raskauden tarvitsee sattua.
Väsyttääkin niin pirusti että taidan mennä sohvalle nukkumaan. :LOL:

Huomenna on taas neuvola ja hiukan jännittää neuvolatädin reaktio kun kerron vauvelin koon. Ja siihen vielä tämä oma paino! eilen vaikka olin alasti puntarilla 100kg näytti :'( Painoa on tullut tasaiseen vauhtiin 500g per viikko joten jos jatketaan samaa rataa niin 6 kiloa olisi vielä tulossa. Mietin vain sitäkin että pistetäänkö loppu ajaksi insuliini hoitoon kun tota sokereiden kanssa painitaan. :headwall:

No kait tää tästä.

Niisku-neiti & rinsessa 26+2
 
Niisku-neiti mun tietääkseni pitäis vaan päästä jonon ohi, mut en ole varma. Ite en jaksanu mitään hammaslääkäreitä varailla raskausaikana kun ei mitään ongelmia ollu. Pitäis kyl varmaan mennä jonneki tarkastukseen, mut ku ei oikeen saa aikaseks.

Sssalla Kurjaa tollanen et supistelee mut ei mitään "tapahdu" kuitenkaan.

Niin ja kiitos kaikille onnitteluista.. Neiti on kyl niin suloinen ja kiltti. Viime yönä veti parit 4h unet ja ku tuli nälkä, niin ei edes huutanu, kitisi vaan. On naapuriystävällinen vauva =)

motkottajalle paljon onnea prinsessasta :heart: :flower:

Jospa menis juomaan kahvia, kun täällä nukutaan niin nätisti sitterissä :)

Sanna ja Neiti 9pvä :heart:
 
Paljos sulle on niiskis yhteensä tullut lisää? Mulla kiihtyi tuo painonnousu siinä 24+ viikoilta lähtien. Sitä ennen ei ollut tullut kuin pari vaivaista kiloa. Nyt lisää tullut jo 11-12 kiloa... Ja 2 kk jäljellä! :eek: Hui... Luotan, että laitokselle jäävien kilojen lisäksi tippuu imetyksen myötä loput. Toivotaan ainakin... :whistle:

Hammaslääkärille pääsee jonon ohi, ilmaista ei ole. Itse olen tänä aikana kerran käynyt raapututtamassa hammaskivet veks. Hampaan puudutus maksaa erikseen, mutta ei ollut mikään sikahintainen. Itse suosin myös puudutuksessa tehtyä hammasoperaatiota, kun jonkinmoinen kammo mullakin on... :ashamed:

Mahtaakohan ilmarinäiti muuten olla tositoimissa, kun ei ole hänestäkään hetkeen kuulunut... :whistle: Iloisia uutisia odotellaan... :p



 
7kg on tullut nyt yhteensä. Ja 4 viikkoa sitten kun painoa oli 97kg piti neuvolantäti minulle saarnan dieetistä. Itse voisin kanssa lahjoittaa nämä liikakilot jonnekkin niitä tarvitseville. Toivottavasti tippuu synnytyksen jälkeen. Ja saisi energian liikkumiseen niin olisi ensi kesänä nätti hääpuvussa. 3vaatenumeroa olisi tarkoitus saada vähenemään.

Pidän masustani mutta toivoisin ajan kuluvan hiukan nopeemmin. Nyt vasta alkamassa marraskuu... :headwall:
 
Minäkin ilmoittaudun nyt tänne. Eilen plussasin joten olen todella varhaisessa vaiheessa. Soitin tänään neuvolaan ja ensimmäinen aika on vasta 16 piävä. Kuulema olis 7 viikko menossa...Olen ihan ummikko vielä niässä asioissa. Eli siis esikoista odottelen.
Ei millään jaksais odottaa 2 viikkoa tuohon neuvola käyntiin.
Onnea motkottajalle! :flower:
 

Yhteistyössä