Turun äidit II

Eli aloitetaan uusi ketju sitten, kun tuo entinen on niiiiiin nihkeä. Jospa se auttaisi jotain, olihan tuo aika pitkäksi venähtänytkin! Ei kai tähän tartte luetella osallistujia lapsineen yms työlästä..? :D
 
Nerokas idea kertakaikkiaan, Pinkee ! Toivon mukaan tämä nyt toimisi paremmalla menestyksellä kuin tuo edellinen ketju - se kun paisuikin aika mahtaviin mittoihin.
Mutta huomenna me ollaan ainakin messissä, likalle täytyy käydä ostamassa jotain päällepantavaa aamusta joten klo 13 sopii mainiosti!
Huomisiin siis ! :wave:

Kulmahampaat bongattu tänään likalta, kokonaissaldo siis 8 hammasta !
 
Niin tosiaan kerkesin jo Raitapaidalle ehdottaa puistotreffejä puhelimitse ja sovittiin että Seikkiksessä klo 13 huomenna. Minä tuon pullaa ja kahvia, muuta ei kai tarvita tällä kertaa! :attn: Ja onnea pikku-raitapaidalle suun täyttymisen johdosta! :)
 
Jätkällä näkyy olevan neuvola klo 15, joten keretään kahvittelemaan. Tällä kertaa koitetaan sitten tulla ajoissa... :ashamed: Jos ei sitä kahviakaan tarvi nyt muistaa keitellä. Tai jos mä toisin vaniljaista vähän. :D

Myllyssä käytiin siskojen ja pikku-Meeryläisen kanssa. Läyty vaikka mitä kivaa ja mies oli taas kauhuissaan... Arvas, että meni rahaakin melkosesti. Mut tarpeellista vaan ostin, joten omatunto puhdas. :D Nyt on sitten poitsulle ensiaskelkengät ja tosi makeet lenkkarit, vaatettakin vähän uutta ja mulla uus takki. Tosin hieman tiukkaa tekee kiinni laittaessa, joten vatsajumppaa, tarkempaa syömiskontrollointia ja aktiivisempaa liikuskelua mulla edessä. Olis kyllä muutenkin, kun ei o projekti oikein edistynyt. :ashamed: Periks en kuiten anna, sen verran paljon helpommalla pääsen normaalikokoisempana.

Tökki tosiaan tuo edellinen pino... Kiitos Pinkeelle uudesta! :flower: Ei munkaan mielestä tarvi mitään listaa tehdä välttämättä.
 
Nitskulle piti tulla kommentoimaan, kun unohtu tän pinon vaihtumisen takia...

Ikävä tilanne sulla ja tosi harmi, ettei tyttösen isää kiinnosta. Menettää tosi paljon. Te kyllä pärjäätte hyvin kaksinkin, varmaan paremmin kuin tollasen iskän kera. Voimia! :hug:

Jätkälle näköjään tuli flunssa... Taas. Oon antanu maitohappobakteerejakin, mut ei näytä nostavan vastustuskykyä. Turhauttavaa. Onneks on kuiten aika oma ittensä kipeenäkin. Kurjaa silti. Saa nähdä meneekö taas korviin... Edellisen kontrolliinkaan kun ei olla vielä keretty.
 
Kiitos puistoseurasta taasen, nyt ei silmät meinaa pysyä auki kun on niin monta tuntia tullut ulkoiltua auringossa... hyvähän se tuolla yhdellä kun otti osaksi päiväunien kannalta koko reissun. Olisko ideaa sijoittaa ensi viikon tapaaminen myös tiistaille, koska ke-to on sitä yleistä ryllästystä. Pe tietysti sopii myös ainakin mulle.

 
Kiitos puistoseurasta!

Me oltiin miekkosen kanssa ricos syömässä, Vitsi et oli ihanaa ruokaa ja aika kauheeta olla ilman Nitaa mut toisaalta ihan rentouttavaa ku pystys keskittyy vaan syömiseen ja Villeen eikä tarvinnu juosta nipsun peräs kokoajan. Mulla on tiistaina synttärit, mut aamupäiväst meille käy tapaaminen.. Pitäiskö sitä mennä puistoilee taas?
 
Kiitosta seurasta! Mulle sopii puistoilu ens viikolla... Ostin jtkälle hiekkalelujakin. =)

Hiljasta täällä... Missä ihmiset lymyää? Mulla on ollu kiirusta, ku sisko käymässä... Ja lauantaina kirppis. Hommaa on vielä. Itse asiassa en o kummosesti kerenny valmistella silityksen osalta...

Nitsku... Onko sulla omat syndet vai jonkun muun? =)

Kurkkausta puheenaiheisiin ja unille... :wave:
 
En ole katsellutkaan kirppisvaatteita, ehkä tnäään pitäisi kun huomenna on lähtö niin aikaisin :ashamed: . Toivon vaan että nuo kaikki mahtuu vaunujen alakoriin ettei tarvi kymmentä nyssykkään raahata mukana, silittää en aijo - meidän silitysrauta on teatterilla enkä jaksa lähteä hakemaan.
Me lähdetään tänään kirppiksiä kiertämään ja tuhlaamaan lapsilisät niihin neidin kenkiin ...
Hauskaa päivää kaikille :wave: !
 
Kiitoksia kaikille kirppiksellä olleille!
Meille ei puistoilu/kahvittelu varmaan tiistaina käy, on edessä polkupyöränistuimen ja pyöräilykypärän metsästäminen neidille kera anopin eli siinä luultavasti menee aikaa.
Keskiviikko päivä on meillä ihan vapaa, iltasella varmaan koko perhe käydään kaupungissa ja torstaina sitten piknikillä. Perjantaina kenties ekaa kertaa tänä "kesänä" mökille.

Meillä on varmaan kohta edessä taaperokärryn hankinta, sen verran vauhdikkaasti tyttö kiertää sohvapöytää ja muista huonekaluja.Myös asioiden järjesteleminen kasoihin lattialla on osottautunut mitä hauskimmaksi puuhaksi :D .

Mutta ilmotelkaa miten sopii, olisi kiva tälläkin viikolla nähdä !
 
Me ei luultavati huomenna jakseta tulla, mulla on sokerirasitus klo 7.15(ihan kauhea aika) ja siel menee se kaksi tuntia... sitten mennään kyllä kotiin lepäileen ihan varmasti:)

Meidän vapun suunnitelmat ei etene mihinkään suuntaan johtuen miehen saamattomasta pomosta, joka ei saa työvuorolistoja aikaseksi! Saattaa siis joutua viikonlopuksi töihin. Mutta jos ei joudu niin voi olla että lähdetään ajeleen Keski-Suomeen päin, jos meidät niin lyhyellä varoitusajalla vastaanotetaan :)

Mun saldo kirppikseltä oli 35 euroa.. oli vähän nihkeää kaupankäynti kyllä! No, voiton puolella ainaskin. Nekin rahat tuli jo hupuloitua:)

Verneri on pahalla tuulella, vissiin lähdetään lenkille kun mikään ei tunnu poikaa huvittavan, mikä lie harmittaa pikkuista :heart:
 
Hei vaan,
me ollaan yhä mummilassa täällä Uudellamaalla - mummi ei päästä pois kun K:lla on flunssa, johon liittyy myös vähäistä oksentelua... No kivampihan sitä on täällä potea, siis minun kannaltani ainakin, kun kotona hoiteleisin sitten ihan yksinäni tyttöä, kun mies lähti perjantaina reissuun. Kyllä kai me huomenna viimeistään palataan, mutta kahville ei meistä ole vielä. Vappuohjelmakin on vielä vähän auki. Sentään kivaa ilmaa on luvassa, eli jonkinmoista piknikkiä varmaan vapunpäiväksi koetetaan kehitellä.

Loppuviikosta varmaan ollaan jo ihan toimintakunnossa kylläkin, miten sopisi kahvittelupäiväksi vaikka perjantai? Olisiko paikasta jollain jotain ideaa?
 
Heips!

Minäkin tulin taas kurkkaamaan mitä teille kuuluu. Tääläkin ollut synttäri hälinää. VL meni sukua kestittäessä. Pidän kovin leipomisesta. Mutta on nykyään niin ison projektin päässä aina kun pienet ottaa oman huomionsa. Niin nyt oikein nautin kun sain väkertää isotöistä kakkua ja torttua monen moista. Ja mummo puistoili Ellan kanssa.

Me suunataan vapuksi pääkaupunkiseudulle. Pe mies vapaalla töistä. Mut viettää sen kävellen pitkin nurmikoita painava mailakasa selässä eikä laatuaikana meidän kanssa :( No ei siihen onneksi koko päivää mene. Ja jos perjantaina olisi treffejäkin. Sit olisi meilläkin ohjelmaa :) Ja kiva olisi nähdä taas teitä! Paikka ideaa ei oikein. Taisi luvata pieniä sadekuuroja, kahviot aina kivoja. Mut ulkonakin nyt niin kiva jo olla.

Kiva että löytyi uusi pino, edellinenkin olikin jo kasvanut mahtavaan mittaansa. Toivottavasti kirppis oli menestys. Itse jäin nyt odottelemaan josko lähipiirin tulevat vauvat osoittautuisivat tytöiksi.

Pikaista paranemista kaikille, pöpöt ei oo kivoja !!
:hug:
 
Juu ei tänään mihkään, nyt ei kykene. Paitsi jos joku vie mut tuulettamaan päätä ja joku hoitaa ton lapsen...

On NIIIIIIIN kyllästyny tuohon ainaseen sairasteluun. En tiedä keneltä tarttu... Saatto olla että tuli, kun ajattelin pikku-Meeryläisen olevan riittävän terve vierailulle. Mut sovitaanko nyt kuitenkin niin, että ei tuoda niitä sairaita lapsia tapaamisiin, tai ainakin pidetään ne kaukana muista lapsista!??? :attn: :attn: :attn: Muuten mä lykkään tuon flunssasen korviaan kitisevän pojan toipumisen ajaks sille joka sen taudin on tapaamiseen tuonu. Kiitos!

Pahoittelen purkausta, mutta nyt on oikeesti mitta täynnä. Viikko tai korkeintaan kaks menee välissä suht ok ja taas sama rumba alusta, vaikka kaikkeni tekisin sen välttääkseni. Ei o itekään kiva sairaana hoitaa... Tästä äidin hommasta kun ei saa saikkua tarvittaessa. Yöllä ei saa nukkua eikä päivälläkään oikein, mutta jaksaa pitäis.

Vappu on vielä auki, kun ei tiedä toivutaanko tarpeeks. Itellä on jo ihan ok olo lääkkeitten kanssa, mutta ilman ei oikein luista. Posinovaa ja nenäsuihketta siis menee, yskänlääketableteillekin on tarvetta. Meeryläisille tekis mieli grillaamaan, kun kutsu saatiin, mutta kattoo nyt tosiaan tilanteen ensin. Jos ei sinne päästä, niin sit ollaan ihan kotona tylsistymässä. Veikkaan, että meiltä jää tääkin väliin... Ei o aikasemminkaan minnekään päästy ton alituisen sairastelun takia. Ja mä kun NIIIIIIIN kaipaisin vaihtelua ja vapaata.

No joo... Mä taidan mennä nyt pois, kun ottaa päähän niin julmetusti.

Tai no sen verran vielä, että kiitosta Raitapaidalle kirppistelystä ja Vib:lle hinnoiteluavusta! Oli ihan kivaa ja reilu pari kymppiä jäin voitolle. Liikaa jäi myymättä, mutta jospa sitä seuraavalla reissulla menis samalla kun omia tarpeettomia. Pitäs vaan kattoa valmiiks, että pääsis sitte nopeella varoajalla myymään.
 
Pitipäs ihan tulla kiittämään Pinkeetä, kun muistutit tuosta palsternakasta. :flower: =) Ite kun en o tullu sitä syöneeks, mut sehän on mainio soseaines... Testasin eka siltään ja nyt keitin pottujen kanssa pohjasoseeks, siihen sit lisukesoseita jossain vaiheessa. En vaan millään jaksais pesasta käsin noita jääpalamuotteja... :kieh: Mut on sitte pitemmäks aikaa, kun saan kalkkunan, possun, HeMaPo:n ja kukkakaalin soseutettua. Kai sitä seitäkin pitäs kaupasta tänään ostaa, ettei pelkästään lohen varassa olis toi pojan kalan syönti.

Siihen Liberon vaippahommaan mahtuu edelleen kaks... :attn: Vai muistanko nyt oikein, että listalla on Meeryläinen, Myy-80, Pinkeärouva, Nitsku ja Hiiriemo? Jos oon pahvipäisyyttäni jonkun unohtanut, niin heittäkää viestillä. Ja sit niitä vaippakokoja laittakaa myös, kun sekin pitää siinä mainita.

Kenen tenavalla on jo kulmahampat / -hammas? Miltä näytti siinä vaiheessa, kun ei vielä ollut läpi? Meillä vissiin pukkaa alas, vaikka luulin etuhampaan punkevan. Ei taaskaan näy mitään, vaikka jokin aika sitten olin ihan varma läpi kuultavuudesta. Kulmahampaan kohdalta on toinen puoli turvoksissa, joten josko se siihen sitten olis tulossa... Turhauttaa tuo jatkuva hampaidenkin oireilu. Miten voi olla noin vaikeeta? |O
 
No voi kurjuus, Myy, että teil ollaan taas kipeänä. Ei ole kivaa, ei varsinkaan se kun on itse sairas! Meilläkin talvella oli miehen kanssa kolme flunssaa putkeen, onneksi Verner sai vain yhden. Tosin Vernerillä menee nenä tukkoon aina kun tulee hammas, liekö kuola nukkuessa joka valuu onteloihin. Sillä on siis nyt neljä ylhäällä ja neljä alhaalla, ei kulmahampaita vielä, mutta luulen kans että tulossa pian.

Kävin sokerirasituksessa tänään ja sain mustelmat neuloista, ei ole ennen tullut! Verner oli mukana ja ihan nätisti kun ajattelee, että jouduin sen herättään kesken unien aamulla. Vähän tylsää sillä oli, kun en päästänyt lattialle menemään(en kovin pöpökammoinen ole,mut rajansa kaikella, tuolla on sairaita ihmisiä aikas paljon...).

Voitaisiin tulla perjantaina, jos ollaan maisemissa! =)
 
Myy, ei kai taas! On se kumma kun meihin ei taas mikään tauti näytä tarttuvan vaikka neiti nuohoaa kaikki roskat lattialla niin kotoa kuin vieraissa. Ymmärrän että ottaa päähän kun ei ulos pääse ym.
Meillä oli mummin kanssa shoppailupäivä, nyt on pyöräistuin ja kypärä sekä kengät.Ja kesävaatteitakin! Mummi toimitti autokuskin virkaa ja makutuomaroi.Toivottavasti kohta päästään pyöräilemään neidin kanssa, äiti ainakin on siitä ihan täpinöissään :D !

Perjantai käy myös meille jos ei tosiaan lähdetä sinne mökille käymään.

Minullakin oli tuotto kirppikseltä jotain kolmenkympin luokkaa kun sain trikoisen liinani myytyä .. ne rahat tosin sijoitin jo Myllymuksujen valikoimiin, tyttösenhän on pakko saada bambukangasmekko kesäksi ... :ashamed: .
 
Juup, kipeenä taas. Täähän alkoi jo viime viikolla, ite olin kirppiksellä flunssaisena läkkeiden voimin. Ite kun kuiten pystyy huolehtimaan siitä, ettei muihin tartuttais. Poika jäi kotiin ihan senkin takia, kun oli räkäinen... Olis tartuttanu varmasti kaikki. Poikahan alotti alkuviikosta aivastelut ja oli puolikuntosena viimosimmalla tapaamisella... Siks pidin vaunuissa erillään muista pikkusista. Nyt ei passaa tapaamiseen tulla, jos ei tuo räkäsyys siihen mennessä mene ohi... Tai ainakaan päästää mylläämään toisten kanssa, vaikka konttaamisen jalon taidon viimein oppikin. :heart: :D
 
Hei vaan,
tosi kurjaa teillä Myy että tuo sairastelu on niin tiheätahtista! Kyllä minusta pitäisi olla sääntönä että ensimmäinen vuosi vauvan elämässä olisi flunssaton, sittenhän sitä ehtii myöhemmällä iällä käydä kaikki infektiot läpi, varsinkin jos aloittaa päiväkotielämän. Äidillä ja isälläkin on siinä vauvavuoden aikana niin paljon kaikkea uutta ja ihmeellistä, että sairastelut on kyllä ihan ylimääräisiä! Jospa te kuitenkin jo olisitten toipumaan päin molemmat.

K alkaa olla terve, vähän vielä yskittää, ja se häiritsee unta jonkin verran mutta eihän tuo ole siitä moksiskaan. Tissivauvaksi on myös taantunut, muu ruoka ei nyt ole hyvää edes parin lusikallisen verran. No, kaipa se ruokahalu palautuu ennen pitkää. Itselläkin on pahaenteisen vetkula olo, ei kai tässä nyt sairastamaan joutaisi kun vappu painaa päälle... :/

Huomenna lähdetään varmaankin tuonne Säkylän Pyhäjärven rantaan vappupäivää viettämään ja pellonlaidalla saatetaan patsastella ylioppilaslakit päässä ja mahdollisesti syödään nakkeja, sen kummempaa ohjelmaa nyt ei ole ja hyvä varmaan niin. Hauskaa vappua itse kullekin!
 

Yhteistyössä