Turun äidit+ tulevat sellaiset

Huh, nyt vasta kotiuduttiin noista halloween juhlista likan kanssa, isi sinne jäi vielä juhlimaan.
Tervetuloa "takaisin" ketjuun liirah, kyllähän tämä on ihan mukavasti paisunut muutamassa viikossa tämä ketju.
Kiitos tosiaan kahviseurasta, Mansikka ja PikkuMyy-80.Otetaan uusiksi isommalla porukalla mahdollisimman pian !
Mukava päästä vähän välillä tuulettumaan ja juttelemaan vauvoista kun ei lapsettomat kaverit aina jaksa kuunnella vauva-juttuja :D .
Mutta nyt unta palloon että jaksaa huomen aamusta nousta heti leipomaan!
 
teillä kaikilla muilla on jo isot lapset, tai siis lapsi ylipäätään. :D ite mä odottelen edelleen että pikkuinen syntyisi ja onhan tässä vielä aikaa odotellakin tovi. mies on tällä hetkellä kavereitensa kanssa reissussa ja mä tässä istun kotona koneella ja ihmettelen et mitä kaikkee tekis.
ois toisaalt nii pal kaikkee ku vois tehä, mut toisaalt ei jaksa. :D

ostettiin tossa uus auto ja sen kans tietty voi lähtee hiukka testiajoon, vaikka sitä jo aikasemmin päivälä jo testailin. mut ei kai tosta nyt heti saa tarpeekseen kun on niin hieno! :LOL:

selkä on kipee, välillä supistaa, ja henkeä ahdistaa.. kuka oikeasti haluaa tähän tilaan enää? mä olin ihan varma että rakastaisin olla raskaana, mutta kun tää raskaus on ainakin ollu niin kamalan raskas et en ihan heti lähte tähän uusiks.

raitapaita tuo mulle maistikset leipomuksista! :D
 
Mitähän lie mun temperamenttiin kuuluvaa sinnikkyyttä, kun silmät ristissä pitää keikkua täällä...? Mä nyt sitten tosiaan päätin pitää maisteluillan (plussan jälkeen oon vaan kerran ollu ihan pienen pienessä sievässä ) ja ostin kolme sidua, pari kaljaakin näyttää jääkaapissa olevan... On vaan sellasta unilääkettä, etten taida montaa jaksaa ottaa ja ihan hyvä niin. En edes tykkää humaltua.

Poika meni nukkuun puol kympin paikkeilla ja eka unipätkä oli 45min... Toivottavasti loppuyö menis paremmin. Senkin takia ei olis pahitteeks pieni tainnutus muutamalla juomalla, etten sit niin herkästi pojan öhkintään heräis... Sen kun ei suunnilleen tarvi ku huokasta, niin mä jo oon hereillä kuulostelemassa tilannetta. :headwall: Voi, kun olis mahdollisuus siirtää omaan huoneeseen. Itkunhan kuulis kyllä seinänkin läpi.

Mielelläni mä kyllä käyn iltasin nukkuvaa pienokaistani ihastelemassa... :heart: Kun vaan antais munkin nukkua yhtä suloisesti. :whistle:

Jospa sitä vaikka huomenna palais asiaan... Kauniita unia!
 
laita korvatulpat PikkuMyy, jos osaat sellaisten kanssa nukkua - vauvan öhinät ja tohinat jotenkuten suodattuu pois, mut jos korottaa vähänkään ääntään niin sen kyllä kuulee läpi. Saa itse nukahdettua paremmin.

Me kyläiltiinkin aika kauan ja nyt ei tunnu sitten nukuttavan enää ollenkaan tuota lapsirukkaa, siellä se kiekuu pinnasängyssä onnellisena omasta äänestään. Mielenkiintoinen yö varmaan edessä...
 
Heippa Liirah, mietinkin että missäs meidän ketjun aloittaja oikein luuhaa... =)
Ota ihan rauhassa loppuraskausaika, mikäli vaan kykenet... mua vähän harmitti kun olin koko raskausajan vähän stressaantunut liiasta työstä, ja välillä jouduinkin sairaslomalle, kun supisteli iltaisin niin paljon. Muuten mun raskaus oli helppo, kun en kärsinyt pahoinvoinnista enkä turvotuksesta ollenkaan, tosin raskaudiabetes oli. Mutta kuitenkin, vietä aikaa miehen kanssa ja tapaa ystäviä, nuku... =) Mä olen onnellisesti unohtanut selkäsäryt, väsymyksen, suonenvedot(ainiin, ne oli kamalia) ja kaikki muut, että kyllä haluisin jo toisen. Paitsi että olen just palautunut takaisin lähtöpainoon, jee.

Harmittaa, Pikkumyy80, Raitapaita ja Mansikka, ettei päästy mukaan:( Mutta toisen kerran sitten.

Voi toivoisin, että teillä, Pikkumyy80, lähtisi pikkuhiljaa nuo yöt rauhoittumaan. Se on onni meille, että lapsonen on niin rauhallinen öisin. Vernerin serkkupoika, joka nyt on jo aikuinen, oli kuulemma samanlainen, ei nukkunut päiväunia millään, mutta yöt kuin enkeli.

Mies on baarissa ja mua väsyttää kauheasti, taidan vähäsen aikaa katsella vielä ja mennä sitten poitsun viereen :heart:
 
Olipas uskomaton yö, likka nukkui onnellisesti bussimatkan kotiin ja vielä kun riisuin haalarin ja asetin omaan sänkyyn.Heräsin ekan kerran viideltä, noustiin ylös ja seitsämän aikaan meni aamu-unilleen joilta herättiin yhdeksältä.Tekipä hyvää äidillekin nukkua vaihteeksi näinkin pitkään.Isi vielä vetelee sikeitä, ei herännyt koko episodiin.
Meilläkin on tuossa 3.5-4kk iässä yöt yhtä hulinaa.Heräili parhaimmillaan neljästi yössä ja kolmen aikaan saattoi herätä ihan virkeänä juttelemaan, valvoi tunnin ja nukahti uudestaan.
Onneksi nyt on rauhoittunut taas ...
liirah Kyllä aika kultaa muistot raskausajan suhteen.Nyt kun alkaa muistelemaan niin suonenvedot ja liitoskivut olisi kyllä voinut jättää pois.Muuten tuo odotus mun kohdalla meni tosi kivuttomasti - pyöräilin tosi pitkille viikoille (n.35?) ja koulun penkillä istuin vielä äippälomallakin.
Onnea sulle odotukseen, loppuaika menee jo tosi nopeesti :) !
 
Huomenta kaikille! :D
aamulla on herätty yhdeksän aikaa enkä mä koskaan herää niin aikasin! mies tuli yöllä kotiin ja lähti aamulla kello 6 töihin, hahahahahaaa!!!!! :LOL: mahtaa raukka olla väsynyt. no sen siitä saa kun on pakko aina lähteä hillumaan. :D

mitäs muilla on tänään ohjelmassa? me varmaan mennään johki syömään, sit ehkä anopin luo (onko pakko?) ja sitten en tiedä suunnitelmia. tosin mies kotiutuuki vasta puol kolme joten sitten vasta tarvii alkaa tekee jotain.

kiva raitapaita että oot säkin saanut nukkua pidempään ku normaalisti!! tosin ite mä jo ootan sitä niin paljon että pääsis heräilee öisin ja syöttää murua. hhmmm, paitsi et taisin just tos yks päivä kiukutella että kun joka yö herään pari kol kertaa vessaan!! :LOL:
 
Huomenta munkin puolesta! Mä täällä yritän vasta päästä tajuihini, kun on niin paha väsy kertynyt. Kolmen-neljän aikaan piti taas nousta poikaa syöttämään (tuli valvottua yhteen asti omaa aikaa ottaen, mikä tosin tuli ihan tarpeeseen) ja seiskalta uudestaan.

Tänäänkään ei poika suostunu aamu-unilleen ja annoin periks luovuttaen valvomisvuoron miehelle. Jossain vaiheessa mies toi pojan mun viereen ja otti siinä puolen tunnin tirsat, noustiin siitä puol yhden tienoilla. Aamupalan söin jo sillon aamusyöttöjen välissä (unta vastaan taistelun aikaan), kun olisin muuten nääntyny. Nyt sit välipaloja ja kahvia siihen asti, että saan aikaseks laittaa sapuskaa. Huomaa selvästi paikkojen sotkuuntumisestakin, että on ollu voimat vähissä... Oon nyt sitten korjaillu tilannetta, ennen ku on kaaoksen ainekset kasassa.

Laitoin pojan päikkäreille vaunuissa partsille... Siellä todennäkösesti tempasee pitkät unet. Aamupäikyt kun jäi väliin myös, jos niitä pikkutirsoja ei lasketa. Taidan mäkin koittaa unille jossain vaiheessa, jos sais tasattua ton univajeen pois.

Aika tosiaan kultaa muistot... On unohtunu raskauskivut ja synnytyskivutkin, vaivojen ärsyttävyys ja muu. Ihan hyvillä mielin alan sit toista vauvaprojektia alotella, kun sen aika on... Onhan se sen kaiken arvosta. :heart: Voimia Liirahille! :hug:
 
mitäs tänne kaikille kuuluu? meillä on kamala mahatauti, tosin nyt on jo helpottamaan päin. koko viime yön oksensin ja ripuloin, eikä oloa helpottanut se että mahaan sattui ihan sikana ja sitten murunen päätti bilettää koko yön ja potkia äitiä joka paikkaan mihin jalat ja kädet vaan ylsi. :heart: :heart:
nyt on voimat ihan poissa. ja supistaakin, perhana sentään.
 
Meille kuuluu ihan hyvää. Voi harmi kun sulle on liirah, inhottava tauti iskenyt :( Pikaista paranemista, lepäile vaan...

Muhun on iskenyt kauhea väsymys, ei jaksaisi mitään tehdä, ei lenkilläkään käydä, jotenkin särkee lihaksia ja on voimat pois. Mietin että onkohan joku vitamiininpuutos, täytyy yrittää vähän katsoa että syö terveellisesti...

Meillä hajosi tiskikone, apua. Nyt joudutaan sitten tiskailemaan käsin... tosin meillä ei koskaan aikaisemmissakaan asunnoissa tiskikonetta ollut, joten olen tottunut... ja tiskaaminen on musta melkein kivoin kotityö, jos ei vauvaan liittyviä asioita oteta lukuun :heart:

Mä haluisin kotiin jotain uutta, ehkä olkkariin maton... kun meillä on valkoinen, siis epäkäytännöllinen. Punainen olisi kiva.

Taidanpa ottaa pojan kainaloon ja mennä soffalle lueskelemaan kirjaa, jos vaikka tulisi parempi olo =)
 
Täälläpäs on ollu hiljaista.Koitetaan nyt taas vähän aktivoida keskustelua!

Täälläpäin on rentoa vaikkakin lauantain kemut meni mun puolesta vähän penkin alle kun likka ilmeisesti pelästyi vieraita hassusti pukeutuneita ihmisiä ja sai itkukohtauksen jota sitten lähdettiin kotiin asti tyynnyttelemään.Mun syliin sitten kotona nukahti ja siinä saikin nukkua aamuun asti - en raskinut nostaa omaan sänkyyn. :heart:
Isi lähti muun porukan kanssa juhlimaan ja palautui kotiosoitteeseen aamuyöstä.
Eilen sitten vaunuteltiin kaupungissa ja käytiin limulla kävelykadun baarissa - ihme ja kumma vaunutkin sai ottaa sisälle asti.Tänään olisi tarkoitus lähteä kävelylle kunhan/jos tuo sää tuosta selkenee.Koko päivän sadellut enemmän tai vähemmän ainakin täällä suunnalla.
Viikonloppuna sitten kavutaan junaan ja matkustetaan Helsingin- mummia morjestamaan.Saa taas nähdä miten monen vaate/tarvike-kassin kanssa sieltä kotiudutaan :) .

*muoks* Likka tasan 5kk tänään
 
Meillä näyttää yöt olevan rauhottumaan päin parin viimeisen perusteella... Toivottavasti näin on. Päiväunille on vähän ollu taistelua, mut se varmaan johtuu osittain tosta kellojen siirrosta.

Liirahille voimia :hug: ja pikaista toipumista?

Oon nyt antanu jätkälle sitä bataattia ja ihan hyvin uppoaa... Eilen söi koko satsin. No, ei siinä ollukaan ku 2tl sitä sosetta ja tuplamäärä maitoa. Mut hyvin silti. Annosta en vielä nostele... Totutellaan muutamaan makuun rauhassa ja sit joulukuussa alotellaan isommassa mittakaavassa. haikee fiilis ja pieni katkeruus vaan itteä kohtaan, kun tajusin siirtyneeni pois täysimetyksestä ihan tajuamattani. En mä tota paria teelusikallista kyllä niin merkittävänä määränä pidä, koen vielä täysimettäväni. Mut virallisesti se aika on ohi. :'( No, on se 4kk ihan hyvä... Varsinkin kun näin runsaalla tissittelyllä vielä mennään.

Kauhee nälkä... Täytyy hakee jotain evästä ja tulla lukemaan lisää. Poika tais viimein nukahtaa päikkäreilleen.

Sitä seuraavaa tapaamista?

PikkuMyy-80 ja poikanen 4kk1vk2pv
 
Sateinen, ikävä päivä ollut.Kun olisi vaan tauonnut edes hetkeksi niin oltaisi päästy vaunuttelemaan mutta ei.
Tänään päätettiin että aloitetaan vauva-uinti nyt marraskuussa.Infossa käytiin tänään ja oikein mukavalta vaikutti. :D

Niin ,siitä miitistä.Toivon mukaan pystytään näkemään usein eikä vaan joskus ja jouluna.Vaikka kaikki ei nyt pääsisikään ihan joka tapaamiseen niin koitetaan sorvata aikatauluja yhteen.
Meille käy ensi viikolla joka päivä oikeastaan, paitsi maanantai.
Heitelkääs ehdotuksia!!
 
Just kun pääsin sanomasta, että on yöt rauhottumaan päin... :headwall: |O Noustiin siis yöllä tissittelemään, kun ei ois muuten mitään tullu ja sit taas onkin ollu aamun rytmi ihan hakusessa. Aamu-unet jäi välistä, just sain jätkän ekoille päikyille. Eilen kukku kymppiin, mut se ei o kovin harvinaista. Ei millään malttais näköjään nukkua, vaikka selkeesti on tosi väsynyt. Nyt kun olis ne itkuhälyt, niin painusin minäkin tästä pehkuihin. Mut ei auta... Pakko hyödyntää päivystys ja tehdä kotihommia. Blaah... *Kirjoittaa "joulupukille" lahjatoiveita*

Eilen oli melkonen tissitelypäivä, kun pojalla oli tosi monta kertaa hikka. Tosi turhauttavaa mulle, mut jospa siinä samalla olis sitte tilaillu maitoa. Ainakin oon nyt saanu kiitettävän helposti lypsettyä käsin sen verran, että saan soseen sopivan läysäks. Eilen söi ekaa kertaa kaiken... Siin oli taas se 2tl sosetta ja reilu tuplamäärä maitoo. tuli vähä liianki litkua ja sekään ei meinannu pysyä suussa... On se tarkkaa, täytyy olla just sopivan paksua/löysää, että menee helposti. :LOL:

Alotin eilen vaatehuoneen raikkoomisen... Siel on ihan kauhee kaaos, ku epäkäytännöllisesti ne hyllyt ja rekit (oviki aukee sisäänpäin) ja ihan liikaa tavaraa. Ihan vaiheeseen jäi, joten nyt on pari laatikkoa kuleksimassa makkarin lattialla. Sen kimppuun siis...

Sitä tapaamista vielä... Käviskö teille tiistai tai torstai? Keskiviikkona meil on menoa ja perjantaina taidan järkkäilllä sunnuntaille jotai ylläriä.
 
Kiitos tosiaan kahviseurasta! =) Meille sopisi tapaamiseen parhaiten torstai, siis noista vaihtoehdoista. Tiistaina mennään mukkelis makkelikseen! :p En kyllä vielä tiedä muuta ensiviikon aikataulusta, mut todennäköisesti to sopisi. Meillä on nyt perjantaina 3kk neuvola. Jännittää jo!! Missä muuten nähdään?
 
Tapaamisesta : Meille käy kumpi päivä vaan, ei väliä.Paikastakaan ei väliä - ehdotelkaa ihmeessä!

Kumma ollut tuo tyttö taas tänään, heräsi päristelemään ja hoilottamaan omiaan sängyssä vähän vajaa kuusi eikä millään suostunut nukahtamaan syliin tai kantoliinaan.Laskin hetkeksi alas sitteriin ja käänsin selkäni max. kolmeksi minuutiksi niin likka vetää sikeitä ihan omatoimisesti.Nukkuikin aamu-uniksi melkein ennätykselliset puolitoista tuntia ja nyt punnertaa itseään kovan ähinän säestämänä ympäri peitolla lattialla :D .

Muoks. Ostin eilen vaunupisteestä sellaisen extra-paksun lämpöpussin rattaisiin, loppuunmyyntitarjouksena halvalla.Tänään testataan miten rattailu sujuu vaunukopan sijaan.Ja saadaan hyppykiikkukin tänään :D
 
Moiks!

Meillä kans jätkä hauskuttaa... Eilen illalla oltiin nukkumaan menossa ja tuttuun tapaani kävin kurkkaan poikaa. Siellä töllöttää silmät teelautasen kokosina!!! Ja sit riemuilmettä perään, ku äiti tuli kattoon... :LOL: Oli ollu nukkumassa jo toista tuntia. Nukahti sit kyllä kohta, mut heräili sit uudestaan tissille... Vissiin hoksas, että tossahan on maitobaari auki, ku olin ilman liivejä rasvailun jäljiltä.

Aamulla sit viideltä noustiin tissittelemään ja laitoin takas unille, kun väsähti... Mut sinne jäi jutteleen ja kikattamaan isäänsä hereille... Piti hakee sitteriin aamupalan ajaks. Tissiteltiin sit toisen kerran ennen aamu-unia. Pääsin mäkin nukkuun puoltoista tuntia... :D

Tossa päikyille laittaessa hokasin, että jotai vois tehdä tolle tutin tipahtelulle... Siis kun välillä herää itkemään tutia takas suuhun ja sen saatuaan nukahtaa uudestaan. (joskus nimittäin en kerkee ajoissa ja sit on kiukku kesken loppuneiden unien takia) Laitan siis kypärämyssyn reunan siihen tutin päälle, niin eipäs pääsekään tipahtamaan niin helposti. :D Kummallisen kauan vaan tonkin hokaamiseen meni... :whistle:

Täytynee jatkaa kotihommia... Vaatehuone on edelleen vaiheessa, kun on melkosen iso projekti. Sentään ihan kiitettävästi saatu tavaraa heitettyä poiskin.
 
Tapaamisesta... meillekin sopii torstai;toivon mukaan ei tällä kertaa tule viime hetken kiukkukohtausta =)

Mulla edelleen voimaton olo... oikein ärsyttää! Olen yrittänyt kuitenkin saada joka päivä aikaiseksi lähteä ulos, nyt kun on ihanat ilmatkin ollut. Eilen oli lenkin jälkeen vielä pahempi olo, särki joka paikkaan :/
No, yritän tässä vähän piristyä.

Onneksi Verneri voi hyvin ja on ollut ihana aurinkoinen kullanmuru, ihan kuin haluaisi piristää äitiä :heart: Hän on myös oppinut nukkumaan yhdet pienet unoset päivällä, sellaiset vähän pidemmät.

Meilläkin vissiin pian pitää vaihtaa ratasosa käyttöön, kyllä Verneri vielä mahtuu koppaankin, mutta jalat on jo melkein kiinni päässä. Koppa on kuitenkin aika iso. Mä en nyt ole viime aikoina paljoa vaunuja käytellyt, vaan ne on ollut parvekkeella, kun poitsu on suostunut niissä nukkumaan. Liinailtu on vähän enemmän nyt, kun saatiin pari tukevampaa liinaa, joilla on parempi kantaa.

Voi voi, tulipas tästäkin nyt negatiivisenoloinen viesti, älkääpä välittäkö =)
 
kone meni rikki tuossa..oon ollut täysin nettipimennossa!
já taas mä oon missannu jotkut treffit :( mä en millään jaksanu lukea kaikkia viestejä, mutta toivottavasti kaikille kuuluu hyvää :) meillä likka 8kk neuvolassa tänään ja pituutta oli 73cm ja painoa 8220 :) ja pipo 46.
kaikki oli tervettä ja normaalia :)

tervetuloa mun puolesta kaikille uusille :) ja ehottomasti ku saan koneen kuntoon ni palailen taas tänne hiukka aktiivisemmin..tuntuu et kaikki hajoo..huoh..
 
mekin jänskäiltiin rokotusneuvolaa, mutta ei se sitten mitään kovin ikävää ollutkaan =)

on vaikeuksia kirjotella kun poitsu venkoilee tässä sylissä... kauhea touhotus ja kaikki tavarat pöydältä lentelee lattialle =)

Mä ajattelin huomenna pitkästä aikaa mennä kaupungille ostoksille ppoitsun kanssa, samalla ehkä nähdä vähän kavereita... vähän surettaa kun kaks kaveria on muuttanut toiselle paikkakunnalle hiljattain :(

Nyt naurattaa poika taas, laitoin hänet leikkimään lattialle tohon mun viereen... päästelee ihan kummallisia ääniä, sellaisia rääkäisyjä ja kiljahduksia... :LOL: Ja sitten kun katson häneen päin, niin alkaa käkättää :LOL: Täytyypä mennä vähän leikkimään vissiin... =)
 
Mä just päätin olla ottamat Lillille tota influenssarokotusta..en sit oikeen nähny siinä hirveesti pointtia..ku Lilli kuitenkin on kotihoidossa..
mä oon tosi innoissani nyt! :) mä haluun ehdottomasti mukaan :) siis treffeille :D missä milloin ja mitä?? ;)
 
Lily... Ens torstai näyttää olevan miitin päivä, kellonaikaa ja paikkaa ei käsittääkseni ole vielä sovittu. Vielä siis ehdit osallistua keskusteluun senkin osalta. Ja ehdottomasti mukaan tapaamiseen! =)

Tulin vaan poikkeemaan pienen tauon verran, kun siivous on kesken. Appivanhemmat ja miehen sisko tulee käymään... Pitää siis vähän panostaa, kun on tuo viikko vierähtänyt vaatehuoneen kimpussa. Nyt se onneks ihan ok, loput rojut katotaan läpi paremmalla ajalla. Jätkä on päikkäreillä... Hyvä, että uni maistuu. :)
 
TERVE!

mun on kamalan vaikeeta päästä noihin tapaamisiin päivisin kun ei oo äitiysloma alkanut vielä. mutta sitten tammikuussa kun vedän vaan lonkkaa ja oottelen et murunen syntyy niin sitten mulla on aikaa vaikka kuinka paljon! :LOL: niinhän sitä nyt luulee...
mä oon parantunut jo, oli se niin kamala tauti et huh huh.. kuinka paljon teillä nousi paino raskausaikana? mulla nyt viikko 26+0 ja painoa tullut 3,5 kiloa, pelkään vaan että mihin päädytään. johonkin +30kg!!! :whistle:
 

Yhteistyössä