Turun äidit+ tulevat sellaiset

Neuvolassa oltiin päivällä. Eka lähtö epäonnistui; autonrenkaassa oli ruuvi pystyssä!! Saatiin onneksi uusi aika ja mentiin sitten vaunuilla. Painoa oli 6930g ja pituutta 62cm. Rokottaminen onnistui kiitettävästi, eikä muuta ihmeellistä sit ollutkaan.

Liirah: Mulla oli viikolla 26 (+3) painoa tullut 3.6kg. Yhteensä painoa tuli noin 9 kiloa, jotka kaikki ovat lähteneet imettäessä. Taidan olla pari kiloa alle lähtöpainon tällä hetkellä. Täytyykin jo vahtia ettei enempää kiloja häviä, jotten ihan luurangoksi muutu. heh! =)

Tavataanko taas vasta puolen päivän jälkeen? Me nukutaan Pihlan kanssa aamuisin ainakin kymmeneen ja on tosi inhottavaa joutua herättämään hänet aikaisten menojen takia (esim. tänään neuvola). :(

Mansikka ja Pihla (tasan) 3kk
 
Syy minun löysään oloon selvisi, elikä siis "täti tuli kylään", voi sentään. Olisin vähän toivonut ettei olis tullut =) Noh, kyllähän sitä ehtii..


Liirah, mulle tuli suurin osa painosta alkuraskaudesta jo, eli viikolle 10 mennessä oli tullut 3 kg ja sitten puolessa välissä 11 kg. Yhteensä tuli 15 kg, viimeisen kuukauden aikana ei yhtään. Kahdessa viikossa lähti melkein kaikki, kolme kiloa yli lähtöpainon olin jonkin aikaa, nyt lähtöpainossa taas, mutta kuitenkin mahduin samoihin vaatteisiin melkein heti.


 
Saako liittyä mukaan keskusteluihin? Mulla toukokuussa syntynyt pieni poika, eli puolta vuotta lähestytään kovaa vauhtia.
Turussa asustellaan tässä aika keskustassa, väliaikaisesti mun vanhempien luona;)
Olis kiva tulla mukaan juttelemaan, kun ei noita "lapsellisia" kavereita oo (vielä ;)) ilmaantunut. Vauvakuumeen oon kuulemma tartuttanut muutamiin:D
 
Mukaan vaan Devia... :) Tervetuloa! Tuutko torstaina tapaamiseen?

Minkälaista kellonaikaa me muuten sovitaan? Ymmärtääkseni iltapäivällä parempi... Olisko yhdeltä hyvä? Meil toi poika on nyt ollu sellanen koko päivän nukkuja eli tunnin - kaks on valveilla ja muuten nukkuu välillä 10-16 (tai 17). Iltaa hankaloittaa päivämenot, kun jätkä ei sit malta nukkua, mut voinhan mä koittaa silti. En o kyllä menoja silti väliin jättänyt... Näköjään tuo poika kun ottaa sit jotenki ne unensa takas.

Mä oon taas onnistunu kadottaan ajanvarauskorttini eikä tietenkään muualle merkittynä... Toivottavasti ei hammaslääkäri satu just tolle torstaille.
 
Vois kai sitä tullakkin kattomaan sillon torstaina. Yhden aikaan ois ihan ookoo, mikäli josasain keskustassa oltais. Meillä on 14.30 neuvola silloin.

Nukutaaks teillä päiväunet ulkona? Meil ei Aapo suostu nukkumaan päikkäreitä kun pihalla. Tylsää vaan kun illat pimenee ni ei oikeen raaskis pimeeseen pistää toista nukkumaan. Mut minkäs teet kun sisäl ei vaan nukuta ;)

Nyt pitäis lähtee kattoo rattaisiin uusii renkaita. On ihan kuluneet noi vanhat ja talveks ois kiva ostaa uudet.. Paljonkohan mahtaa maksaa... :whistle: Ja täl hetkel ei yks rengas ees pysy kiinni kun siitä on joku osa pudonnut:D
 
Vois kai sitä tullakkin kattomaan sillon torstaina. Yhden aikaan ois ihan ookoo, mikäli josasain keskustassa oltais. Meillä on 14.30 neuvola silloin.

Nukutaaks teillä päiväunet ulkona? Meil ei Aapo suostu nukkumaan päikkäreitä kun pihalla. Tylsää vaan kun illat pimenee ni ei oikeen raaskis pimeeseen pistää toista nukkumaan. Mut minkäs teet kun sisäl ei vaan nukuta ;)

Nyt pitäis lähtee kattoo rattaisiin uusii renkaita. On ihan kuluneet noi vanhat ja talveks ois kiva ostaa uudet.. Paljonkohan mahtaa maksaa... :whistle: Ja täl hetkel ei yks rengas ees pysy kiinni kun siitä on joku osa pudonnut:D
 
Helsingistä on kotiuduttu, matka meni leppoisasti vaikka likalle taitaa olla hampaita tulossa.Ainakin siihen malliin kiukkuaa ja hinkkaa ikeniään.Auttanut on särkylääke, viilennetty pururengas ja äidin sormi jolla ikeniä on rapsuteltu :D .
Tapaamisesta Meille käy siis torstaina, vaikka yhdeltä.Keskiviikkona on neuvola ja huomenna siivotaan ( isi on elänyt poikamieselämää koko viikonlopun yksin kotona, sen on näköistäkin :LOL: ), mutta torstaina on vapaata vaikka kuinka.Ehdotelkaa vaan paikkoja missä olis hyvä treffata ?
Raskauskiloista Liirahille Mulla tuli tuosta likasta +7kg joista jäi synnärille 5kg.Kuukauden päästä synnytyksestä olin jo -11kg lähtöpainoon verraten.
Ja tervetuloa mukaan myös Devia.
Tyttö heräsi TAAS.Pitänee mennä tassuttelemaan.
 
Tavattasko tälläkin kertaa siinä Ricon edessä?

Mulla on TAAS pää kipee. :headwall: Tiedän sen johtuvan pitkälti väsymyksestä, kun on yöt ollu taas levottomia. Kroppa menee ihan jumiin, kun koko ajan heräilen ja sit ei veri kierrä. Tänään, jo oppineena, otin heti ylös noustuani buranaa, niin ei koko päivä mee pilalle... Särkee silti, mut ei pääse sietämättömäks.

Ollaan tässä viikon vaihteen aikana suurenneltu pojan kiinteetä annosta ja hyvin uppoo. Jätkä hymisee tyytyväisenä syötettäessä ja kiukustuu heti, kun sanoo et on loppu. :LOL: Ajattelin viel pari viikkoa testailla pienemmillä annoksilla ja sit 5kk neuvolan jälkeen alkaa antamaan ihan kunnolla. Tarkotus olis saada porkkana ja mango testattua siihen mennessä.

Jätkä nukkuu, mä touhuun isänpäiväjutskia. (paitsi nyt täällä poikkeemassa) Pariin korttiin pitäs vielä aihe keksiä, mut on ihan tautisen vaikeeta. Miehelle ostin lahjan eilen ja nyt se on valmiina piilossa odottamassa. Korttiin pitää hakee matskuja.

Ei raksuta pää nyt yhtään kommentoinnille, joten koitan myöhemmin uudestaan. Moikat!
 
Oikea puuha-päivä taas takana, heti kukonlaulun aikaan neuvolaan josta tietysti myöhästyttiin.Pituutta ja painoa on taas kertynyt rutkasti, rokotuskin meni ilman itkuja :) .
Piti tehdä retki länsikeskukseen asti jotta sain likalle talvihaalarin ja samalla mukaan tarttui isinpäivä lahja.
Eiköhän se Rico Delin edusta ole taas ihan hyvä paikka huomista ajatellen, klo 13 siis siinä.Uudet varmasti tunnistaa meidät jos saapuvat paikalle.
 
Ketkä kaikki ovat tulossa? Ymmärtääkseni ainakin pikkumyy, delia, raitapaita ja minä. Vib? Lily? pinkeärouva? liirah? Toivottavasti monet pääsisivät tulemaan. Olis kiva nähdä minkälaiset kasvot löytyy minkäkin nimimerkin takaa. :)
Meille iski nyt se nuha, jota tuntuu olevan liikkeellä. On se kamala, kun toisen "nenä" ei toimi... No, pian se menee ohi.
Pihla oppi viime viikolla päristelemään. Aikasemminkin on muutaman kerran päristellyt, mut enemmänkin vahingossa. Nyt hän oikeen nauttii pärinästä, huulten värinästä ja tietysti kuolan lentämisestä. :)
No, täytyy palata siivousurakan kimppuun.
Huomenna nähdään!!
 
Ollaan tulossa me =) Kivaa. Samalla on tarkoitus hankkia isille lahja.

Tervetuloa Devia! Meilläkin on pojan päiväunien kanssa vähän ongelmaa... ei oikeastaan nuku ollenkaan, silloin tällöin tunniksi korkeintaan saan hänet nukahtamaan päivällä, jos saan. Harvoin nukkuu sitäkään. Ulkona nukkuu, joko vaunuissa tai kantoliinassa, kun olen lenkillä. Mutta kun on muuten tyytyväinen vauva ja yöt nukkuu hienosti, niin mikäpä siinä =)

Verneri voi hyvin, oppi kääntymään ensin masulta selälle ja sitten toisinpäin. Syö ihan hirveitä määriä, olen nyt antanut soseita ihan niin paljon kun menee, kun mehän aloiteltiin soseet jo 3kk iässä. Suu auki odottelee seuraavaa lusikallista ja sitten syödessään hymisee mmmmm-mmmm!
Nyt ollaan aamupuuroakin pari kertaa maisteltu, mutta se ei ihan niin hyvin mene alas.

Verkku ei vielä osaa päristellä, juttelee kyllä muuten paljon ja kikattaa, se on muuten ihanaa kun vauva nauraa
:heart:

Nähdään huomenna =)
 
Me tullaan tullaan tullaan :) eli yhdeltä ricon edessä :)
mä oon menos hiukka viihteel tänään..kaverin synttärit..saas nähä kuin virkkuna sitä on menossa mukana :) mut siis en oo nähny ketään et pongatkaa munt sit sielt jos haahuilen yksinäni :D
mut kait tämmönen porukka on helppo sielt tohon aikaan pongata :)
mut huomiseen siis!

 
Enköhän minäkin siellä silloin yhdeltä ole paikalla;) 14.30 on sit 6kk neuvola ja saadaan rokote (vähän myöhässä kun ei 5 kk neuvolassa käyty).

Ihanaa kun sai pojan hetkeks taas nukkumaan, ulos tosin.. Lattialla touhutaan koko ajan ympäri ja touhutaan, ni tuntuu et päikkäreittenki määrä on taas lisääntynyt. Energiaa ainakin kuluu.

Nyt vähän pyykkejä järjestelemään ja sit salkkarit<3 Paniikki kun ei oo nähny täl viikol yhtään jaksoo viel eikä perjantainakkaan:D
 
heippa. harmittaa kun en taaskaan pääse treffeille - ollaan mummulakiertueella yhteensä puolitoista viikkoa, huomenaamuna edessä vauvan eka lentomatka! onneksi vain tunnin lento. enemmän jännittää miten saadaan vaunut pakattua kuin itse lentäminen... ihanaa muuten olla poissa kotoa välillä! oikein lomaa loman sisällä.
 
Meillä oli tänään se maitoaltistus ja reaktiohan sieltä tuli. :( Jätkä yökkäilee vieläkin jotai nesteitä eikä suostu syömään, joten saa nähdä miten yö menee. Soitellaan kohta Mehiläisestä ohjeita, kun ei tajuttu mitään lääkettä siellä pyytää. Mut koitetaan kyllä huomenna tulla... Kai saan anteeks, jos oon räjähtäny ja ihan pihalla. :ashamed:

Nyt täytyy mennä takas poikaa paijaamaan... Huomiseen!
 
Heipsis!

Meillä on täällä sellanen tilanne, että oon heräilly ja valvonu paljon poikaa hoitaen, joten ei jakseta tulla tapaamiseen. Poikasella on ollu myös kuumetta, mut onneks laskenut jo tosi hyvin. Nukkuu nyt päikkäreitä partsilla ja vaikutti ennen sitä ihan hyvävointiselta.

Melkonen koettelemus eilinen oli... Käytiin lastenpolillakin illalla. Oisivat sisään ottaneet, mut halusin kotiin. Tästä olis kuiten niin lyhyt matka tarvittaessa mennä takas ja poika oli jo hyvää vauhtia toipumassa.

Mut seuraavaa tapaamista sit vaan kehiin. Tänään mä lepään. :) Mukavaa tapaamista teille muille!
 
Harmi nyt Pikkumyy-80 ettet päässyt paikalle.Kuulostaa aika hurjalta tuo altistus, mutta hyvä että asiat selvisivät.
Meitä oli vain minä, Mansikka ja Very Important Baby paikalle.Ties minne sitten muut jääneet ...
Vähän "sovittiin" että koitetaan pitää tapaamisia joka toinen viikko.Jos nyt ei muuta kehittävää keksi niin vaikka kahvittelua kaupungissa.
Julia sitten nukahti jo ennen kuin päästiin Forumista ulos, olisi kyllä kutkuttanut jäädä katselemaan vaatteita neidille mutta kun tulee unikiukku niin se tulee eikä sille mitään mahda.
Nyt odotellaan isiä kotiin laittamaan ruokaa ja koitan siivoilla vähän, huomenna sitten etsimään paremmalla onnella sitä uimapukua neidille ja lauantaina sit pulikoimaan. Harmittaa vähän kun just huomasin että viime lauantaina olis ollu vauvojen värikylpy Auralassa.
Moinen olisi kiinnostanut suunnattomasti.Toivottavasti sitä järjestetään vielä tulevaisuudessakin ...
 
Harmittaa kun ei päästy tulemaan, mutta piti siirtää neuvolaa klo 13 just:(

Aapo 5 päivää vajaa 6 kk ja nyt oli 5 kk neuvola:D Painoa oli 8370 g ja pituutta
69 cm.. iso poika jo;D Rokotuskin saatiin ja sekin meni ihan hyvin, yhtää ei itketty.. Eikä ainakaan vaikuta silt et siitä mitään muutakaan tulis. Ja saatiin lupa ruveta syöttötuolia kokeilemaan, kun suojarefleksit oli jo olemassa tjsp:)

Toivottavasti ens kerralla päästään tulemaan. Olin jo ihan valmistautunut näkemään minkälaisia tyyppejä täällä pyörii;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaita:
Vähän "sovittiin" että koitetaan pitää tapaamisia joka toinen viikko.Jos nyt ei muuta kehittävää keksi niin vaikka kahvittelua kaupungissa.
Kuulostaa mun mielestä ihan kivalle. :) Millonkas siis seuraavaa kokoontumista?

Tällä ollaan jo paljon paremmissa voimissa... Jätkä nukkui eilen jopa kuuden tunnin päikkärit, meni puol kympiltä nukkuun ja tankkas vielä puolisen tuntia klo 23 lähtien. Sit nukkuikin seiskaan asti yhdellä tutin antamisella. Lähes autuas olo, kun sain nukkua niin rauhassa. Sit otettiin vielä puolentoista tunnin aamu-unet tissittelyn jälkeen ja nyt taas pojalla päiväuniaika. Vähän tulee viel sellasta omituista kakkaa altistuksen seurauksena, mut ei ripulia. On siis masukin jo rauhottunut.

Tänään pitäs sit hakee vielä puuttuvia vermeitä miehen korttia varten, kun en aikasemmin o kerenny. Tosta Sittarin Tiimarista toivon löytäväni. Miehen tultua töistä teen toisen reissun yksin ja ostelen viikonlopun sapuskat... Sunnuntain aamiaista unohtamatta. :)

Myy ja poikanen :wave:
 
Mulla on kauhea olo, iskenyt joku mahatauti !!:x

Toivon tosiaan että ei ole mikään tarttuva, kun eilen oltiin siellä kahvillakin vauvojen kanssa :(

Koko päivä on ollut ihan kauhea, yökkäilen vaan täällä... mieskin on ylitöissä johonkin kaheksaan asti...
 
Ei täällä ainakin näy mitään mahataudin oireita, joten ole huoletta.Meillä on muuten vaan vähän kiukkupäivä kun ei päästy aamupäiväunille ulos kun sataa koko ajan, kiukuttaa äitiäkin kun ei päässyt ostamaan sitä uimapukua huomiseksi.No,kunhan isi tulee kotiin niin juoksen tuohon lähi-hypermarkettiin jospa sieltä löytyisi jotain.
Ei muuta raportoitavaa, rauhallinen päivä sisätiloissa :) .
 
hellou mammat!
suoraan sanottuna mulla oli niin tajuton krapula torstaina etten kyl millään pystyny liikuttaan niveliäni ees sängystä ylös ennen kolmea :)
nyt jo onneksi siis koko kroppa taas toimintakykyinen!
mitenkäs tein treffit meni? oisko jollain meseä tai jotain millä olis helpompaa keskustelut..jos vaikka joskus kerkeis mesessä juoruamaan.?
 
Kiitos tosiaan kahviseurasta! Oli taas hyvä reissu. Varsinkin kun Vibin kanssa saatiin vielä isänpäivälahjaan täydennystä. Ja se lohileipä oli kyllä hyvää. Ens kerralla otan kuitenkin taas jotain makeaa ja epäterveellistä. :) (Jos siis nähdään taas kahvittelun merkeissä.) Ei täälläkään muuten ole merkkejä mahamöröistä. :D

Menin sit eilen laittamaan itseni facebookiin. Olen aivan pihalla... Jos joku on siihen perehtynyt, niin vois antaa mulle tiivistelmän aiheesta... Sain vaikutelman, että homma vaatisi paljon aikaa ja vaivaa eikä ehkä anna yhtä paljon takaisin.

Meidän isi lähti kalastamaan mökille koko viikonlopuksi ja ollaan nyt ihan kaksin. On vähän turhan hiljasta ja tylsää... :( Varsinkin nyt kun Pihla nukkuu. Onneks huomiseksi olen suunnitellut kivaa puuhaa ja illalla päästää mummilaan saunaan.

Raitapaita: Tuu heti huomenna kertomaan, miten teidän uinnit alkoi!! Haluaisin ihan tosissani aloittaa jonkun vauvaharrastuksen. Luulen kuitenkin et kannattaa aloittaa vasta tammikuussa, kun neitikin olisi sitten jo 5kk.

Niin, koskas nähdään seuraavaksi? Jotenkin tuntuu mukavammalta jutella kasvokkain, kun näin tietokoneen välityksellä! ;)
 

Yhteistyössä