Turun äidit+ tulevat sellaiset

Nukahtihan toi pikkumies viimein.. Varmaan tunti pyöritty tuolla sängyssä kohta. Ei oikeen osaa rauhottua kun päivisin on niin kovat ryömimisharjoitukset käynnissä.
Mekin meinattiin vauvauinti alottaa tossa joku aika sit ja infossakin käytiin. Ei kuitenkaan tullut mentyä kun ei autoa ole tällä hetkellä niin kasiks imppariin sunnuntaiaamuna kuulostaa vähän raskaalta. Oishan tuo varmasti kivaa ollut, mutta me leikitään ammeessa sitten;D

Facebookista sen verran että viikossa on tuo pirulainen tämän äidin koukuttanut. Välillä poika istuu sylissä hakkaamassa näppistä kun en malta lähteä koneelta. Aattelin kaivaa vanhan näppiksen sängyn alta ja antaa pojalle josko hän tyytyisi siihen.



Raitapaita, meilläkin toi sade aina vähän sotkee kuvioita kun ei ulos pääse nukkumaan. Kiukutteluks menee, kun ei oikeen osaa sisällä nukkuu. Kymmenen minuutin pätkiä voi sylissä nukkua, that's it.
Toivottavasti huomenna olis nätimpi ilma kun ollaan suunniteltu kyläilyreissua isoisovanhempien luo;)

Nyt hetkeks naamakirjan kanssa leikkimään ja sit öitä :heart: :wave:

edit: pakko hehkuttaa, että sunnuntaina jää poika hoitoon ja minä lähden laivalle<3 Kummitäti jää lapsenhoitajaksi:)
 
Parempi olo on jo, sain nukkua pitkään tänään kun mies hoisi vauvaa aamun :heart:

Kiva kun pääset laivalle, Devia! Pidä sitten hauskaa:)

Mä en kauaa jaksa viihtyä yleensä tuon Facebookin seurassa, jotenkin se on musta tylsä :/ Tai on välillä ihan kivaa, jos joku vanha tuttu on löytänyt mut ja laittaa viestiä, mutta en ole niitä ystäviksi ottanut =)

Nyt voisin oikeastaan mennä vähän vilkaisemaan sinne...
 
Hahaa, nyt on vauvauinnit käyty ja ihan kahdestaan likan kanssa kotona.Mies lähti jo puolenpäivän aikaan ja just sain anopin ulos ovesta :D .
Silmät ristissä tosiaan lähdettiin sinne uimahallille seitsämän aikaan, onneksi bussi menee ihan talon edestä ettei tarvi alkaa vaihtelemaan sitten.Perille löydettiin hyvin ja saatiin itsemme valmiiksi.Porukkaa oli n. 10 vauvaa + vanhemmat, oltiin (yllättäen, taas) tilaisuuden nuorimmat osanottajat ja ainoat ekaa kertaa pulikoimassa olevat.Tosi hyvin saatiin kyllä opastusta kiinnipitämisestä ja tehtävistä harjoituksista tms.
Likka tykkäsi ihan hulluna, koko allas melkein täynnä toisia vauvoja ja kaikenlaisia kelluvia leluja.Hypittiin ja pompittiin vedessä se puoli tuntia mitä allasaika on ja lopuksi toinen ohjaajista kävi vielä sukelluttamassa neitiä.Hyvin meni eikä itkettänyt yhtään vaikka kotona kyllä on heti naama väärinpäin kun vähänkin menee naamalle vettä.
Ensi kerralla sitten meille opetetaan tuo sukelluttaminen ja voidaan harjoitella lisää.
Tosi positiivinen kuva jäi, ihan mukavaa porukkaa ja sopivasti tekemistä ja aktiviteettia pienille.Ehkä jo ensi lauantaina uudestaan =) !
Päätinkin sitten jäädä ihan kotiin kaksin tytön kanssa vaikka anoppi olisi mielellään tytön yökylään ottanutkin, kun ei se hippaaminen vaan sillä tavalla enää kiinnosta.Ajattelee vaan että nekin rahat voisi käyttää johonkin parempaan.
Miehen mielestä olen mummoutunut :heart: !
Mutta nyt sohvalle anopin tuoman kaksplussan pariin.

PS. Facebook on NIIN koukuttava, koitan siedättää itseäni etten kävisi siellä viittä kertaa päivässä.
 
Mä jo luulin, että kaikki nyt vaan meseilee, mut onhan täällä elämää. :) Mäkin voisin mesessä jutustella joskus, tosin niitten kanssa jotka oon jo tavannut. Tuntuu kummalta antaa meseosote sellaselle, jota ei o vielä nähnyt... Sähköposti on eri juttu, kun niissä voi pysyä anonyyminä. Mut siis kiva olis jutustella jo tuttujen naamojen kanssa... Ehkä niitä tulee seuraavalla tapaamisella lisää. :)

Eilinen ilta oli taas melkonen, kun ei meinannu poikaa saada syömään ja unille. Hirvee huutokonsertti alko nukkumaan menon aikaan, eikä millään meinannu loppua. Taukos onneks kyllä välillä. Veikkaisin, että kyse oli ikenien kovasta kutinasta. Soseitakaan en ihan uskalla jättää huomioimatta, vaikka ne ei aikasemmin ookaan mitään aiheuttanu. Voi olla masu vielä herkkänä siitä oksuilusta.

Ite nukahdin sit sohvalle, vaikka piti vaan lepuuttaa silmiä... :LOL: Könyttiin sit miehen kanssa kolmen aikaan sänkyyn unille. En taaskaan nukkunu läheskään tarpeeks, mut jotenki sitä vaan oon jaksanu puuhailla. Kävin kaupungillakin, sateen takia tosin bussilla. Törsäsin askartelukaupassa kauiikken kivaan ja nyt on vermeitä jouluaskarteluihin ja vähän muuhunki. Oon siellä ku lapsi karkkikaupassa. :whistle:

Jätkä sais alkaa heräilemään syömään, vaikka menikin toisille päikyille vasta neljältä... Pitäs keretä kylvettämäänkin ennen nukkumaan menoa edeltävää tissittelyä. On taas hikoillu niin, varsinki eilen illalla huutaessaan, että ihan haisee. Miten tollanen pieni voikin? Toi meidän poikanen on kyl melkonen lämpöpakkaus... Jatkuvasti sais olla pesemässä.

Ai niin, pitää hehkuttaa... Poikanen käänty tänään selältä masulleen. :D :heart: Eilen oli jo ihan lähellä, masu oli jo maassa mut kättä ei saanut edestä pois ja rintakehä jäi sen päälle. En kyl päässy näkemään, ku kiepsahti mun ollessa veskissä... Niin teki masulta selälleenkin kiepsahduksen ekan kerran. Sen kyllä toisti sit sillai, että sain ihan videolle tuoreeltaan. Nyt en kokeillu, kun vaikutti poika nälkäseltä.

Nyt heipat! :wave:
 
Moi!
Miten isänpäivät meni? Me ehdittiin kiertää vain kolme pappalaa. Viisi olisi ollut ja tällä viikolla käydään lopuilla. Kauhulla (ja tietysti ilolla, kun itselle ensimmäinen äitinä ) jo odotan seuraavaa äitienpäivää, kun isoäitejä, isoisoäitejä ja isoisoisoäitejä on yhteensä 7!! Isänpäiväkorttien askartelu jäi hieman viime tippaan ja viimisiä tein sit yöllä. Eikä edes ehditty kaikkia toimittaa saajilleen. Höh! Meillä isi sai minulta kaulahuivin ja pipon, johon olin kirjonut tekstin ja Pihlalta mukin. Pihla oli sen minun isäni kanssa valinnut ja Pihlan pappa siis oli lahjan kustantanut. :)

Tuntuu keskustelu hiljenneen taas kummasti. Pitäisikö sitä tapaamista suunnitella? Missä ja milloin? Jos osallistujia on saman verran kuin aiemmin, joku pienempikin paikka käy. Esimerkiksi Hansan parvella on se pieni kahvila siinä Zaran vieressä. En tosin ole koskaan kokeillut paikkaa. Olisiko muita ideoita?

Pikkumyy: ihanaa, kun pikkuinen oppii uutta!! :heart: Muuten ei meidän meseilyt ole lähtenyt käyntiin ainakaan vielä. Eli tänne vielä kirjoitellaan se, mitä ehditään. Toivottavasti teillä on taas arki palautunut kohdalleen. Kurjaa kun näin pienet joutuu kärsimään ja sairastelemaan. Meillä ollaan edelleen flunssassa. Itselle se iski pahiten. Pihlakin on hieman nuhaisen ja tukkoisen oloinen ja yöt on ollut nyt huomattavasti levottomampia. Väsymys alkaa nostaa päätään... :/

Tuo vauvauinti kuulostaa tosi mukavalta, mut en noin aikaisin haluisi mennä. Pihlakin herää yleensä vasta 9-11. Täytyy laittaa mietintämyssy päähän tämän suhteen!

Nyt pitää mennä. Pihla heräilee uniltaan, taas...

mansikka ja Pihla 3kk 1vk 3 pv
 
Päästiinpähän kotiin viimeinkin, kauhea räntämyrsky iski kesken meidän kirpparikierroksen.Kävin manhattanilla, löytyi likalle yksi body ja yksi yökkäri.Tosin olen aika valikoiva kirppari-ostosten kanssa - ei saa olla ruma, ei liian käytetty eikä liian kallis.Olin tosi yllättynyt siitä Kirppis-Centerin viereen tulleesta Fida Lähetystorista - tosi hyväkuntoisia vaatteita edullisesti!
Kierreltiin vielä kaupungilla ja löysinkin taas kahdet pöksyt ja bodyn likalle - alennuksesta vielä!Taitaa olla kaikki vähän reilun kokoisia mutta kyllähän tuo tuntuu kasvavan.
Laitoin Y:nä muutamille messenger-osoitteeni ni voidaan alkaa sielläkin sit juttelemaan kunhan kerkii.
Tapaamisesta Se Zaran vieressä oleva kahvio käy oikein hyvin, riippuu vähän miten iso/pieni porukka nyt ensi tapaamiseen tulee.Meille käy ensi viikolla kaikki päivät, ei mitään suunnitelmia siis.
Ai niin, pakko hehkuttaa.Olin oikeassa!Julialle tulee ihka ensimmäinen hammas!Eilen illalla sosetta syödessä ihmettelin kun lusikka tuntui osuvan johonkin ja siellähän se alaleuassa keskellä pikkuinen hampaan alku pilkistää.
Mutta nyt pyykkivuorta valloittamaan !

- Raitapaita & Julia 5kk 1 vko 6 pv
 
Onpas täällä hiljaista:)
Hyvä Raitapaita, tiesithän sinä että hammas oli tulossa! Ihanaa.

Meidän isänpäivä meni ihan kivasti, mammalla ja pappalla käytiin. Kestin sitä yhtä sukulaisrouvaakin ihan hyvin, siis sellaista josta en kauheesti tykkää kun luulee tietävänsä kaikesta kaiken, eikä todellakaan tiedä :LOL: Nyt varmaan olen jotenkin itsevarmempi miehen sukulaisten keskellä, enkä välitä tollaisista pikkujutuista enää niin paljon kuin ennen =)

Meidän Verneristä on tullut kauhean vilkas, apua, tuleekohan siitä kauhukakara? =) Pölpöttää ja karjuu ja on kokoajan menossa jonnekin, vaikka ei pääsekään muuten kuin hilaamalla itseään pepulla taaksepäin(selällään ollessaan). Ollaan saatu monet hyvät naurut viime aikoina :heart:
Pikkumyy80, mites teille nyt kuuluu? Voiko poikanen jo paremmin? Ihanaa kyllä kun laps oppii uutta, Vernerikin oppi kääntymään muutama viikko sitten, ekana masulta selälleen ja seuraavana päivänä toisinpäin. Tosin se ei kyllä hirveästi ole jaksanut jatkaa noita harjoituksia, ehkä kerran päivässä kääntyilee.

Sovitaanpas joku päivä ensi viikolle! Meillä on keskiviikkona 5kk neuvola just yhden aikoihin, mutta muuta menoa ei ole. Paikka sopii hyvin, sieltä saa ihania jätskejä :p

Hommasin jumppapallon vaikka äijä oli kieltänyt, täytin sen just ja istuskelen sen päällä!Kivaa! Täytyypä kattoa jos löytyis jumppaohjeita...
 
mansikka :) sain sun viestis :) ja lisäilin sut meseenki!

Meiän Lilli on saanut ekan hampaan, oppinu seisomaan ja konttaamaan viimeisten kolmen viikon aikana :D nyt taitaa olla joku kehityshuppu meneillään!

Siitä tapaamisesta ens viikolla,,mulle käy kyllä mikä päivä vaan mut mieluiten 12 kieppeillä tai jälkeen. Aamuvoimistelut kestää aina sen verran et ennen 12 ei kyl kerkee kaupunkiin asti!

 
Onpas reipas olo!Eilen illalla mies otti vaunut ja lähti anoppilaan vierailemaan ja sain vapaa illan =) !Kävin sitte rauhassa etsimässä talvikampetta Julialle, syömässä ja kahvilla kaverin kanssa.Ja tyttö vielä nukkuikin melkein yhdeksään tänään!
Missäs on PikkuMyy80 ? Taitaa olla vaan kiireitä kun ei kerkiä kirjoittelemaan.
Kattelin tossa että ois kiva joskus käydä tuolla babybiossakin kinopalatsissa, harmi vaan että siellä menee minun mielestä aika huonoja elokuvia ja vain muutaman kerran kuussa.Noh, kai ne on sitten valittu niin että suurinosa naisista katsoo mielellään romanttisia komedioita :$ ?
Uskomattoman vaikea muuten löytää vauvalle lämmintä talvivaatetta!Joka paikassa on kyllä leikki-ikäisille vaikka mitä mutta täytyyhän toukallakin olla lämpimästi päällä kun vaunuissa makailee pakkasella.Minkälaisia järjestelmiä teillä on nyt kun on pakkasta jo ? Musta tuntuu koko ajan että tytöllä tulee kylmä vaikka on haalaria ja peittoa ja makuupussia ...
 
Heip!

Juu, hässäkkää on ollut enkä o jaksanu / kerenny edes avata konetta muutamaan päivään. Kiitosta kuulumisten kyselystä! =) Saa tollasestakin voimia. On nimittäin univelka vaan kasvanu, mut muuten voidaan hyvin.

Jätkällä vissiin sit pukkailee hampaita ihan teholla, kun pari iltaa huuti ku hyeena, kurkku suorana ja naama punasena. Suppoo oon joutunu antaan... Eilen ja tänään varmuuden vuoks, että saadaan nukuttua. (Sunnuntaina valvottiin puol kolmeen asti hyssyttelemässä, kun ei meinannu supoista olla apua) Viime yönä en kyl laittanu lisää, illalla vaan. Mitään ei edelleenkään näy, mut kovasti koko ajan hankaa ja kuolaa tulee ku vettä Niagarasta... Hassusti vaan sillai hetkittäin, välillä on niin ku ei mitään. Onneks on muuten perustyytyväinen ja päikyt nukkuu partsilla tosi hyvin.

Tänään käytiin neuvolassa ja kasvu oli tällä kertaa nolla. Pituutta ei siis ollu tullut yhtään ja painokin hieman laskenut. Viime keskiviikon oksuilu yhtenä syynä, mut ruokapuoltakin täytyy nyt muuttaa... Jätkä on ollu tyytyväinen (ikenien hillitöntä kutinaa iltasin ja öisin lukuun ottamatta), joten oon ajatellu maidon ja yhden soseaterian riittävän. Sosetta on menny enenevässä määrin, nyt desin verran kerralla. Näkäjään sit kaikki energia menee liikkumiseen, joten nyt sit alotellaan puuro huomenna päivällä jäa sopivuuden varmistuttua siirretään se iltaan, ehkä aamuunkin. Iltapäivällä sosetta. Aion kyl jatkaa entiseen tapaan tissittelyä, mut kiinteitä lisäks, että lähtee kasvu taas käyntiin.

Kasvukontrolli on kahden viikon päästä ja kehotti terkka myös ottamaan yhteyttä allergialääkäriin, että saadaan häneltä mielipide tohon syöttöasiaan. Altistukseen liittyvä kontrolli on kolmen viikon päästä. Motorisesta ja sosiaalisesta kehityksestä jätkä sai kehuja, joissain puol vuotiaan tasolla kuulemma. :D

Raitapaita... mä kävin eilen tekeen läydön Kappahlissa. Ostin jätkälle 68cm toppapuvun hintaan n.9?, kun siel oli alennetuista - 50%. Tais olla vaan sinisiä ja muut oli 74cm. Meidän jätkälle uskon ton koon mahtuvan aika kauan, ku on nyt vasta 61cm ja oli aika reilun näkönen koko.

Vaatetta oon jätkälle pukenu vaunupäikyille päivävaatteitten päälle fleesehaalarin tai kaks osasen fleese / veluuripuvun ja sit makuupussiin. on myös kypärämyssyn päällä pitäny nollakelillä ja viileemmällä ohutta pipoa. Meil on lämmin vaunun peitto, mut ei o ollu jätkä hikinen, välillä vähän nihkee. Kylmä ei vissiin ole, kun saattaa viiskin tuntia nukkua putkeen ilman, että tarvii edes tutia käydä antamassa.

Vib... Mulla olis ehken muutama jumppapalloiluvinkki. Fysioterapeutti opetti taannoin ja jotain ohjeitakin oon nähnyt. Eiks siinä pallon mukana tullu sulla? Mulla tuli. Pitäskin muuten munkin pumpata toi uus... Edelliseen tuli reikä ilmeisesti pienen pienestä lasinsirusta. :(

Isänpäivä meni kivasti. Tein miehelle sen tyylisen kortin ja ostin kylpytakin. Tykkäs kovasti. Tein sit tyypilliseen sunnuntaiseen tapaan vähä "parempaa" ruokaa, eli pihviä syötiin. Aamupalan laitoin myös, vaik mies ei normisti aamusin syö. Pekonii, kahvii, paahtoleipää... Kroisantteja en saanu sellasiaa mitä oisin ite voinu syödä, joten jäi mieskin ilman. Siinäpä kai se... Pojan päikkäreitten aikaan oli sit ihan kahden keskistä aikaa. :)

Seuraavasta tapaamisesta...[/b] Joko sitä päivää on valittu? Mulle käy myös parhaiten puolen päivän jälkeen. Jätkä on viime aikoina ollu päikyillä 10-15 välillä aika pitkiä pätkiä, joten toivottavasti ei ihan mee plörinäks nukkuminen. Vaik voihan sitä sitte toisilla päikyillä tasottaa. Pääseekö siihen teidän ehdottamaan kahvilaan helposti vaunujen kanssa? Mahtuuko sinne useemmat vaunut? En o siel koskaan käyny, mut luulen tietäväni paikan.

Tulikohan täs kaikki..? Koitan nyt päästä ainakin poikkeemaan täällä vähän tiheemmin... Jospa tää tilanne olis jo rauhottumassa. :)
 
Jee, mun vatsalihakset on ihan kipeät =) Ainaskin on jumppa tehonnut... oli siin pallon mukana joku kolme liikettä(ohjeet), mutta halusin vain lisää, löysin kyllä netistä. Tää on kyllä tosi kiva =)

Verneri nukkuu taas oikein hyvin yöt, onneksi taisi olla jotain ohimenevää tuo, mikä häntä tuossa vähän häiritsi. Siirsin pinniksen taas omalle paikalleen huoneen nurkkaan, kun makkarissa pystyy huomattavasti paremmin kulkemaan.

Sinne kahvilaan pääsee suoraan sillä hissillä, joka lähtee Hansatorilta, eikö? Tosin se hissi on pieni. Mutta kyllä siellä ihan hyvin on tilaa siellä kahvilassa muistaakseni... Me tullaan luultavasti taas liinaillen paikalle.

Meillekin sopii ihan hyvin iltapäivällä, ja kaikki muut päivät paitsi ke. Sillon siis neuvola, onpa kiva taas nähdä paljonko poitsu on kasvanut!

Meillä on ollut vaunuissa Vernerillä edelleen sisävaatteiden päällä villapuku ja äp-kevyttoppis, kypärämyssy ja pipo, lapaset ja tossut, ja makuupussi. Tuossakin on varmaan liikaa, kun se makkuupussi on aika lämmin, mutta kun mua pelottaa että laps palelee... aina se on ollut ihanan lämmin kun olen ottanut vaatteet pois, joskus harvoin vähän hikinen. Me varmaan käytetään sitä äp-toppapukua Vernerillä tänä talvena, sitten meillä on kaksiosainen tuulenpitävä vähän kevyempi puku, jonka mamma toi Thaimaasta. Mua harmittaa kun ostin kirppikseltä ihanan paksun haalarin, oli 74-kokoinen ja on pieni!

Kellopa on paljon, täytyy alkaa tekemään miekkoselle ruokaa, kun kohtapuoliin tulee kotiin =)

Vib ja Verkku 4kk 3vk 5pv :heart:
 
Unohdin viime viestissä hehkuttaa että Julia lähti kääntyilemään selältä masulle edellispäivänä, nyt menee jo toisinkin päin ja kierii pitkin lattioita riemusta kiljuen :heart: . Lisäksi on mennyt hirveäksi pyörimiseksi syöminen, koko ajan pitäisi päästä pystyyn ja kieriskelemään.Meinasinkin että tilaan tuolta sisukas.netistä sen syöttötuolin jota kantoliinamessuilla katseltiin ja jotain muuta roipetta.Onko kukaan kiinnostunut tilaamaan kanssa, saisi postikuluja pienemmäksi ?
Olinpa sitten tänään aamulla hammaslääkärissä, juurihoidon toinen osa.Pitää vielä käydä siellä ronkittavana ainakin kerran ennen kuin moni vuotisen hammaslääkäripelkoni tulos on kokonaan puhdistettu.Nyt on puoli päätä puudutettuna ja koko alaleukaa jomottaa niin vietävästi.
Vib Verneri on kyllä niin iso poika, ostin Julialle just 74cm haalarin ja hihoja saa kääriä oikein urakalla ennen kuin edes kädet saa näkyviin.Haalari päällä likka näyttää kyllä lievästi Michelin- mieheltä :D .
Mekin ollaan nyt aloitettu säännöllinen puurottelu, ihan tavallista eloveenaa syötän hedelmäsoseen /banaanin kera.Eilen maisteltiin ekaa kertaa bataattia ja hyvin tuntui uppoavan sekin.Pitää varmaan vakituisesti siirtyä tuohon kolmeen kiinteän ruuan kertaan per päivä.
Tapaamisesta kuin olis torstai tai perjantai, siinä yhden aikaan siellä Hansan ylätasanteen kahvilassa, mikä lie sitten nimeltään onkaan.
Nyt ompelemaan uusia talvirukkasia ja pipoa neidille !
 
Meil mennään nyt myös kolmella kiinteellä annoksella, bataattia ja sit maistelussa riisipuuro. Eilen ei kaurapuuro uponnu, joten kaikkien suositusten vastasesti vaihdoin. Puuro olis tarkotus saada iltasoseen tilalle ja hyvinhän tuo näytti uppoavan, vaikka ei ihan mieleiseltä vaikuttanutkaan. Tänään sit nostelen myös annoskokoa desistä isompaan, kun lääkärikin "antoi luvan". Soittelin neuvolan kehoituksesta mielipidettä ja piti kasvun seurantaa aiheellisena. Kolmen viikon päästä mennään omalle allergialääkärille altistuksen kontrollikäynnille ja siellä sit katotaan niitä kasvukäyriä samalla.

Yö oli taas tuskainen, tissiteltiin kahdesti ja suppoakin piti antaa lisää. Illalla en nyt antanut "varmuuden vuoksio" vaan odotin alkaako kipukitinä. Kyllähän se parku alkoi siinä kymmenen lähestyessä, mut sen verran ajoissa olin, ettei huutamiseks menny koko alkuyö. Aamuyöstä itkeskeli vielä syönnikin jälkeen, mut rauhottu suppoon. Sais se hammas jo puhjeta, niin päästäs kaikki kolme nukkumaan yömme paremmin. Onneks poika on muuten ihanan aurinkoinen. :heart:

Mulle käy torstai ja perjantai ens viikolla... Kumpiko se nyt sit olis se tapaamispäivä?

Askarteluja pitäs tehdä anopille... Täytynee mennä väsäämään, että ehtii ajoissa perille. :)
 
Tosi hiljaista!!! Taas meni viikonloppu kamalalla vauhdilla ohi. En oo tännekään ehtinyt käydä kurkkaamassa. Enpä oo mitään menettänyt! :)

Perjanta sopii! Oliko klo 13.00 hyvä aika?

Raitapaita: Löysin ilmoituksen siitä vauvamaalauksesta (vai mikä olikaan). Sellainen järjestetään tammikuussa seuraavan kerran. Voin ottaa sen lapun mukaan ensikerraksi. Nyt torstai päivällä olisi taas kinopalatsissa babybio. Ootko menossa? Onko joku muu käynyt?
 
Kyllä meillekin se perjantai sopii, mutta meillä on silloin aika kiire aíkataulu, kun illalla on pikkujoulut. Kyllä me silti ollaan tulossa =)

Meillä meni viikonloppu ihan hyvin, tosin mä en oikein saa nukuttua nykyään kovin hyvin, niin olen vähän väsynyt. Meillä on nyt tällä viikolla joka päivä jotain menoa, ihan kiva, niin ei tarvitse kotona nököttää:)
 
Verner 5kk tänään :heart:

Piti mennä leikkimään kaverin pienten tyttöjen kanssa, mutta se peruuntuikin, ja nyt sitten ei olekaan tekemistä. Voipi olla että mennään kaupunkiin, haluisin pikkurattaisiin lämpöpussin, kun ne on siniset, eikä se maastokuvioinen sovi niihin. Pikkurattaat on kuiteskin kaupoissa kätevämmät.
 
Onneksi olkoon Verneri!
Ja Mansikka tuo vaan se lappu näytille jos muistat, vauvamaalaus ja vauvojen värikylpy kiinnostaa kovasti! En kyllä meinannut nyt torstaina sinne babybioon mennä kun ei ole mun tyyppinen elokuva, ehkä joku toinen kerta sitten!
Olen koko päivän melkein kolunnut ompelublogeja netistä ja nyt innostuin värkkäämään kypärämyssyjä neidille kankaanrippeistä.On pilkullista ja raidallista - tuskin ehditään kaikkia edes käyttää :) ! Miksi innostun näistä jutuista aina ihan liikaa ?
Vib Sama homma, vaikka nykyinen lämpöpussi on tosi hyvä ja tykkään siitä niin silti kaupunkirattaisiin se ei ole "sopiva".Tuntuu hölmöltä ostaa uusi kun toinenkin on alle kuukauden vanha.Ehkä hillitsen itseni ja säästän kaupunkirattaat keväälle jolloin lämpöpussia ei enää tarvitse ja tyydyn nyt tuohon nykyiseen.
Mutta me nähdään perjantaina jos ei ennen sitä kirjoitella!
:wave:
 
Vernerin kanssa eilen käytiin neuvolassa. Oli ihan ihmeissään ja vähän ujosteli, ei suostunut mitään puhumaan, vaikka täti yritti houkutella... hienosti teki kaikki temput mitä pitikin. Opiskelija laittoi rokotuksen ja se vähän itketti, hiukan kauemmin vissiin oli neula jalassa kun mustelma jäi ja kotonakin vähän itkettiin vielä. Vissiin oli vähän jännittävä päivä kun sain poikaa pitää sitten sylissä loppuillan, ei isikään kelvannut.

Vernerin mitat oli 8450/69,5/43,5. Pituus on +1käyrällä ja paino paras mahdollinen :heart:

Myöhästyneet onnittelut poikaselle, Myy :heart:
 
Kiitos Vib! :D Samoin sinne! :)

Viime yö meni aika lupaavasti, joten huomenna en välttämättä o ihan silmät ristissä. Sisko käsittääkseni tulee likkansa kanssa myös kahvittelemaan... Montakos meitä sit onkaan tulossa?
 
kiitos kahviseurasta! Tultiin just kotiin. Pihla nukkuu vielä vaunuissa; taisi olla rankka reissu. Kotimatka venyi vähän turhan pitkäksi, kun vaunupiste lopettaa ja siellä oli niin hyviä tarjoksia. Ja tottakai kaikki hyllyt,korit ja tiskit piti käydä läpi, et jos sattuis jotain kivaa löytymään ja kyllähän sitä tavaraa taas tuli ostettua. :) Koskas nähdään seuraavaksi? Onko liian pian, jos nähdään jo ensiviikkolla?

mansikka ja Pihla 3kk 3vk
 
Kiitos myös meidän osalta! :) Kivaa oli nähdä, vaikka myöhästyttiinki lahjakkaasti jätkän huutokohtauksen takia.

Ilta onkin sit menny vaihtelevasti, välillä ihan rauhallista ja välillä sit suoraa huutoa. Edelleen poika hereillä, hyssyttelyvuorossa pikkujouluista kotiin patisteltu mies. :kieh:

Myy ja uneton poikanen 5kk+
 

Yhteistyössä