Turun äidit+ tulevat sellaiset

Nitsku... Me osallistuttiin siihen tutkimukseen, mut ei olla nyt oltu mukana. Ehkä joskus vois käydä jollain luennolla myöhemmin... Nyt on muutakin puuhaa ihan tarpeeks. Oli vähän yllätys, kun pojalta löyty se geeni, mut onneks riski sairastua on tosi pieni.

Poika nukku taas osan yöstä perhepetissä... Heräs mylläämään joskus aamuyöllä eikä sit osannu rauhottua nukkumaan muuten. Asettu kyllä ku laitoin kylelleen ja silittelin, mut sänkyyn ku pääsin niin alko taas mukeltaan. Hassu pikkumies. Pitää tänäänki yrittää nukkua päikkärit jossain vaiheessa, ku muten oon ihan mehut pois... Varsinki ku eilen kerkesin nukkuu vaan puol tuntia.

Ketä tonne perjantain tapaamiseen on nyt tulossa?
 
Kohtalotoveri löytyy Myy , kahden tunnin välein pompin sylittelemään ja tutittamaan tyttöä, lopulta herättiin vähän yli neljä ja valvottiin puolitoista tuntia.Sain likan uudestaan nukkumaan ja puoli kahdeksan herättiin "lopullisesti", puoliltapäivin pitäisi keretä kahvittelemaan kaupunkiin.Taitaa päikkärit mennä siihen sitten ...
Epäilen että tulee hammas, sen verran ähisee ja itkeskelee unissaan.Suppoa en ole vielä antanut vaikka mieli teki viime yönä.Täytyy tänään illalla antaa jos saisi yötä rauhallisemmaksi.Muutenkin tyttö on hirveän väsynyt jo seitsämän aikaan illalla, väkisin pidin eilenkin hereillä kahdeksaan ettei olisi aamuyöllä taas noustu.
Käytiin muuten eilen perheen kesken siinä Forumin uudessa kahvilassa, olin ihan äimänä siinä maksaessani kun minulle viitottiin summaa ja kahvimaidon paikkaa :D , kyseessä on siis kuurojen ylläpitämä kahvila!Palvelu oli äärimmäisen hyvää, minkäänlaisia ymmärtäminvaikeuksia ei ollut, hinnat oli kohtuulliset ja tarjonta runsasta.Suurin yllätys oli painon mukaan myytävä salaatti jonka sai itse koota ! http://www.turunsanomat.fi/ajassa/?ts=1,3:1007:0:0,4:7:0:1:2007-12-21,104:7:506133,1:0:0:0:0:0:
<--- tuolla asiasta lisätietoa. Hurmaava paikka kerta kaikkiaan! Me siis ainakin tullaan perjantaina kahvittelemaan.
Mutta nyt puuronkeittoon !
 
Alkuperäinen kirjoittaja lily07:
onko tuo nyt sovittu??perjantaina siellä foorumissa?jos vaikka itekki eksyis paikalle :)

missä siel on se uus kahvila?
Kahvilan sijaintia kyselen myös minä? :) Kuulosti kyllä hyvältä... Harmi, kun oon oppimani viitomat unohtanu, mut hyvä että pärjää ilmankin.

On tuo perjantai sovittu, klo 13. Sinne vaan mukaan. :)
 
Pitkästä aikaa...

Kauhea väsymys jatkuu täällä, mutta onneksi Verner nukkuu yöt ihan hyvin. nykyään. Iltayöstä saattaa heräillä enemmän, on vähän levoton, mut muuten ei herää kun pari kertaa ja syö vasta kuuden aikaan. Mun pitää nykyään mennä sen sängyn viereen istuskelemaan siksi aikaa kun nukahtaa. Huomaa heti jos lähden pois ja alkaa meuhkata sängyssään:)

Mä epäilen kanssa että kohta tulee lisää hampaita. Noita kahta olemassaolevaa poika on alkanut käytellä äitiin, tuolinjalkoihin ja vaikka mihin, kaikkea pitäisi saada järsiä:)

Me voitaisiin tulla kanssa perjantain tapaamiseen, kun on pari jäänyt välistä. Tänään pitäisi kanssa jaksaa vaunutella kaupunkiin ostoksille, meillä myöskin suurin osa vaatteista taas pieniä. Nyt Verner heräsi, joten täytyy mennä taas..

vib ja Verner
 
Alkuperäinen kirjoittaja talvikukka79:
Me ei päästä perjantaina, muutenkin klo 13 on just päikkäriaikaan ja neiti utelias ei osaa enää ottaa unia kaupungin vilskeessä..
Mut ehkä toiste :D
Meillä on kans päikkäriaika, eikä poika yleensä malta nukkua... Meillä noi jätkän unet tosin menee sillai, että jos niitten aikaan ei koskaan käy missään, niin sit ei pääse kyllä mihinkään. Illasta on sit väsympi... Koitan nukuttaa puoltoista tuntia vähintään ennen puolta kuutta.

Mut Toivottavasti seuraava tapaamispäivä käy sulle... :) Millanen aika olis teille parempi?
 
Moron,
ollaan saavuttu viimein eilen takaisin Turkuun ja hetken jo näytti että täälläkin on talvi, mutta siitähän se sitten vähitellen kääntyi oikeille raiteilleen eli loskakeliksi :LOL: No ihan sama, eipähän tarvi väkisin ulkoilla, kun olen enempi sisäilmaihmisiä.
Tuo kahvilahan kuulostaa hauskalta, ja huomennahan se on jo on perjantai, kiva! Meillä on tänään neuvolan tädin järkkäämä äiti-vauva-"kerho" iltapäivällä, onko teistä kukaan ollut sellaisessa? Siis sinne tulee meidän alueen tuoreehkoja äitejä vauvoineen, juodaan ilmeisesti kahvia ja jutellaan ja saattaa olla joku pitämässä jotain alustusta tms. Kuulosti ihan mukavalta ajanvietteeltä, ja kun tuo neuvola on tuossa ihan kivenheiton päässä niin mikäs sen kätevämpää.

Sitä piti vähän gallupoimani, että onko teidän vauvoilla hyvin tarkat omat rytmit, ja jos on, niin kärsiikö niistä poiketa ilman että menee elämä ihan sekaisin? Meillä tuo 4 kk ikäinen Kerttu herää vähän miten sattuu, puoli kahdeksasta kymmeneen on haarukka. Useimpina aamuina ehkä yhdeksän korvilla on virkeä ja alkaa hipelöimään äidin naamaa :heart: Yhdeltätoista viimeistään ottaa pitkät, yleensä kolmen tunnin päiväunet, mutta loppupäivän ohjelma on aina vähän mitä sattuu - nukkuu yhdet pitkät (pari tuntia) tai kahdet, kolmet lyhyemmät päiväunet, kunnes lopulta uupuu yöunille yhdeksän-kymmenen välillä. Tuntuu Kertulla vaan kestävän tosi kauan ennen kuin pääsee syvään uneen, pari tuntia yleensä - sitten vielä syö ja jaksaa sen voimalla aamuyöhön. Yösyöttöjähän meillä on aika tasaisesti kolmen tunnin välein, tosin ehkä nyt pienen pientä välien pitenemistä on havaittavissa (ja koputan puuta). Mutta tuosta rytmistä kyllä voidaan poiketa jonkin verran ilman että se sanottavasti haittaa. Kaksia kolmen tunnin päikkäreitä en anna Kertun enää kyllä ottaa, sen on pari kertaa tehnyt ja sen seurauksena on niin seurustelunhalut heränneet keskellä yötä että ei kiitos. :|
 
Meillä on aika tarkka rytmi Vernerillä ja kyllä aika lailla sekoittuu jos paljon poikkeaa siitä.

Nykyään mennään tällaisella rytmillä...

6.00 aamumaito ja jatketaan unia =)
9.00 herätys ja sen jälkeen aamupuuro, sitten leikitään tai lähdetään ulos
11.30 unille, herätessä maitoa
13.00 ruokailu, sitten taas leikitään tai lähdetään ulos
15.30 unille ja herätessä maitoa,
sitten taas leikitään ja isikin on yleensä jo kotona...
19.30 iltapuuro ja sen jälkeen iltapesut
20.00 maitoa ja nukkumaan:)

Yleensä sitten herää jossain vaiheessa ennen keskiyötä kun haluaa ilmeisesti varmistaa että äiti on vielä olemassa:) Ja samoin herää kolmen aikoihin, mutta ei silloin syö.

Ulkoilut ja muut reissut yleensä ajoitetaan sillain että toiset unet menee vaunuissa, esim lähdetään lenkille puoli tuntia ennen nukkuma-aikaa joko aamupäivällä tai iltapäivällä(tänään se on iltapäivällä koska muuten pitäisi olla jo menossa). Koko päivän kyläilyt on vaikeita koska Verneri ei saa unta vieraassa paikassa, varsinkin jos häntä koko ajan häiritään, esim anoppilassa, kun ei hetkeksikään voi jättää lasta rauhaan:) Vaan koko ajan hössötetään naaman edessä ja riepotellaan! Toisaalta ymmärrän kun Verner on ainut vauva suvussa tällä hetkellä, muut lapsenlapset ovat isoja jo:)




 
Vib: Sinun tekstisi olisi voinut hyvin olla minun kirjoittamaani. :) Tosin meillä ei kyllä vielä pottailla! ;)

Meidän päiväjärjestys:

9.00 herätys, aamupesut ja päivävaatteet
leikkiä, touhuilua
11.00 aamupäivän unet (1-2h)
lounas (maistellaan uusia makua)
leikkiä, touhuilua
15.30 tankataan ja sitten päiväunille (1,5-3h)
leikkiä, touhuilua
20.30 iltapuuhat (pesut, yöpuku ym.)
22.00 unessa?

Kuukausi/puolitoista kuukautta sitten ei herätty yöllä ollenkaan ja sitä ennen kerran tai kaksi. Nykyään Pihla herää 2-4 kertaa yössä(22-9) ja syö melkein joka kerta. Jos päiväjärjestyksestä poiketaan, niin Pihla ei ole moksiskaan (kunhan vaan jossain välissä saa nukkua). Jos kuitenkin päiväunet jäävät kokonaan väliin (kuten melkein aina kylässä ollessa), seuraa vähän kitinää ja kärsimättömyyttä, ei kuitenkaan paljoa. :) Päiväunettomuus aiheuttaa illalla nukahtamisvaikeuksia!! Aamuisin me molemmat heräämme yleensä herätyskellolla. Tämä ihan vain siksi ettei nukuttaisi liian pitkään, koska silloin nukkumatin saapuminen illalla venyy. Pisimmillään ollaan nukuttu 12.30 asti!!! (siis ilman herätyskelloa) :)

mansikka ja Pihla 5kk1vk1pv
 
Heips!

Tä on nyt sit kolmas kerta ku kirjotan joka kerta ku laitan et vastaa ni se pyyhkäsee koko viestin pois, tosi kiva :)

Niin meillä ei mitään tarkkoja päivärytmejä ole muuta kun et aamulla puuro, päivällä jotain liharuokaa ja illalla vellii, ja tietty imetykset mukaan ja hedelmä tai kasvispilttii sit ku nitskun on nälkä. Öisin nitsu ei heräile. Päikkärit nukkuu sit ku väsyny ja se riippuu sit tietty et mis ollaan ja mitä tehään et jos nita joutuu paljon olee vaunuis ni nukkuu enemmän mut sit mennään vaan myöhemmin nukkuun. Mä oon muutenkin semmonen ihminen etten pystyis elää kellon mukaan, ei siit vaan tulis mitään =)

Me tullaan huomen, Mis se tapaamispaikka oli? ketä kaikki sinne on tulos?
 
Meillä päivän rytmi on suunnilleen tämä:
6.30 |O Herätään
7.00 Puuro ja maito
8.00 - 9.00 Päikkäreille (nukkuu ylennsä 1½-3h)
11.00 - 12.00 Lounas (liha-kasvissose, jälkkäriks marjaa) ja maito
12.00 - 13.30 Päikkäreille (nukkuu 1½-4h)
16.00 - 17.00 Päivällinen (kasvissose) ja maito
(tarvittaessa kolmannet päikkärit välillä 16.00 - 17.30 tai joson iltapäiväpäikyt jääny välistä)
19.00 Puuro ja maito
20.00 - 21.30 Nukahtaminen

Meillä siis rytmi hieman elää ihan kotonakin, mut ruokailujen ajat pysyy aika tarkasti. Riippuu nekin vähän heräämisistä tietty. Illalla on enempi väsymyskitinää ja vaikeuttaa nukahtamista, jos päikkärit jää välistä tai vajaaks, mut ei pahasti. Jos oisin kotona päikkkäriaikoihin, en ikinä pääsis mihinkään ku iltasin. Aika paljon toi poika nukkuu... Pitäs varmaan taas vähän rajotella.

Yöheräilyä on, mut rauhallisemmin näköjään nukkuu meidän välissä. Ite oon silti ollu ihan poikki ja päikkärit on tullu tarpeeseen. Alkuyön yleensä siis nukkuu omassa sängyssä ja sit ku herää mönkimään, niin otan viekkuun. Pitäs varmaan jäähä hetkeks pitempään siihen sängyn viereen tassuttamaan... Oon vaan ajatellu, että pitäs nukahtaa itekseen. Täytyy kokeilla... Ois varmaan mulle levollisempi niin.

Meillä on vissiin kans turvaistuimen hankinta edessä piakoin, kun jätkä on nyt kasvanut vauhdilla... Sellasta monivuotista lapsen mukana "kasvavaa" ollaan mietitty.

Huomiseen tapaamiseen tulossa käsittääkseni:
Raitapaita
mansikka
pinkeärouva
Myy-80 ja sisko
very important baby
nitsku
lily07 ?
Olikos siinä kaikki, vai unohdinko jonkun...? :ashamed: Kivan kokonen porukka tulossa. :)

Sitä kahvilan sijaintia en osaa selittää, kun en itekään vielä hahmota... Raitapaita kuvaili kyllä hyvät tuntomerkit. Kiitos hänelle! :flower: :) Nähdäänkö siellä kahvilassa vai sovitaanko joku muu tapaamispaikka? Me suunnistetaan suoraan kahvilaan, jos ei muuta sovita.
 
Meillä rytmi menee suunnilleen tähän malliin (arkisin):
- herätään aamusella 7-8 välillä
- aamupuuro sitten piakkoin heräämisen jälkeen
- ulkoilemaan lähdetään 9 ->
- takas sisälle about 10:30 aikoihin
- poika syö lounaan ~11
- päiväunet n. 11:30-13
- välipala 14
- ulkoilemaan 15 jälkeen
- sisälle 16 jälkeen
- päivällinen 17 maissa
- iltatoimet ~19 ja sitten unille

Sisällä leikitään ja lueskellaan aina kun ei muuta puuhailla. Poika 1v2kk.
 
Huomenta!Mä lähen nyt jo keskustaan meen kahville yhen kaverin kans, mut se kaveri lähtee jo 12, ni mä meen siit sit pikkuhiljaa sinne kahvilaan odottelemaan teitä, Mulla on semmoset viinipunaset vaunut et se ketä ekana ilmestyy ni tulee vaan esittäytymään =)
 
ei me taideta taaskaan päästä. Me oltiin jo lähdössäkin, mutta minä viivyttelin hiusteni kanssa ja vauva väsähti ennen kuin sain hänet ulkovaatteisiin. En viitsinyt sitten enä alkaa herättämään. Toisaalta siellä onkin aika ikävä ilma kävellä... harmi, höh. Toivottavasti nyt sitten ens kerralla päästäisiin.
 
moih!

Oli kiva tavata teitit ja teitien vauvelit =)
Kävin äsken ilmottautuu tonne vauvat puolel, siel on tosi paljon ihmisii, sinne myllyynkin on tulos aika iso porukka. Mun mielest on kyl kiva et on täkin pino, ku tääl on nyt kaikki paljon selkeempää ku vähän nyt tietää et ketä on ketä ja sillee.
Kävin äsken saunas ja nyt on niin väsy et on varmaan pakko mennä pian nukkumaan, pitäis kyl siivoilla ku järjestän huomenna semmoset naisten kotikutsut mut kai sen kerkee huomennakin ku ne on kuitenkin vast illal.
 
Meiltä myös kiitokset kaikille tapaamiseen päässeille! :) Oli kiva taas nähdä ja jutella. Kiva nitsku, kun pääsit tulemaan... Toivottavasti säkin vib pääset pian, ois kiva nähdä pitkästä aikaa. :)

Se kahvila oli muuten mainio paikka tavata, vaikka onkin pienehkö... Siinä oviaukolla mahduttiin ihan kivasti, joten siellä vois tavata uudestaanki.

Jännä nähdä ton toisen pinkan tapaamisessa sitten, muodostuuko tosiaan kuppikuntia ennestään tuttujen välille... On aika iso porukka tosiaan tulossa, mut ihan kiva niin.

Jätkä oppi eilen ryömimään ja tänään aamulla sain ikuistettua kunnon mönkimiset videoklipiks. Hauskasti kattoo alussa kameraan, hymyilee ja morjestaa, sitten lähtee mönkimään mua kohti. :D :heart:

Yläikenet vaivaa pojalla kovasti, mut en o ihan varma näkyykö siellä lasimainen viiru... Ei poikanen anna kattoo. Alahampaita onneks antaa taas harjata.

Millos seuraavaa tapaamista? Jos keskiviikkona on sen toisen pinon miitti ja torstaina bio, (johon vissiin tulee myös toisen pinon porukkaa) niin oisko sitte taas perjantai vai seuraavalla viikolla vasta?
 
Heissan!

Enpäs nyt vielä jaksanut kaikkee lukee mut saaks teen seuraan tänne ängetä? Mä tonne Vauvat 0-12kk pistin sen Turkulaisia äitejä-ketjun niin ei ole sit niin iästä kiinni.. Niin vai oonko mä jo liian vanha tänne ku täytän ens kuussa 30v.? :D

Eli siis Turussa Pääskyvuoressa asustellaan Ella, synt. 23.10.07, minä ja mies. Kaksiossa tällä hetkellä mut isompi kämppä hakusessa jostain MISSÄ ON HISSI. Menee välillä hermot täällä ku saa vaunuja ja vauvaa kokoajan kannella ku lähdetään jonneki..

Jaaha, Ella heräs, pitää mennä.

Sanna ja Ella
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna-78:
Niin vai oonko mä jo liian vanha tänne ku täytän ens kuussa 30v.? :D
Tervetuloa ainakin mun puolesta! :) Ei kai se niin tarkkaa ole... Mä oon tuonu tapaamisiin mukanani siskon tyttönsä kanssa, ikää hieman päälle 30 eikä o tuntunu ketään haittaavan. :) Eiköhän tänne mahdu.

Me valkattiin tää asunto sen perusteella, että on hissi ja parveke. Hieman on pienen tuntunen, kun on kaksio, mut pärjätään toistaseks. Jotkut kattoo ihmeissään, ku tuun ykköskerrokseen hissillä, mut on noita kierreportaita hankala vaunujen kanssa könytä... :LOL:

Iltatohinat jatkuu... Jätkä on tähän aikaan yleensä tuhissu tyytyväisenä unia kattelemassa jo tunnin verran, mut nyt näyttää kestävän. Ikenet kutiaa eikä malttais paikallaan pysyä, ku ryömimään oppi. Mieletön hytkytys koko ajan sylissä, vaikee saada rauhottuun. Mut koitettava on, saa hengähdystauko jäädä nyt lyhyeen.
 
Joo hei vaan Sanna, tämähän on meillä jo kolmas yhteinen pino :)
Tajusin että hyvä ihme, minähän täytän myös tänä vuonna sen 30, tosin onneksi vasta syksyllä, niin ei teiän tarvi heti olla potkimassa vanhaa pois...

Olen niin onnellinen kun Kerttu on viimein oppinut käyttämään unilelua!! Siis oikeasti en olisi uskonut miten paljon helpottaa nukahtamista. Valitinkin aiemmin, että kestää niin kauan se kunnon uneen vaipuminen, on ollut sellaista tutin kanssa reuhtomista ja levotonta uupuneena pyörimistä - nyt vaan juttelee rievulle jonkin aikaa kaikessa rauhassa ja nukahtaa sitten kuin vahingossa ihan itsekseen. Se ei siis aiemmin ole todella osannut sitä lelua käyttää, mutta nyt näyttää oppineen, jee jee. Tilasin unipussinkin jo kun ajattelin että se rauhoittaisi, mutta kun ongelma ei varsinaisesti ole ollut siellä jalkopäässä vaan käsissä, niin en tiedä olisiko sillä sitten mitään merkitystä, onko vauva pussitettu vai ei. Mutta se pussi voi olla ihan kiva juttu esim reissussa, on sitten vauvan oma peitto koko ajan käytössä.

Ja tosiaan kiitos kaikille kahviseurasta! Toivottavasti vib pääset ensi kerralla, niin Myyn poikanen ei joudu yksin edustamaan miessukupuolta jälleen kerran...
 
Tervetuloa myös minun puolesta Sanna-78 !
Rauhallinen viikonloppu takana, saatiin auto käyttöön niin ollaan suhattu ympäri kaupunkia shoppailemassa.Selkä huutaa kyllä hoosiannaa kun perjantaina sekä lauantaina kannoin likkaa koko päivän ja tänään olen vaan ommellut.
Pitää sanoa heti etten vaan unohda : Myy Lastentarvikkeessa oli niitä perinteisiä kasaan penkiksi/pöydäksi meneviä syöttötuoleja, hintaan n. 70 ?.Lisäksi oli pottia monenlaisia, vielä en ostanut meille omaa mutta mietin kovasti mikä olisi parhaan mallinen ... Toinen paikka missä on erilaisia pottia on Muovitukku Nuppulantiellä, siellä on hinnatkin vähän huokeammat kuin lastentarvikeliikkeissä.
Meille käytiin kanssa tuota syöttötuolia katselemassa, kunhan päästään vihdoin viimein muuttamaan niin käyn hakemassa Stokken Tripp Trappin pois, mummi sponsoroi :D .Ensi viikolla ajattelin käydä Sinisessä Onnessa hakemassa sellaisen In The Pocket Baby - matkasyöttötuolin, sitä kuitenkin kesällä mökillä yms. kyläpaikoissa tarvitaan.Tein tuosta vähän hintavertailuakin, Brahenkadun Baobab babyssa maksoi lähemmäs 40 ? ja Sinisessä Onnessa 27,90?.Perustelen tuotakin hankintaa sillä et säästänpäs rahaa kun jaksoin kytätä hintoja ...
Käytiin ensimmäistä kertaa tänä vuonna vauva-uinnissakin, oli likka vähän ihmeissään ja pääsi pieni itkukin kun sukelleltiin.Siirryttiin nyt isompien lasten ryhmään, ei meillä oli enää vauvaa :'( .
Odotan jo innolla keskiviikkoa, täytyy ainakin siellä Baby1- liikkeessä käydä jos vaikka taas jotain turhan tarpeellista löytyisi. Tapaamisesta en osaa sanoa, perjantai on meillä kyllä vapaana että jos kahviseuraa kaivataan niin olen kyllä käytettävissä.
 
Raitapaita.... Me ostettiin käytetty syöttötuoli. Sain vastauksen ilmotukseen ja oli ihan hyvä kauppa mun mielestä. Aika vanha se on, mut siisti ja ehjä, 13? vaan makso. Kiitos kuitenki! :) Ja kiitos pottakauppavinkistä... Sinne suunnattava ens lauantaina. :kieh: Toivottavasti löytyy hyvä pottatuoli, sen vieressä ei tartteis istua kyttäämässä.

Ollaan taas siivottu tiloja käytännöllisemmäks ja tolle ryömimään lähteneelle muksulle turvallisemmaks. Ei yhtään enää jaksais, mut vielä olis puuhaa... Ihan pientä säätöö tosin onneks vaan, plus tietty jatkuvat rutiinit. Nytkin kauhee kasa pyykkejä viikkaamatta... Onneks osa menee pieneks menneisiin, joten ne kerkeen viikata myöhemmin.

Pinkeärouva... Et kai sä meinaa hylätä meitä täyttäessäs sen maagisen 30? :( :)

Pää humisee tyhjää... Jotain piti kirjottaa, mut kaipa se tulee myöhemmin mieleen.

Niin juu... Kahville torstaina leffan jälkeen?
 
Verkku on nukkumassa joten voisin vähän kirjoitella kuulumisiakin:)

moikka Sanna78 :wave: Miehen vanhemmat asustelee kans Pääskyvuoressa, ja me vähän matkan päässä Hannunniityssä/Kuralassa. Me asutaan kanssa kaksiossa, talossa on hissi ja parvekekin, mutta me ei oikeastaan niitä tarvittais kun on vaunuvarasto alakerrassa, mihin jätän aina vaunut. Olen joskus koittanut rahdata niitä sisällekin, että Verner sais nukkua parvekkeella, mutta on tosi työlästä saada ne sinne... me kuitenkin ulkoillaan päivittäin, niin sitten saadaan molemmat vähän raitista ilmaa:)

Ollaan vähän mietitty että miten mahdutaan sitten kun tämä toinen lapsi syntyy, mutta eiköhän sopu sijaa anna. Täytyy vaan keksiä uudelle vauvalle joku ensisänky, ettei tarvitse toista pinnistä hommata, ja siirtää hänet sitten pinnikseen kun Verkku on tarpeeksi iso lastensänkyyn... =) Aika aikasessa vaiheessa mietin tämmösiä, kun vasta 10 viikkoa on kasassa =)

Myy: meillä on kanssa asunnon raivausta tehty viime aikoina... tosin vaikka poika ei vielä ryömi, menee kuitenkin pitkin lattioita kovaa vauhtia, ettei voi pitää mitään mikä voisi kaatua tai pudota päälle. Meillä ei ole mikään kovin lapsiystävällinen asunto ollut; kauheasti tavaraa kertynyt...

Vernerillä on tullut kolmas hampu ikenestä läpi! Huomasin sen tänään, se on yläkulmahammas. Sitä kyllä taas on oireiltukin tässä viime aikoina, kun on ollut vähän sellaista pahantuulisuutta ilmassa. Kiva että puhkesi niin helpottaa taas pikkuhiljaa.

Minä ostin vihdoin pikkurattaisiin sen lämpöpussin(tai oikeesti se on kantokassi), sain kirppikseltä halvalla ihan hyväkuntoisen. Ajattelin että sitä voi sitten käyttää myös pikkuvauvalla tuplissa(kun sellaiset joutuu ostamaan kuitenkin). Nyt mua ei enää muuten harmita, että vaatteet jää pieniksi, kun ajattelen että säästetään pikkuvauvalle :heart: :heart:

Se on vaan harmi, että Vernerin kokoiset vaatteet on jo ns "isojen vaatteita" melkein joka paikassa, ei oikein meinaa löytyä bodyja ja potkuhousuja! Jostain kyllä löytyy, mutta esim H&M ei löydy.
 

Yhteistyössä