Turun äidit+ tulevat sellaiset

Hei vib, tuosta sänkyasiasta tuli mieleeni - me harkittiin K:n ensipediksi sellaista vuokrattavaa rullilla kulkevaa pikkusänkyä, mutta ei sitten hommattukaan, kun saatiin lahjaksi sellainen riippumattokehto. Sitä ollaan käytetty sitten lähinnä päiväunien ottamiseen ja yleiseen kellimiseen.

Vähältä piti, ettei mekin muutettu Hannunniittuun, kovasti käytiin sieltä päin katselemassa kämppiä viime talvena. Mutta sopiva löytyikin sitten yllättäen ihan toiselta puolen kaupunkia eli täältä Kastusta... Meillä on pikkuruinen kolmio ja kaikki paikat täynnä vauvakamaa, ihan käsittämätöntä. :eek: :)

Mun täytyy vissiin jättää se ensi viikon vauvaleffa väliin, kun sitä neuvolan kerhoa on samana päivänä ja menee aika tiukille että ehdittäisiin molemmat, ja sen verran tässä on viisastunut että mitään tiukkoja aikatauluja ei vauvan kanssa kannata pitää. Mutta sinne Myllyyn on tarkoitus tulla, siellähän teistäkin monia taas tapaa!

Syöttötuolista (meillä ei ihan vielä ajankohtainen kylläkään) - tuo Tripp Trappihan olis varmaan paras, mutta en tiedä sitten jos ei kehtää pyytää sponsoria, että tuleeko sitä ostettua... siitähän on sellaisia halvempia kopioita, ajanevatko ollenkaan asiaansa. Hmmm.

Oletteko muuten saaneet laitettu profiiliin jotain kuvaa? Minä en onnistu, se ei vaan jotenkin tapahdu. Pitkään sitä yrittää ja sitten on ikään kuin valmis, mutta ei sitä kuvaa vaan sinne tule. En käsitä missä mättää... no nämä tietokonehommathan mulla ihan yleisesti on täysin tuurin varassa, että silleen :|
 
No kiva että sai ängetä vanhuskin mukaan :LOL:

Me saadaa siskolta tollanen Tripp Trapp-tuoli sit ku se on ajankohtainen, niillä on niitä kaks ja enää yks muksuista suostuu istuu siinä niin toisen voivat antaa meille sitte. Siskolla siis 3 lasta..

Meil ei ole tossa alhaalla ku pyörävarasto ja sinne en noita meen vaunuja kyl vie, joku varastaa ne sieltä ja muutenki, siel on likasta ja kosteeta. Ja Ella välillä nukkuu illalla/yöllä vaunuissa eli joka päivästä hommaa mulle roudata vaunut alas ja ylös kun kans koitetaan joka pvä mennä ulkoilee. Ei toi pimu muuten nuku kunnon päikkäreitä..Noh, haba ja kunto kasvaa ku roudailee noita vaunuja tossa ees taas =)

Ja Pääskyvuoren lähimaastossa asuvat niin lenkkiseura olis ihan kivaa.. Missä te käytte ulkoilee Very Important Baby?
 
En tie miks mulla jämppää nä sivut välillä näin paljon et aina ku oon kirjottanu jutun valmiiks ja lähetän ni tä poistaa koko jutun, noo mul on täs aikaa kirjotella uusiks, mut älkää ihmetelkö miks mun jutut ei oo kauheen pitkii =)

Ni sitä leffa juttuu oli kysymäs et mikä aika se on? Me ainaki tullaan. Eiks se ollu siel kinopalatsis? Mimmost siel oli viimeks, oliks siel kauheesti ihmisii?

Ja nita tajus tänään et saa käden avulla vedettyy ittees eteenpäin ku aikasemmin se on vaan vahingossa jotenkin vääntämäl menny eteenpäin, pian saaki sit olla juoksemas sen peräs jo :heart:
 
ei sitten tultu perjantaina kun oli niin kovasti vilinää ja vilskettä..tytöstä tullu hirveen huomionkipeä ja koko aika kauhee vauhti päällä :D

mikäs toi vauvaleffajuttu on??en oo koskaan ennen kuulukkaan??

 
Huomenna sitten vauva-puolen miitti, keitä kaikkia olikaan nyt tulossa ? Me, Myy, Mansikka ja Pinkeärouva.Ja Nitsku.
Siellä sitten nähdään, jännityksellä vähän odotan miten jakautunutta porukka on.Noh, turha kai sitä on nyt miettiä, asia selviää viimeistään huomenna.

Vaunuista : Meillä on vielä nykyisessä asunnossa hissillekin reilusti yli kymmenen porrasta eikä vaunuvarastoa.Turhauttaa raahata vaunuja edestakaisin kun ei niillä mitään sisällä tee, eivät mahdu parvekkeelle eikä likkaa ole koskaan siellä nukutettukaan kun tuo Uudenmaankatu liikennemeluineen on tuossa ihan alapuolella.Mutta taivaat aukenee kun muutetaan, vaunuvarasto löytyy ja iiiissssooooo lasitettu parveke johon vaunut mahtuu enemmän kuin hyvin.Sitä odotellessa, ei enää kauaa.

Ai niin, ja torstaina vauvabioon tulee luultavasti mukaan myös vanha opiskelukaverini ja hänen 4kk vanha tyttönsä.
 
Raitapaita Mäki asuin joskus Uudenmaankadulla, tykkäsin tosi paljon ja siihen meluun onneks ite ainaki tottu mut enpä usko et olis vaunuja saanu kans parvekkeelle. Asuin siinä talossa missä on se Kebab-paikka, Taksim vai mikä sen nimi nyt onkaan.

Nyt pitäs kans alkaa ettii uutta kämppää kun AHDISTAA. Mä haluun tilaa lisää ja sit ku neiti oppii liikkuun niin pakko olla enemmän tilaa.

Niin ja me tullaan huomenna kans tietty Myllyyn ja to BabyBioon =)
 
Huh,huh mikä nukutusrumba :whistle: Meillä on alettu vähän joka asiassa laittamaan vastaan..pikkasen jännittää että mitä se on sitten kun on oikeesti joku uhmaikä :D

Mitä? onko torstaina joku tapaaminen vai? Voitaisiin myös tulla ihmisten ilmoille =)

Jaahas jospa sitä sitten raahautuis suihkuun ja nukkumaan.. |O kun on vielä mahdollisuus :)
 
Mäpäs kävinkin tänään neuvolassa ja vauvan sydänäänet kuulin :heart: Ihanaa =) Vernerikin jaksoi istua kiltisti sen tunnin verran, mitä siellä meni.

Sanna, me käydään yleensä lenkillä siellä "pururadalla" mikä on tuossa Jaaninojan vieressä. Nyt kun ei ole hiihtokelit, niin on siellä uskaltanut käydä. Tai joskus lenkkeillään vaan täällä meidän lähistöllä tai kävellään Nummeen moikkaamaan kavereita:) Täytyy lähteä joku päivä vaikka yhdessä, jos aikataulut sopii yhteen =)

Meinaatteko siis huomenna leffan jälkeen mennä johonkin kahville? Me ei varmaankaan sinne leffaan tulla, mutta kahville voitais tullakin. Olisi kiva nähdä teitä muita.

Mä pistin kauhean kasan tavaroita myyntiin ja suurin osa on varastossa säilössä, pitäisi jossain vaiheessa lähteä sinne kaivelemaan niitä esiin ja pesuun. Tulisi vaan mies kotiin... Verneri ei meinaa nyt nukahtaa, vaan vähän kitisee, joten täytyy mennä pelastamaan:)
 
Onneksi olkoon nyt Vib, viikojakin alkaa olla kasassa ihan mukava määrä!
Kyllä meillä kai tarkoitus on johonkin kahville mennä leffan jälkeen, alkaa yhdektätoista ja kesto on puolitoista tuntia eli jos olet tulossa niin varmaan voitaisiin tavata siinä kinopalatsin aulassa ja päättää sitte mihin mennään.
Kun tänään ei ollut mitään puhetta asiasta.
Mutta nyt petiin, päivän mittainen liinailu sai selän tykkäämään kyttyrää.
Huomiseen kaikki jotka paikalle saapuu :wave: !
 
Me jäädään leffasta tänään pois... Oli pojalla eilen niin raskas päivä huonojen päikkäreiden takia ja lääkärikäyntikin vielä. Itelläkin on univajetta, mut taitaa aika mennä ihan kotihommia puuhastellessa taas. Pojan kuitenkin tärkeetä saada nukkua rauhassa (ettei o ens yö yhtä levoton ku viime yö) ja hieman palautua.

Seuraavan kerran sitten. :)
 
Heippa,

Oli kiva tavata eilen kaikkia, eiköhän oteta taas uusiksi joku kerta. =)

Vaunuiluseuraa Katariinanlaakso-Uittamo-Koivula-Ispoinen-akselilla kaivattais, minä ja 2,5 kk Elias-poika. Löytyyköhän ketään täältä päin Turkua?

Jaaha, jos menis laittamaan itseään kuntoon, poika kun ottaa aamupäivän päikkäreitä... :)
 
Moikka!
Sanna-78 ja vib, me asutaan Kohmossa eli samoilla nurkilla. Me ulkoillaan Kohmon leikkipuistossa, mut joskus kävellään siellä pururadalla, joka menee Kohmon ja Pääskyvuoren välillä.

Myy-80: Tessa nukkuu enää yhdet unet ja yhteen-puoli kahteen valvominen alkaa olla ihan maksimi. Sitten vaan kiukkuaa, muttei kaupungilla nuku. Me ollaan kyllä paljon liikkeellä. Lähdetään joko heti aamusta tai sitten kahden kolmen maissa, kun Tessa heräilee. Virkeän lapsen kanssa on minusta mukavampi mennä, kun silloin tuo nauttii menemisestä. Tietysti, jos jotain pakollista on, niin sitten on vain lähdettävä, mut harvemmin kyllä.

 
Moido kaikki!
paljon onne VIB :) en tiennykkään et sul on uus masuasukki :) mullaki kauhee vauvakuume pääl :)

minkäs ikäsiä pienokaisia tääl on??meidän lilli on nyt vähän vajaan11kk ja olis kiva jos olis samanikästä leikkiseuraa? me muutetaan nyt just pois sieltä kupittaalta nättinummeen ni oisko täällä ketään näiltä nurkilta?

ja kiitti myy linkistä..meen nyt heti kurkkiin sinne :)
 
Jos teille sopii niin yksi melkein 20 vuotias äiti ilmoittautuu tänne puolelle :) Mun tyttöni Minttu on nyt 2,5 vuotta =) tuntuu jotenkin ettei tuolla alle 20 vuotiaiden puolella puhuta oikein mistään, siellä käy vaan vanhemmat haukkumassa teiniäitejä.. :eek:
 
Etkös sä mama-84- kyselly tuolla Vauvat 0-12kk olisko tänään ollu leffan jälk. jotai kahvitteluu? Olis ollu mut enpä aamulla ehtiny koneelle kunnolla niin en ehtiny siis vastata.

very important baby Mennään vaan joku pvä yhdessä lenkkeilee. Meillä ei niin ihmeempiä rytmejä ole vielä muutaku et aamulla 9-11 välillä herätään ja illalla mennään yöunille siis Ella menee klo 23 aikaan että meille kyl sopii oikeestaan mihin aikaan vaan ja Ellaki sitte nukkuu kunnon päikkärit ku ulkona ollaan. Kotona ollessa kun ei oikeen kunnolla sisälle nuku, paitsi sillon yks pvä ku avasin makkarin ikkunan ja laitoin Ellan vaunuihin. Oliki sitte vähän viilee täällä sisällä mut pääasia et pimu veti n. 2.5h unet.

Niinuska05 ihme touhua jos tarttee käydä haukkumassa. Ehkä ne haukkuja on vaan kateellisia tai katkeria kun eivät ite ole nuorena lapsia saanu tms. Ei kannata välittää, :hug:
 
Mulle jäi vähän epäselväksi eilen oliko jotain yhteistä kahvittelua tiedossa vai ei.Ja kun näin vanhan opiskelukaverin vauvansa kanssa siellä niin mentiin sitten ihan kahdestaan.Mutta katellaan joku toinen kerta jos vaikka samaan paikkaan eksyttäisiin.
Kävin eilen sitten ostamassa tuon matkasyöttötuolin Sinisestä Onnesta.On varsin mainio keksintö ja neiti kiljuu riemusta kun siihen laittaa istumaan.Ensi viikolla ostetaan ihan oikea syöttötuoli että saadaan vietyä se suoraan uuteen kämppään.Tripp Trappiin ollaan nyt kallistumassa, vaikka hinta onkin suolainen niin eipähän kaadu yhtä herkästi kuin sellainen perinteinen syöttötuoli (näin ainakin epäilen).
Mussukka79 Me muutetaan nyt kuun vaihteessa Ispoisiin eli meistäkin voisi ensi kuun puolella saada seuraa.Neitokainen ei tosin enää ole vauvailu-vaunutteluiässä mutta kyllähän tuo rattaissa istuu kun maisemat vaan vaihtuu :D .

Muoks. Onko teille kellekään tullut kutsua vesirokko-rokote tutkimukseen ? Meille tuli ja siihen ilmottauduttiin.
 
nitsku Etkös se nyt sä ollu ku eilen hengasit meen kanssa hetken leffan jälkeen?! Piti sulta kysyy et missä sä käyt kampaajalla ku olit niin tutun näköinen. Tuli vaan sellanen olo et olenkohan mä joskus sun päätä laittanu =) Olit vaan tutun näköinen.


very important baby
Onneks olkoon munki puolesta uudesta ihmisen alusta. On pitäny moneen otteeseen kirjoittaa.

Turku pesee putkia niin meilläkin tullu nyt ruskeeta vettä, ei kivaa. Näin vaan meen talon talkkarin eilen tossa pihassa ja kysyin siltä et miks tulee ruskeeta vettä niin on kuulemma putkien pesun aika tässä kaupungissa.
 
Joo tervetuloa joukkoon niinuska, aika kummallist tommonen haukkuminen.
Raitapaita ois eilen ollu kahvitteluu, mä vähän koitin kattoo mut ei sua näkyny enää missään.
Lily me asutaan runosmäes eli iha nättinummen vieres ja mun typy on nyt 6kk. Et meist saat ainaki seuraa ku tänne päin muutat.

Nita sai kans kolme päivää sitten syöttötuolin, ei meinaa syömisest tulla mitään ku niin innossaan on ku on päässy pöydän tasolle istumaan. Nita on oppinu oikeen kunnol kiljumaan, se pitää kauheet mesoomist kokoaja =) :heart:
Oisko ens viikol siit uutta kahvitteluu tai jotain, miten teille muille sopii? Mul ei ens viikol pitäis olla mitään erikoist et meil sopii mikä päivä vaan.
 
tervetuloo niinuska05 :) tääl ei ainaskaan tarvi huolehtii mistään kritisoinnista :)

[/b]nitsku
tosi kiva juttu :)
mama84
nyt mun turun tuntemusta koetellaan..mis on teräsrautela?? :)

käviskö ens viikolla jos treffattais alkuviikosta?vaikka heti maanantaina?
mä kuulin jostain et siin bussiaseman lähel olis joku mll:n perhekahvila..kukaan käyny?jos menis sinne vaikka?
 

Yhteistyössä