Turun äidit+ tulevat sellaiset

raitapaita
meillekki tuli se rokotejuttu, mut en sit osallistunu siihen..ja nyt tuli joku maitoallergia hommeli..tyksistä..mut mä oon yrittäny olla laittamat lillii mihinkään vielä ku on ollu niistä rokotteista harmia vaan.
 
Kukaan ei vissiin asu lähimaillakaan meitä, eli Kastu-Kaerla-Kärsämäki-Halinen-Raunistulan tietämillä? Olisin minäkin joskus vaunuseurasta ihan kiitollinen! Tosin nämä varsinaissuomalaiset talvikelit ei suorastaan houkuttele ulkoilemaan.

Kuulkaas jos ensi viikolla tavattaisiin siellä Marakatissa? Sopiiko perjantai? Tässä linkki: http://varsinaissuomenpiiri.mll.fi/lapsiperheille/perhekeskukset/perhekeskus_marakatti/

Siellä on perhekahvilaa välillä 9-15, ja "ruokapäivä" näköjään tuolloin pe eli eurolla saa ostaa ruokaa jos oikein käsitin. Mikä aika sopisi? Voin omasta puolestani kertoa että yhdeksitoista tekee meille tosi tiukkaa mutta klo 12 jo voitaisiin koettaa olla paikalla, toki myöhemminkin sopii.

Koin eilen järkytyksen. Maistelin Kertun d-vitamiinitippoja (Jekovit) ja ne maistui siis aivan kamalalle. Ihan jollekin myrkylle. Ja toinen ottaa ne lusikasta tosi mielellään! Ihan uskomatonta. Oikein hymyyn ratkeaa kun saa lusikan suuhunsa. Oletteko maistaneet? Meillä oli ennen joku muu merkki käytössä, mutta niitä ei jossain välissä saanut apteekista, niin vaihdettiin tuohon Jekovitiin. :x
 
Juu olin minä kun kyselin sitä babybion jälkeen kahvittelua..ei sitten tullut lähdettyä kun oli vähä huono yö takana..

Lily 07 teräsrautela on ihan länsikeskuksen vieressä.

Meille ainakin sopii alkuviikko,kiva nähdä taas uusia naamoja =)
 
Viikonloppuja!
Tulipa äsken otettua varmaan viikonlopun pisimmät unet, koko poppoo koisittiin neyljä tuntia vieri vieressä sängyllä.Kannatti antaa suppoa neidille.Hampaat tai jalat varmaan vaivaa.Itselläkin niin levännyt olo, yllättävän paljon kuluttaa vaikka vaan puoliunessa hyssyttelee ja silittelee neitiä öisin ... neljäkin tuntia pelkkää unta teki terää.
Meille sopii tapaamisen puolesta loppuviikkoa paremmin, epäilen että saadaan maanantaina TYKSistä tuomio niin ei alkuviikosta ainakaan ole fiilistä.Mutta esim. perjantaina voisin lähteä täältä muuttolaatikkohelvetistä jo ulkoilemaan.Tosiaan eilen aloitettiin pakkaaminen, suurin osa kaapeista ja laatikoista tyhjennetty eli ihan hyvältä näyttää.Ensi perjantaina saadaan avaimet niin voi käydä uudessa kodissa katsomassakin millaista siellä taas olikaan ....
Vauvauintikin meni tänä aamulla niin hyvin kuin toivoa saattaa, neiti sukelteli innoissaan ja läiski vettä kaikkien päälle :D .Täytyy näemmä käydä joka viikko että pysyy vesi-elementti tuoreessa muistissa.
Nyt ruuan valmistumista odottelemaan.
 
Hei!
Meillekin on Tripp Trapp -tuoli tulossa. Tuo syöttötuoli on kyllä todella kannattava hankinta ja ehdottomasti hintansa arvoinen laadukkuutensa ja pitkän käyttöikänsä ansiosta. Välillä istun siinä itsekin. :)

Perjantai sopii meillekin ja kellon ajalla ei ole väliä. Marakattiinkin tutustuttaisiin mielellämme näin asiakkaan/vauvallisen näkökulmasta. Paikka ei ole kovin suuri, joten voi olla että siellä on ahdasta. Varsinkin kun nyt seuraava perjantai on ruokapäivä. Vaunut jätetään ilmeisesti ulos (?). Jos on oikein sateinen päivä, mennäänkö silti sinne vaiko kahville jonnekkin muualle.

Minusta on tullut laiska kirjoittamaan tänne. Käyn kyllä usein lukemassa teidän kirjoittamianne juttuja, mutten jaksa aina itse osallistua. Onneksi nähdään usein, niin voi siellä sitten vapaammin keskustella! :)
 
Mua kans laiskottaa kirjotella näihin mun "vakkaripinkkoihin" välillä... En tiä miks, mut kai se jotenki väsymykseen liittyy. Ei sillai pysy ajatus kasassa ja on sit vaikee hahmottaa mistä kaikesta on ollu puhetta. Jää nytkin kommentointi, kun viime yö jäi tosi lyhyeks... Nukuteltiin poikaa kolmeen asti ja tuntia myöhemmin ite mentiin vasta unille. Ei oikein aikasemmin osannu, kun ei tienny pitääkö taas nousta poikaa hyssyttämään.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! Me tullaan tapaamiseen myös, jos ei sada... Täytyy harkita saanko liinaan vai vaunuillako sitten, jos sinne Marakattiin suunnataan.

Poika huomenna tasan 7kk... Niin se aika menee. :heart:
 
Sanna, joo mä teidän kanssa hengailin, ei mul mitään tiettyy paikkaa oo et oon käyny millon missäkin, koska oot valmistunu? jos oot aninkaisissa ollu ni voin olla tietty sieltäkin tutun näkönen..

Pinkeärouva me ollaan runosmäestä, mist päin kastuu te ootte? must saat vaunuttelu seuraa jos on tarvis, nyt tänään näytti et rupeis vähä ilmat parantuu ku on aika sateista ollu.

Niin ja nyt nita menee oikeen kunnol eteenpäin pitkii matkoi, vitsi se on hassun näkönen ku oikeen innostuu, se räpiköi peppu pystys vaikee selittää mut vitsi se on hassun näkönen :LOL:

Meil ois perjantai ny sit menoo mut sumplin jotenki et päästään tulee, mikä aika ois hyvä?
 
Perjantai sopii myös meille..Mietityttää vaan toi aika ja paikka. Sopiiko jos nähtäisiin siinä yhden paikkeilla? Meillä ei muuten väliä,mutta puoliltapäivin on meidän päikkäriaika ja jos ollaan sinne marakattiin menossa niin en uskalla kyllä jättää vaunuja ulos.
Mitäs mieltä muut on? =)
 
Mulla on kanssa sama... käyn lukemassa muitten tekstit ja ajattelen et kirjotan kohta takas... sitten se yleensä jää! :) Kiitoksia onnentoivotuksista, kohta voitaisiin kertoilla vähän muillekin ihmisille uutisia. Ei tiedä vielä kukaan muu kun mun sisko ja yksi kaveripariskunta, joka kanssa odottaa kakkosta.

Meillä on ollut taas kiireinen viikonloppu, yritettiin eilen käydä turvaistuimia kattomassa mutta eihän missään kaupassa ollut vapaita myyjiä lauantaina:) Täytyisi mennä joku arki-ilta, mutkun tolla miehellä on aina jotain menoja. Verner menee kaukaloon just ja just, ihme kyllä, ja kun automatkoille ei yleensä hirveästi edes pueta toppavaatetta. Ensi viikolla se on kyllä pakko ostaa.

Verner on nukkunut nyt kolme yötä peräkkäin ilman syömisiä. Heräillyt kyllä sillain että tutin on halunnut, tai potkinut peitot pois(niin, se unipussi ois hyvä...), mutta on nukahtanut samantien. Katsotaan nyt onko sattumaa vai meinaako ettei enää tartteis yömaitoja.

Mä en ihan varma ole perjantaista... mulla on kyllä silloin aamulla lääkäriaika, joten sieltä suoraan voisi ehkä tulla ja ottaa liinan mukaan. Koko matkaa en jaksa liinalla tehdä, kun alkaa selkään sattua... tai oikeastaan sen huomaa vasta seuraavana päivänä, kun on kantanut monta tuntia. Mulla on paha tapa nojautua taaksepäin, varsinkin kun tykkään että poika on liinassa aika ylhäällä ja hänen pää tulee välillä vähän eteen. Alemmaksi ei oikein voi laittaa kun sitten on paha kantaa.

Miten muuten sitten, kun on iso vauvamaha... selässä mä en ole vielä kokeillut, mutta esim lonkallahan voi vissiin ihan hyvin kantaa isolla mahalla, eikä lapsi vissiin siinä vois paljoa potkiakaan masua...

Saattekos te muut vielä hyvin puettua tai vaipan vaihdettua hoitopöydällä? Meillä se alkaa olla jo vähän hankalaa, kun poika lähtee koko ajan liikenteeseen. Ja sitten potkii mua masuun, mikä ei ole kivaa... mä olen aika paljon vaihtanut vaippaa lattialla ja meidän sängyllä ja pukenut sylissä. Me joudutaan kyllä tuosta hoitopöydästä luopumaan muutenkin kun uusi vauva syntyy, kun ei vain mahdu:) Eli sitten vaan pesukoneen päällä.

Täytyy vissiin kohta mennä peiton alle, kun väsy painaa päälle.





 
heloup :)

niin joo..mä en yhtään ees aatellu sitä vaunuasiaa..voidaanhan me muuallaki treffata..ja jos sillon pe on sit paljon porukkaa siellä ni onhan se hiukka tylsä juttu..oisko jollain jotain ehdotuksia??

ketä kaikki on nyt sit perjantaina tulossa? meil menee rytmi hiukka niin et lilli syö aamupuuron kympiltä ja sit ruuan yhden kahden aikaan, ni mieluiten siin puuron ja ruuan välissä..11-12 aikoihin.

meil ei oo koskaan ollukkaa hoitopöytää..oon vaihtanu alustalla sängyn päällä ku tytsy oli pieni, mut nyt vaihdan sängyl ja annan hänen riehuu hetken sängys ilman vaippaa :D on nii onnellinen ja pomppii sängys ja tekee jotai ihme jumppaliikkeit :)
 
nitsku Mä oon käyny yksityisen kampaajakoulun Treella ja valmistunu sieltä 2001... ja 2003 oon muuttanu Treeelta Turkuun ja alkuun olin Myllyssä töissä ja nyt olen maaliskuusta 2006 ollu keskustassa töissä ja tossa välillä sitte muutamissa paikoissa täällä Turussa..

Me voitas tulla kans pe mut mua kans vähän mietityttää se vaunujen ulos jättäminen ja jossai säätiedotuksessa oli loppuvkoks jotai räntä-lumi-vesisadetta luvassa..

Huomenna mennään Jumppalaan vauvajumppaan kattoo millasta se on ja jos viihdytään molemmat Ellan kanssa niin aletaan siellä sitte käymään.

Meillä Ella on nyt 3kk tai 2 pvää vajaa mut kuitenkii :D niin ihan hirveetä sätkimistä ja potkimista ja kiemuretelua jne hoitopöydällä et välillä on niin vaikeeta siinä vaippaa vaihtaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna-78:
nitskuihan hirveetä sätkimistä ja potkimista ja kiemuretelua jne hoitopöydällä et välillä on niin vaikeeta siinä vaippaa vaihtaa..
Ootko kokeillu antaa vaik helistimen kateltavaks? Meillä on helistin edelleen vaipanvaihdoissa viihdyttäjänä ja yks soittorasiakin on sinne päätyny. Välillä sit vaihdan toisen helistimen, niin taas jaksaa kiinnostaa. Kun huomio on lelussa, niin ei muista kiemurtaa niin paljon ja hoitaja saa rauhan. :) Mulla meinas palaa pinna monesti jossain vaiheessa, kun poika ei sekunttia paikallaan pysyny hoitopöydällä.
 
Myy-80 Meil on sellanen kukkanen joka pyörii ja siinä kaikkii eri juttuja siinä hoitopöydällä ja välillä Ella sitä kattoo mut välillä ei auta mikään ja mitään lelua ei suostu käteen ottaan.. Mut vaippa ollaan aina saatu pois ja päälle ja vaatteet kans :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna-78:
Myy-80 Meil on sellanen kukkanen joka pyörii ja siinä kaikkii eri juttuja siinä hoitopöydällä ja välillä Ella sitä kattoo mut välillä ei auta mikään ja mitään lelua ei suostu käteen ottaan.. Mut vaippa ollaan aina saatu pois ja päälle ja vaatteet kans :D
Toi on varmaan vaan vaihe, ainakin meillä oli. Maltillisempia aikoja siis todennäkösesti luvassa. :)

Mites sen perjantain laita... Missä nähään ja ketä tulossa? Mä ehdotan sitä Forumin kahvilaa, missä viimeks oltiin. Siis siinä Valion jätskibaaria vastapäätä (jos ei joku ollu tietonen :)) Meillä on kympiltä neuvola, joten aikasintaan klo 12 sopii meille... Menee noihin matkoihinkin kuiten aikaa sen verran. (Toivottavasti ei sada, niin voidaan kävellä keskustaan asti... Mun kun pitäs saada liikuntaa lisättyä reilusti) Oisko se klo 12 hyvä aika?

Jätkä vähän nujus tänään aamulla... Peruutteli masullaan sängyllä ja melkein tipahti... Hetkee ennen siirsin pois reunalta. Nujus siihen uudestaan ja annoin sit laskeutua lattialle seisoon sillai, että pidin kiinni. Seiso niin nätisti, että päästin irti ja olin valmiiina ottaan kiinni... Mut siinä se poitsu seisoo nökötti lakanaa nyhtäen ihan hyvän aikaa. Vois kai sanoo, että seisoi tukea vasten. :D :heart: Taitava poika! :D

Oli muuten harvinainen yökin vaihteeks... Poika nukahti syliin hieman ysin jälkeen ja siirsin joskus puolen tienoilla omaan sänkyyn. Pian kömmin nukkuun itekin ja eka herätys oli 23.45 tienoilla. Sillon piti antaa tuti ja kyljen kääntämisen jälkeen poika rauhottu nukkumaan. Seuraavan kerran heräsin neljän vai oliko se nyt viiden paikkeilla... Jätkä öhkötti ja kitis jotain, mut sai tutin ite suuhunsa ja murahti pari kertaa ennen nukahtamista. Selvisin siis seittämään asti kahdella herätyksellä, jos miehen herätyskelloa ei lasketa. Olipas ihanaa nukkua. =D Nyt onkin ihan erilainen olo ja oon jopa jaksanu touhutakin täällä vaikka mitä... Iltapäivällä käväsen rehuja torilta ja ehkä poikkeen vihdoin vakuutusyhtiössäkin. Ulkoilua raittiissa ilmassa. =) Tuntuu aika kummalliselta tällanen reipas fiilis... :LOL:

Nyt tyhjentään tiskikonetta ja laittaan uusia tilalle... Kerkeen vielä ennen ku poika herää päikkäreiltä.

Myy-80 ja poikanen 7kk2pv
 
Meille toi kaks on liian myöhään... Yhdeltä käy just ja just. Klo 12 ois meille paras, niin sais jätkä kerranki nukkua kunnolliset päikkärit iltapäivällä. Viime yö oli taas melkosta hulinaa, vaikka edellinen meni melkein ku unelma. Kuin teille muille tulokkaille passaa?
 
Meille sopis kans klo 12, kun mulla on aamulla lääkäri ja tultais sieltä suoraan, kestää kävellä yli puoli tuntia. Ja kahdelta on jo toinen meno keskustassa:)

Meilläkin on ollut pari unetonta yötä, mutta syyksi selvisi taas kerran hammas, eli neljäs puhkesi eilen aamulla toiseen yläkulmaan. Verner näyttää kohta ihan vampyyriltä kun on kulmahampaat vaan ylhäällä =)

Myy, taitava teidän poitsu on :heart: Verner harjoittelee konttausasentoa ja pääsee ihan vähäsen eteenpäin ryömimällä, mutta pyörimällä liikkuu enimmäkseen vielä.

Ulkona näyttää olevan kova tuuli, ainaskin puut heiluu... katsotaan mennäänkö me tänään ulos laisinkaan....pitäisi kyllä kun päätä särkee, raitista ilmaa kaipailen!
 
Laitanpa tänneki ku sain niin hyvää palvelua eilen ja tänään:

LASTENTARVIKELIIKKEESSÄ KURALASSA EILEN:
Kysyin myyjältä moneen otteeseen mitä eroa on Gracon autobabylla ja sillä uudella Logico S:llä ja myyjä vastas et värit on muuttunut ja alustan muotoilu mut muuten ihan samanlainen. Otin sitte sen halvemman kun kerran myyjän mukaan vaan vanha väri, muuten ihan sama. Sitte aloin netistä katteleen ja eroja oli vaikka kuin. Logico S:ssä on syvempi se istuin, korkeemmat reunat suojaamassa sivutörmäykseltä, on 5 piste vyöt, jalustaa saa säädettyä etä vauvan asento muuttuu jne. Ja vanha malli sit taas tosi ahdas ja hirvee pysty asento vauvalla ja Ella on pieni eikä meinannu ees isommilla säädöillä ilman kaikkia ylimääräisiä pehmusteita mahtuu toppavaatteissa siihen vanhaan malliin..

Käytiin aamulla sitte siellä ja myyjä sano et hän MIELESTÄÄN kerto erot. Joopa joo. Enköhän mä olis heti ottanu ton Logico S:n kun se makso 40e vaan enemmän jos hän olis mulle kertonu eroista.. Saatiin vaihdettuu mut ei mitään hyvittäny kun ei omasta mielestään ollu mitään virhettä tehny. En jaksanu sit alkaa valittaa kun Ellalla oli nälkä.. Tohon Logico S:n Ella mahtu pienimpiin säätöihin ja siel on viel noi vauvapehmusteetki paikoillaan ja oli tänään paksumpi pukuki päällä ku eilen..

Että näin hyvää palvelua. En suosittele menee turvaistuinta ainakaan tuolta ostaan.. Kyllä nyt ammattitaitoisen myyjän pitää kertoa ominaisuuksista kun on kyse pienen lapsen turvallisuudesta... Niin ja väitti eilen et Britax:n kaukaloihin ei ole jalustoja vaikka on, niitä ISOFIX-kiinnitys systeemejä ainakin. VÄitti että kaikki Britax:t tulee vaan vöillä kiinni siis kaukalot..
 
Sanna... tuossa liikkeessä on minunkin mielestä ollut aina jotain hämärää. Kävin siellä kaksistaan Vernerin kanssa vähän aikaa sitten ja olisin tarvinnut apua, mutta myyjät vaan juoruili tiskin takana(olin ainut asiakas) eivätkä tulleet kun pyysin, vaan huutelivat tiskin takaa että niitä on siellä ja siellä ja siellä...ja jatkoivat juoruja. Sen takia mä en ostakaan sieltä mitään "isoa", periaatteesta =) Mun mielestä jos kerran töissä ollaan niin myös työtä pitäisi tehdä, siellä oli myöskin purkamattomia tavaralähetyksiä lattialla eikä kumpikaan myyjistä eväänsä hetkauttanut.

Vauvatalo Johannassa on hyvä palvelu; ostettiin sieltä turvakaukalo ja istuinkin. Meillä on muuten myös tuo Logico S, ja Verner menee siihen vieläkin, vaikka on ikäisekseen iso 7kuukautinen(11kg).

=)
 
Heippa vaan kaikki,
taidetaan huomenna sittenkin jättää väliin tuo kaupunkireissu, kun on meillä isikin kotona ja ajateltiin vähän sukuloida. Kumma miten sukulaisissa käyminen on nyt minusta tosi hauskaa, vauvaa on niin kiva näytellä. Taas yksi juttu, joka on vauvan kanssa hauskempaa kuin ilman! :D

Nyt meillä oli viimein se 4 kk neuvola, tosin lähemmän 5 kk ikään ehdittiin. Yli kahdeksan kiloa on painoa ja 66 cm pituutta, on ihan kivasti kanniskeltavaa. Sain kannustusta jatkaa tuota täysimetystä puolen vuoden ikään saakka, ja näillä näkymin niin tehdäänkin. Kun ei siitä ole mitään takeita että yösyönnit erityisesti vähenisivät edes niiden soseiden myötä... eikä tämä tunnu mitenkään ylivoimaiselta vielä tämä heräily.

Sanna, outoa tuo lastentarvikkeen touhu! Eipä tosiaan houkuta asioimaan sinne. Me ostettiin jostain syystä turvakaukalo aikoinaan Helsingistä Vaunu-Aitasta, ja sitä kauppaa voin kyllä kehua.

Myy, tosi hieno edistysaskel poikasella! Varmaan ihan innoissaan itsekin :heart:

Nitsku, voitaisiin hyvinkin yhdessä vaunuilla tässä joskus, Runosmäkeä en tunne kyllä yhtään, mutta meiltä kävelee siihen K-supermarkettiin noin 20 minuutissa, että ei se mitenkään mahdottoman kaukana ole...

Kauhean märkä keli tuli taas, olen kyllä sitä mieltä että näille leveyksille ei paranisi lunta tulla ollenkaan, kun ennemmin tai myöhemmin siitä vaan muodostuu kauhea riesa loskan muodossa. Mut viikonlopuksi pitäisi tulla selkeämpää - sitä odotellessa.

Raitapaita, mitä kuulumisia?
 
Me taidetaan nyt kyllä jättää kaikki tapaamiset parin viikon ajalta väliin.Neiti leikattiin viime maanantaina kontrollin yhteydessä ja nyt kopistellaan pitkin lattioita kipsit jalassa taas.On sen verran kivulias tuo tyttö vielä että on turha lähteä mihinkään suuremmalti ihmisten ilmoille.Eikä meillä mene edes mitkään housut jalkaan kun kipsit on niin massiiviset.
Helmikuun alussa saadaan tietää hoitosuunnitelmaa eteenpäin, maksimissaan kipsit kuitenkin jaloissa 4 vkoa.
Meillä on tässä muuttokin ja muuta että ei sen puoleenkaan lähdetä nyt mihinkään.Meni vähän marinaksi tämä kirjoitus.
Pitää mennä taas pelastamaan, tyttö juuttu kipseistään lattialla mitä ihmeellisimpiin paikkoihin ... :wave:
 
Mekin ollaan lähössä ennen kymmentä... mutta me ollaan ainaskin kahdentoista aikoihin jo keskustassa, eli voi tulla kahville jo sillon jos sopii! Mä voin käydä forumissa katsomassa onko siel ketään, kun siellä pyöritään:) Puol kaks pitää lähteä taas kotiin päin.
 

Yhteistyössä