Turun seudun odottajat loppuvuosi 2013

Heissan kaikille! En ole tänne kirjoittanutkaan se "ilmoittautumisen" jälkeen. Tänään 8+0 ja olo on ollut vaihteleva, välillä iltaisin niin hirveä kuvotus että oksat pois! Nyt onneksi pahoinvointirannekkeilla taas siedettävä olo!

Neuvola olis viikolla 10 ja Medisonarista pitäis varata np-ultraa myös. VUssa en taida käydä, vähän kyllä jänskättää kun nyt mennään ihan fiiliksellä eikä tietoa sydänäänistä tai siitä että pikkuihme on oikeassa paikassa. Tai onko siellä ylipäätään ketään..

Lastenkirppiksistä kysyisin, kun en itse asu Turussa vaan lähikunnassa ja varsinkin Turun keskustan liikkeet ei ole hyvin hallussa. Eli onko muita (hyviä) lastenkirppiksiä kuin Pikkusiili Manhattanilla? Vauvanvaatteita yms. vaan meinasin, ja äitiysvaatteitakin. Pikkusiilistä löysin parit housut edullisesti, mutta viimeksi kun piti käydä niin ei olekaan auki sunnuntaisin?! Hassu juttu.

Jospa sitä tämänkin ketjun kanssa nyt vähän aktivoituisi, olen kirjoitellut vain tuonne marraskuisiin.

Ms. Moneypenny 8+0
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Mukava kuulla, että tuloksia on jo saatu ja hyviä sellaisia :) Nopealla postitusaikataululla siis jatkavat. Meilläkään ei lukenut mitään riskiluvuista, mutta toisaalta tarvitseeko niitä lähteä sen enempää ihmettelemäänkään jos ei mitään hälyttävää ole löytynyt. Meillä uskalsi lääkäri jo ensimmäisessä ultrassa sanoa, että verikokeet ovat ainakin teidän osalta vain varotoimenpide, turvotusta kun ei ollut ultrassa nimeksikään.

Täällä alkaa vihdoin helpottaa pahoinvointi ja väsymys ja virtaa on enemmän kuin aikoihin! Myös ihanalla kevätauringolla saattaa olla oma vaikutuksensa. Mutta vihdoin myös treeni kulkee, vähän aikaisempaan varioituna kylläkin, mutta pääasia että liikkuminen on taas mukavaa. Treenihousuiksi ostin H&M:ltä perus leggarit, ajaa hyvin asiansa. Hintaa taisi olla vain 10 e (?). Siellä oli muutenkin edullisia äitiysvaatteita. Minä hamstrasin vain alaosia, yläosana kun menee varmaan aika pitkälle normiosastoilta hankitut, pitkää tirkoopaitaa vain asun kuin asun alle :)

Erityisesti lasten- ja äitysvaatteisiin erikoistuneita kirppareita en tiedä yhtään, mutta Länsikeskuksen Kirppis Centerissä näytti olevan kattava valikoima ainakin lasten vaatteita. Meillä vaatteita tulee lähipiiriltä vaikka kuinka, ehkä vähän liikaakin. Ensimmäinen lapsi kuin on ja tuleva äitikin aika ”shoppailuhullu”, tekisi mieli ostaa pienelle kaikkea kivaa uutta omaan makuun sopivaa. Myös kirpparille silti minäkin suuntaamassa.

Aurinkoista pääsisäisviikkoa ja tsemppiä pahanolon kanssa kärvisteleville ja neuvola-aikoja odottaville :)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Moikka kaikille!

Tuun varovasti vähän kuikkimaan jo tänne. Eli sunnuntaina tein elämäni ensimmäisen positiivisen r-testin. Huomenna pitäis olla siis rv 4+0 eli tosi tosi alussa vielä. En oo vielä edes digillä varmistanu, kun ne on jossain postissa vielä :D Mutta siis kuin puulla päähän lyötynä, silti toiveikkain mielin täällä ollaan :) Neuvolat ajattelin varailla varmaan vasta pääsiäisen jälkeen Ellei joku sitten suosittele, että pitäis varata aikasemmin?

Ja ihan turkulainen siis olen, ikää 27 ja ensimmäinen lapsi, LA 4.12. (menkkojen mukaan laskettuna)

Sellanen asia kiinnostais, kun itellä ihan vähän opinnot vielä kesken ja YTHS käytettävissä kesään asti, niin mahtaako ne tehä alkuraskauden ultria siellä. Onko kellään mitään tietoa?
 
Na-dene, tervetuloa mukaan! Toivotaan, että maha-asukki pysyy kyydissä mukana. Sun ja mun lasketut ajat ovat sitten aika lähekkäin, vaikka mulla onkin marraskuun puolella.

Mä tiedän jotain YTHS:stä. Ekaa lasta odottaessani mäkin olin vielä opiskelija. YTHS:n gynekologi on MAHTAVA, ja luulen, että kyllä hän voisi tehdä varhaisultran. Kannattaa ainakin kysyä.

Mulle kävi ekassa raskaudessa niin, että keskiraskaudessa viikolla 21 mulla alkoi yhtäkkiä tosi runsas verenvuoto. Neuvolasta ei vastattu, kun soitin paniikissa, TYKS ei suostunut ottamaan mua vastaan eikä päivystyskään. Ihan käsittämätöntä, että mun suureen huoleen ei kukaan julkinen taho suostunut suhtautumaan vakavasti. Kun sitten soitin YTHS:lle, niin sieltä terveydenhoitaja yhdisti saman tien gynekologille, joka antoi mulle vastaanottoajan samalle päivälle. Hän ultrasi oikein huolellisesti, ja loppujen lopuksi kaikki oli ihan kunnossa. Mutta kyllä se oli hyvä tarkistaa! Tuo gynekologi on sellainen, että hän on aina niin onnellinen, kun nuoret opiskelijatyttöset hankkiutuvat raskaaksi, että ihan varmasti ultraa, jos vapaita aikoja riittää :)

Kirppareista mä en tiedä oikein mitään. Tuossa keskustassa oli jossain vaiheessa yksi tosi hyvä lastenvaatekirppari, mutta muistaakseni se on lopettanut. Mä en itse ole käynyt juurikaan kirppareilla, kun me saatiin sukulaisperheeltä 32 (!!!) laatikollista lastenvaatteita. En tajua, miten jotkut saavat kulutettua niin paljon vaatteita. Mä olen suoraan antanut niistä ison osan kierrätykseen, kun esimerkiksi koon 86 T-paitoja oli 50 :D
 
Heippa kaikille!
Jospa minäkin varovaisesti uskaltaudun mukaan:) Viime perjantaina täällä tehty positiivinen r-testi ja näillä näkymin LA olisi 27.11.13. Raskaus oli meille yllätys, mutta ihana uutinen kaikin puolin. Tosin vaati kyllä pari päivää sulatella asiaa.
Meillä tulossa nyt siis toinen lapsi, esikoinen nyt hiukan reilu 9kk vanha. Itse olen 27v, naimisissa ja asustelen Turun naapurikunnassa. Tällä hetkellä olen pojan kanssa kotona hoitovapaalla. Töihin olin ajatellut palata syksyllä, mutta enpäs sitten taidakaan;)

Neuvolaa en ole vielä varannut, ajattelin sitten pääsiäisen jälkeen soitella sinne. Te jotka olette raskauden kanssa aika alussa, oletteko jo kertoneet uutisesta läheisillenne?

Aurinkoista pääsiäistä kaikille:)
Marianne*
 
  • Tykkää
Reactions: Lumimyrsky
Tervetuloa Marianne :) Meilläkin on la sitten ihan lähekkäin.

Mä olen koko ajan täällä foorumilla seilaamassa, kun olen sairaslomalla ja on vähän tylsää :D

Mä olen kertonut raskaudesta kahdelle veljelleni ja kahdelle lähimmälle ystävälleni. Nyt mä pohdin, että milloin sitä kertoisi omille ja miehen vanhemmille. Jos rupean oksentelemaan tai muuten oireilemaan kauheasti, on varmaan pakko kertoa piakkoin, ei tästä muuten mitään tule. Kaukaisemmille sukulaisille ja kavereille kerron varmaan sitten ensimmäisen ultran jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Tervetuloa Na-dene ja Marianne! :) Mä päivitän tuon listan teidän osalta vielä :) Katsotaan, jos jossain vaiheessa aloitetaan uusi ketju, ja laitetaan se sitten ekalle sivulle. Mutta nyt tässä voisi aina jokaiselle sivulle kopioida tuon listan johonkin kohtaan, niin näkyy helposti :)

Onko Chestel saanut tänään tuloksia, vai kestääkö pidempään? Toivottavasti on tullut ja hyviä tuloksia! Jännään sun kanssa!

Palaan kohta muihin asioihin!
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Epa_88 / 24v / 2. / 30.7.
Victoria78 / 34? / 2.+3. / 13.8.
Metuva / 31v / 1. / 8.9.
DaenerysStormborn / 29v / 1. / ?.9.
Micaela / 27v / 1. / 20.9.
Nimia / 32v / 2. / 29.9.
Chestel / 30v / 1. / 7.10.
Laala / 28v / 2. / 15.10.
Ms. Moneypenny / 35v / 2. / 5.11. / ympäryskunta
Lumimyrsky / 27v / 2. / 25.11.
Marianne / 27v / 2. / 27.11. / ympäryskunta
Na-dene / 27v / 1. / 4.12.
 
Lumimyrsky: Kiva kuulla tosta YTHS:n gynestä. Ite tosin oon yleensä käyny mieluummin naisgyneillä, mutta jospa sitä nyt koittais saada sinne ajan, kun vois olla kohtalaisen edullinen toi ultra siellä :) Ite oon vaan jotenkin sen verran skitso luonne (kuuluisko tähän esikoisen odotukseen vai mistä johtuu), et haluan ton ultran käydä siinä 7+ viikolla. Haluan vaan vahvistuksen, että kaikki on kunnossa. Toki sen jälkeenkin voi tapahtua vaikka mitä, mut ehkä vähän helpottais kuitenkin. :) Positiivisin mielin koitan olla, mutta jotenkin sellanen pieni epävarmuus koko ajan... Mutta kai se kuuluu asiaan :heart:
 
voisin ilmoittautua varovasti mukaan porukkaan :) eka positiivinen testi tehty maanantaina ja mitä vaan voi sattua... mut täytyy olla rohkea!

turussa asustelen siis myös ja esikoinen reilu 1,5-vuotias tyttö :)

mut vois varovaisesti lisätä listaan jen_ni / 26v / 2. / 5.12.
poistutaan sitten listalta, jos tapahtuu jotain...

onko kukaan ajatellut jo jotain fb-ryhmää? siellä olis helpompi jutella :) vai onko kaikki edes fb:ssa..
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Epa_88 / 24v / 2. / 30.7.
Victoria78 / 34? / 2.+3. / 13.8.
Metuva / 31v / 1. / 8.9.
DaenerysStormborn / 29v / 1. / ?.9.
Micaela / 27v / 1. / 20.9.
Nimia / 32v / 2. / 29.9.
Chestel / 30v / 1. / 7.10.
Laala / 28v / 2. / 15.10.
Ms. Moneypenny / 35v / 2. / 5.11. / ympäryskunta
Lumimyrsky / 27v / 2. / 25.11.
Marianne / 27v / 2. / 27.11. / ympäryskunta
Na-dene / 27v / 1. / 4.12.
jen_ni / 26v / 2. / 5.12.
 
Tervetuloa jen-ni! :) Mulle sopii jo facebook-ryhmäkin, mutta monet ei halua liittyä sellaiseen ennen kuin ovat turvallisilla viikoilla, vaikka se olisi salainenkin, kun luotto faceen on monella hieman heikko.. Itse siis nyt jo voisin, mutta mun laskettu aika onkin listan alkupäässä. :) Mutta kertokaapa ihmiset, mitä olette mieltä, mulle sopii kyllä kumpi vaan. Just tässä tänään mietin, että tuossa kesäkuulla alkaa kaikkien joulukuistenkin np-ultrat olemaan ohi, niin sitten joskus vois varmaan nähdäkin, jos siihen löytyy kiinnostusta? :)

Nimia 13+3 (12+3)
 
Jen_ni, tervetuloa :)

Mä en vielä ennen omaa np-ultraani haluais mitään FB-ryhmää. Mieluummin kirjoitan näin anonyymisti siihen asti. FB:ssä ollaan kuitenkin omalla nimellä. Sen jälkeen sopii kyllä :) Ja tapaaminenkin olis kiva!
 
turussa on 2 lastenkirpparia: pikkusiili ja lastentarviketori mollamaija. pikkusiili tosiaan siellä manhattanilla ja mollamaija keskustassa, yliopistonkadulla :) mä käyn muutaman kerran kuukaudessa pikkusiilissä ja lähes aina sieltä löytyy jotain ostettavaa. mollamaijassa oon käynyt vaan muutaman kerran, siellä on mun mielestä aina ylihinnoiteltuja ja huonokuntoisia vaatteita :( fb-kirppareita ja huuto.nettiä käytän paljon!

joo ja en meinannukaan sitä fb-ryhmää ihan vielä :) malttamattomana vaan heti ensimmäisenä siitä kysyin :D en ehkä itekään oo vielä valmis kasvojani näyttämään, kun tässä tosiaan voi vielä tapahtua ihan mitä tahansa.. toivottavasti meillä kaikilla kuitenkin menis kaikki loistavasti loppuun asti!
 
Lumimyrskyn kanssa samoilla linjoilla :) Mut hyvä idea muuten ja tapaamisetkin vois olla kiva juttu. Itellä kun tää on ainakin opiskelupaikkakunta, (tosin epäilen etten enää takaisin entiselle paikkakunnalle muuta, kun tästä on tullu jo kotikaupunki) ja koulukavereitten kanssa on tullu aika vähän pidettyä yhteyttä näin kun opiskelut on osalla jo valmiit ja loputkin valmistumassa. Joten varsinkin samassa tilanteessa olevat kaverit vois olla mukava juttu :)
 
mua myös kiinnostaa tapaaminen, jos kaikki menee raskaudessa hyvin :) esikoisen aikaan en tuntenut ketään muita raskaana olevia ja silloin en vielä tiennyt edes näistä keskustelupalstoista, tai ei tullut ainakaan mieleen käydä tämmösillä.. kavereista kenelläkään ei vielä oo lapsia :/
 
Heippa!

Eilen oli toinen neuvola, jossa tosiaan pyytämättäkin käytiin tarkemmin läpi verikokeiden tulokset, mm. riskiluvut. Minulla kaikki muuten hyvin, mutta joudun uusiin verikokeisiin hemoglobiinin takia joka oli pudonnut jo 110. Minulla se tosin on ilman raskauttakin alhainen, joten ei ollut mikään yllätys ja jokapäiväinen rauta-annos on kuulunut aamurutiineihin jo useamman vuoden. Toinen asia mistä ”huomautettiin” oli paino, jota oli tullut lisää 3,8 kg. Minun mielestä ei nyt niin hirveästi kun lähtöpainoa nyt ei ollut missään nimessä liikaa, lähtö 55 kg ja pituus 164 cm. Mukana oli harjoittelija joka sanoi että näin aluksi ei tarvitse noin kovaa tahtia kiloja tulla, jonka ”oikea” neuvolatäti sitten varovasti korjasi että saa jatkossakin syödä aina kun siltä tuntuu ja näyttäähän neidillä tuota vauvamahaakin olevan jo aika näkyvästi. En siis ole itse huolissani, maalaisjärjellä jatketaan tässäkin :)

Muuten vain jutusteltiin kuulumisia ja avaudun neuvolassakin ensimmäistä kertaa synnytyspelostani (joka ei ole ollenkaan liioiteltua) ja tosin hyvin kuuntelivat ja ottivat minut tosissaan. Tilannetta seurataan ja tarvittaessa saan lähetteen pelkopolille, jonne tosin pääsee aikaisintaan vkolla 30. Helpotti kyllä, kun tiedän että apua on saatavilla.

Aurinkoista pääsiäistä kaikille! Ja tervetuloa uusille plussanneille :)

Terkuin Micaela (15 vko), joka aikoo hyvällä omallatunnolla nauttia muutaman suklaamunan ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Tervetuloa uusille! Loistavaa kun tulee lisää porukkaa ketjuun. Jahka kaikkien mielestä sopiva hetki on, niin olen kyllä mukana Fb:ssä ja livetapaamisissa.

Sain eilen tulokset ja jee! Ei ollut kohonnutta riskiä. Nyt pystyy taas paremmin hengittämään, mutta kylläpä olinkin kireenä, kun odottelin tuloksia, ei sille vain mitään mahtanut. Nopeaa toimintaa oli kuitenkin onneksi minunkin kohdallani, perjantaina kokeet ja keskiviikon postissa tuli tieto.

Kirppiksistä minulla ei olisi ollut mitään käsitystä, mutta hieno juttu, että ketjussa muut tiesivät. Pitääkin jossain kohtaa käydä kurkkimassa. Vaatepulma alkaa muuttua todella akuutiksi, mutta seuraava ostosmahdollisuus on ehkä vasta ensi viikon perjantaina... Ääh. Mahtaisiko pääsiäislauantaina olla mikään vaatekauppa auki, ainakin ruokakaupat ovat?

Micaela, heh, aika töksäyttävä harjoittelija, ei noista kiloista vielä kannattaisi kauheasti napista. Minun neuvolantädilläni on muuten myös harjoittelija mukanaan, mutta mahtaako olla sama, ainakin ensikäynnillä harjoittelija oli hyvin aivan hiljaa ja vain seurasi vierestä. Tähän vuodenaikaan, kun valmistumiset on lähellä, niin taitaa kyllä melkein joka paikassa olla työharjoittelut päällä.

Kertomisesta, parhaalle ystävälleni kerroin raskaudesta rv 7 (olisin kertonut aiemmin, mutta olin reissussa aivan alkuraskauden, joten en nähnyt häntä). Samoin kerroin meidän organisaation pomolle, joka mua tuki lapsettomuushoitojen ajan. Sitten rv 8 ja siitä eteenpäin on tipotellen saanut tietää muutama ystävä lisää.

Saas nähdä kerrotaanko lauantaina anopille ja appiukolle, kun ollaan heidän luonaan syömässä. Mies saa päättää. Omat vanhempani ovat infolistalla vasta rv 15, koska äiti pelkää keskenmenoja melko hysteerisesti ja en halua häntä huolestuttaa liian aikaisin.

Kukkapenkissä ensimmäiset kevätkukat alkaa jo työntää pientä kärhöä pintaan, huomasin eilen. Aivan mahtavaa, kun kevät tulee. Olis vaan jo nopeesti kesä, ja syksy, ja vauva sylissä :) Mutta vuodenaika kerrallaan.

Chestel 12+3
 
Meillä oli itse asiassa ensimmäiselläkin kerralla harjoittelija, mutta ilmeisesti sen verran kokenut että pärjäsi yksin ja mielestäni osasi homman. Tämä oli selkeästi vielä melko vihreä ja kauhealla kiireellä mentiin koko aika eteenpäin. Onneksi meidän oma neuvolatäti oli mukana toppuuttelemassa tahtia ja kyselemässä vähän kuulumisia yleiselläkin tasolla.

Minä kerroin heti plussatuani, viikolla 5 +, parhaalle ystävälleni, äidilleni ja mammalleni. Olin ensin melko ”järkyttynyt” joten pakko oli päästä keskustelemaan asiasta jonkun vähän kokeneemman kanssa. Sovittiin miehen kanssa, että hänkin saa jakaa uutisen hyvän ystävänsä kanssa ja muille kerrotaan vasta kun ollaan varmoilla viikoilla. Mutta se ei hänen osaltaan oikein pitänyt, niin innoissaan kun oli, tiesi hänen ystävät ja perhe jo aika nopeasti. Muuten yleisesti, mm. töissä kerroin vasta viikolla 13 kun kaikki tulokset oli saatu ja päästy varmoille viikoille. Minun ystävät asiaa tosin jo epäilivätkin, alku vuoteen osui aika monet juhlat joissa kaikissa minä olin vichylinjalla, eikä se yleensä ole tapaistani.

Onneksi tuo salailu on jo ohi, eikä tarvitse enää viljellä valkoisia valheita :)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
kysyikö joku täällä raskauden kertomisesta ystäville, perheelle ja sukulaisille? me ei olla kerrottu vielä kenellekään.. perheille kerrotaan varmaan vasta np-ultran jälkeen, jos niin pitkälle päästään. valituille kavereille varmaan myös silloin ja töissä aion kertoa vasta rakenneultran jälkeen.. mulla on takana viime syksyltä raskauden keskeytys rv23+0, kun rakenneultrassa selvisi että vauva on elinkelvoton :'( ja silloin oltiin kerrottu kaikille jo np-ultran jälkeen.. oli kiva sitten kertoa kaikille, ettei meille tulekaan vauvaa jouluna :( mulla olis nimittäin ollut viime joulukuussa laskettu aika.. että tässä ollaan aika varovaisia tämän asian kanssa nyt, enkä oikein uskalla luottaa mihinkään ja mennään vaan päivä kerrallaan eteenpäin.
 
Täällä 11+3 tänään ja ultrassa oli tasan 5,0cm pitkä tyyppi, jolla syke oli 161 ja niskaturvotus 1,7mm :) Ihanasti siellä päätään rapsutti ja kohdun seinämästä "pomppas" välillä. :D Sain kaikki temput tehdä, hyppiä ja yskiä että vauva kääntyis ja lopulta saatiin tosiaan turvotuskin mitattua. :) Hienosti näkyi aivot (symmetriset), ehjät vatsanpeitteet ja sulkeutunut hermostoputki. Eli kaikki oli nyt niin hyvin kuin tässä vaiheessa voidaan todeta. :)

Kerrottiin sitten tulevalle isosiskolle (toukokuussa täyttää 4) ultran jälkeen, että äidin masussa on pieni vauva. Nyt tyttö on sitten soittanut serkulleen (5v), että hänestä tulee isosisko ja näin ollen meidän odotus taitaa olla julkista tietoa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Heippa kaikki! Onpas tänne tullut tekstiä, kivaa! :)

Mahdettiinkohan meilläkin ultrassa tarkistaa nuo aivot ja hermostoputki, ei ainakaan ääneen maininnut mitään..

Mekin kerrottiin juuri kolme täyttäneelle tulevalle isosiskolle, joka hetken mietittyään ja hymyiltyään totesi: "Nuo on mun leluja" osoittaen omaan huoneeseensa :D Ja mummulle käytiin kertomassa, ja mies soitti omalle äidilleen. Siskoille pitäisi ilmoitella lähipäivinä, ettei äiti joudu kärvistelemään, kun tietää, eikä saa puhua.. ;)

Voi jen_ni, oon pahoillani viime vuotisen kokemuksenne johdosta! Varmasti todella rankkaa noin myöhäisessä vaiheessa! :( Onneksi teillä onnisti sitten aika pian uudelleen. Mullakin on hiukan usko koetuksella.. Meillä olis ollut tammikuussa laskettu aika, jos viime vuotinen raskaus olis ollut kohdussa eikä jossain muualla :( Toivottavasti nyt menee kaikilla kaikki hyvin!!!

Micaela, aika tökeröltä kuulostaa harjoittelijan kommentti, anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, eihän tuollaista mielellään kuule, mutta ehkä häntäkin harjoittelu jännittää ja oppii vielä :)

Chestel, onnea hyvistä ultratuloksista!

Meillä ei ainakaan vielä ole harjoittelijaa neuvolassa näkynyt, ei mulla eikä tytön neuvolassa.

Kirppiksistä: Itsekin Pikkusiilistä usein löydän ainakin jotain pientä, mutta tuolta Mollamaijasta vai Mollavauvasta vai mikä se on, aika harvoin. Toki joskus sieltäkin tekee löytöjä! Vauvojen vaatteita pikkusiilissä on ehkä enemmänkin, kuin tuolle kolmevuotiaalle. Mun mielestä Maskussa on joku lastenkirppis Vilpertti, joka on tosi siisti, mutta missä oli mun käydessä vielä aika vähän valikoimaa, kun oli aika uusi paikka. Mutta tosi siisti, ja jos sielläpäin liikkuu, niin kannattanee vilkaista. Kaarinassa on joku mun monen kaverin kehuma, mutten nyt millään muista sen nimeä, en siis itse ole käynyt. Täytyy katsoa löydänkö sen nimeä. Manhattanin ja Lansikeskuksen Kirppis-Centereistä löytyy vaihtevasti, riippuu, onko lapsiperheitä myyjinä. Ja tosi hyviä on sitten MLL:n kirppikset, joita on melkein joka kunnassa, itse asiassa varmaankin juuri tuossa huhtikuussa, kannattaa tarkistaa MLL:n sivuilta. (Raisio, Kaarina yms)

Nimia 13+4 (12+4)
 
nimia: tarkoitatko kaarinan mökö-kirpparia? oon tehnyt sieltä pari kertaa hyviä löytöjä, mut useesti siellä on ollu kyl myös tosi huonokuntoisia.. nyt en oo kyl varmaan vuoteen käynykään siellä. tuolla maskun kirpparilla vois kyllä käydäki, kiitos tiedosta :)
 
tosta seesamista en ookkaan ennen kuullut. täytyypä käydä sielläkin kurkkaamassa, kiitos tästäkin vinkistä! kivaa saada uusia kirppareita kierreltäviksi. tääkin näyttää olevan myös sunnuntaisin auki, pikkusiili kun ei oo :(
 

Yhteistyössä