Turun seudun odottajat loppuvuosi 2013

Tervetuloa mukaan, Paalia!

Lumimyrsky, ihanaa kun appivanhempasi ovat noin avuliaita. Home kuulostaa kuitenkin huolestuttavalta… Jos kyse olisi vain aivan viimeaikojen vuodosta, siis että hajoamassa oleva jääkaappi on valuttanut vettä alleen ja siitä on sitten ehtinyt kasvaa hometta. Olen niin käsi kaikessa remontointiin liittyvässä, etten edes osaa kommentoida miten sisäilman laatua ja kosteusvaurioepäilyjä voisi lähteä tutkimaan. Ainakin kannattaa katsoa, ettei lattia tai seinät/tapetit kupruile mistään kohtaa, mutta kyllähän sellaisen olisi jo huomannut…

Vau, väikkäriprojekti! Sellainen on minullakin haaveena, mutta toistaiseksi vain haaveena, on tämä työelämä vienyt niin mehut, etten ole mitään tutkimussuunnitelmaa saanut aikaiseksi alkaa edes luonnostella. Saanko kysyä minkä tieteenalan harjoittaja olet (humanisti, yhteiskuntatieteet…)? Toivottavasti projekti lähtee hyvin käyntiin. Jos minulla oikein valtavasti tarmoa riittäisi, niin ehkä kesällä voisin alkaa miettiä omaa suunnitelmaani… tai sitten vain otan aurinkoa rantsulla ;)

Laala, hienot np-tulokset :)

Hoika, tällainen ensikertalainen voi vain ihmetellä mitä kaikkea raskauteen liittyykään, jotkin liitoskivutkin… Saa nähdä koska vaivat alkavat, toissailtana kun olin koko päivän ensin huhkinut ja siivonnut niin nukkumaan mennessä kohtu tai jokin sillä suunnalla vihloskeli aina sisään hengityksellä jokusen minuutin. Taisi olla merkki siitä, että pitää välttää raatamista… tai sitten se oli vain jotain satunnaista mahakipua tai kohdun kasvamista. Ärsyttää, kun ei osaa yhtään tulkita kroppansa viestejä.

Na-dene, selvisikö akuuttiajalla jotain? Toivottavasti olisivat vain ihan normaaleja kipuja, minulla oli viikolla kahdeksan vatsa kunnolla kipeä parin päivän ajan, mutta sitten meni ohi ja kaikki jatkui normaalisti. Kuten äsken sanoin, ärsyttää, kun ei tiedä mikä kolotus olisi merkki mistäkin asiasta. Hyvä kuitenkin tutkia kaikki mikä huolestuttaa.

Tänään kerroin uudelle esimiehelle raskaudesta ja hetken häkellyksen jälkeen hän onnitteli oikein ystävällisesti ja suhtautui muutenkin hyvin. Sovimme, että ensi tiistaina ilmoitan viikkopalaverin yhteydessä tilanteen koko meidän porukalle ja sen jälkeen aletaan etsiä minulle sijaista. Mitä useammalle tästä raskaudesta on kertonut, sitä todellisemmalta se alkaa tuntua. Vaikka vieläkin voi tietenkin sattua vaikka mitä mutkia matkaan, vaikka toiselle kolmannekselle on jo päästy kömpimään.

Chestel 13+2
 
Heippa vaan kaikille! Voisin itsekin ilmoittautua mukaan ryhmään. Olen asustellut Turussa kohta puolitoista vuotta ja nyt odotan ensimmäistä lasta. LA meillä on heinäkuun lopussa. Tuttuja ei kaupungissa ole entuudestaan ja ainoastaan yhden työkaverin kanssa olen enemmänkin tekemisissä, joten mukavaa keskustella muiden turkulaisten odottajien kanssa =).

Viikkoja täällä tosiaan 24 ja 7 viikkoa olen enää töissä. Jään toukokuun lopulla kesälomalle ja jatkan siitä sitten suoraan äippälomalle. Ultakäynneillä kaikki on ollut ok ja pienokainen melskaa mahassa minkä ehtii. Odotan malttamattomana lomalle jäämistä, koska töissä kaikki tökkii tällä hetkellä pahasti.

Neuvolakäynnit minulla on Brahe 2:ssa. Huomenna itseasiassa Kela-neuvolakäynti.

Tuul1a ja Mötkö 24+ POKS!
 
Chestel, juu kyllä tutkimusalasta saa kysyä. Humanistista tutkimusta teen, tarkemmin sanoen arkeologian alalta. Aiheeni on tosi kiintoista mutta ihan hirveän haastava. Miltä alalta itse aiot väikkärisi vääntää, jos aiot? :)

Muakin kiinnostaa Na-denen akuuttiaika ja mahdollinen ultra.

Uusille tervetuloa! :)

Mäkin stressasin ihan kauheasti ekassa raskaudessa kaikkia kolotuksia ja pelkäsin, että raskaus menee kesken. Nyt tässä raskaudessa olen osannut heti alussa jo olla paljon rennommin. Ajattelen, että tässä ekalla kolmanneksella ainakaan sille ei voi mitään, jos menee kesken.

Raskauden puolivälin aikoihin mulla alkoi olla niin paljon selkä- ja nivelkipuja, että jouduin käyttämään sellaista tukivyötä (lähinnä liikkuessa). Muuten mulla ei kyllä ollut mitään erikoisempia vaivoja. Ihan viimeisen kuukauden aikana en saanut enää nukuttua, vaan heräsin joka aamu joskus neljän aikaa. Onneksi siinä vaiheessa oli jo äitiysloma alkanut, eikä tarvinnut opiskella enää :D Saas nähdä, miten tässä raskaudessa käy. Mahasta tulee takuulla isompi kuin ekassa raskaudessa, kun tuntuu, että se näkyy jo nyt!
 
Tuul1alle tervetuloa :wave:


Akuuttiajalla selvisi, että kaikki on hyvin. Mulla vaan jostain syystä toi oikea munasarja kipuilee herkemmin. Gyne vertasi naisen munasarjoja miehen kasseihin, eli jos tulee isku tai jokin ärsytys, niin se sattuu/tuntuu. Ja ihan ultratessakin sitä oikeaa munasarjaa, se sattui. Mutta kaikki siis kunnossa. Ja pieni "pampula" oli kohdussa oikeassa paikassa ja koko vastasi viikkoja. Eli kokoa pampulalla hurjat 5mm!!! :D Sain kuvankin :heart:
Oli muuten ihan mielettömän mukava tuo YTHS:n gyne. Höpötteli kaikkea ja sanoi lisäksi, että jos olen oikein malttamaton, enkä jaksa odottaa np-ultraan asti, niin kyllä hän ultrailee mielellään, että tervetuloa vaan. Viikon päästä voi jo sydänäänet kuulua, mutta jos eivät kuulukaan, niin sitten joutuu taas tulemaan uudelleen, joten hän suosittelee tulemaan parin-kolmen viikon päästä. Eli pääsen sinne myös varhaisultraan. Ja käsittääkseni toi ei edes maksanut mitään (?)

Hei ja tänään poksutaan vähän niinkuin ekaa kertaa!

Na-dene ja pompula 5+0 *POKS*
(Kai näin aikaisin saa jo alkaa poksua ;))
 
Tänään sain äitiyspakkauksen. Oli sitä kiva tutkia vaik hoitopöydästä laatikot ovat täynnä jo vauvan vaatteita. ( siskolta ja sen kavereit saatuja) ja oli vanhin lapsenikin säästellyt heidän vanhoja vaatteitaan. Mutta kyllä siellä tarpeellistakin tavaraa viel löytyi mitä ei viel ole vastaan kävellyt. Nyt alkaa sitten pesukone soimaa kun noit alkaa pesemään.
Maarian neuvolassa on vanha ultralaite käytössä. Mul kun oli alkuraskaudessa vaikea löytää sydänääniä ( lapsi kun halus leikkii piilosta) niin neuvolatäti etsi sil laitteella mis hän piilottelee.
 
  • Tykkää
Reactions: Na-dene
na-dene ihanaa että kaikki oli hyvin ja pieni oikeassa paikassa <3 ja tosi hienoa, et pääset yths:n kautta ylimääräisiin (ilmaisiin, tai ainakin lähes ilmaisiin) ultriin. harmittaa etten itse kuulu yths:ään.

varasin tänään varhaisultran 23.4 vs lääkäripalveluista. jos nyt saankin sitten neuvolasta lähetteen varhaisultraan niin perun ton, mut tuskinpa saan. 3 viikkoa siis pitää vielä jännäillä, et mitä tuolla masussa on vai onko mitään.. ja joka päivä tietenki joka vessareissulla pelätä, et paperiin jää verta... tää alkuraskaus on kyl kamalaa aikaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Na-dene
Na-dene, tosi hyvä juttu, että kaikki oli kunnossa ultrassa. Ja todellakin, YTHS:n gyne on mahtava. Hän on niin mielissään, kun opiskelijat hankkii lapsia :D

Äitiyspakkauksen saaminen on ihanaa :) Mäkin aion tässäkin raskaudessa sen pakkauksen ottaa. Mä olen antanut melkein kaikki pienimmät vauvanvaatteet pois tai myynyt ne, kun meidän ei alunperin pitänyt edes hankkia enempää lapsia kuin tuo yksi. Niinpä pitää taas täydentää varastoja. Onneksi sukulaisilta ja kavereilta saa taas kierrätysvaatteita. Inhoan vaateshoppailua, vauvanvaatteitakin, joten yritän välttää koko touhua viimeiseen asti.
 
  • Tykkää
Reactions: Na-dene
lumimyrsky miten voit vihata vauvanvaatteiden ostamista? mä rakastan sitä! voin ostaa teidänkin tulokkaalle vaatteet :D rakastan kiertää kirppareita ja tehdä ihania löytöjä, mut myös nettikirpparit (huuto.net ym.) ja vaatekaupat on ihania.. niitä pieniä vaatteita vois vaan loputtomasti hiplailla :p

äitiyspakkausta en ajatellut ottaa nyt. siitä ei tullut esikoisenkaan kohdalla käytettyä oikein mitään vaatteita (oli liian poikamaisia) ja makuupussit yms. meiltä löytyy jo esikoisen jäljiltä.. aattelin shoppailla sillä rahalla sitten itseä miellyttävämpiä vaatteita ja muita tarpeellisia juttuja (jos siis niin pitkälle tällä kertaa päästään).
 
  • Tykkää
Reactions: Lumimyrsky
Lumimyrsky: mul on sama juttu et en pidä shoppailusta.onneksi vanhin tyttöni tykkää ja käy mun puolesta nuoremman lapseni kans shoppailemassa. Vaunut olen hankkinut, mut saas nähdä jääkö loput asiat viime tinkaan. Voi olla kun kotiin jää,Niin ei keksi muuta kuin kaupassa kiertelemistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lumimyrsky
Onpas tullut paljon tekstiä ja uusiakin liittynyt mukaan, tervetuloa! :)

Tosi mukava, että meitä on täällä ensikertalaisia ja kokeneempiakin. Olen täältä lukemalla oppinut vaikka mitä uutta! Vaikka lähipiirissä on lapsiperheitä, ei sitä muista tai edes tajua kysyä kaikkea.

Meillä seuraava ultra VASTA 7.5. Kuukausihan menee nopeasti, mutta kun en millään malttaisi odottaa tietoa mahdollisesta prinsessasta/prinssistä. Toivottavasti pikkuinen ei pidä sitä salassa loppuun asti. Jotenkin olen kehittänyt tästä itselleni jonkinnäköisen pakkomielteen, sukupuoli on saatava tietää asap. Olin jo varaamassa aikaa yksityiselle, nyt kun sen voisi jo nähdä, mutta onneksi mies toppuutteli. Miten teillä muilla, haluatteko selvittää sukupuolen? Ja jos, niin kerrotteko siitä avoimesti ystävillenne ja perheellenne? Jos me saamme sen tietää, saa kyllä koko lähipiirikin :)

Shoppailusta, sitä en ole ihme kyllä tehnyt vielä yhtään. Kaverilta sain Hollannin tuliaisina Ajax –tutteja, mies kun futismiehiä. Olen vähän hömppä, kiitos äitini ja mammani, ja sitä kautta melko taikauskoinenkin. Meillä siis suurin osa hankinnoista tehdään varmaan vasta lapsen syntymän jälkeen. Saa nähdä miten onnistun, minulle kun shoppailu ei tuta mitään tuskaa ;)

Ja neuvolasta, minä käyn Luolavuorentiellä Mäntymäessä.

Aurinkoista loppuviikkoa!

Micaela 15+6
 
Tervetuloa uudet! :D

Hoika / 41v / 4. / 11.6.
Tuul1a / ? / 1. / ?.7.
Epa_88 / 24v / 2. / 30.7.
Victoria78 / 34? / 2.+3. / 13.8.
Paalia / 18v / 1. / 24.8.
Metuva / 31v / 1. / 8.9.
DaenerysStormborn / 29v / 1. / ?.9.
Micaela / 27v / 1. / 20.9.
Nimia / 32v / 2. / 29.9.
Chestel / 30v / 1. / 7.10.
Laala / 28v / 2. / 15.10.
zubzub / 29v / 1. / 31.10.
Ms. Moneypenny / 35v / 2. / 5.11. / ympäryskunta
Lumimyrsky / 27v / 2. / 25.11.
Marianne / 27v / 2. / 27.11. / ympäryskunta
Na-dene / 27v / 1. / 4.12.
jen_ni / 26v / 2. / 5.12.
 
Mä muuten käyn kanssa Mullintiellä, niin kuin joku muukin, olikos Lumimyrsky? :) Mä olen vähän viettänyt hiljaiseloa, kun tyttö on ollut torstaista asti kotona, ensin vapaapäivällä, sitten pääsiäisen ja nyt kipeänä, niin ei ehdi sitten ollenkaan koneelle! Palailen muihin asioihin myöhemmin, nyt täytyy lähteä puuhailemaan nuhanenun kanssa.
Nimia, mitäköhän viikkoja mulla on...
14+4 (tai oikeammin 13+4)
 
YTHS:n gynestä on ihan pakko sanoa, että se mies on legenda! :D On tosin niin hyvässä kuin pahassa. Ilmeisesti vähän toisenlaisilla käynneillä käyvät kokevat kyseisen tyypin tosi epämiellyttäväksi, mutta mä kun olen kanssa käyny lapsettomuuden takia siellä, niin hän on ollu ihan mahta ja tosi rento. Aiemmin jännitin gynellä käyntiä, mut hänen vastaanotolla hekotan melkeen koko käynnin aina. :LOL: Viimeks käydessä jonottelin ilmoittautumaan, niin etunimeltä kysy että mitäs mä täällä seison.. Olin vähän että "pitäis kai ilmoittautua", niin hän siihen, että "mitä turhia, johan sut on tunnistettu". :D

Ja tämä käynti siis oli varhaisultra. Siellä hän sano kans että jos jotain arveluttaa niin tervetuloa melkein milloin vain uudestaan. :) Ihan loistava tyyppi! :D Harmittaa ihan valmistua, kun sit täytyy käydä jollain muulla, joka ei takuulla oo yhtä rento.

Onko täällä joku muu Kirkkotien neuvolan alueelta? :)

Laala ja tyyppi 12+3
 
  • Tykkää
Reactions: Na-dene
Meillä on näköjään tullu kevät tähän pinkkaan, kun Nimia on laittanu oikein räiskyvän vihreellä kaikkien tiedot :heart:

Laala: Kyllähän siellä juu hymy oli korvissa, kun sen ukkelin juttuja kuunteli. Mäkin oon ennen käyny vaan naisgyneillä, kun jotenkin se on tuntunu luontevammalta. Hyvin ilosen vastaanoton tosiaan sain, kun kerroin suunnilleen ekassa lauseessa, että raskaana ollaan ja vatsakivut vähän huolettaa. Mullakin tosin loppuu opinto-oikeus kesällä, et kovin montaa kertaa en ehdi siellä käydä. Sen varhaisultran ainakin. (Ja varsinkin, kun nyt keväällä, kun en tota opintotukeakaan enää saa ja töitä teen vaan pari päivää viikossa, niin oli hinnankin puolesta kiva käydä tuolla.)

Mä kuulun Vasaramäen neuvolaan, muita tältä suunnalta?


Tänään on sitten pahoinvoinnin osalta ollu helpompi päivä ja ihan hyvä, kun olin töissä ettei koko ajan etonut. No kun yks oire pitää taukoa, niin pitäähän tilalle tulla uusi: päätä särkenyt koko päivän. No, silti edelleen ilolla otan kaikki oireet vastaan, jotenkin vaan tuntee olevansa raskaana, kun mitään muuta näkyvää ei vielä ole ilmaantunut (paitsi hillitön turvotus tänään töissä... housut kiristi illalla ihan hulluna :LOL:)
 
Onko muilla tullu alkuraskauden aikana vähän vaaleanpunasta paperiin vessareissulla? Voisko olla vielä normaalia, vai oliko tää nyt tässä :'( Huolestuttaa :( Koko aamun ollu aika voimakkaista menkkamaisia kipuja.
 
Alkoi pitkä loma. sairaslomalla neljä viikkoa ennen kuin äitiysloma alkaa. Työterveydestäkin otettiin yhteyttä et liian korkeat kolesteroli arvot. Asiaa mitettyämme ja selvitettyä todettiin et raskaus vaikuttaa niihin.

Na-dene: On se jännä tosiaan kun yhdestä vaivasta pääsee niin sitten tulee toinen. On se kiva sitten neuvolassa muistella mitä vaivoja on ollut ja kuinka kauvan. Kun töissä olin niin ei niihin kiinnittänyt huomiotakaan ennen kuin työkaverit alkoi niistä huomauttamaan.

hoika 30+3
 
Na-dene niukka vuoto raskausaikana on aikast yleistä kyllä. Jos kovasti muuttuu runsaammaksi, niin sit voi olla aihetta huoleen. Toivotaan, että kaikki on hyvin kuitenkin. :heart:

Ja siis mulle ainakin tuo gyne sanoi, että tervetuloa vielä elokuussa. :p Mut mä taidan kyllä joutuu olee syyslukukaudellakin vielä läsnä, kun ei tää gradu valmistu ennen kesää.
 
  • Tykkää
Reactions: Na-dene
Laala: Yritän tässä itelleni kans hokea, et jos pysyy vaan tihkuvuotona, niin kaikki luulis olevan vielä kunnossa. Mut silti huolettaa kyllä : /
Mä yritän tässä samalla tehä gradua myös. Kritiikki oli jo ja sain kasan korjausehdotuksia, joiden kanssa rämmin seuraavat kaks viikkoa. Sen jälkeen pitäis olla kansituskunnossa. Niin... siis pitäis :D No, parhaani teen...
 
Ihanaa keväistä päivää kaikille! Täällä mennään myöskin tosi alkuvaiheilla LA 3.12. Minulla on kaksi tyttöä 1v2kk ja 6v joten tämä olisi kolmas(ja viimeinen) lapsi. Varovaisen toiveliaana ollaan liikkeellä, sillä matkalle on osunut myös muutama keskenmeno ennen kakkosen syntymää. Ehkäpä tämä olisi nyt se poika jota ainakin puolisoni kovasti toivoo..vaikka lopunkaikenhan sillä ei ole mitään merkitystä =) ja tosiaan täällä Turun naapurissa asustellaan. Olen siis 27 vuotias ja itselläni ei ihan hirveästi asu "lapsellisia" tuttuja tässä lähellä tai täälläpäin. Viikonloppuja ja hyviä vointeja kaikille! =)
 
Onpa meitä Nimian hienon listauksen perusteella jo paljon!

Na-dene, komppaan Laalaata, niin kauan kun verta tulee vain hieman, ei vielä ole syytä huoleen (vaikka totta kai tuollainen aina huolettaa, ei sille mitään voi). Kaverillani vuoteli myös alkuraskauden ajan välistä kunnollakin ja terve tyttö syntyi silti. Pidän peukkua, että kaikki sujuu hyvin. Yritä ottaa levon kannalta, tai eihän gradu mitään lepoa ole, mutta fyysisen levon kannalta siis :)

Hoika, toivottavasti et ole niin kipeä/huonovointinen, ettet sairauslomallakin pystyisi nauttimaan kevään ja kesän tulosta. Saikku ei ole mukavaa, mutta ainakaan ei tarvitse herätä niin varhain kuin silloin kun pitää töihin lähteä (tällainen aamu-uninen listaa sen suureksi plussaksi). Toivottavasti kolesterolit laskisivat.

Minullakin on muistikuva YTHS:n gynestä, kun hain häneltä reseptin ensimmäisiin e-pillereihini. Muistan, miten setä keikkui tuolillaan koko keskustelumme ajan niin, että jännitin kaatuuko hän siitä seljälleen. Ei kuitenkaan kaatunut. Taisin pitää häntä hieman kummallisena, mutta tosiaankin rentona ja pingottamattomana tapauksena :)

Laala, Kirkkotie on se neuvola, jonne yritin, mutta päädyin kuitenkin Mäntymäkeen. Satun nääs asumaan tässä junaradan väärällä puolella, juuri neuvolapiirin ulkopuolella.

Lumimyrsky, arkeologia on varmasti valtavan mielenkiintoista. Minä pidin koulussa aina eniten historiasta, vaikka oma ala löytyi sitten lopulta ihan muualta. Jos koskaan saisin aikaiseksi väikkäriä alkaa vääntää, niin se olisi oikeustieteestä.
Mutta saa katsoa, kiinnostus tieteeseen olisi kova, mutta työmäärä hirvittää.

sukupuolesta, jotenkin naivisti olen ajatellut ihan viime kuukausiin asti, että sen näkee sitten rakenneultrassa automaattisesti. Vasta ihan viime aikoina olen tajunnut, että lapsihan voi olla sellaisessa asennossa, ettei sukupuoli selviä, vaikka haluaisikin. Minua kyllä kiinnostaisi tietää… Sitä en ole pahemmin miettinyt, että olisiko se sitten julkista tietoa, mutta luulisin että jos jotakuta lähipiirissä kiinnostaa, niin ainakin kysyttäessä kertoisin… Tietenkin miehen mielipide on syytä varmistaa myös xD

Minulla sama juttu, Micaela, en ole vielä shopannut mitään muuta kuin yhden kivan taulun lastenhuoneen seinälle – ja siitä ostoksesta on jo aikaa. Kovin teki mieli ulkomaanreissulla rv 5 ostaa jo jotain, hiplasin vauvanvaatteita vaatekaupassa, mutta jätin hyllyyn. Osaltaan tähän vaikuttaa minullakin ihan pikkiriikkinen taikausko (vaikka ääneen naurahtelenkin itselleni), mutta enemmän se, että olen ihan pihalla miten lapsi puetaan. Olen koettanut tavata Vauva-lehteä ja neuvolan läpysköitä, mutta ei minulle oikein hahmotu, että mitä kaikkea sille vauvalle pitää olla, ja kuinka paljon. Varsinkin ulkovaatteet… Lykkään siis shoppailua kunnes saisin lisätietoja. Jopa vaatekoot ovat minulla hakusessa… *nolo*
 
chestel mä autan sua mielelläni kaikissa vauvanvaatteisiin liittyvissä kysymyksissä! mitäs haluat tietää :D

na-dene täälläkin kyselen, et miten siellä vuodon kanssa? tuleeko vielä? :hug:

sukupuolesta jos niin pitkälle päästään niin ehdottomasti haluan tietää, jos pieni vain suostuu paljastamaan. esikoisen kohdalla jännättiin synnytykseen asti ja oli aika ärsyttävää :D kaikki vaatteet joutui ostamaan neutraaleina (eli tylsinä valkoisina tms.) ja muutenkaan vauva ei tuntunut niin konkreettiselta, kun ei tiennyt puhuako tytöstä vai pojasta.. se oli vaan vauva masussa. oon aatellu, et jos rakenneultrassa ei näy sukupuolta niin oon valmis menemään 3d/4d ultraan vielä käymään :) ois sekin kiva kokea!
 
Na-dene, muakin kiinnostaa, miten vuoto on jatkunut. Toivottavasti kaikki on hyvin! Mutta olit vasta pari päivää sitten siellä ultrassa, niin eiköhän kaikki ole ok.

Mäkin haluan tietää sukupuolen, jos sinne asti päästään. Viime raskaudessa näkyi ihan selvästi, että poika on tulossa. Toivon kovasti tyttöä tällä kertaa, mutta loppupelissä sillä ei ole väliä. Mutta jos sais sukupuolen tietää ennen synnytystä, niin olisi tosiaan edes vähän konkreettisempi käsitys, mitä sieltä on tulossa :)

Olikos se jen_ni, joka kysyi, miten voin vihata shoppailua. No, mä vihaan sitä kaupoissa kiertelyä, en niinkään sitä ostamista. Mutta mulla kertakaikkiaan menee hermot, jos on vähänkin tungosta tai jonoa kassalla. Ainoa asia, joita tykkään ostaa, on kirjat. Niitä meillä sitten riittääkin niin, että kirjahyllyssä ei ole enää tilaa :D

Ja lapsen pukeminen on muuten todellista rakettitiedettä :D Koskaan ei tiedä, onko vaatetta liikaa vai liian vähän.

Tervetuloa juttelemaan minnie85 :)

Nimia, joo mä käyn Mullintien neuvolassa. Ehkä törmätään siellä joskus :D

Hitsiläinen, että mua väsyttää! Nukahdin tänään kirjaston lukusaliin kesken "mielenkiintoisen" artikkelin lukemisen. Näin ei ole koskaan ennen käynyt : / Ja siihen päälle vielä tämä miellyttävä pahoinvointi, niin voi jee! Onneksi nyt on viikonloppu.

Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille! :)
 
lumimyrsky juu minä se olin :D en mäkään kyllä nauti aina kaupoissa juoksemisesta, varsinkaan jos ihmisiä on paljon. mut niitä lastenvaatteita kyllä aina jaksaa katsoa :D netissä shoppailen kyl suurimmaks osaks. nytkin on kauhee hinku shoppailemaan ja tyttö tarviskin vk-asusteita ja uusia housuja..

mulla on kamala nälkä ja tekee edelleen himona mieli fetapiirakkaa! nyt lähdenkin kauppaa hakemaan tarpeita ja pyöräytän vihdoin sen piirakan.. ei varmaan tee mieli enää kun se on valmista :D
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tsempeistä :) Vuotoa tuli ainoastaan aamulla vähän parilla vessakerralla. Sen jälkeen tuli sellasta hiukan rusehtavaa valkovuotoa, jossa siis kai ihan himppu verta mukana. Vatsaa vihlonut ihan kunnolla tänään, mut oletan silti että kaikki on varmaan kunnossa. Toivottavasti. Mutta kun tähän vuotoon lisätään vielä se, että tissit on ollu tänään huomattavasti vähemmän arat, niin huolestuttaahan se. Mut yritän muistutella itteäni, että myös oireet vaihtelee päivittäin... Joten kai tää tästä :)

minnie85lle tervetuloa ja :wave: Tervetuloa myös joulukuisten pinoon, jos et vielä sinne ehtinyt :)

Chestel: Juuri noin se YTHS:n gyne keikku nytkin tuolilla ja kädet oli ristissä niskan takana. Hekotteli omia juttujaan ja puhu niin, ettei väliin meinannu päästä sanomaan. Onneks mä en oo hiljasimmasta päästä, niin sain sanottavani sanottua. :)

Shoppailusta: Mä oon vasta kuudennella viikolla ja mulla on jo pieni pahvilaatikollinen söpöjä vaatteita. Just viimeks kun käytiin Manhattanilla kirppiskierroksella, tarttu mukaan Tutan body ja potkarit euron kpl. Ja oli ihan priimakunnossa. :) Oon sitä mieltä, että tollasiin tilaisuuksiin on vaan tartuttava :D

jen_ni: Mä taidan tulla teille syömään sitä piirakkaa :D Järkky fetahimo :D

Lumimyrsky: Olin pienempänä sitä mieltä, että musta tulee myös arkeologi. Ja edelleen se vaikuttaa musta hirveen mielenkiintoselta, mut päädyin kuitenkin lukemaan kutsumusammattiani ja valmistun tänä keväänä luokanopettajaksi. Tosin käsittääkseni arkeologiaa voi myös harrastaa ja koska opettajilla on pitkät kesälomat, mikäpä mua estää joskus myöhemmin olemasta kaikki kesät kaivauksilla :D

Hoikalle Tsemppiä saikkuiluun. Toivottavasti vointi on muuten ihan hyvä. :)

Ai niin... Tein tänään ennätyksen päikkäreitten nukkumisajankohdalla: Nukuin päikkärit klo 11-13 :D Ennen on sentään iltaan asti jaksanu :D (Chestel mua neuvo lepäämään, niin otin sen sitte kirjaimellisesti :D) Näin muuten tosi hämäriä unia noiden päikkäreiden aikana, liekö johtunu siitä vuodosta. Jotain keskenmeno-unia ne oli :(
 
Na-dene, joo kyllähän arkeologiaa voi tosiaan harrastaa: on kaikkia yleisökaivauksia ja muita. Ja Turun Työväenopistolla alkaa taas ensi syksynä arkeologian kurssi. Yksi kaverini pitää sitä, ja mäkin tulen sinne kerran luennoimaan omasta erikoisalastani :)
Kiintoisaa myös tuo luokanopettajuus. Oletko sä jo ollut töissä opintojen ohella? Minkä ikäiset lapset ovat kivoimpia opettaa? Mä olen juuri aloittanut täydennysopinnot ja aion lukea itselleni vielä toiset maisterinpaperit, nimittäin haluaisin olla äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja. Mua tosin kiinnostaa lukio-opettaminen.
Tuli muuten mieleen, että koska se sun ultra olikaan? Tekikö se gyne sisätutkimuksenkin tai ultrasiko sisäkautta? Eiks kohdunsuun sorkkiminen voi joskus aiheuttaa verenvuotoa? Mulla ainakin tuli edellisessä raskaudessa joskus sisätutkimuksen tai seksin jälkeen pientä tiputtelua...
 

Yhteistyössä