Turun seudun odottajat

Tervetuloa uusille mammoille ja masuille! :wave: :flower:

Minä se odotan tuon Raision Ikean avaamista kieli vyön alla. Aikomus ois hakea sieltä vaaville hoitopöytä ja pinnasänky. Tietenki sieltä tarttuu mukaan paljon muutakin kivaa... ja rahaa palaa... :ashamed:

johannajaa: Aika alkaa mennä yllättävän nopeasti kun alkaa olla yli rv 20. Kohta sitä huomaa, että kaikki on hankkimatta ja sairaalakassikin pitäisi pakata!!! Toivottavasti tässä itsekin ehtis laittaa kaikki valmiiksi ennen kuin pikkuinen kaveri syntyy.

Kiia 32+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiia08:
Unohdin täysin kysellä Tiivarin vointia!

La on jo eilistä, joten mikä vointi?
Kiitos kysymästä. Täällä ollaan kasassa vielä, eikä oikein mitään merkkiäkään synnytyksen lähestymisestä. Mutta ei onneksi ole ainakaan vielä iskenyt tuskastuminen tähän odotukseen. Otan jokaisen päivän loman kannalta, kohta kun ei ole aikaa enää oleilla :D
 
Tervetuloa kaikki uudetkin, täytyy nyt oikeasti muistaa kirjoitella tännekin enempi:) Noita pinoja on niin monia:)

Minun rakas oppi tänään kävelemään :heart: Olen ihan myyty kun taapertaa kädet levällään ja kun kaatuu, niin saa kauhean kikatuskohtauksen :) Söpö!
 
Alkuperäinen kirjoittaja very important baby:
Minun rakas oppi tänään kävelemään :heart: Olen ihan myyty kun taapertaa kädet levällään ja kun kaatuu, niin saa kauhean kikatuskohtauksen :) Söpö!
Nopeasti se aika kuluu... =) Huomasin sun profiilista, että olet raskautunut aika pian esikoisen syntymästä. Uskaltaako kysyä, että oliko harkittua? Itseä kun mietityttää, että miten ihmeessä jaksaa syntyvän esikoisen kanssa, kaikki valvomiset ja itkut. Ja sä sitten kohta koet jo kaiken uudelleen :whistle:
 
Saa kysyä:) No, silloin kun poika syntyi, niin aika pian tuli olo että toinenkin olisi kiva saada piakkoin... me kuumeiltiin esikoista monta vuotta; ei yritetty kuitenkaan koska mä halusin opiskelut loppuun. Jotenkin sitten kun vihdoin sai lapsen, niin tuntui luontevalta että annettiin toisenkin tulla... joten "lupa" oli tällä pikkukakkosella tulla oikeastaan samantien. Onni oli kun kävi niin helposti...ja nyt meillä on ihan hyvä elämäntilannekin lasten tulla.

Meillä tosin pojun vauva-aika oli aika helppo... ja kun sitä pienen vauvan kanssa ei ole "normaalitilassa", niin jaksaa jotenkin enemmän kuin luulisikaan. Kyllä tietysti välillä mietityttää että mihin oikein on ryhtynyt, varsinkin nyt kun pojalla alkaa jo omaakin tahtoa olemaan:) :whistle:
 
B-7
Sarbelle onnittelut pienestä nyytistä! :flower:

Tässä yksi "uusi" Turkulais-odottaja.Seiskaa oottelen viikolla 16+

VIBHyvin se menee lyhyellä ikäerolla.Mun 2 ekaa omaa ikäeroa vaan 1v2kk ja risat ja hyvin meni.Seuraavankin ikäeroa vaan 1v8kk ja nyt kuutosen ja seiskan väliin myös 1v8kk :heart:
 
Onnea Sarbe :flower: odottelinkin jo uutisia:) Ihana pieni tyttönen! Ottakaa nyt rauhallisesti ja nautiskelkaa vauvantuoksusta, voi ihanuus kun meilläkin on pian taas pikkuinen vauva! Jännittävää mutta haikeaa kun varmaan viimeiseksi jää.

Tervehdys, Petite-te. Kiitoksia sanoistasi! Ihana "katras" teillä kyllä on:)

Mulla alkaa olla jo kärsimätön olo, vähän tukalakin.. toisaalta vielä ennen vauvan tuloa on paljon tehtävää. Sellainen tunne on vahvasti, ettei laskettuun aikaan asti tarvitsisi odottaa... mutta kuka tietää:)

vib 33+3
 
Miten mä olen missannu tämän pinon kokonaan??? Voi käsittää. Juu eli minä myös ilmottaudun tähän sakkiin :wave:

Eli pikkukakkosta odotellaan. Esikoinen 02/2005 ja tyttö. Tämä on ultrattu pojaksi ja LA on 16.9. Ikää on kertynyt kaikki 26 vuotta ja saman verran on miehellä ikää. Sarbe onkin mun tuttu jo lapsuudesta, mutta muihin olis kyllä kiva tutustuu. Onko täällä jotain kahvittelu juttuja tiedossa vähään aikaan??

Nyyttimyy ja murmeli 27+6
 
Paljon Onnea Sarbelle prinsessasta!!! :flower: :heart:

Tervehdys petite-te:lle ja nyyttimyylle! :wave:

Kahvitteluja on kai joskus suunniteltu, mutta onko koskaan päästy toteuttamiseen asti? Vois ottaa idean???

Kiia 33+6
 
Minäkin voisin hypätä mukaan. =)

Sarbelle onnittelut tyttösestä!

Odotan pikku kakkosta la 29.1 eli nyt viikkoja huimat 8+4. Esikoinen on poika ja on nyt 1 v 2 kk vanha. Edellisessä raskaudessa mulla oli raskausdiabetes ja nyt kun menen huomenna labraan verinäytteille niin multa mitataan myös paastosokeri. Tiedättekö, että voiko raskausdiabetes tulla jo näin aikaisessa vaiheessa? No pianpa noi tulokset varmaan saa tietää. Hieman kyllä jännittää. Sokerirasitukseen joudun sitten jo viikolla 12-16 ensimmäisen kerran.

Tapaaminen jossain vaiheessa olisi kiva juttu. B)
 
maarunen: Mä oon kuullu vaan että sokerirasitus tehdään vasta viikolla 28, mut kai ne sen sit tekee aikasemmin jos on syytä epäillä tai jotain.

Mä voisin ehdottaa kahvipaikaksi esim. myllyy, jos kaikki pääsee sinne. Tietty keskustaankin vois mennä johonkin?
 
Täytyy muistaa tännekin kirjoitella välillä:)

Vointi on täällä ihan hyvä vieläkin, lenkillä täytyy välillä kyllä pysähtyä ja pitkiä matkoja ei meinaa enää jaksaa kävellä, sen takia ei varmaan jakseta keskustaan usein enää vääntäytyä... meillä on normaalisti kävelymatka keskustaan, mutta nyt se on jo liian pitkä tässä vaiheessa :ashamed: Bussilla pääsisi, mutta en halua rattaiden kanssa mennä kun äärimmäisessä hädässä, on sen verran huonoja kokemuksia. Mutta jos te muut suunnittelet tapaamista, niin toki haluan mukaan:)

Maarunen, mulla on kans näissä molemmissa raskauksissa ollut raskausdiabetes. Ekassa se selvisi vasta viimeisillä viikoilla, kun pissassa näkyi sokeria.. en siis kuulu mihinkään riskiryhmään niin et olisi suoraan laitettu testeihin:) Mutta tässä tokaraskaudessa pääsin viikolla 15(ok tulokset) ja viikolla 26(arvot taas koholla). Yleensähän raskauden edetessä elimistö alkaa enemmän rasittua ja tuo tila pahenee. Mulla itselläni ei ole auttanut muu kuin insuliinihoito ja siltikin joudun pitämään tosi tiukkaa ruokavaliota:) Mutta eipähän tule liikakiloja:)

Olisi kiva kuulla Sarbe, miten sulla synnytys meni? Jos vain ehdit/jaksat/maltat tulla kertomaan, varmasti sulla on ihan muut asiat mielessä:)

Hauskaa päivää kaikille:)
 
Turkulaiseksi kai pitäisi ruveta, onhan täällä jo kymmenisen vuotta asuttu. =)

Mahassa kasvaa Jumputtaja, laskettu aika 13.8. Ja siis toinen vauva.

Lievästi "katkera" olen siitä, etten toissynnyttäjänä pääse perhevalmennukseen, enkä TYKSiin tutustumaan.Mutta ehkä se menee vanhasta muistista?
 
Alkuperäinen kirjoittaja maarunen:
Minäkin voisin hypätä mukaan. =)

Sarbelle onnittelut tyttösestä!

Odotan pikku kakkosta la 29.1 eli nyt viikkoja huimat 8+4. Esikoinen on poika ja on nyt 1 v 2 kk vanha. Edellisessä raskaudessa mulla oli raskausdiabetes ja nyt kun menen huomenna labraan verinäytteille niin multa mitataan myös paastosokeri. Tiedättekö, että voiko raskausdiabetes tulla jo näin aikaisessa vaiheessa? No pianpa noi tulokset varmaan saa tietää. Hieman kyllä jännittää. Sokerirasitukseen joudun sitten jo viikolla 12-16 ensimmäisen kerran.

Tapaaminen jossain vaiheessa olisi kiva juttu. B)
Minulla seurattiin tämän kakkosen kanssa kahdesti tuolla sokerirasituksella. Hoitaja sanoi, että jos ensimmäisessä on ollut ongelmia, niin hyvin mielellään aletaan seuraamaan hyvissä ajoin. Eikä minua asia haitannut, väsytti vain se sokerinjuominen.
 
spip80: Olen itsekkin toissynnyttäjä ja kun oikein pyysin neuvolassa, niin päästään tyksiin tutustumaan ja perhevalmennukseen... Sanoivat että se voi rauhoittaakin, jos ja kun jännittää synnytystä... Joten jos haluaisit sinne, niin voisit neuvolasta vielä kysellä sitä...
Turun alueella on vissiin neuvoloissa hirmuisesti eroja... Itse käyn rantakadulla ja olen ainakin toistaiseksi ollut tyytyväinen...
 
Nostellaanpas meitäkin!

Nyt on meillekin TYKS tutumpi! Käytiin maanantaina siellä tutustumassa ja nyt osataan sinne mennä, ku on tarvis. Ja tarvishan on, ku ens tiistaina ä-polilla lääkärintarkastus. Tehdään kai synnytystapa-arviokin, ku meidän kaveri on perätilassa.

Ai niin, TERVETULOA uusille! :wave:

Kiia 35+1 ( eilen oli eka äitiyslomapäivä, ihanaa! )
 
Nostellaanpas meitä turkulaisiakin välillä listalla... Mitenköhän kauan teillä ompi menny äippäpakettien saamisessa turun suunnalla, kun musta tuntuu ettei omaani kuulu, vai olisikohan vaan taas että odottavan aika on pitkä...???

melena + kirppu
 

Yhteistyössä