tutista vieroittaminen

Yritin jättää tutin meidän tytöltä pois mutta siitä tuli hirveä huuto. Tyttö täyttää toukokuun lopussa 2v ja uusi vaavi syntyy jo syksyllä. Haluaisin jättää tutin jo pois mutta varsinkin nukkuessa se on TODELLA tärkeä. Nukahti päikkäreille hyvin ilman tuttia. Kun heräsi kesken päikkäreiden alkoi huutaa aivan hyseerisesti eikä rauhoittunut ennenkun sitten annoin sen tutin. Yritin rauhoitelle muilla keinoilla. Otin syliin, juttelin rauhallisesti ja yritin kiinnittä huomion leluihin, mutta ei auttanut. Mitä mä teen. Olen toukokuun lomalla joten olisi aikaa vieroittaa tutista, mutta en raaski huudattaa toista hysteerisesti kuin korkeintain puoltuntia. Neuvoja????
 
Valitettavasti en ainakaan minä osaa kertoa mitään "lempeää" keinoa vieroittamiseen, itse vain yksinkertaisesti ja julmasti päätin jättää eräs päivä tutin pois, eli en entanut enää päikkäreille enkä yöunille tuttia. Päikkärit meni ok, yöunille mennessä poka huuteli sängystä n. tunnin ajan, välillä kävin silittelemässä ja rauhoittamassa mutta tuttia en antanut. Pari yötä meni näin mutta sitten tilanne rauhoittui. Ja oikeastaan ne aamut oli jotenkin pahempia kun poika huomasi ettei herännytkään tutti suussa. Ja täytyy kyllä muutenkin myöntää että verrattuna joidenkin muiden kokemuksiin tämä kyllä meni miltei luvattomankin helposti tämä meidän tutista luopuminen. Mutta jos vain yhtään kylmäpäisyyttä ja hermoja löytyy, niin ei muuta kuin tutti roskiin ja peli kerralla seis. Lykkyä tykö!!
 
meillä on poika 2v ja tutti on melkein henki ja elämä. me yritetään nyt rajottaa tutin käyttöä siihen, et kun käy nukkumaan. kun meillä nimittäin tää pikkuherra tietää missä tutit on ja käy salaa välillä hakemassa kun haluis vielä lutkuttaa sitä leikkiessä... tytön kans oli sama juttu. mut 2v oppi siihen et se on vaan nukahtaessa. ja kun täytti 3v niin sanottiin, että nyt syntyy orava vauvat ja ne tarvii tutteja :whistle: että nyt oot jo niin iso tyttö ettet enää ollenkaan tarvii. jätettiin sit illalla tutit parvekkeelle että oravaäiti löytää ne. ja aamulla tutit oli hävinny ja oravaäiti oli jättänyt kivan lahjan kiitokseksi... ja kun oli tyttö jo noin iso, niin ymmärsi asian täysin (vaikka tosiaan se tutti oli ollut elintärkeä) eikä sen jälkeen ole tuttia kyselly. että tavallaan aika pitkään meillä ollu tutit käytössä, mut eipä kyl mitään hammasongelmia ole tullu.
 
kahden äiti
meillä tytölle 1v 8kk oli tutti henki ja elämä vielä ennen pääsiäistä.
lutkutti tuttia pari päivää putkeen kipeänä kun oli sitten otettiin vain pois. Puoli viikkoa tyttö tuttia vaati iltaisin yöunillle ja päiväunille. mutta sanoimme vain ei isot tytöt käytä vauvat käyttää(vaikka eipä käytä meil kyl vauvakaan kun ei kelpaa=) Julkisilla lliikuttaessa oli tottunut saamaan tuttinsa ja kaikkensa tyttö kiukutteli kun ensi kertoja julkisilla mentiin, mutta pysyttiin lujana. Nyt tyttö on ollut tutista erossa jo useamman viikon ja kaikki on mallillaan, joskin tutti on ennen neitiä hiljentänyt ja nyt illat on välistä yhtä kiukuttelua millon mistäkin mutta apras näin. Itseltäni tutti lähti 5v, kun joutui oikeasti hukkaan ja lööyti 1kk päästä isän saappasta ja haisi niiin pahalle että en sitä halunnut.
Mutta lempeää keinoa tutista luopumiseen tuskin löytyy. Vauvan synnyttyä tutti usein tuleee vielä tärkeämmäksi tuki ja turva tuttu sellainen ja niin se oli meilläkin onneksi kuitenkin poikamme ei vastaavsati syö tuttia joten enkä sant ei isot tytöt käytä ja eikä pikkuvelikään sai tytön jonkun asteisesti luopumaan. Mutta kerrasta viisastuneena mitä nuorempa tutti pois sen parempi!!! 1v paikkeilla kaikista helpoin!
 
Meidän poika on 1 v 8 kk ja hammaslääkärin käskyn mukaan napattiin tutit pois maanantaina. Tosin ajateltiin, ett jos hirveä rähinä syntyy, niin annetaan sit yöks, mutta muuten ajateltiin pitää tutti pois näkösältä. Poika kun olis lutkuttanut sitä kaiken joutavan aikansa :whistle: Ihmeen helpolla ainakin vielä on päästy, eikä enää tässä vaiheessa kyllä tuttia takaisin annetakaan. Päiväunillle menot sujuis kyllä helpommin jos sais tuttinsa, mutta yhtenä päivänä päätin, ett jos ei kerran nukahda, niin antaa sit päikkäreiden olla siltä päivältä. Ja toisena päivänä lähdin ulos rattaiden kanssa ja poika nukahti niihin tyytyväisenä ilman tuttia. Eilen sit jo nukahtikin hiukan helpommin. Päätät vaan, että nyt tutti pois, ei se ainakaan helpommaksi tule, mitä myöhemmäksi vieroittamisen jättää. Mä oon ite lutkuttanut tuttia melkoisen vanhaks ja muistan vieläkin sen tuskan, kun lopulta tutti lähti :/ Tsemppiä vaan :flower:
 
Me leikattiin tänään tutista palanen pois! =) Saapa nähä miten poju suhtautuu, ku päikkäreillä tutti vaan tuhisee :LOL: Yö vähän pelottaa et meneeköhän huutamiseksi :whistle: Poju on 1,5v eli on aikakin päästä tutista lopullisesti eroon :D
 
Meillä myös leikattiin tutista palanen pois tytön ollessa ulkona viime viikolla. Vein tutin takasin sänkyyn oottamaan päikkäriaikaa, ja tyttö meni tuttia hakemaan kun uniaika koitti. Tuli kyllä vauhdilla tutti kädessä näyttämään että "tutti rikki". Sanoin että oho, onkos tutti mennyt rikki, onkohan pupu haukannut palan ( tyttö nukkuu unipupun kanssa). Ei halunnu risaa tuttia suuhunsa laittaa ja illalla selitti papalle että tutti rikki, pupu rikkoi. Seuraavana päivänä laittoi tutin roskiin ja siellä se on pysyny. Kerran on tuttia kysyny sen jälkeen, mutta muuten ei oo kaivannu. On sen roskissa nähnyt mutta ei oo ottanu pois. Joo ja tytöllä ikää 1v7kk. Yllättävän hyvin meni tää vieroitus, ei oikeestaan yölläkään huutanu normaalia enempää ( puhkes kulmahammas samaan aikaan... ). Meiän mielestä kokeilemisen arvonen keino!
 
Meillä me sanottiin tytölle ku tyttö oli n. 1v 9kk, että antaa tutit mun pikkuveljelle ku se oli lähdössä meiltä ja niin tyttö antoi tutit ja ne jäi sille reissulle. Tytölle tutit oli tosi tärkeitä ja ihmettelen vieläkin suuresti sitä, että miten helposti pääsi niistä eroon. Mun mielestä on paras, että jos ottaa tutit pois, niin niitä ei kans saa enää antaa, vaikka kuinka huutais ja kiukuttelis.. Jos antaa periksi, niin lapsi kyllä varmasti käyttää ens kerralla ku yrittää ottaa tuttia pois niin samoja keinoja millä sai periksi ja vielä kahta kauheammin.. Mutta onnea yritykseen teille! :hug:
 
Suosittelen tuota tutin pään leikkaamista. Meillä tehtiin niin pääsiäisenä ja taapero itse totesi hyvin pian että eihän tuollaisesta tutista iloa ole. Ei parin illan jälkeen edes kysellyt tuttia. Nukahtaminen on kyllä aikaa vievää nykyisin, on niin hyvä laulaa ja höpistä kun ei ole mitään suussa... :$ \|O Päättäväisyyttä vaan, ja jos tutin ottaa pois niin sen pitää myös pysyä poissa. Edes takaisin häilyminen luo vaan turvattomuuden tunnetta lisää eli se että tutti viedään ja taas annetaan. Tsemppiä! Kannattaa tosiaan muistaa, että hampaiden takia suositus tutista luopumiseen olisi ennen 2 v ikää. (Ei se tarkoita että kaikille sen jälkeen tutitteleville tulee vinot hampaat, mutta riski on suurempi kuitenkin.)
 
Meillä aloitettiin tutuin käytön vähentäminen kun tyttö oli vuoden. Päikkäreille ilman tuttia (nukkuu vaunuissa ulkona) ja samoin automatkoilta pois. Sitten ei jäljelle jäänytkään kuin yöt. Kun tyttö oli 1v 2kk, niin piilotin kaikki tutit ja kerroin hänelle iltatoimilla että nyt ei ole enää tuttia! Hän meni ihan hyvin nukkumaan - ensimmäisinä öinä heräili itkeskelemään pari kertaa, mutta viikon päästä alkoi nukkumaan aikaisempaakin paremmin.
 
toisenlainen
mistä tollasia lapsia löytyy jotka virottuvat noin helposti..
meillä poju syntyi hätäsektiolla ja silloin kun mä makasin heräämössä olivat laittaneet tutin pojulle koska tissiä ei ollut saatavilla siitä lähtien tutti ollut kuin henki ja elämä..
vuoden ikäisenä oli tarkotus vierottaa mutta sairastui pahasti ja oli sairaalahoidossa ja vierottaminen jäi..tosin sitä ennen oltiin rajotettu käyttö siihen ku poju menee nukkuu tai on tosi väsynyt..nyt päätin poju 2.v (yhteiskunnan painostuksesta?) että tutti sitten lähtee pikku-oravalle ja pelkkä ehdotus sai sellasen myrskyhuudon että pahoin pelkään ettei loppua tule,päikkäreille ei mene huutaa vaan hysteerisenä ja yliväsyneenä...
että ihan tässä mietin onko tässä nyt sittenkään järkee..eihän se ole mikään suuri asia jos toinen saa noin paljon turvaa tutista..(kuulun niihin jotka eivät usko tutin olevan hampaille niin haitaksi kuin väitetään..näyttöä ei tarpeeksi mielestäni) :headwall: tarkoitan siis että on niin kamalia asioita että joku tutin syöminen tuntuu olevan aivan se ja sama,mutta kun menossa päiväkotiin pian ja tuttavani sanoivat että ennen sitä pitäis saada pois ettei ne sielä ala sitä syöttelemään,voiko näin oikeasti olla? samoin kun toi pottailu..miten päiväkodissa käyttäydytään..
 
Mä kuulun niihin onnellisiin, joiden lapsi itse päätti, koska tutin syöminen loppuu. Parina iltana ollessaan n. 10kk tyttö heitti tutin nurkkaan, kun olin antanut sen hänelle, joten heitin tutit pois saman tien. Kertaakaan ei tuttia kaivattu sen jälkeen.

Ennen kuin tyttö oli luopunut tutista, olimme jutelleet mieheni kanssa, että tutit laitetaan pois n. 1v. ikäisenä, koska imemisen tarvetta ei enää ole samalla tavalla kuin pikkavauvalla. Onneks tyttö teki asian meille helpoksi =)

Jostain syystä en voi ymmärtää vanhempia, jotka eivät ota tuttia pois 2v ja yli olevalta lapseltaan. Miten lapsi voi harjoitella esim. puhumista, kun tutti töröttää suussa päiväkaudet? :attn:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2006 klo 07:55 toisenlainen kirjoitti:
mistä tollasia lapsia löytyy jotka virottuvat noin helposti..
meillä poju syntyi hätäsektiolla ja silloin kun mä makasin heräämössä olivat laittaneet tutin pojulle koska tissiä ei ollut saatavilla siitä lähtien tutti ollut kuin henki ja elämä..
vuoden ikäisenä oli tarkotus vierottaa mutta sairastui pahasti ja oli sairaalahoidossa ja vierottaminen jäi..tosin sitä ennen oltiin rajotettu käyttö siihen ku poju menee nukkuu tai on tosi väsynyt..nyt päätin poju 2.v (yhteiskunnan painostuksesta?) että tutti sitten lähtee pikku-oravalle ja pelkkä ehdotus sai sellasen myrskyhuudon että pahoin pelkään ettei loppua tule,päikkäreille ei mene huutaa vaan hysteerisenä ja yliväsyneenä...
että ihan tässä mietin onko tässä nyt sittenkään järkee..eihän se ole mikään suuri asia jos toinen saa noin paljon turvaa tutista..(kuulun niihin jotka eivät usko tutin olevan hampaille niin haitaksi kuin väitetään..näyttöä ei tarpeeksi mielestäni) :headwall: tarkoitan siis että on niin kamalia asioita että joku tutin syöminen tuntuu olevan aivan se ja sama,mutta kun menossa päiväkotiin pian ja tuttavani sanoivat että ennen sitä pitäis saada pois ettei ne sielä ala sitä syöttelemään,voiko näin oikeasti olla? samoin kun toi pottailu..miten päiväkodissa käyttäydytään..
Tuli mieleeni,että kuinka vanhaksi olet ajatellut,että lapsesi sitten söisi tuttia?Odotatko,että itse vieroittuu esim kouluiässä?Minä söin tuttia reilusti yli neljä vuotiaaksi,enen kuin äitini sai aikaiseksi minut siitä vieroittaa (meillä oli todella hankala elämän tilanne,siinä varmaan syy).Tutista,kun vieroitettiin niin tilalle otin pehmolelut,jotka toivot minulle turvaa.Olin siis jo niin vanha,että itse muistan nämä tapahtumat.Muistan vielä jopa sen,että viimeisin tuttini oli se ihana ruskea :LOL: .Niin ja hampaani ovat aikalailla kärsineet tuosta tutin syömisestä,kun sitä niin vanhaksi tein.
 
Meillä ollaan nyt tutitta oltua viime viikon torstaista eli 6 päivää ja 5 yötä. Olin itekin aika huolissani noista öistä koska tyttö ei tuttia oikeestaan muuten syönykkään kun nukkumaan mennessä, mutta niinpä vaan otti ja jäi ilma tuttia sänkyyn ja nukuttaakkaan ei saanu. Sinne sitten nukahti ja nukku n. 12 tuntia yhteen putkeen ekana yönä. Muutenkin yöt on sujuneet tosi hyvin ja päikkäritkin suurilta osin, mutta päivät on kiukkuumista, en tiiä johtuuko se tutista luopumisesta vai mistä sitten..
Tuttia ei kysele mutta luulen että kaipailee sitä kumminkin kovasti. No mutta päivä kerrallaan ja toivottavasti pian unohtuu suukappale! :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2006 klo 07:55 toisenlainen kirjoitti:
samoin kun toi pottailu..miten päiväkodissa käyttäydytään..
päiväkodissa laittavat lapsen potalle muiden mukana, jos lapsi siis suostuu siihen. Jos ei, niin eivät tietääkseni ala mitään koulutusta antamaan...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2006 klo 07:55 toisenlainen kirjoitti:
mistä tollasia lapsia löytyy jotka virottuvat noin helposti..
meillä poju syntyi hätäsektiolla ja silloin kun mä makasin heräämössä olivat laittaneet tutin pojulle koska tissiä ei ollut saatavilla siitä lähtien tutti ollut kuin henki ja elämä..
vuoden ikäisenä oli tarkotus vierottaa mutta sairastui pahasti ja oli sairaalahoidossa ja vierottaminen jäi..tosin sitä ennen oltiin rajotettu käyttö siihen ku poju menee nukkuu tai on tosi väsynyt..nyt päätin poju 2.v (yhteiskunnan painostuksesta?) että tutti sitten lähtee pikku-oravalle ja pelkkä ehdotus sai sellasen myrskyhuudon että pahoin pelkään ettei loppua tule,päikkäreille ei mene huutaa vaan hysteerisenä ja yliväsyneenä...
että ihan tässä mietin onko tässä nyt sittenkään järkee..eihän se ole mikään suuri asia jos toinen saa noin paljon turvaa tutista..(kuulun niihin jotka eivät usko tutin olevan hampaille niin haitaksi kuin väitetään..näyttöä ei tarpeeksi mielestäni) :headwall: tarkoitan siis että on niin kamalia asioita että joku tutin syöminen tuntuu olevan aivan se ja sama,mutta kun menossa päiväkotiin pian ja tuttavani sanoivat että ennen sitä pitäis saada pois ettei ne sielä ala sitä syöttelemään,voiko näin oikeasti olla? samoin kun toi pottailu..miten päiväkodissa käyttäydytään..
Meidän poika syntyi keskosena ja sai tutin suuhunsa tehon puolella. Sen jälkeen tutti onkin ollut vaihtelevasti käytössä. Ja nyt tosiaan napattiin tutti kokonaan pois kun on 1 v 8 kk, ajateltiin, ett jos ei nyt niin koskas sitten.. Itellä kun tutti oli tosi pitkään ja etuhampaat on sen näköiset :x
 
toisenlainen
pakko kertoa vähän lisää kun tuolla joku ihmetteli aionko pitää kouluikään asti tuttia..ensinäkin itse en koskaan tuttia ole suuhuni laittanut ja sili jouduttu oikomishoitoja tekemään toisin kun veljelläni joka söi 4vuotiaanakin vielä ja omaa täydelliset hampaat..tiedän monia vastaavia esimerkkejä mutta tärkeempi "ideologiaani" vaikuttava seikka on hyvän ystäväni lapsi joka menehtyi kolmevuotiaana aivokasvaimeen ja kun on myötäelänyt sellaisen tuskan ei paljoa jaksa stressata tutin vierottamisesta tai kuivaksi opettelusta yms.mielestäni vähemmän tärkeästä asiasta..ikävä kyllä tunnen ihmisiä jotka jaksavat niuhottaa ja tiuskia lapsilleen jos juoksevat halaamaan ja kädet sattuisikin olemaan kurassa tai jos murokulho lentääkin lattialle..mua vaan laittaa ärsyttäää....oli pakko purkaa koittakaa ymmärtää :hug: :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2006 klo 07:36 toisenlainen kirjoitti:
pakko kertoa vähän lisää kun tuolla joku ihmetteli aionko pitää kouluikään asti tuttia..ensinäkin itse en koskaan tuttia ole suuhuni laittanut ja sili jouduttu oikomishoitoja tekemään toisin kun veljelläni joka söi 4vuotiaanakin vielä ja omaa täydelliset hampaat..tiedän monia vastaavia esimerkkejä mutta tärkeempi "ideologiaani" vaikuttava seikka on hyvän ystäväni lapsi joka menehtyi kolmevuotiaana aivokasvaimeen ja kun on myötäelänyt sellaisen tuskan ei paljoa jaksa stressata tutin vierottamisesta tai kuivaksi opettelusta yms.mielestäni vähemmän tärkeästä asiasta..ikävä kyllä tunnen ihmisiä jotka jaksavat niuhottaa ja tiuskia lapsilleen jos juoksevat halaamaan ja kädet sattuisikin olemaan kurassa tai jos murokulho lentääkin lattialle..mua vaan laittaa ärsyttäää....oli pakko purkaa koittakaa ymmärtää :hug: :hug:
jokainenhan tekee omat päätökset.monesti olen iihmetelyt myös sitä,että nykyään äidit tuntuvat olevan todella epävarmoja äitiydestään.yhteiskunta toki "painostaa" tiettyihin ratkaisuihin,mutta jos ne ei omalla kohdalla tunnu hyviltyä,niin eihän niihin tarvitse taipua-ellei kyseessä ole lapselle haitallinen asia.minäkin saan usein kritiikkiä ties mistä asioista,suurin syy ion kasvisruokavaliomme.jos teistä omat päätökset tuntuu hyviltä ja ei ole haitaksi lapsille niin älkää välittäkö mitä muut teistä sanovat.

juu,tiedän poikkesin aikalailla aiheesta :whistle:
 
hebuli
otin tutin pois poitsulta jo ennen vuoden ikää. Osaksi korvakierteen takia, mutta loppujen lopuksi kaiki meni ohi parilla yöhuudolla. Nykyisin käyttää korvikkeena pupua jota mussutta aian nukahtaessaan.
Tuttuni vieroitti lapsesnsa tutista leikkaamalla tutin pään pois. Eihän se tutti silloin toiminut kunnolla ja lapsikin totesi vaan etta tutti on rikki. Ja heitti näin itese tutin pois.
 
meill alkoi nyt,n.tunti sit vierottaminen..päikkärit juuri menoillaan ja entisen 10min nukahtamisen sijaan meni 45min huudon kera kunnes nukahti syliini.. en raasi vielä yötutti ottaa pois joten katotaan kuinka nää päikkärit alkaa sujuu jos sit ensvkol jättäis kokonaan(on syöny siis tähän asti vain nukkumaan mennessä) ja ikää vajaa 2.v
 
Minulla on 3 lasta ja kahdesta on kokemusta tutista vieroittamisesta.Ensimmäinen lapseni söi tuttia vain silloin,kun oli käymässä nukkumaan.Ikinä en muulloin antanut tuttia hänelle.Kun hän oli 1v4kk,hänellä oli pahemman laatuinen flunssa ja mitä ilmeisemmin tutti oli huono juttu,koska hän vain vinttasi tutin pois ja sitä ei enää huolinu takaisin,eikä kertaakaan kyselly sen perään.
Toinen lapseni niin ikään söi tuttia vain nukkumaan käydessä,en muulloin hänellekkään sitä antanut.Vain päikkäreille ja yöunille.Päikkärit jäi jossain vaiheessa ja tutin otti sitten enää vain yöunille.Yhdessä päätettiin antaa tutit oraville,kun hän täyttäisi 3v.Itse hän vei tutit partsin pöydälle ja kyllä kyseli niitä monesti,mutta ei itkuja tullut.Nukkumaan käyminen vähän viivästyi joksikin aikaa,mutta sekin meni ohi.
Nyt on tuo yksi vielä jäljellä.Hän on nyt 1v1kk.Hänkään ei ole saanut elämänsä aikana tuttia muuta kun silloin,kun käy nukkumaan.Päiväunille saattaa nukahtaa ilman tuttiakin,yöunille se on tärkeä vielä ja mun puolesta olkoon niin.Se on niin vähäistä,se tutittelu meillä ainakin,että pitäköön tutin vielä.Tänään kokeilin,että huomaako,jos ei tuttia annakkaan,kun yöunille käydään,mutta huuto siitä tuli.Kova sellanen...
Tämä nuorin on sairastellut niin paljon,että odotan suosiolla tervettä kautta,ennenkun alan kokeilla ihan tosissaan.
Moni painosti keskimmäisen kanssa jo aikasemmin vierotukseen,mutta en välittänyt muiden puheista,en neuvolankaan.Nuorimmaisen tulo oli jo liian lähellä ja siirsin tietosesti sitä hyvin kauas vauvan syntymästä.Nytkin jo moni on alkanu painostaa,et milloin tutti pois tältä reilu 1vuotiaalta,mutta sehän on sitten,kun sen aika on ja kyllä sen ajan jokanen perhe itse tietää.Huudatuslinjalle mä en ainakaan itse henno lähteä.Olen liian lälly.... :LOL:
 
Viime viikon perjantaina leikattiin tutista pikku palanen.. alkuhämmästyksen jälkeen imi tuttia nukkumaan mennessä kuten ennenkin... oon leikannu tuttia vähä väliä pienemmäksi, mutta poju on imeny sitä siltikin niinkuin ennenkin... eli ei oo hylänny tuttia ite niin kuin eka luulin.. tänä aamuna sit leikkasin viimesen kerran ja suostuttelin pojan heittämään tutin roskikseen.. kyllähän se heitti.. mutta sitten tuli kamala huuto kun poju tajus että tutti on roskiksessa :whistle: =) eli nyt on tutti lopullisesti poissa!
 
omituista
todellako annatte 2vuotiaan imeskellä tuttia,tosi typerää ja tarpeetonta!!viimeistään vuoden ikäselle vierotus ja sitä vierotus huutoa ei kyllä kahta vuorokautta kauempaa tule-periksi ei saa antaa ja tutti pidettävä pois lapsen näkyviltä tietysti.
 
on se kyllä hyvä että on ihmisia joilla on jyrkkiä mielipiteitä muiden kasvatustavoista, se varmaan helpottaa tukea kaipaavan pahaa oloa kun haukutaan typeräksi..
eikö jokainen lapsi ole yksilönsä,on turha sanoa että huuto helpottaa parissa vuorokaudessa...meidän likka huusi liki viikon ja ekan pyörtymisen jälkeen nukutin hänet sitten syliin..nyt jos toisen saisin en tutista vieroittasi "kuten kuuluu" ennen vuoden ikää (MUKA imemisen tarve vähenee..) syljen opaskirjoihin..ja ties mihin muualle!!
:kieh:
 
Samoin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2006 klo 13:30 mami kirjoitti:
on se kyllä hyvä että on ihmisia joilla on jyrkkiä mielipiteitä muiden kasvatustavoista, se varmaan helpottaa tukea kaipaavan pahaa oloa kun haukutaan typeräksi..
eikö jokainen lapsi ole yksilönsä,on turha sanoa että huuto helpottaa parissa vuorokaudessa...meidän likka huusi liki viikon ja ekan pyörtymisen jälkeen nukutin hänet sitten syliin..nyt jos toisen saisin en tutista vieroittasi "kuten kuuluu" ennen vuoden ikää (MUKA imemisen tarve vähenee..) syljen opaskirjoihin..ja ties mihin muualle!!
:kieh:
Peesaan tätä! Ja purentavirheongelmat päälle, likalla purentavirhe vaikkei ikinä tuttia tai peukaloa imenyt! Meidän taapero, 1v 8kk saa tutin pitää vielä kotvan aikaa lohtunaan!
 

Yhteistyössä