tyhmä kysymys raskausdiabetes ruokavaliosta

[QUOTE="vieras";27622894]Et, sokeri pois, valkonen vilja pois, ja kaikki turhat hiilarit minimiin.[/QUOTE]

eli kahvi vaihtuu teehen. Ehkä tekee ihan hyvää muutenkin. Tyhmä olo kun ei ole selkeitä ohjeita
 
[QUOTE="eräs";27623303]http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=nix01029
Tuolta löydät perusjutut miten syödä :) Sokeria saat laittaa kunhan kohtuudella käytät.[/QUOTE]

tota just luin itsekin. sitä yritån täs tavata et mitä voin nyt syödä
 
"Eräs"
Saat syödä kaikkea kunhan syöt vähän ja 2-3h välein,ettei sokerit heittele :) Itse söin JOKA päivä melkein jotai pullaa/keksiä mutta samalla kerralla söin myös leipää,ettei sokerit pompannut nopeasti kattoon! Kertaakaan ei ollut sokereiden kanssa ongelmia vaan aina olivat normi rajoissa. Painokaan ei noussut paljoa ja vauva oli iha normi kokoinen. Ei kannata vetää nii kamalaa ressiä asiasta, kunha syö pieniä annoksia ja vähärasvaista/sokerit minimiin (ei joka päivä leivoskahveja) ,leivät ruisleipiin, salaatteja runsaasti nii hyvä tulee. Kunhan saat mittarin niin pystyt seuraamaan mikä ruoka nostaa sulla helposti sokereita ja mitkä ei. Tuskin se on kuolemaksi jos laitatkin nyt vielä sokeria kahviin,kysyt sitten kun olet menossa diabeteshoitajan tykö että millä määrillä voit käyttää sokeria. Oikeasti kun saat ne vihkoset missä on hiilareiden määrät ja listat paljonko on suositus syödä milläkin aterialla niin ei se niin paha oo elää niiden mukaan. Mitään ruokaa ei ole kokonaan kielletty,kunhan et vedä kokonaista pizzaa kerralla esim. :)
 
[QUOTE="heips";27623537]No en kyl laittais ja rajoittaisin makean muutenkin minimiin. Itse käytän makeuttamiseen steviaa joka on luonnollinen makeutusaine :)[/QUOTE]

mulle steviaa on sanottu kamalan makuiseksi. Äh miten tää asia tuntuu näin hankalalta.
 
"tttt"
eli saanko käyttää kahvis sokeria?

tänään todettu ja ohjeet saan vasta ma aamulla
Tavoitteena on pitää vernsokeri mahdollisimman tasaisena ja sen ei saisi aterian jälkeen nousta liikaa. On aika yksilöllistä miten nopeasti esim. yksi sokerinpala kahvissa nostaa verensokeritasoa. Mittaamalla vernsokereita tuo selviää. Toisaalta jos sokerinpala (tai kahvi) ei ole ihan välttämätön jättäisin sen pois.
www.kaypahoito.fi - Suositukset
 

Yhteistyössä