Tykkäätkö jos päiväkodissa hoitaja suukottelee lastasi poskelle tai päähän?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Ei se varmaan haittais. Oma on jo niin iso. Mutta sen pitäis olla tosiaan aitoa. Muutama hoitaja sellasii et mä olisin alkanu epäilee jotain vilunkia jos ne ois mun pojalle muiskun suikannu lähtiessä.

Itse hoitajana työskennellessä tuli fiilis että on onnistunut jonkun lapsen kanssa kun ne lähtiessään kotiin halus antaa suukon. Selitä siinä sitten räkäposkiselle Nico-Petterille, että kato ku tätit ei sais pussaa. Mä käänsin niille aina poskeni ja halasin lujasti takaisin :)

Ja en tarkoita että ainut onnistumisen kokemus on se, että saa palkaksi pusun, mutta se oli se paras ja aidoin palkka mitä siitä työstä sai!
 
"minä"
No vanhukset ovat muutenkin eri asia. Opiskelen terkkariksi ja teen keikkatyötä vanhainkodissa, eikä tulisi mieleenikään vaihtaa vanhuksen vaippaa tai koskea sukuelimiin ilman hanskoja. Lastenosaston harjoittelussa huomasin, kuinka lääkärikin tutki lapsen sukuelimet ihan paljain käsin.

Lapsella se pää on usein sopivalla suukottelukorkeudella :)
En tarkoittanut hygieniaa vaan hoitaja-asiakas suhdetta. Tietysti lapsi ja vanhus on "muutenkin" eri asia, mutta tässä asiassa _minusta_ ihan verrattavissa. Pusu ja vaippa taas _minusta_ ei nyt kuulu samaan keskusteluun. Ja edelleen _minusta_ pusu menee rajan yli. Sinä saat olla asiasta omaa mieltäsi ja niin saan minäkin. :)
 
"aloittaja"
Mulla ei ole kokemusta, kun ne meidän hoitajat ei suukotelleet. Eikä kaikki edes halailleet tai silitelleet. Vain se tietty hoitaja sai halata ja silitellä (siis, että näin, että se oli lastenkin mielestä kivaa).
Mutta tosiaan suukottelu on asia erikseen. En mä pusua poskelle pistäisi pahakseni. Vaikka toisaalta, onhan tuo suukottelu oikeestaan ihan meän perheen oma juttu.

Mutta en mä varmaan kuitenkaan pitäisi sitä pahana. Höh, en tosiaan tiiä, kun en ole moista kokenut.
Voihan olla mahdollista että hoitaja on suukotellu lasta mutta et tiedä siitä, koska kyllä niitä lapsia suukotellaan sen päivän aikana eikä vain haku tilanteessa. Tokikaan en ole havainnut että haku tilanteessa hoitaja suukottaisi, nyt täytyy oikein seurata :)
 
:D
Itse hoitajana työskennellessä tuli fiilis että on onnistunut jonkun lapsen kanssa kun ne lähtiessään kotiin halus antaa suukon. Selitä siinä sitten räkäposkiselle Nico-Petterille, että kato ku tätit ei sais pussaa. Mä käänsin niille aina poskeni ja halasin lujasti takaisin :)

Ja en tarkoita että ainut onnistumisen kokemus on se, että saa palkaksi pusun, mutta se oli se paras ja aidoin palkka mitä siitä työstä sai!
Toi on hyvä tietää, meijän "Nico-Petteri" kun meinaa juoksee räkä poskella hoitajan perään hakemaan suukkoa :D Ite oon miettiny että toivottavasti se ei ahista sitä hoitajaa :D
 
[QUOTE="minä";24004874]En tarkoittanut hygieniaa vaan hoitaja-asiakas suhdetta. Tietysti lapsi ja vanhus on "muutenkin" eri asia, mutta tässä asiassa _minusta_ ihan verrattavissa. Pusu ja vaippa taas _minusta_ ei nyt kuulu samaan keskusteluun. Ja edelleen _minusta_ pusu menee rajan yli. Sinä saat olla asiasta omaa mieltäsi ja niin saan minäkin. :)[/QUOTE]

Saa toki olla eri mieltä. Mutta minusta tuntuu että jos hoitajan antama pusu lapsen poskelle tuntuu pahalta, niin silloin on hiukan liian omistushaluinen lasta kohtaan. Ihan kuin se, että jos joku muu välittää lapsesta, olisi jotenkin pois minun välittämisestäni. Mutta minä olenkin muutenkin siinä suhteessa outo. En esimerkiksi ole tippaakaan mustasukkainen exän naisystävälle vaikka hän lasteni kanssa onkin. Minusta on ihanaa, että lastani elämässä on yksi ihminen enemmän, joka heistä välittää ja josta he pitävät. Se ei ole minulta pois mitenkään, mutta rikkaus lapsilleni.
 
"pph"
itse työskennellyt hoitajana yli 10 vuotta ja poskipusu lapselle tulee automaattisesti, tulo ja hakutilanteessa kun lapsi itse tulee sylkyyn ja halimaan noissa tilanteissa, siis niin että on toinen vanhemmista läsnä...
toki pitkinpäivää lapsia tulee paijattua päähän, halattua ja uniaikaan halattua ja pusutettua uniahalit, ne on niitä luonnollisia hellyydenosoituksia joita lapsi jakaisi omalle äidilleen/isälleen, hoitaja kun on päivisin sen lähiaikuinen.
en ole ajatellut että se olisi vanhemmilta jotenkin pois, tai eivät siitä pitäisi =O
ei kyllä ohjajienkaan kautta ole noottia tullut koskaan...
mutta väkisin en todellakaan hali saatika pusuta, vaan se on niin että lapsi itse sen kokee hyvänä.
on lapsia jotka pusuttaisi suulle, mutta itse olen alusta asti sanonut että se on aikuistenvälistä hellyydenosoitusta ja hoitaja pusuttaa vain lasta poskelle.
tästä olen huomannut joidenkin aikuisten pahastuvan, mutta itsekään en pusuta omia lapsiani kuin poskelle, otsaan, päähän jne, suusuukot ovat aikuisten välisiä.
opinpa taas jotain uutta ja onpa kysyttävä uusienkin lasten kohdalla, saako heidän lastaan kohtaan osoittaa normaaleja hellyydenosoituksia =D
 
"jody"
[QUOTE="aloittaja";24004429]Eli asiaa ei voi pitää itsestäänselvyytenä että KAIKKI vanhemmat tykkäsi ja hyväksyisi asian :)[/QUOTE]

Vanhemmilla on siis oikeus kieltää lapsilta normaalit hellyydenosoitukset muiden kuin vanhempien kanssa, koska vanhemmat ovat mustasukkaisia?
 
"minttu"
Ei mua ainakaan haittaisi yhtään. Meidän tytön päiväkodissa yksi hoitajista kutsuu usein lapsia esim. kullaksi, ja mun mielestä se on vaan mukavaa.
Meidän tyttö (2v4kk) tykkää kovasti suukottelusta ja haluaa aina antaa pusun isovanhemmille. Musta on vaan ihanaa, että meidän lasta hellitellään - ja ihan luvan kanssa saa hellitellä muutkin kuin minä ja mies! En todellakaan ole mitenkään mustasukkainen.
 

Yhteistyössä