TYKS hoidot 2013!

Hannuliini: Mä en oo parhaillaan valmis luovuttamaan, hoidot eivät ole vielä alkaneet joten en oo viel latistunut. Toki kahden vuoden aikana on oppinut sen, että luomuna tuskin tulee. Ja välillä on ajatuksia, että onko musta äidiksi.. Josko en olekaan, ehkä sen takia tää ei onnistukaan. Oisko parempi olla lapseton? Oon päässyt ajatuksissani siihen pisteeseen, että voin olla onnellinen ilman lapsiakin. Siksi mua ei ehkä muiden sikiäminen enää sureta.

Tervetuloa Tellu porukkaan! Toivottavasti tärppää ja pian :)
Itse päätin, että kun hoidot alkaa, kerron töissä. Mulla on tosin tosi ihana ja lämminhenkinen työporukka, joten heille mielelläni kerron. Ja tosiaan, en itse haluaisi olla ''se kämänen työkaveri, joka on mystisesti vähän väliä poissa''. Mutta kukin tallaa tyylillään. Tää on niin henkilökohtainen asia, että ymmärrän, jos ei halua asiasta puhua. Itse olen ollut tämän asian suhteen melko avoin.

Sansu voi että, toivottavasti olis ovis ovella :)
 
Koskas nirppanen sulla on seuraava labra et koska saat tietää et onko arvo lähtenyt nousemaan? Mulla olis n. 1kg enää jäljellä siihen tyksin tavoitteeseen, kyl se tässä lähipäivinä paukkuu. ja aikahaan mulla on 5 viikkoa ennen kuin meen sinne kontrolliin.
 
Hienoa Hannuliini :flower::hug: olet kukat ja halaukset ansainnut.. lähipiiri sikiää edelleen. tänään iski niin epätoivo olo että välttelin työkavereita ja tein vaan hommia jossa sain olla yksin. enkä edes tauolle mennyt kun en halunnut olla porukas. kai se tästä mut jotenkin löi taas maihin
 
Hienoa hannuliini! :)

Muistan niin hyvin ton tunteen sansu86 :hug: Pidät nyt vaan pään kasassa ja keskityt hoitosuunnitelmaan, kyllä sustakin äiti pian tulee :)

Tänään taas hcg-kontrollissa käyty, 835. Huomenna aamulla ultraan, katsotaan missä oikein mennään. Varmuuden vuoksi ensin verikokeet, jos kohdunulkoinen niin sitten metotreksaatin kanssa hoidetaan. Kyllä tää aika tavalla hermoja raastaa ja haluaisin mieluusti saada jonkin selvyyden asiaan, oli se sit mitä tahansa! Mut huomenna TOIVOTTAVASTI selviää :)
 
Tsemppiä Nirppanen huomiseen toivottavasti ultrassa näkyy jotain ja ettei oo kohdunulkoinen. Teil on muilla hoidot hyvillä mallillaan ja ootte raskaana ennen kuin me päästään niin pitkälle. mä olin tänään juoksemassa tunnin lenkin kaikkines tein tulipa erittäin hyvä olo, mieskin lupas huomenna lähteä juoksemaan ennen saunaa, mä satun onneks pääsemään aikasin töistä niin ehdin leipomaan kun tulee sukulaisia lauantaina kahvittelemaan kun mulla tosiaan oli ne synttärit viikonloppuna niin vietetään niitä nyt vasta. ja ois kiva jos olis lämmintä niin voitais parveekkeellakin istua ja kahvitella kun meijän keittiöön ei kummiskaan kaikki mahu istumaan.
 
Tsemppiä nirppanen huomiselle.. tulehan meille sit kertomaan.. toivon ettei oo kohdunulkoinen. :hug:
hannuliini Ei sullakaan kauan mene ja saathan sä soittaa tyks ja kysyä voiko aikastaa hoitoa kun sen painon saat tavoitteeseen. eihän meilkään ois eka hoito kertaa viel kun ajan olin saanut silloin 9.9.2013 ja siihen ois tää kierto menetetty. kun kp liian pitkil clomeit varten. ja jotenkin tänään olo et ei me tästä kierrosta raskauduta tai edes seuraavast. en usko et pääsis näin "helpolla" jos ymmärrätte mitä tarkoitan.. Ehkä omalt osalt ajatus maailman iski myös sen takia näin koska eilen sain tietä et työkaveri odottaa lasta. olen iloinen hänen puolest mut ähhhhh... äärrrggg,, ja kun kaikki pyörii siin ympäril ja kyselee ja onnitteleee ja hihkuu ja ittel olo et helvatti et haluan pois,,,,
 
Se on vaa näitä tunteita kun tässä matkan varrella on tullut. Mut me päästään sit vasta eteenpäin kun mä oon käynyt aiellä sairaanhoitajan vastaanotolla missä sitten katotaan se paino ja jos se on ok niin ymmärsin et kun menkat alkaa niin sit ilmoittaudun hoitoon, eli jos kierto nyt pysyy yhtääkään säännöllisenä niin menee marraskuulle varmaan ennen kuin mitään oikeesti tapahtuu. Mä odotan myös lähipiiristä vauva uutisia kun miehen serkku saa vaimonsa kanssa lähipäivinä toisen lapsen. Heil on jo koht 3-vuotias tyttö joka on aivan ihana jonka kanssa on kaikenlaista touhuttu.
 
Pikaisesti nyt vaan omaa napaa tuijottelen: Ei ollut kohdunulkoinen (HUOH!), mutta ei myöskään sykettä näkynyt. Tuulimuna-ajatuksella siis mennään, 23.9. kontrolliultra ja sitten mahdollisesti lääkkeellinen tyhjennys jos oikeesti osoittautuu tuulimunaksi. Sykkeen pitäis kuulemma periaatteessa jo näkyä, mutta ei välttämättä. Siksi tää reippaan viikon odotus. Fiilikset ihan hyvät edelleen, olen vaan onnellinen ettei ollu ku! :) Kahdesta huonosta vaihtoehdosta tän otan paljon mieluummin vastaan.
 
Hieno homma, hannuliini!

Nirppanen, huojentavaa kuulla ettei kyseessä ollut kohdunulkoinen. Vaikkakin ikävä niin ehdottomasti pienempi paha olisi tuulimuna. Toipuminen on helpompaa ja nopeampaa ja aina nopeammin pääsee uuteen yritykseen. Tsemppiä odotteluun!

Mulla on täällä pasmat ihan sekaisin... Mulla oli keskiviikkona käynti Tyksissä ja sovittiin, että maanantaina katsotaan uä:llä uudestaan lähempänä kierron puoliväliä miten limis kasvaa. Sanoivat, että sumplivat vielä maanantain aikoja ja soittavat mulle perjantaina tarkan kellonajan mutta maanantai kuitenkin ehdottomasti sovittiin. No ei soitettu. Soitin itse sinne ennen polin sulkeutumista ennen neljää, enkä saanut vastausta kuin vasta kansliasta. Sieltä taas sanoivat, etteivät sieltä käsin tietenkään voi mitään ja ei auta muu kuin soittaa heti maanantaiaamuna. Onko teille koskaan käynyt näin, ettei ole soitettu vaikka luvattu?

Mua harmittaa niin paljon ja huolettaa sekin saanko ajan vai en. Olen kyllä jo valmiiksi ihan liian herkässä mielentilassa, etten olisi kaivannut enempää mitään hankaluuksia. Koko päivän olin puhelin kourassa ja vielä niin erikseen mua muistuttivat, että muistanhan varmasti pitää puhelimen päällä koko päivän... Mieskin näki paljon vaivaa ja sopi uusiksi kaikki maanantain työmenonsa, että pääsemme yhdessä polille. Tuntuu tosi pahalta, ettei pidetä sovitusta kiinni ja jos sitten aamulla kun soitan vielä sanovat, ettei mitään aikaa ole, enkä mahdu mihinkään väliin vaikka oli luvattu. Toisena päivänä on taas omat hankaluutensa. No toivotaan, että on vain joku inhimillinen unohdus ja aika onnistuu kuitenkin. Jotenkin olen muutenkin niin pettynyt tän hetkiseen tilanteeseen, limiksen ohuuteen ja pelkään niin kiinnikkeiden uusiutumista :( Noh nää on taas näitä aikoja kun alakulo valtaa mieltä.. Pitää vähän vahvistaa nahkaa taas. Muistelen taas viime syksyä vuosi sitten kun oli pahaa takapakkia kohdun kanssa. Toivon, etten koskaan joudun palaamaan samaan.
 
Viimeksi muokattu:
nirppanen onneksi ei ollut kohdunulkoinen.. ja toivottavasti syke seuraavaks löytyy eikä olisi edes se tuuli muna vaan oikia ihmisen alku matkassa oikeassa onkalossa :)
SusannaO höh.. harmi etteivät soittanut ja kansliast ei osattu aikaa antaa.. itsellä tosin silloin sen alkututkimuksen jälkeen kun piti menkkojen jälkeen men mut ohjeistus oli vähän kehno siihen aukiolotutkimukseen niin sain kumminkin ajan sit vaikka vähän myöhässä olinkin ilmoituksen kanssa. mut siis kai niil on sellaisia akuuttiaikoja siel, et toivon et saatte ajan maanantaiksi. kun mieskin on työnsä järjestänyt ja heidän mokansa tuo on... ja siis pakko olla akuuttiaikoja kun eihän kenenkään kiertoa osata ennakoida kellon tarkasti..
 
Nirppanen: Huh, onneksi ei ollut ku!! Ja siis mitä ihmettä, eihän sen sykkeen nyt vielä tarvi näkyä! :O Mitä sul on viikkoja, 5+? Aina ne toitottaa tyksissä ettei tee varhaisultraa ennen rv7+, että sitte varmasti näkyy! Eli voihan se syke hyvinki vielä sielt löytyy. Vaikka onhan toi hcg toki aika alhainen, mut eihän se aina samalla lailla nouse, ja tasaiseen tahtiinhan se kuitenki on noussut. Onko tuulimunassa sitte yleensä hcg alhaisempi? Jaksuja ootteluun, ja toivotaan hyviä uutisia vielä!!

SusannaO: :hug: Ei oo koskaan käyny noin ettei ois soitettu, ja jos ois ni olisin varmaa ennen soittoajan loppumista jo ollu ite hiilenä rimpauttelemassa sinnepäin! ;) Mut soitat heti maanantai-aamuna sinne ja jos et pääse läpi heti, ni soita siihen sairaanhoitajan numeroon ja sanot et sä tarviit ajan NYT, sulle on se luvattu jo aiemmin! Ja noista akuuteista ajoista, onhan niillä siellä normi päivystys akuutteja tapauksia varten, niin luulis löytyvän aikataulussa joustoa sun ultran verran! Prkl, ottaa päähän sun puolesta oikeen! :( Jaksuja ja haleja :hug:

Sansu: Tummeniko ovisviivat vielä vai miten kävi? Musta toi iltapäivän kuva on kyllä aikalailla ovis jo! :)

Tellulle tervetuloa! :flower: Ei taida olla tyksiläisille fb-ryhmää, mut toki joku mua taitavampi vois sellaisen perustaa? :)
 
SusannaO Ei oo koskaan mulle käynyt noin, aina on soitettu kun on luvattu. Uskoisin siis et joku inhimillinen erehdys on sattunu. Ja voi olla että ne ehtii soittaa sulle maanantai aamuna ennen ku sä soitat :) Toivotaan joka tapauksessa että pääsette maanantaina käymään :) Tää on niin herkkä asia, et huomaan itsekin välillä reagoivani joihinkin asioihin todella omituisen herkästi, usein naurattaa jälkikäteen :D Hermo on kireellä usein, vaikka ei sitä olevinaan edes huomaa että on jatkuva stressitila päällä.

Mulla on nyt viikkoja 5+5, lueskelin netistä että viikolla 5 pitäis jo ultrassa sykkeen näkyä, mutta eipä se aina niin ole. Siks varmaan varmuuden vuoks laitettiin se ultra sinne reilun viikon päähän, et sit on se tasan 7 täynnä. Ja se hcg voi tuulimunissakin olla ihan normaalilukemissa, eli sekään ei paljasta sitä.
 
sera pistän teille vertailu kuvat jahka toi aijaa.com taas toimii... :) eipä ole oviksen jälkeen täyttä kuiva kautta iskenyt. valkkaria holahtaa välil ihan reilustikin. mut en liputa kyllä minkään raskauden puolest viel. ja muutenkin sellainen olo ettei näin helpolla päästä kyl.
 
Kiitos kaikille kommenteista ja sympatiasta :hug: Kyllä huomaa, että on todella paljon herkempi mieli kuin normaalisti tai normaalilla ihmisellä, miten sen nyt ottaa ;) Ja nämä asiat on vielä sellaisia erityisesti kun niin herkällä alueella liikutaan. No mähän täällä itkua väänsin sen puhelun jälkeen kun ei auttanut muuta kuin odottaa maanantaiaamuun. Mies parka yritti lohdutella, ettei nyt viikonlopun yli voida mitään, joten unohdetaan se hetkeksi ja sitten maanantaina pidetään huoli, että aika saadaan. En tosiaan tajunnut aikaisemmin sinne soittaa kun kiltisti odottelin päivän loppuun kun niin luotin, että sieltä varmasti soitetaan kun on kerran luvattu. Mutta kyllä mua kiukutti ja harmitti. No toivotaan, ettei huominen mene vääntämiseksi ja aika löytyy helposti. Onneksi tähän asti on kaiken saanut hyvin sovittua ja neuvoteltua, joten haluaisin uskoa että näin käy nytkin. Mutta taitaa olla itku mun viikon teema kun silloin alkuviikon käynnilläkin itkin silmät päästäni... Ja se on mulle todella harvinaista, en juuri ikinä itke kenenkään perheen ulkopuolisen edessä. Kaipa tämä kaksi vuotta alkaa jo jossain tuntumaan.

Nirppanen, toivon täällä kovasti sun puolesta, että siinä 7+ viikon ultrassa näkyisi, että kaikki on hyvin. Eikä se tosiaan aina syke näy niin aikaisin (silloin 5+), alkiotkin kehittyvät niin eri vauhtia vaikka kaikki etenisikin normaalisti.

Tsemppiä ja voimia kaikille omiin vaiheisiinsa!
 
Viimeksi muokattu:
nirppanen mites menee? kaikki hyviin viel.. mä tääl murehdin siun puolest ja toivon et kaikki on mennyt hyvin..

Hannuliini Mites siellä etenee? onko paino tippunut edelleen?

susannaO saitteko ajan tyksiin? jos saitte niin miten meni?

ON: täällä piinaillaan edelleen viimeistään ens viikon alus pitäis testeis näkyy jos on näytettävää.. haluisin jo testata. mut tuskin viel kannattaa ja ei mitään näyttäiskään.
 
Ihan jees menee, odottelu vaan ottaa päähän :) Maanantaihin tuntuu olevan ihan liian pitkä aika!! Vuoto on käytännössä loppunu, mut koko ajan mä odotan et holahtaa jotain. No mut raskausoireita on tullu sit jonkin verran, mikä on hassua kun esikoisesta ei ollu juuri mitään :D Tuulimunaraskaudet ei valitettavasti poikkea tässä, niitä voi olla paljonkin.

Meillä onkin sansu sit yhteiset piinapäivät :D
 
Itellä nyt toi paino junaa paikalla, mut kyl se siitä kun sunnuntaina alkaa taas juoksutreenit ja ens viikosta lähtien niitä onkin sit 3 kertaa viikossa et kunhan viel jaksais käydä aamusin uimassa, mut kyl sen huomaa et paino on tippunut kun vaatteet alkaa isoja et pitää koht mennä vaateostoksille ettei niitä tartte koko ajan nostella ainakin housuissa. Lauantaina olis se ruissalojuoksu ja jos siitä sais taas kaikkeen sellaisen pienen kipinän.. ja eihän mulla ole kuin se kilon verran niin kyl mä sen liikkumalla pois saan ja vaikka se on mulla junannu paikalla niin sit se onkin mennyt yht äkkiä alaspäin ja paljon.
 
Juu täällä loppu hyvin kaikki hyvin! Sain ajan täysin ongelmitta vain soittamalla aamulla polille ja iltapäivällä kävin näytillä. Niin sitä aina hermostuu turhista... ehkä hieman herkkyyttä ilmassa. Limis ei ollut parannusta tehnyt ja oli tapansa mukaan ohut ja koska kiinniketilannetta ei uä:ssä näe, suunnitelma on tehdä taas uusi hysteroskopia nyt syksyllä ja IVF menee sitten alkuvuoteen. Toivottavasti olisi nyt vihdoin viimeinen laatuaan ja pääsisin viheliäisistä kiinnikkeistä eroon ja saisin kohtuuni hieman parempaa täytettä... Toisaalta on huojentavaa kun on suunnitelma selvillä, epämääräisyys ja epävarmuus ahdistaa aina. Nyt vaan sormet ristiin rastiin ja toivotaan hyviä kohtunäkymiä.

Nirppasen ja sansun puolesta jännäillään...!

hannuliinille tsemppiä viimeisen kilon pudotukseen, se on vähän se! Voiton puolella jo.

Hyvää viikonloppua kaikille.
 
Tänään tuli juostua tulla ruissalossa se 10km aikaa siihen meni 1h8min aika voittaja fiilis tällä hetkellä, huomenna alkaakin taas juoksutreenit ja niitä onkin sit 3*kertaa viikkoon ja siihen päälle vielä sitten mun ratsastustunti. Painosta sen verran että tällä hetkellä puhutaan sadoista grammoista kuin kiloista josta oon aikas iloinen. ja nyt ainakin on tota liikuntaa tiedossa niin luulis et loput sitten lähtis. Se olis sansu hienos jos tästä ekasta clomikierrosta tärppäis me tullaan perästä hitaasti, mutta varmasti. Jos on vaakaa uskomista niin multa olis lähtenyt jo 12kg vuodenvaihteesta, vähän alkaa tulla housujen kanssa enemmän ongelmia kun alkaa tippumaan päältä tai pussitaa jostain muualta kun alkavat olla niin isoja.. Tsemppiä nirppanen maanantaille.
 

Yhteistyössä