TYKS hoidot 2013!

Sera2010:meille lapsettomuuden syyksi sanottiin et kun multa poistettu vasen munanjohdin ja se nyt näyttäisi olevan "vahvempi" puoli, eli kun esim.söin femareita ja käytiin ultrassa niin vasemmalle puolelle oli aina tullut ne suurimmat rakkulat
 
Paljon on tullut tekstiä tänne, vähän alkaa porukka taas aktivoitumaan. Tällä hetkellä mulla on yhtenä suurena pelkona se et mitä jos mä en pääsekkään painokontrollista läpi, mitä lähemmäks se päivä tulee sitä enemmän mä sitä stressaan ja mietin et mitä jos.. Kovaa treeniä tässä tehdään koko ajan et siellä olis se haluttu tulos ja teitty tulee noita syömisiä enemmän katottua. Huomenna pitäis jossain välistä ehtiä kauppaa ja lenkille tietty myös mä nyt yritän täs enemmän ehtiä tonne lenkkipolulle myös. Kun tossa oli noita menkkaturvotuksia, sit oli synttärit missä tuli syötyä kaikenlaista. Mut ne perjantain synttärit vahvisti sen et kun siellä oli se muutaman viikon ikäinen vauva et se on se päämäärä mihin mennä et itellä olis myös se nyytti ens syksynä.
 
Yrittäjä83 Siis ei heillä ollut ilmeisestikkään mitenkään hoidoilla tuo alulle saatettu. iloinen yllätys ja haave vielä kolmannesta :) kyllä mä sen ymmärsin sillaiet halus varmaan vaan lohduttaa mut sillä hetkellä piru nosti päätään :D minkäs tekee siin vaihees.

Nirppaselle isot :hug: ja voimia ja jaksamista tyhjennykseen ja toipumiseen :) kumpa pieni ois jaksanut kiinni pitää :(

Hannuliini Kyllä sulla varmasti on paino tippunut sinne minne kuuluukin kun on se kontrolli.... Ihanasti olet painoa saanut pois... :flower:

ON: ultrassa juu käyty.. lääkäri oli ensin myöhässä sen 35 min. sitten kun sinne pääsi liukuhihna meiningillä pöydälle ultraus ja sit napisi muutman sanan miehen tupakan poltosta. Vaikka siinä sanoin et mies on hienosti vähentänyt siit mitä poltti jossain vaiheessa.. mut kertalaakista ei sitä pystynyt lopettaa... ja siis tuo yks ja sama lääkäri mutisee siit tupakist mut nimest ei taaskaan hajuakaan..
Mut siis ultrassa oli limis 7.8 mm edellises kierros oli 4,4mm tossa kp ja nyt vasemmalla ei kasvanut mitään, mut oikealla oli kaks follii.. ensimmäine 23mm ja toinen 16mm ja veikkas et ovis olis lähipäivin.. viime kierros oli kaks 16mm follii vasemmalla ja oikealla yks 13 mm folli. jollei nyt onnaa niin saan kaks kiertoo viel syödä clomei ilman seuranta ultria. mut pitääkö niissäkin sit ilmoittaa tyks menkoist jos ei kierto onnistunut vaikkei seurattaiskaan tilannetta sen enempää?
 
Tänä aamuna vaaka näytti sen 79.6 eli 400grammal olis nyt se raja alitettu. Tällä hetkellä mennään aamu-ja iltapalat rahka-mehukeitto yhditelmällä, tänään jos sitä ehteis kauppaa niin täytyy ostaa ihan tavallista viiliä, koska se maistuu paremmalta ton mehukeiton kanssa. Kai tässä kärsitään sellaisesta vaivasta kuin luomisen tuska, kaipa se tästä pikku hiljaa alkaa helpottamaan.
 
Huh huh mikä päivä! Melkein tunnin jonottamisen jälkeen tyksistä vastattiin,torstaina pitäis sit aloittaa " puregon" pistokset mut en ymmärrä miks mulle sanottiin et pitäis jo maanantaina puregonin lisäksi pistää myös "orgalutran" ensimmäinen seuranta ultra tiistaina ja papereissa kuitenkin lukee et ekalla ultra käynnillä annetaan ohjeet orgalutran aloittamisesta????
 
Tellu83: Vitsi ku mä en tarkkaan muista miten mulla noi pistokset sillon meni, mut alotin kyl sillä kynällä yksinään (olikohan se se Puregon just)... Ja hassua et on ohjattu puhelimessa, mä olin ihan hoitajan vastaanotolla opetuksessa :O

hannuliini: Älä stressaa, hienosti sä oot painoa pudottanu :) Ja meidän jatkot on sellaset, et jatketaan näitä pakastealkion siirtoja sitten ku yhdet normaalit kuukautiset on "lusittu". Meillä on siis kuus alkiota vielä pakkasessa odottamassa. Huomenna laitan ne Cytotecit ja sit pitäis hoitua kohdun tyhjeneminen. Sain jo eilen jonku "valmistavan" lääkkeen, mikä vissiin alko irrottaa istukkaa (??). Joka tapauksessa jo tänään on vuoto alkanu. Tää vuoto voi kestää kuulemma 1-5 viikkoa. Eli katsotaan miten kauan menee.

Yrittäjä83: Tietty tää harmittaa, mut ei ollu niin paha isku kun tiesi koko ajan et suurella todennäköisyydellä näin käy. Katse on aika pitkälti jo tulevaisuudessa :) Lähinnä vaan ärsyttää se, et joutuu odottamaan nyt sitä seuraavaa siirtoa jonku aikaa, murrr :)
 
Nirppanen: Voimia sulle, tosi ikävä uutinen!! :'( :hug: Vaikka tosi reippaalta sä ite vaikutat, mä täällä niiskutan sun puolesta sitte... Mut onneks sulla on siellä yks murunen jo kotona, mikään ei oo parempaa lohdutusta kun halia ja suukottaa sitä omaa pikkusta! :heart: Sillon ku mulla oli se ku, ni taisin itkeä enemmän sitä, et mitä jos joudun olemaan yön erossa mun pikkusesta siel sairaalassa, ja mitä jos leikkauksessa tapahtuukin jotai kauheeta mulle ja toinen jää ilman äitiä, kun sitä itse ku- raskautta! Ja mä en tiedä miten olisin selvinny jos se kohdunulkoinen ois ollu eka raskaus eikä mulla ois ollu vielä lasta!
Harmi tosiaanku joutuu oottelemaan nyt jonkun aikaa uutta siirtoa, mut äkkiä se aika loppujen lopuks menee, ja ainakin teillä on melkoinen onnistumisprosentti siirroissa ;)

Sansu: Siis täh, tyypille on kolmas lapsi tulossa, ja kehtaa sanoa sulle, että te ette oo kauankaan yrittäny vielä??! :kieh: Nyt ymmärrän paremmin sun harmstumisen. Kyllä mä olen ainaki ite hyvin nöyränä hiljaa sellasten lapsettomien kanssa, joilla ei vielä oo yhtään lasta, vaikka olisivat mun näkökulmasta yrittäneet miten vähän aikaa. Kyllä se on niiiin eri asia yrittää toista, ja voisin kuvitella että saatikka kolmatta, ei oo ollenkaan sellanen paniikki, että mitä jos ei KOSKAAN saakkaan yhtään lasta, ei saa pitää huolta omasta pienestä! Toisen yrittämisessä oli ajatus se, että ois ihanaa jos eka ei jäis ainoaks, vaan sais sisaruksen kaveriks, ja tottakai itsekin tietty haluaa kokea lisää onnea ja iloa, mitä lapsi tuo... Kolmas olisikin sitte jo ihan pelkkää bonusta, onnellinen oon jos vielä kolmannenkin joskus onnistun saamaan, mutta jo yksi oli enemmän ku osasin toivoakaan!
Ihan hyvältä kuulosti toi sun uä :) Ja juu, pitää ilmoittaa tyksiin clomi-kiertojen välissä, onko raskaus alkanu vai ei. Tosta tupakasta, sillon ku mulla on ollu clomit pelkästään, ja inssit tehty ja vieläpä ivf:n punktion aikaan, oon ite polttanu, samaten mies. Ja miehellä aina ollu simpat ihan huippua, samaten mun "muninta" oli minimilääkkeillä hurjan hyvää, ja limis ollu aina tosi hyvä. Tietenkää mä en väitä, etteikö tupakointi vaikuttais, tottakai vaikuttaa, mut ei aina. Ja mä ajattelin et mun mieli pysyy huomattavasti paremmin kasassa noitten hoitojen aikana, jos sillontällön poltan, joten katsoin parhaimmaks olla mainitsematta tupakoinnista sen kummemmin.
Tsemppiä oviksen metsästykseen! =)

Tellu: No ompa outoa kyllä, mäkin olin kyllä ihan opastuksessa hoitajalla ennen pistosten aloitusta :O Orgalutranista en osaa sanoa, mulla ei semmosta ollu ollenkaan, mikä sen tarkotus on? Kannattaa ehkä soittaa uudestaa sinne huomenna?
Saako udella, miksi sulta on toinen munanjohdin poistettu?

83yrittäjä: Siis Varpuhan on kyllä paras!! ;) Noh, hyvä että sieltä löytyy sitte lääkäreitä joka makuun, mut mä en vaan voi sietää asiakaspalvelualalla työskenteleviä ihmisiä, jotka on aina naama väärinpäin. Jos mä olisin mun asiakkaille sellanen ku se, ni eihän mulla ois yhtään asiakasta :D Mut kun me ei voida tuolla valita lääkäreitä, ni jonkinlaista empatiakykyä kyllä olla pitäis jokaisella tuolla työskentelevällä mun mielestä. Ja toki mä voin olla turhan herkkis tän asian suhteen, mut mua nyt vaan ketuttaa yleensäkin tommoset "yrmyt" asiakaspalvelijat kassatädeistä lähtien :D Ja pääasiahan se tietty on et osaa työnsä, siitä mulla ei oo kokemusta ( onneks ) Raunin kohdalta. Ja toi paniikkiin menevä on varmaa Johansson? ;) Se on hiukan... Ööh, en keksi sopivaa sanaa, mut mä oon kans saanu sen änkyttämään ja hermostumaan, kun en oikein meinannu saada vastauksia kohdunulkoisesta raskaudesta siltä....
Koska sulla se suunnittelukäynti on?
 
Sera2010: multa on poistettu toinen munanjohdin koska oli ulkoinen raskaus ja alkio oli kiinnittynyt munanjohtimeen ja oli sit jo päässyt niin isoksi kasvamaan et koko munanjohdin oli repeytynyt :( Miehellä on hyppysissä toi pistely taito,on pistellyt isovanhemmilleen insuliini piikkejä ja puregon kynä on kuulemma toiminta periaatteeltaan samanlainen kuin insuliini kynä näin meille tyksistä sanottiin.Orgalutranin on tarkoitus estää munasolun ennenaikainen irtoaminen,mut ihmetyttää et miks tyksistä saaduissa lapuissa sanotaan että sen aloittamisesta neuvotaan vasta ekalla uä käynnillä kun nähdään miten puregon toimii? Ja toinen ihmetyksen asia mun käskettiin pistellä joka aamu samaan aikaan vaikka heidän lapuissa lukee et pistetään iltaisin? Tulipas taas tekstiä mut ehkä tosiaankin pitää soitella tyksiin tänään uudelleen
 
Sera2010 Ei se ihan niin "pää kylmänä" -meiningillä menny se tyhjennys, kyllä sitä jokunen kyynel tuli miehen kainalossa tirautettua. Aloin miettimään sitä, et millasta se on niille, joille se km tulee ihan yllätyksenä (lue: sokkina). Kipulääkitys oli kohdillaan, kipuja ei siis ollu, mut aika hurjaa touhua se silti oli, huhhuh! Mut tosiaan, nyt katse eteenpäin. Ja onnistumisprosentti on tosiaan ollu kohdillaan, kaks siirtoa ja kaks raskautta.

Tellu83 Mäkin stressasin sitä itseni pistämistä aikalailla sillon, mut hyvin se meni kuitenkin, eikä ollu ollenkaan paha juttu :) Ne piikit on kuitenkin niin pieniä. Ainut minkä huomasin, oli et ne viimeiset piikit tökki tosi pahasti (siis henkisesti :D). Oon ammatiltani sairaanhoitaja ja muiden ihmisten pistäminen ei oo koskaan ollu mulle ongelma (jokaisessa meissä asuu pieni sadisti ;)), nyt ei onneks oo itsenikään pisteleminen :)

sansu86 Juhuu! Onnea ovisplussasta!! :)
 
Mites täällä naisilla on mennyt viikonloppu? Mulla on nyt sitten tasan viikko h-hetkeen, jossa selviää jatko, tuli tänään haettua apteekista vikat metut mul niitä tällä hetkellä reiluks kuukaudeksi. Sit täytyy varmaan taas pyytää lisää. Illalla olis tiedossa juoksutreenejä ja jos sen jälkee menis vielä hetkeks uimaa.
 
Moikkelis kaikille! Nyt olis sit puregon pistoksia viideltä päivältä takana ja huomenna olis eka ultra, toivottavasti pistoksilla olis ollut odotettu vaikutus ja huomenna pitäis myös selvitä et kauanko pistelyt vielä jatkuu.Vähän jo jänskättää ;) ei niinkään ultraus vaan se mitä siellä masussa on tapahtunut vai onko yhtään mitään
 
Hienoa tellu et jos oli hyvät ultrakuulumiset. Mulla jotenkin vaihteeks toi ahdistus kasvaa mitä lähemmäks se maanantai tulee. Tänää tuli sit vettä niin pal ettei pal huvittanut lähteä lenkille, huomenna sitten ja lauantaina uimaan. Ja suurinpana ongelma tällä hetkellä on se et mun ihotautina on aktioitumassa taas. Ohan tässä reilu 3 vuotta vietetty ilman suurimpia ongelmia. Ja ehkä eniten mua ärsyttää se kommentti mitä toiset töissä heittää on se et ootko lopettanut kokonaan syömisen ku laihdut vaan. Johon mä oon sit välillä heittänyt joo, mut paljon vähemmän kuin ennen. Et jos on meijän vaa uskomista niin multa puuttuu ihan muutama sata gramma niin olis sit -10kg siitä mitä helmikuussa painoin ja sit alkais olee 14kg kaikkines hoikempi ja toisaalta toivon ettei siellä tyksissä oo maanantaina mitää kauheaa tiukkis sairaanhoitajaa.
 
onnittelut tellulle hyvistä ultra kuulumisista. ja Hannuliinille tsemppiä maanantaihin hyvin se menee ja toivon ainakin ettei tyks puutu 100g tai edes 200g :) sellaista oloa ei mulla siin punnituksessa tullut et ois ihan millilleen tarvinnut olla.

Itse kävin aamulla pitkästä aikaa vaakalla ja se näytti 75.3 ja mä olin ihan varma et on noussut taas sinne 77 kg, mut parempi näin. viel kun sais taas innostuttua tost liikunnast uusiks ja kekseis jotain jolla kiinteyttää kroppaa niin hyvä ois.. ei tuo ulpukan kuntosali kiinnosta kun siel on nuo miehet samas tilas ja ne päälyilee vaan,
 
Mullahan oli se 80kg rajana ja aamulla vaaka näytti 77.5, et koti vaa'an mukaan ei olis mitään hätää mut jos siel se vaaka näyttää eriä. Kun tätä tässä oon pähkäilly niin ei mikään vaaka voi näyttää reilua kolmea kiloa eriä. Mut viikonloppu vielä ollaan vyö tiukalla ja jos maanantaina voi sit huokaista.. Mä alan ottaa sua sansu kiinni pikku hiljaa, joku 10kg pois niin oisin taas normaalissa painoindeksissä, se tässä on vielä yhtenä tavoitteena..
 
Huomenta kaikille naikkosille :) ihanaa viikonloppu vapaa,onkin sit aikaa miettiä ja pelätä sitä ens viikon punktioo,enkä oikein itekään tiedä et jännitänkö enemmän sitä itse toimenpidettä vai niitä mahdollisia kipuja sen jälkeen, mut hermostuttaa toooosi paljon
 
Halusin vain tulla onnittelemaan kaikkia yrittäjiä Tyksissä.

Itse aloitettu lapsettomuushoidot 2009 jolloin 2011 alkoi ivf hoidot. Lapsettomuus selittämätön ja pitkän kaavan mukaan hoidot tehty. Kaksi raskauttavien on LUOMUSTI tullut mutta mennyt kesken jo alussa. Nyt viimein 2.ivf tuoresiirrossa tärppäsi ja esikoista edotetaan syntyvän 7.5.2014.
Älkää siis luovuttako toivosta :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: RooRoo1
Voi ei sansu vaihtuuko teillä seuraavaks lääke vai jatkuuko vielä clomit? Huomenna on mun totuuden hetket hätää ei pitäis olla tällä hetkellä. Mä voin sit huomenna tulla turisemaan tänne enemmän kun oon jännityksestä toipinut. Mulla pitäis menkkojen alkaa parin viikon kuluttua. Miten hyvin tyksissä saa sit niitä ultra aikoja? Kun meillä noi hoidot varmaan alkaa sitten marraskuussa.
 

Yhteistyössä