Tyly tuomio

  • Viestiketjun aloittaja Lähes toivoton
  • Ensimmäinen viesti
Lähes toivoton
Eilisen piti olla ihan hyvä päivä, ultrassa piti katsoa päivä toiselle inssille. No, minullapa ei ollutkaan yhtään johtofollikkelia, eli eipä tehdäkään mitään. Ja koska hoitovaste oli huono (eka kerralla tuli liikaa, nyt pienennettiin annosta), niin ei muuta kuin IVF-jonoon vuodeksi. Tosi tyrmäävä kommentti, jo lähes viisi vuotta yritetty, ja nyt sitten ei mitään tehdä vuoteen!
Ihan kamala ajatus, millähän tässä jaksaa. Kun kuukautisten alkaminen on jo nytkin tuonut sen tunteen, että miksi täällä edes on. Elämä tuntuu niin merkityksettömältä, vaikka ei saisi, koska minulla on ihana perhe, pian 6v poika ja mies. Valon löytyminen on vain niin kiven alla aina masennuksen iskiessä, eikä ole oikein kenelle puhuisi, kun kavereilla on kaikilla 2-3 muksua.
 
saman kokenut
mitäs jos ottaisit yhteyttä tampereen ava-klinikkaan? Sinne pääsee hoitoihin tosi nopeaa ja vaikka tulee tietysti kalliimmaksi kuin julkisella sektorilla niin tulosta saattaa tulla nopeampaa ja siitähän sitä lopulta on valmis maksamaankin. Oma tilanteeni oli semmoinen että ei päästy useampien ivf-yritysten aikana edes punktioon asti, tässä ensimmäisessä hoitopaikassani, epäiltiin lopulta jopa sitä ettei omista munasoluistani ole hedelmöittymään.
Päätettiin sitten kuitenkin kokeilla viimeisen kerran vielä ivf-hoitoa kun kuulimme että ava perii kelan osuuden suoraan kelalta, eli koko summaa ei tarvinnut saada haalituksi kasaan vaan riitti kun omavastuu osuus oli kasassa. Lääkitystä muutettiin taas kerran ja tällä kertaa tuloksena oli että päästiin punktioon ja siirtoon asti kahdella alkiolla joista tuloksena tuli esikoisemme. Seuraavakin kahden alkion siirto toi seuraavan lapsemme, eli ymmärrettävästä syystä en voi kuin suositella avaa =) :flower: . Käyppäs tutustumassaheidän nettisivuihinsa osoitteessa http://www.avaclinic.com/index2.html
Oikein paljon vauvaonnea jatkoon :flower:
 
Voisitko kertoa, mitä tarkoittaa "vaihdettiin lääkitystä" ? Kun mun lääkäri sanoi, ettei lääkityksiä kannata vaihtaa, koska jos ei kuulemma tule munasoluja niin sitten ei tule millään lääkkeellä...
Mä vähän kummeksuin, etteikö TOSIAAN
 
Voisitko kertoa, mitä tarkoittaa "vaihdettiin lääkitystä" ? Kun mun lääkäri sanoi, ettei lääkityksiä kannata vaihtaa, koska jos ei kuulemma tule munasoluja niin sitten ei tule millään lääkkeellä...
Mä vähän kummeksuin, etteikö TOSIAAN kannata kokeilla eri lääkkeitä? Näin maallikkona vois luulla että se voi olla tosi pikkujutuista kiinni...
No onhan lääkärillä tietysti kokemusta näistä jutuista, mutta silti voisitko kertoa millä aloititte ja mihin vaihdoitte jne.

Kiitos jo etukäteen vastauksesta ja onnea onnistuineista hoidoista !!!!!!!

PS. Lähtiköhän tää viesti "itsestään" eetteriin, kun yht´äkkiä ilmestyi teksti kesken kaiken ruutuun "et voi lähettää samaa viestiä kahta kertaa peräkkäin" (??!!???!!??) siis hä? En mä kyl mitään ollu lähettävinään... paitsi nyt kun viesti on valmis.. ei ymmärrä.
 
jeps
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2006 klo 14:32 Lähes toivoton kirjoitti:
Eilisen piti olla ihan hyvä päivä, ultrassa piti katsoa päivä toiselle inssille. No, minullapa ei ollutkaan yhtään johtofollikkelia, eli eipä tehdäkään mitään. Ja koska hoitovaste oli huono (eka kerralla tuli liikaa, nyt pienennettiin annosta), niin ei muuta kuin IVF-jonoon vuodeksi. Tosi tyrmäävä kommentti, jo lähes viisi vuotta yritetty, ja nyt sitten ei mitään tehdä vuoteen!
Ihan kamala ajatus, millähän tässä jaksaa. Kun kuukautisten alkaminen on jo nytkin tuonut sen tunteen, että miksi täällä edes on. Elämä tuntuu niin merkityksettömältä, vaikka ei saisi, koska minulla on ihana perhe, pian 6v poika ja mies. Valon löytyminen on vain niin kiven alla aina masennuksen iskiessä, eikä ole oikein kenelle puhuisi, kun kavereilla on kaikilla 2-3 muksua.
SIIS MIKÄLI olette pääkaupunkiseudulta tai siis Helsingin alueelta niin kysykää ostopalvelua yksityiselle puolelle. Tai tietty voihan tuota kysyä muillakin alueilla,,,en vain tiedä onko muualla käytössä tuota ostopalvelua IVF-hoidoissa.

 
saman kokenut
sori , ehkä vähän väärin sanoin tilanteestani mutta minulla siis lääkitys muuten pysyi samana mutta annoskokoja muutettiin ja rakkuloiden ja limakalvon kehitystä seurattiin hyvin tarkkaan ja usein koko piikitysjakson ajan ja niiden "näkymien" mukaan sitten rukattiin lääkitystäkin, eli omasta mielestäni he paneutuivat yksilöllisemmin juuri siihen miten lääkkeet vaikuttavat juuri minuun eikä menty jonkun "yleisen kaavan" mukaan. Ilmapiiri siellä on myös hyvin kannustava ja antaa omalla tavallaan toivoa, eli omalla kohdallani toivoa ei oikeastaan paljoa enää ollut kun Avalle suuntasimme mutta siellä se pienikin toivonripe riitti ja tulos oli toiveiden täyttymys =) .
Minulla ei siis kolmella ensimmäisellä yrityksellä annostukset olleet oikeat, eli munasoluja ei saatu kasvamaan , mutta oikealla lääkityksellä saatiin edes ne yhteensä neljä joista kaksi toi toivotun tuloksen :heart: :heart:
 
Minäkin suosittelen Tampereen AVA-klinikkaa.
Nimittäin meidänkin vauva sai sielä alkunsa,hyvien lääkäreiden ja oikeiden lääkkeiden annostusten takia.

Totta on muuten,et jos munasoluja ei tule niin lääkkeillä niitä ei saada lisää,vaan niiden kokoon voidaan vaikuttaa lääkkeillä!

Ite ollaan "tehty" lasta 8vuotta,ollaan oltu ensin yleisellä puolella hoidoissa ja meille on tehty 2kertaa ivf ja 2 kertaa pas.Ja mitään tulosta näillä kerroilla ei saatu,alkiot kyllä lähti hyvin kehittymään,mutta istutuksen jälkeen ne tuli aina pois normaalisti menkkoina.

Ootko kuullut alkiokuoren avauksesta?

Meille tehtiin se AVA-klinikalla,koska alkionkuori oli normaalia kiinteempi.Se tehdään myös jos alkionkuori on normaalia paksumpi. Tämä vaikuttaa sitten siihen kiinnittymiseen sielä kohdussa.

Meille kävi vielä niin että ei saatu kun 1 alkio kehittymään.(siittiöt huono kuntoisia,johtuen miehen sairastamista flunssista ja lääkekuurista ennen ivf:ää).
Ja niinkun kerroin tämä kuitenkin tuotti tulosta ja meille syntyi ihmevauva 5kk:tta sitten!
Joten kaikki on mahdollista!
Älkäähän luovuttako,vaan menkää yksityiselle asianne kanssa,kyllä ne rahat aina löytyy noin tärkeeseen asiaan kuin lapsi.

Kaikkea hyvää teille ja paljon onnea yrityksellenne! :hug:
 
saman kokenut
Tässä taas nähdään että ei näissä hoidoissa ratkaisevaa ole se, saadaanko kasvatettua kymmeniä munasoluja vaan että kyllä se yksikin riittää =) .
Jäi sanomatta että itselläni on kokemusta kahdesta yksityisklinikasta, joista toinen on juuri AVA ja tämän kokemuksen perusteella sanon myös että Ava tosiaan saa tuntemaan että JuuriSinä oisit heidän ainoa potilaansa =) , he tosiaan paneutuvat hoitamaan yksilöllisesti jokaista jokaisen oman tarpeen mukaan. En halua mitään mainosjuttua tästä tehdä, mutta kyllä kiitokset haluan osoittaa sinne minne ne kuuluu :flower: .
Jos minä olisin sinä niin ottaisin heti yhteyttä AVAan jatkoa varten , ja ukskonpa että sillä hetkellä alkaisi "aurinko paistamaan risukasaankin" =).
 
myös minä olen Avan tyytyväinen asiakas :heart: :heart: (kaksi ivf-lasta heidän kauttaan) Itselleni suunniteltiin PASsia loka-marraskuussa05 Avan kautta, mutta alkiot ei selvinneet sulatusprosessista, raskauduinkin sitten yllättäin pelkillä hormooneilla, mutta olen siis syntynyt -69 ja mitään ikääni kohdistuvaa krittiikkiä en heidän osaltaan saanut vaan seuraavaksi olisi ryhdytty taas ivf-hoitoihin. Sinne soitaessakin jo palvelu on niin ihanaa että ikinä et koe olevasi vaivaksi =)
 
Lähes toivoton
Onnea Tampereen seudulle, että teillä on noin ihana klinikka. Olemme Oulun seudulta, ja täällä tilanne on toinen. Täällä ei edes ole yksityistä klinikkaa (liikeidea!!!), vaan vain julkinen ja "puolijulkinen" Väestöliiton klinikka. Viime keväänä kun inseminaatioaikoja alettiin katsella, meille kerrottiin, että Väestöliitolle onsamat jonot ja maksaa sitten enemmän. Siksi menimme julkiselle jonottamaan.
Nyt on todellakin tilanne, että voisi maksaa nopeammasta palvelusta, mutta satojen kilometrien päähän matkustaminen olisi jo aika vaivalloista. En tiedä mistä nämä ongelmat johtuu, meillä kun on esikoinen luomulapsi, puolen vuoden yrityksellä alulle lähtenyt. Sitäpä ei tiedä mistä lopulta kiikastaa, ilmeisesti vähän molemmista: miehellä lievää heikkoutta spermassa, minulta ei ole koskaan löytynyt varsinaisesti mitään, mutten ovuloi joka kuukausi.
Pitänee taas katsella tuo Väestöliiton tilanne, mitkä jonot/maksut siellä nyt on. Tuntuu turhauttavalta antaa ajan kulua jonossa, kun ei tämä ikä tästä vähene enää... Vielä tosin pitäisi olla aikaa, täytän ensi vuonna 30. Mutta jos ei 25-veenä, niin miksi sitten 30-veenä... :/
 
Tuli tässä mieleeni että ehkä soitto Avalle kuitenkin kannattais,jos jaksaisit ajatella edes muutamaa reissua Tampereelle.
Itsekkään en ole läheltäkään Tamperetta, junalla matkaan menee n.2tuntia suuntaan(että toki lähempää kuin sinä, mutta...) sain itse käydä kontrolliultrat omalla paikkakunnallani lääkärillä joka tekee yhteistyötä Avan kans, ehkä semmoinen mahdollisuus olis myös sinulla?
Ehkä nyt kesää vasten voisitte suunitella vaikka kesälomareissua Tampereelle ja samalla käydä juttelemassa tilanteesta, ehkä jopa saada hoidot alkuun samalla? Varmasti soitto Avalle ainakin valaisis paljon asioita =) .
Minulle itselleni ehdotettiin Avan kautta tätä että jos en halua matkustaa Tampereelle asti niin voisin myös hoitaa osan käynneistä omalla paikkakunnallani, ja uskoisin että vastaavaa yhteistyötä heillä on tarjolla useammallakin paikkakunnalla, mutta sekin selviää soittamalla.
Toivon että asiat järjestyy...
 
Tuohon IKÄkysyymykseesi vielä vastaus omalta kohdalta... esikoisen sain ivf-hoidoilla(8vyrityksen jälkeen) 28vuotiaana samoin seuraavan ivf-vauvan 29vuotiaana. Kolmannen, täysin luomuvauvan sain 36vuotiaana ja nyt 37vuotiaana odotan neljättä "vain hormoniavusteista" vauvaa, eli tuntuu että vanhemmiten itselläni on alkanut tämä hormoonitoiminta pelaamaan =) , eli ei sinulla iän puolesta hätää vielä ole =) .
 
Lähes toivoton
Kiitos kaikille. Puhuimmekin mieheni kanssa tuosta Tampereen vaihtoehdosta. Soitin Oulussa Väestöliiton klinikalle, ja koska meille on tehty kaikki tutkimukset, voisimme päästä jo (?) toukokuussa ensikäynnille, mutta ensimmäinen hoito voisi heinäkuun sulun vuoksi mennä elokuulle. Tämä aikataulu on enemmän sielulle sopiva, joten jonotamme kai sitten sinne. Tampereella olisi sukulaispaikka missä voisi käydä hoitojen aikana, mutta mieluummin tietysti lähempänä. Kun pitää sitä palkatontakin ottaa aina hoidon ajaksi - minun, mieheni saa käydä palkallisena!
 
Minustakin kannattaa harkita Väestöliittoa, jos vaan suinkin pystyy maksamaan kustannukset. Eikä niitä munasoluja aina ole pakko tosiaan tulla kauhean paljon. Minullakin tuli vain yksi, joka hedelmöittyi, kiinnittyi ja poika on jo koulussa.
 

Yhteistyössä