Työttömäksi jäänyt Susanna Koski etsii nyt töitä - ei kadu sanojaan

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mitä sä höriset. Ne työntekijät asuu suomessa vuokralla ja käyvät ihan suomessa kaupassa kun ovat täällä töissä. Maksavat siis vuokran ja ruuan palkallaan Suomessa. Ja vielä ylläpitävät toista kotia virossa ja perhettään elättävät siellä. Eli se palkka riitää kahden asunnon kuluihin, ruokakuluihin Suomessa sekä perheen kuluihin virossa.

Ja ei, väki ei selvästikään ymmärrä taimikkoharvennuksen eli risusavotan eroa ensiharvennukseen kun motoa tarjottiin risusavotan työvälineeksi
https://www.metsalehti.fi/keskustelut/aihe/metsurit-kallispalkkaista-koyhalistoa/
"
Nämä ulkomaiset metsätyöntekijät ovat vielä suomalaista metsuriakin epätoivoisemmassa asemassa, ja ovat riemumielin valmiita tekemään metsätöitä reilusti alle nykyisten TES-palkkojen. Raivaussahaa he oppivat käyttämään parin tunnin koulutuksella, sillä työn jäljellä ei ole merkitystä kuin juhlapuheiden korulauseina.
"

Sähän et ensin sanonut, mistä harvennuksesta puhuit. Puhut vain harvennuksesta. Sit kun sanoin, et en ole mikään ajatustenlukija, niin johan alkoi löytyyn tekstiä.

Ilmeisesti sun alan tekijtä on niin köyhiä latvastaan, ettei tajua yhtään mitään.
 
vierailija
Jokaisen työpaikkani olen saanut soittamalla itse ko. paikkoihin. Ja arvatenkin olen töissä. Ja omistan abot 35 hehtaari eri-ikäistä metsää joten raivaushommat on tuttuja. Oma raivausahakin löytyy.
Niin siis jos keskimäärin hehtaarilta saa 88e /vuosi (Metsänhoitolaitos), niin sun vuositulot on 3080?
Taidan pysyä tässä insinöörin viidessä tonnissa kuukausi + boonukset kun kerta työtönkään en ole.
 
vierailija
https://www.metsalehti.fi/keskustelut/aihe/metsurit-kallispalkkaista-koyhalistoa/
"
Nämä ulkomaiset metsätyöntekijät ovat vielä suomalaista metsuriakin epätoivoisemmassa asemassa, ja ovat riemumielin valmiita tekemään metsätöitä reilusti alle nykyisten TES-palkkojen. Raivaussahaa he oppivat käyttämään parin tunnin koulutuksella, sillä työn jäljellä ei ole merkitystä kuin juhlapuheiden korulauseina.
"

Sähän et ensin sanonut, mistä harvennuksesta puhuit. Puhut vain harvennuksesta. Sit kun sanoin, et en ole mikään ajatustenlukija, niin johan alkoi löytyyn tekstiä.

Ilmeisesti sun alan tekijtä on niin köyhiä latvastaan, ettei tajua yhtään mitään.
Voi reppana. Anteeksi että menin sanomaan vain harvennus, koska oletin että on ihan itsestään selvää että käaim tehtävä harvennus on ihan selkeä asia eli taimikkoharvennus. Hakkuu harvennushan nyt on ihan eri asia.

Työtä tuokin on. Mutta eihän se kelpaa. Kuka nyt raskasta työtä tekis kun rahaa saa ilmaiseksikin.
 
Tämä on juuri tätä tahallista väärin ymmärrystä. Susanna K. sanoi esimerkkinä että vaikkapa risussavottaa olisi, niin työnvättelijä tulkitsee että muka kaikki työttömät pitäs työllistää risusavotalla.

Tapa se on sekin tietty oikeuttaa oma lusmuilu. Ja perään vielä mollata kaikki ehdotettu työ mitä kummallisimmilla argumenteilla.
Susanna Koski toistelee ikivanhaa samaa paskaa kuin jo puoluekaverinsa Iiro Viinanen aikanaan. Kun I.V tuho-Ahon hallituksessa oli ensin romahduttanut markan, luonut konkurssiaallon ja velkaannuttanut valtion korviaan myöten hän ihmetteli, että on tää ny yhtä perhanaa kun maa on täynnä työttömiä mutta Mannerheimintieltä ei saada lumia lapioitua pois.
Noille älyn jättiläisille ei juolahda mieleen, että jos joku palkkaisi väkeä niihin lumitöihin ja risusavotoihin niin työttömiä olis vähemmän ja ne hommat tulis tehtyä.

Mut kun työttömän on niin saakelin laiskoja ja ahneita, että ne ei viitti tehdä töitä työttömyyskorvauksella vaan alkavat vaatimaan jotain palkkaa, nii leikataan sitä työttömyyskorvausta niin johan oppivat.
 
vierailija
https://www.metsalehti.fi/keskustelut/aihe/metsurit-kallispalkkaista-koyhalistoa/
"
Nämä ulkomaiset metsätyöntekijät ovat vielä suomalaista metsuriakin epätoivoisemmassa asemassa, ja ovat riemumielin valmiita tekemään metsätöitä reilusti alle nykyisten TES-palkkojen. Raivaussahaa he oppivat käyttämään parin tunnin koulutuksella, sillä työn jäljellä ei ole merkitystä kuin juhlapuheiden korulauseina.
"

Sähän et ensin sanonut, mistä harvennuksesta puhuit. Puhut vain harvennuksesta. Sit kun sanoin, et en ole mikään ajatustenlukija, niin johan alkoi löytyyn tekstiä.

Ilmeisesti sun alan tekijtä on niin köyhiä latvastaan, ettei tajua yhtään mitään.
Voi reppana. Anteeksi että menin sanomaan vain harvennus, koska oletin että on ihan itsestään selvää että käaim tehtävä harvennus on ihan selkeä asia eli taimikkoharvennus. Hakkuu harvennushan nyt on ihan eri asia.

Työtä tuokin on. Mutta eihän se kelpaa. Kuka nyt raskasta työtä tekis kun rahaa saa ilmaiseksikin.
Niin siis jos keskimäärin hehtaarilta saa 88e /vuosi (Metsänhoitolaitos), niin sun vuositulot on 3080?
Taidan pysyä tässä insinöörin viidessä tonnissa kuukausi + boonukset kun kerta työtönkään en ole.
Meillä on siis ihan samat tulot, mun varsinaisesta työstä. Mulla metsähomma on harraste, jolla pidän huolen metsäni tuottavuudesta. Taimikko harvennukseen olen myös ostanut palvelua joka näillä nurkilla maksaa 550€/hehtaari kun maasto on helpokulkuista. Maksan mielelläni tuon ja arvostan sitä työtä koska on fyysisesti kova lajia ja vaatii metsänlukutaitoa, ei se ole mitään kaikki matalaksi hommaa.
 
vierailija
Voi reppana. Anteeksi että menin sanomaan vain harvennus, koska oletin että on ihan itsestään selvää että käaim tehtävä harvennus on ihan selkeä asia eli taimikkoharvennus. Hakkuu harvennushan nyt on ihan eri asia.

Työtä tuokin on. Mutta eihän se kelpaa. Kuka nyt raskasta työtä tekis kun rahaa saa ilmaiseksikin.
Et ole kuullut ensiharvennuksesta? Kannattais varmaan tutkia termistöä, kun kerta alalla olet.

Kuinkas monta kuukautta vuodesta elät työttömyysrahoilla lomautettuna?
 
vierailija
Susanna Koski toistelee ikivanhaa samaa paskaa kuin jo puoluekaverinsa Iiro Viinanen aikanaan. Kun I.V tuho-Ahon hallituksessa oli ensin romahduttanut markan, luonut konkurssiaallon ja velkaannuttanut valtion korviaan myöten hän ihmetteli, että on tää ny yhtä perhanaa kun maa on täynnä työttömiä mutta Mannerheimintieltä ei saada lumia lapioitua pois.
Noille älyn jättiläisille ei juolahda mieleen, että jos joku palkkaisi väkeä niihin lumitöihin ja risusavotoihin niin työttömiä olis vähemmän ja ne hommat tulis tehtyä.

Mut kun työttömän on niin saakelin laiskoja ja ahneita, että ne ei viitti tehdä töitä työttömyyskorvauksella vaan alkavat vaatimaan jotain palkkaa, nii leikataan sitä työttömyyskorvausta niin johan oppivat.
Kyllähän lumenluojille ja raivaajille maksetaan palkkaa.
 
vierailija
Voi reppana. Anteeksi että menin sanomaan vain harvennus, koska oletin että on ihan itsestään selvää että käaim tehtävä harvennus on ihan selkeä asia eli taimikkoharvennus. Hakkuu harvennushan nyt on ihan eri asia.

Työtä tuokin on. Mutta eihän se kelpaa. Kuka nyt raskasta työtä tekis kun rahaa saa ilmaiseksikin.

Meillä on siis ihan samat tulot, mun varsinaisesta työstä. Mulla metsähomma on harraste, jolla pidän huolen metsäni tuottavuudesta. Taimikko harvennukseen olen myös ostanut palvelua joka näillä nurkilla maksaa 550€/hehtaari kun maasto on helpokulkuista. Maksan mielelläni tuon ja arvostan sitä työtä koska on fyysisesti kova lajia ja vaatii metsänlukutaitoa, ei se ole mitään kaikki matalaksi hommaa.
Jaa siis se risusavotta ei sitten loppujenlopuksi elättänytkään?:ROFLMAO:
 
vierailija
Jaa siis se risusavotta ei sitten loppujenlopuksi elättänytkään?:ROFLMAO:
Sana harrastus taisi sulta mennä ohi. Koen kyllä saavanui hyvää korvausta omassa metsässä tehdystä työstä koska sen ansiosta metsäni arvo nousee ja sekä tuottokin.

Mutta oikeassa olet. Eihän nyt kenenkään kannata tehdä työtä jos siitä ei saa kolmee tonnii käteen kuussa ...
 
vierailija
Kyllähän lumenluojille ja raivaajille maksetaan palkkaa.
Sä et itsekään elä siitä savotasta ja olet täällä jonain moraalinvartijana vaatimassa, että muiden pitäis elää. Kuule, vaikka laittaisit sun koko mettän kerralla siivoukseen, niin ei sillä kukaan vuotta elä.

"Älä tee niinkuin minä teen vaan tee niinkuin minä sanon" up your ass.
 
vierailija
Sana harrastus taisi sulta mennä ohi. Koen kyllä saavanui hyvää korvausta omassa metsässä tehdystä työstä koska sen ansiosta metsäni arvo nousee ja sekä tuottokin.

Mutta oikeassa olet. Eihän nyt kenenkään kannata tehdä työtä jos siitä ei saa kolmee tonnii käteen kuussa ...
Niinkö mä sanoin? Sanoinko, että pitää saada 3tonnia käteen? Ihan oikeasti?
 
vierailija
Niinkö mä sanoin? Sanoinko, että pitää saada 3tonnia käteen? Ihan oikeasti?
Eihän sillä elä... se on se jatkuva peruste sille ettei risusavottaa voi tehdä työksi kun sillä ei elä. Mutta kyllä ne jokainen penni luulis olevan merkityksellisiä. Mut ei kai sitten. Paitsi silloin kun puhutaan vastikeettomasta rahasta eli tukirahoista joiden eteen ei tartte tehdä mitään.
 
vierailija
Ai sä kävit sivistämässä itseäsi googlella, hienoa. Ei hätää, tiedän kyllä mikä on ensiharvennus ja jopa mitä eroa on taimikkoharvennuksella ja ensiharvennuksella
Miks mä googlettaisin jotain, mitä olen jo tehnyt? Mitä muita oletuksia ajattelit musta tehdä? Ihan vaan, jos luettelet, niin voin sitten jo etukäteen sanoa, että pitääkö paikaansa...
 
vierailija
Sä et itsekään elä siitä savotasta ja olet täällä jonain moraalinvartijana vaatimassa, että muiden pitäis elää. Kuule, vaikka laittaisit sun koko mettän kerralla siivoukseen, niin ei sillä kukaan vuotta elä.

"Älä tee niinkuin minä teen vaan tee niinkuin minä sanon" up your ass.
Niin ei sitä sitten kannata tehdä. Tämän vuoksi ollaan 10 vuoden päästä konkassa. Siis tämä maa.

Työtä olis, mut ei sitä voi tehdä kun saa vaan osan elannosta siitä.
 
vierailija
Niin ei sitä sitten kannata tehdä. Tämän vuoksi ollaan 10 vuoden päästä konkassa. Siis tämä maa.

Työtä olis, mut ei sitä voi tehdä kun saa vaan osan elannosta siitä.
Ensin hoet, että ihmiset on laiskoja, koska ei työ kelpaa, eli koska eivät mene risusavottaan.
Sitten sanot, että koska työstä saa vain osan elannosta, eli koska se työ ei työllistä...
Nih. Soittaako kelloja? Mitään? Kolahtaako ne kaks harmaata aivosolua ikinä? Vai onko enää yks jäljellä?
 
vierailija
Sä paljastit jo eilen osaamattomuutesi. Sori.
En ihmettele, jos mielestäsi vaikutan osaamattomalta. Ja se ei mua mitenkään haittaa, ei tarvitse anteeksi pyydellä. Jos olisin puoliakaan siitä, mitä olet mun väittänyt olevan, niin tämähän voisi olla jopa totta! Mielestäni on kuitenkin vähän tyhmää ensin sanoa, millainen toinen on ja sitten sanoa tätä tyhmäksi, vai mitä luulet?
 
vierailija
Mut mä lähden nyt vattuja kerään. Eihän sekään tietty kannata kun ei sillä elä.

Näihin sanoihin:
Miksi ratakisko taipuu insinöörin alla? - Fiksumpi antaa periksi.
 
vierailija
Et sanonut 3000e. Mutta heitin luvun koska tuntuu että nämä lusmuilijat ei tunnu kykenevän elämään sitä heikommalla palkalla. Paitsi silloin kun ei tartte töitä tehdä ja raha tulee suoraan kotiin kannettuna
Ja keitä nämä lusmuilijat on? Työttömiä? Ja mitä työttömiä ne on? Onko niillä koulutusta tms.?
Palkattaisko niitä UMPn kautta risusavottaan? Vai pitäiskö niiden perustaa oma metsätyöfirma?
 
vierailija
Mut mä lähden nyt vattuja kerään. Eihän sekään tietty kannata kun ei sillä elä.

Näihin sanoihin:
Miksi ratakisko taipuu insinöörin alla? - Fiksumpi antaa periksi.
Eihän meillä näissä argumentaatioissa ole kuin yksi oleellinen ero. Minä en väitä, että kaikkien työttömien pitäisi alkaa insinööreiksi ja että olisivat laiskoja, jos eivät ala. Enkä väitä, että Suomi joutuu konkurssiin, jos kaikki työttömät eivät ala insinööreiksi.
 

Yhteistyössä