Tytöt sitten päiväkodissa ilman aamupalaa, mun moka että oltiin 5min myöhässä, harmittaa

Kuinkahan jaksaa 2½ ja melkein 4v olla päiväkodissa ilman minkäänlaista aamupalaa...
Kuitenkin ruoka vasta klo.11 jälkeen...
Mulle sanottu päiväkodissa että puoli 9 mennessä jos tytöt vie, niin ehtii aamupalalle, nyt oltiin 8.35 ja veivät just aamupalakärryn pois.. Olis pitäny vaan kävellä nopeammin päiväkodille, kun aamu kotona ei ihan putkeen nuoremman osalta menny, niin olis pitäny vaan sit juosta päiväkodille..:attn::headwall:
 
[QUOTE="vieras";22322845]No minä olisin antanut lapseille varoiksi aamupalan kotona kun näyttää ettei ehdi ja vienyt vasta sen jälkeen.[/QUOTE]

No sepä se, kun olis ollu hyvät aamupalat kotonakin... Piti ehtiä hyvin, olin ite valmiina ja vanhempi tyttö myös, ulkovaatteet päällä, sitten alko nuorempi kiukkuamaan ettei suostu laittaa housuja, eikä lähde, haluaa katsoa dvd:tä, siinähän se 15min jo menikin että saatiin vaatteet päälle.
Herättiin ajoissa, ja paljon oli aikaa, en tiedä mihin se aika sitten yhtäkkiä hävisi
 
"vieras"
No sepä se, kun olis ollu hyvät aamupalat kotonakin... Piti ehtiä hyvin, olin ite valmiina ja vanhempi tyttö myös, ulkovaatteet päällä, sitten alko nuorempi kiukkuamaan ettei suostu laittaa housuja, eikä lähde, haluaa katsoa dvd:tä, siinähän se 15min jo menikin että saatiin vaatteet päälle.
Herättiin ajoissa, ja paljon oli aikaa, en tiedä mihin se aika sitten yhtäkkiä hävisi
Meillä tuossa tilanteessa olisi lähtenyt ilman housuja, siperia opettaa ja housut olis kelvannut 5 minuutin jälkeen viimestään ja oltais oltu ajoissa paikalla.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22322867]Meillä tuossa tilanteessa olisi lähtenyt ilman housuja, siperia opettaa ja housut olis kelvannut 5 minuutin jälkeen viimestään ja oltais oltu ajoissa paikalla.[/QUOTE]

Siis kävellen pakkaseen ilman housuja? Julma olet.
 
törkeää
Mun mielestä tuo on ihan mielivaltaista toimintaa päiväkodilta! :kieh: Sama oman poikani päiväkodissa, tietävät kyllä että meidän poika syö joka aamu aamupalan päiväkodissa. Olen sen moneen kertaan sanonut. Silti eivät voi laittaa puurolautasta hänelle sivuun, jos joskus olemme myöhässä. Mun mielestä ihan älytöntä tädeiltä. Ei olisi iso vaiva, mutta syövät mieluummin itse kaiken puuron kun antavat pienille lapsille, jotka vähän myöhässä! (Ja tiedän, että syövät itse, ovat tämän sanoneet.)

Aivan toista on tyttäreni hoitopaikassa, siellä varaavat aina kaikille aamupalan ja aikaa on syödä klo 6-9. Ja jos tuostakin myöhästyy, niin kaapissa on sit vaikka muroja tarjota.
 
[QUOTE="vieras";22322893]ai, kyllä meidän just 3v täyttänyt ainakin puol vuotta sitten olis tuon tajunnut, varsinkin kun olisin tytölle sanonut, että nyt ei ehtinyt sömään kun kiukutteli niin kovasti. ei lapset oo tyhmiä[/QUOTE]

No lapset on erilaisia...meillä ei tuota vielä ymmärrä, koska siinä menee vartin viive, jos heti että kun kiukuttelet, et saa nyt katsoa dvd:tä tai et saa suklaata, ymmärtää, mutta ei tuolla viiveellä vielä. Eikä tuon ikäisen tarvikaan vielä ymmärtää..
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22322881]Siis kävellen pakkaseen ilman housuja? Julma olet.[/QUOTE]

Olenpa julma!!!! Kauanko luulet lapsen pihalla kävelevän ennenkuin suostuu vaatteet laittamaan kunnolla päälle?????
 
"vieras"
[QUOTE="tina";22322889]Aika turhantarkka päiväkoti, jos 5 min takia ei saa aamupalaa. Olisivat edes leipäviipaleen antaneet. 15 min myöhästyminen olisi jo eri asia.[/QUOTE]

Ja hetken päästä se olis puolituntia ja sitten tunti... kaikki tietää ajan ja erittäin hyvä kun ajasta pidetään kiinni ja sillä sipuli, ei se varmaan se jakaminen siinä kestä, vaan syöminen ja aamutoimet ja ulos menemiset yms. myöhästyy kun jotain pitää odottaa aamupalalta kun muut ovat ajat sitten jo syöneet.
 
"vieras"
No lapset on erilaisia...meillä ei tuota vielä ymmärrä, koska siinä menee vartin viive, jos heti että kun kiukuttelet, et saa nyt katsoa dvd:tä tai et saa suklaata, ymmärtää, mutta ei tuolla viiveellä vielä. Eikä tuon ikäisen tarvikaan vielä ymmärtää..
No meidän 2,5 ymmärsi yhteyden tällaseenkin, kun oli hammaslääkärissä kunnolla saa haluamansa nuken. Hammaslääkäri paikkasi kaksi hammasta joissa oli kiillevirhe ja takuulla tuli melko kipeääkin välillä, mutta niin vain sai nukkensa.
 
Huom harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja törkeää;22322885:
Mun mielestä tuo on ihan mielivaltaista toimintaa päiväkodilta! :kieh: Sama oman poikani päiväkodissa, tietävät kyllä että meidän poika syö joka aamu aamupalan päiväkodissa. Olen sen moneen kertaan sanonut. Silti eivät voi laittaa puurolautasta hänelle sivuun, jos joskus olemme myöhässä. .
Minä kyllä ymmärrän päiväkodin henkilökuntaa oikein hyvin.
Jos teidän nikopetterille annetaan aamupala klo 8.45 siksi, että ette viitsineet tulla ajoissa paikalle, se sotkee koko ryhmän aikataulun. Ja jotta ison ryhmän toiminta on sujuvaa, aikatauluista pidetään kiinni.

Miten vaikeaa se on noudattaa niitä annettuja kellonaikoja? Ilmeisesti sitten liian vaikeaa.

Itse olisin varmaan tuossa tapauksessa ottanut lapselle leivän tai banaanin tms mukaan, olisi saanut syödä sitten vaikka matkalla, jos ei oltaisi ehditty kotona syödä ja päiväkodista oltaisi myöhästytty.
 
"vieras"
No lapset on erilaisia...meillä ei tuota vielä ymmärrä, koska siinä menee vartin viive, jos heti että kun kiukuttelet, et saa nyt katsoa dvd:tä tai et saa suklaata, ymmärtää, mutta ei tuolla viiveellä vielä. Eikä tuon ikäisen tarvikaan vielä ymmärtää..
miksei tarvis? ei ihme että monen lapsi käyttäytyy miten käyttäytyy kun vanhemmat ei vielä vaadi tai odota mitään.
 
Mä kyllä ymmärrän, että johonkin se raja on siinä aamupalan tarjoilussa vedettävä. Meillä on oltava paikalla viimeistään 8.20 sillä aamupala pyritään lopettamaan 8.30, jolloin kärry kärrätään pois. Eli se, että tulee jälkeen 8.20 on jo raja ettei mielellään enää mitään aamupalaa tarjoilla. Se sotkee päiväkodin ohjelman. Jos tulette 8.35 ja alatte vasta silloin syömään, muut on jo valmiina odottelemassa seuraavaa "ohjelmaa" eli meidän päiväkodissa satumatolla palaverin pitoa, jossa sovitaan mitä tehdään seuraavaksi. Hoitohenkilökunnasta jonkun on vahdittava ruokailijoita ja yleensä henkilökuntaa on aina liian vähän.

Banaaneja on aina hyvä olla kotona, ja napata käsilaukkuun: jos tulee tilanne ettei vaikka ruuhkan tai lapsen kanssa taistelun vuoksi ehdi ajoissa, banaania poskeen ennen päiväkotiin astumista :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22322936]Olenpa julma!!!! Kauanko luulet lapsen pihalla kävelevän ennenkuin suostuu vaatteet laittamaan kunnolla päälle?????[/QUOTE]

Mä käyttäisin samaa taktiikkaa pakon edessä.Ja julmuudesta ei ole kyse.
 
pikkupiikkis harmaana
Kuinkahan jaksaa 2½ ja melkein 4v olla päiväkodissa ilman minkäänlaista aamupalaa...
Kuitenkin ruoka vasta klo.11 jälkeen...
Mulle sanottu päiväkodissa että puoli 9 mennessä jos tytöt vie, niin ehtii aamupalalle, nyt oltiin 8.35 ja veivät just aamupalakärryn pois.. Olis pitäny vaan kävellä nopeammin päiväkodille, kun aamu kotona ei ihan putkeen nuoremman osalta menny, niin olis pitäny vaan sit juosta päiväkodille..:attn::headwall:
No meillä kävi samoin tässä aiemmin syksynä, lapsi raivoili niin kovasti, että myöhästyi aamupalalta ja mä töistä... Mutta meillä hoitaja otti tytön aamupiiriltä ja vei syömään keittiöön puuron, ettei oo ihan nälässä kuitenkaan koko aamupäivää.
 
"vieras"
Minä kyllä ymmärrän päiväkodin henkilökuntaa oikein hyvin.
Jos teidän nikopetterille annetaan aamupala klo 8.45 siksi, että ette viitsineet tulla ajoissa paikalle, se sotkee koko ryhmän aikataulun. Ja jotta ison ryhmän toiminta on sujuvaa, aikatauluista pidetään kiinni.

Miten vaikeaa se on noudattaa niitä annettuja kellonaikoja? Ilmeisesti sitten liian vaikeaa.

Itse olisin varmaan tuossa tapauksessa ottanut lapselle leivän tai banaanin tms mukaan, olisi saanut syödä sitten vaikka matkalla, jos ei oltaisi ehditty kotona syödä ja päiväkodista oltaisi myöhästytty.
just näin. säännöt ja aikataulut on oltava. ei koko pk:n toiminta pyöri ap:n kullanmurun uhmakohtauksen ympärillä. ap ei saa lastaan kuriin niin valitettavasti siitä pahimman rangaistuksen sai sitten ap:n esikoinen
 
"ööö"
Minä kyllä ymmärrän päiväkodin henkilökuntaa oikein hyvin.
Jos teidän nikopetterille annetaan aamupala klo 8.45 siksi, että ette viitsineet tulla ajoissa paikalle, se sotkee koko ryhmän aikataulun. Ja jotta ison ryhmän toiminta on sujuvaa, aikatauluista pidetään kiinni.

Miten vaikeaa se on noudattaa niitä annettuja kellonaikoja? Ilmeisesti sitten liian vaikeaa.

Itse olisin varmaan tuossa tapauksessa ottanut lapselle leivän tai banaanin tms mukaan, olisi saanut syödä sitten vaikka matkalla, jos ei oltaisi ehditty kotona syödä ja päiväkodista oltaisi myöhästytty.
viitsimisestäkö tässä oli kyse?
 
Banaaneja on aina hyvä olla kotona, ja napata käsilaukkuun: jos tulee tilanne ettei vaikka ruuhkan tai lapsen kanssa taistelun vuoksi ehdi ajoissa, banaania poskeen ennen päiväkotiin astumista :)
Jep, "hätäbanaanit" löytyy yleensä myös tämän mamman käsilaukusta. Pitää vaan muistaa välillä tarkastella kassin pohjallekin, ettei ole sattunut yhtään jäämään muhimaan...:ashamed: :LOL:
 
Huom harmaana
[QUOTE="ööö";22323000]viitsimisestäkö tässä oli kyse?[/QUOTE]

No mistä siinä sitten sinun mielestäsi on kyse, ylivoimaisesta esteestä? Luonnonmullistuksesta?
Jos syytetään päiväkodin henkilökuntaa mielivaltaisuudesta koska eivät voi laittaa puurolautasta sivuun, jos tullaan myöhässä aamiaiselle...
 
Lipsu
[QUOTE="tina";22322889]Aika turhantarkka päiväkoti, jos 5 min takia ei saa aamupalaa. Olisivat edes leipäviipaleen antaneet. 15 min myöhästyminen olisi jo eri asia.[/QUOTE]

Johonkinhan se raja pitää vetää. Myöhästelijöitä ja sapuskan närppijöitä löytyy aina. Yksi myöhästyy ja haluaa puurolautasen jätettävän sivuun; kohta on viisi muutakin vanhempaa, jotka ovat vaatimassa samaa erityiskohtelua. Päiväkoti toimii aikataulujen mukaan, tätä lienee joidenkin vanhempien vaikea ymmärtää.
 

Yhteistyössä