Tytöt sitten päiväkodissa ilman aamupalaa, mun moka että oltiin 5min myöhässä, harmittaa

"vieras"
Jotkut mammat eivät nyt näytä ymmärtävän, että aikataulussa pysytään ja sitä ei lähdetä muuttamaan yhden ihmisen takia. Jos myöhästyy niin se ei ole päiväkodilta pois vaan siltä lapselta ja vanhemmiltaan.
 
"vvv"
Mitäs jos sinun lapsesi tulivat 8.35 saisivat vielä aamupalan niin saisiko myös klo 8.37 saapuva sitten vielä aamupalan ja jos sitten vielä 8.40 saapuisi joku lapsi ja näkisi nämä lapset aamupalalla niin saisiko hänkin myös?

Uskomatonta, että joku aikuinen ihminen ei ymmärrä oikeasti miksi ne aikataulut ovat olemassa :(
 
Kurjaa, mutta ei lapset siihen kuole, ja sellaista se vaan on pk:ssa.

Meidän pojan pk:ssa aamupalan ilmoitetaan olevan 8:00-8:30, mutta se tarkoittaa sitä että 8:30 kerätään jo kamat pois ja aloitetaan muut hommat. Jos lapsi tulee hoitoon tasan 8:30 niin oletus on, että hän syö aamupalan kotona. Näin ainakin mun on annettu ymmärtää.
 
"vieras"
Mutta josko sitä lähtis tyttösiä hakemaan päiväkodista :).

Ja viimeisen kerran, itseäni tästä syytän en päiväkotia, pahoillani olen tapahtumasta ja kyllähän tuo harmittaa, mutta nyt ovat tytöt syöneet siellä jo ruoan, välipalankin.

Kaikilla joskus epäonnistuneita aamuja, pääni voin laittaa pantiksi tästä väittämästä.:D
Miksi olet täällä kirjoitettelemassa vielä? Etkö ole töissä? Ovatko lapsesi siis virikehoidossa?
 
"Cairni"
Alkuperäinen kirjoittaja törkeää;22322885:
Mun mielestä tuo on ihan mielivaltaista toimintaa päiväkodilta! :kieh: Sama oman poikani päiväkodissa, tietävät kyllä että meidän poika syö joka aamu aamupalan päiväkodissa. Olen sen moneen kertaan sanonut. Silti eivät voi laittaa puurolautasta hänelle sivuun, jos joskus olemme myöhässä. Mun mielestä ihan älytöntä tädeiltä. Ei olisi iso vaiva, mutta syövät mieluummin itse kaiken puuron kun antavat pienille lapsille, jotka vähän myöhässä! (Ja tiedän, että syövät itse, ovat tämän sanoneet.)
Anteeksi, mutta tällaista ajattelumaailmaa minä pidän törkeänä. Meillä on ainakin SÄÄNTÖ että aamupalaa on tarjolla 8.00 - 8.30. Tämä on meille kerrottu ja tästä ajasta pidetään kiinni. Ei laiteta puurolautasia sivuun taikka anneta muroja. Jos vanhemmat eivät saa lapsiaan tarhaan ajoissa niin kyllä VANHEMPIEN täytyy pitää huolta siitä että lapsi saa sen aamupalan.

Jokainen meistä vanhemmista varmasti tietää että ne aamut eivät aina suju sen käsikirjoituksen mukaan mutta ei se suinkaan ole tarhan tehtävä joustaa ihan joka asiassa. Todellakin, jollekin se valituksen aika joustamattomuudesta on 5 min, toiselle se on 30 min. Kun on ajat kerrottu niin pitäkää siitä kiinni niin ei tarvitse turhia valituksia.
 
[QUOTE="vieras";22326755]Miksi olet täällä kirjoitettelemassa vielä? Etkö ole töissä? Ovatko lapsesi siis virikehoidossa?[/QUOTE]

Siis itse olen opiskelija ja syyslomalla. Lapset ovat päiväkodissa lomastani huolimatta, koska toinen tarvitsee päiväkotia kuntoutussyistä ja lisäksi itselläni tulossa syysloman jälkeen vaativa tentti johon saan lukurauhan kun olen yksin kotona. :)
 
[QUOTE="Jep";22326554]Uskomatonta mankumista. Tuskin tässä nyt on viidestä minuutista kyse, että aamupala on tarjolla tasan klo 8:30 ja siitä sitten ei muutamaa minuuttia joustettu. Eiköhän se tarjoilu ole alkanut jo vähintään puolta tuntia aikaisemmin, joskushan se on pakko lopettaa.

Jos ap:n lapsille olisi tarjoiltu vielä 8:35, niin entäs ne lapset jotka saapuvat 8:39? Eihän se ole kun neljä kälystä minuuttia sen jälkeen kun ap:n lapset vielä sai ruokaa? No, jos sekin vielä menee niin entäs ne jotka saapuvat 8:41? Kaksi pientä minuuttia, ja kärry viedään nenän edestä? entäs seuraava tenava joka tuodaan vielä paria minuuttia myöhemmin?

Jos ap:n lapsi halusi katsoa vielä DVD:tä ja siihen meni vartti, eiköhän ap olisi siinä vartissa voinut syöttää DVD:tä katsovalle lapselleen vaikka banaanin kun tiesi että varmasti myöhästytään. No, hän päätti jättää lapsensa syöttämättä, ja syyttää siitä tarhantätiä. Käyhän se noinkin.[/QUOTE]

Lapsi siis halusi katsoa dvd:tä, mutta en antanut :)
 
Vai vielä tenttiin lukemista
Siis itse olen opiskelija ja syyslomalla. Lapset ovat päiväkodissa lomastani huolimatta, koska toinen tarvitsee päiväkotia kuntoutussyistä ja lisäksi itselläni tulossa syysloman jälkeen vaativa tentti johon saan lukurauhan kun olen yksin kotona. :)
Jos lapset ovat hoidossa että saat syyslomalla lukea tenttiin, niin miksi sitten roikut täällä palstalla eilen ja tänään? Mars lukemaan siitä tai lapset kotiin.
 
"vieras"
Kurjaa, mutta ei lapset siihen kuole, ja sellaista se vaan on pk:ssa.

Meidän pojan pk:ssa aamupalan ilmoitetaan olevan 8:00-8:30, mutta se tarkoittaa sitä että 8:30 kerätään jo kamat pois ja aloitetaan muut hommat. Jos lapsi tulee hoitoon tasan 8:30 niin oletus on, että hän syö aamupalan kotona. Näin ainakin mun on annettu ymmärtää.
Meillä sama juttu. Henkilökuntaa on kuitenkin rajallisesti, ja jos osa on jo syönyt ja osa vasta aloittelee syömistä pitäisi sen muutaman ihmisen revetä useampaan paikkaan esim. vain yhden tai kahden lapsen takia. Kurjaahan toi on lasten kannalta mutta mä syöttäisin siinä tapauksessa aamupalan kotona jos ei ikinä meinata keretä aamupalalle hoitoon.
 
[QUOTE="miksi";22326460]Miksi sitten teit asiasta aloituksen ja ihan selvästi teit ison jutun siitä, että SINUN tyttösi jäivät nyt ilman aamupalaa? Ehkä opit tästä sen, että menette ajoissa sinne pk:iin, jos tahdot lastesi saavan aamupalaa...[/QUOTE]

Mulla asian ydin olikin se että kaksi pientä lasta ilman aamupalaa, kuinka jaksavat puoleen päivään asti...
Tarkoitukseni ei ollut tehdä asiasta isoa, koska pahoittelinhan itse asiaa ja jo otsikossa tuli ilmi että oma vika..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vai vielä tenttiin lukemista;22330352:
Jos lapset ovat hoidossa että saat syyslomalla lukea tenttiin, niin miksi sitten roikut täällä palstalla eilen ja tänään? Mars lukemaan siitä tai lapset kotiin.
Tänään on tytöt kotona ja ollaan lähdössä puheterapeutille. Ja eilen en ollut koko ajan täällä, vaan kävin välillä lukemassa. :) Ja tosiaan vanhempi on hoidossa kuntoutuksellisista syistä.. Lisä syynä nyt vain on tenttiin luku.
 
rauhallinen aamu
Meidän päiväkodissa aamupala on 8-8.30 ja toivotaan, että aamupalalle tulijat olisivat klo 8.00 paikalla, jotta aamupala olisi rauhallinen. Mun mielestä hyvä periaate. Ärsyttävää jos toiset aloittaneet aamupalan ja jatkuvasti keskeytyy.
 
hhhh
Kauhulla luin ketjun... Me taidetaan olla se kauhuperhe, joka tulee ja menee miten sattuu. Pojan päiväkodissa on sanottu, että aamupala on "kahdeksan jälkeen" ja kärry viedään pois n. 8:45, mutta jos lapsi tulee sen jälkeen, voidaan laittaa puuro sivuun. Sanovat päiväkodissa, että "täällä ollaan teitä vanhempia ja lapsia varten, ei toisin päin", mikä on ihana ajatus <3. Usein soitan, jos näyttää että menee viime tinkaan. Jos meidän saapuminen menee yli puoli yhdeksän (kuten tänä aamuna), annan lapselle aamupalan kotona ennen lähtöä ja soitan että tullaan myöhemmin, ettei tarvitse meidän "nikopetteriä" erikseen hyysätä muiden jo syötyä.
 
meillä ei koskaa ole myöhästytty sen takia että tenava kiukuttelee. jos ei itse suostu pukemaan niin sitten mä puen vaikka väkisin. on väärin antaa tenavien määräta tahti. jos pitää joutua, niin sitten pitää. ja täällä on tuo sama käytäntö. että jos ei ole puoli yhdeksän paikalla, niin sitten ei aamupalaa tule ja piste. tähän oli ollut pakko mennä sen takia, että jos ryhmä on esim. menossa jonnekin, niin jos aletaan myöhästelijöillekin antaa aamupala, niin koko porukka myöhästyy sitten.
 
"Onnellinen äiti"
Tänään on tytöt kotona ja ollaan lähdössä puheterapeutille. Ja eilen en ollut koko ajan täällä, vaan kävin välillä lukemassa. :) Ja tosiaan vanhempi on hoidossa kuntoutuksellisista syistä.. Lisä syynä nyt vain on tenttiin luku.
No hei, et todellakaan ole tilivelvollinen näille palstan korppikotkille! :D Turha vaivautua edes vastaamaan moisiin komenteluihin.

Meillä on ihana päiväkoti ja hoitajat, kyllä ois karmeeta jos ois samanlaisia nihilistejä kun tällä palstalla. Hoitajat ovat niitä varhaiskasvatuksen ammattilaisia ja tasan ymmärtävät lasten kiukkuaamut ja osaavat hoitaa hommansa. Aina ystävällinen hymy ja leipä+maito odottamassa jos ollaan myöhässä raahattu läpimärkää huutavaa lasta kaatosateessa :) Koskaan ei ole tullut palautetta meille eikä muiden lasten vanhemmille myöhästymisestä.
 

Yhteistyössä