Tyttö ala-arvoinen...

Meillä siis miehen kanssa yhteinen poika ja molemmilla edellisestä suhteesta tytöt.
Minun tyttö asuu meidän kanssa ja toisinaan häntä kohdellaan alempi arvoisesti. Miehen tytön tullessa viikonlopuksi ei miehen tytöllä ole rajoja ollenkaan.. saa ihan vapaasti käydä käsiksi mun tyttöön eikä edes komenneta.
Nyt mun tyttö on huomannut asian.. ja itkuhan mulla tuli!! :'( Oon miehen kanssa tapellu aiheesta monta kertaa ja nyt alan väsymään tähän! \|O
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2006 klo 11:04 mirena04 kirjoitti:
Ikävä tilanne, mutta etkö sinä voi komentaa sitä miehesi lasta?
Sama kuri miehen tytöllä kuin omallakin. Ainoa vika vaan ettei mun sanomiset mene perille ja joudun suuttumaan ihan kunnolla että jotain edes menee jakeluun. Mies sit sotkee kaiken kun antaa periksi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2006 klo 11:16 riksu83 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2006 klo 11:04 mirena04 kirjoitti:
Ikävä tilanne, mutta etkö sinä voi komentaa sitä miehesi lasta?
Sama kuri miehen tytöllä kuin omallakin. Ainoa vika vaan ettei mun sanomiset mene perille ja joudun suuttumaan ihan kunnolla että jotain edes menee jakeluun. Mies sit sotkee kaiken kun antaa periksi.
No höh... Toi on kyllä ikävää kun vanhemmilla ei ole yhteistä mielipidettä kasvatuksesta ja säännöistä, ja niiden takana myös seistään. Ihan samoja ongelmia ydinperheissäkin...
 
Nyt itseäsi niskasta kiinni! Tee siitä loppu. sanot miehelle et jos homma ei toimi ja lastasi kohdellaan eriarvoisesti, ei miehen tyttö voi tulla teille enään. Miestähän et voi kieltää lastaan tapaamasta mutta se onnistuu myös muualla kuin teidän kotona. Et voi antaa lastasi kohdeltavan eriarvoisesti perheessä. Juttele lapsesi kanssa. Minkä ikäinen tyttäresi on? Tee myös miehelle selväksi että tästä lähtien epäarvoisuus korvataan. tarkoittain sitä että jos jotain ikävää tapahtuu niin otat tyttösi ja lähdet lelukauppaan ja lapsi saa jotain tosi hienoa mitä tämä toinen ei saa yms. tee selväksi että näin ei voi jatkua. Itse jopa harkitsisin eroa tilanteessasi koska lapseni menee aina aviomieheni edelle jos joudun valitsemaan
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2006 klo 11:58 vieras kirjoitti:
Nyt itseäsi niskasta kiinni! Tee siitä loppu. sanot miehelle et jos homma ei toimi ja lastasi kohdellaan eriarvoisesti, ei miehen tyttö voi tulla teille enään. Miestähän et voi kieltää lastaan tapaamasta mutta se onnistuu myös muualla kuin teidän kotona. Et voi antaa lastasi kohdeltavan eriarvoisesti perheessä. Juttele lapsesi kanssa. Minkä ikäinen tyttäresi on? Tee myös miehelle selväksi että tästä lähtien epäarvoisuus korvataan. tarkoittain sitä että jos jotain ikävää tapahtuu niin otat tyttösi ja lähdet lelukauppaan ja lapsi saa jotain tosi hienoa mitä tämä toinen ei saa yms. tee selväksi että näin ei voi jatkua. Itse jopa harkitsisin eroa tilanteessasi koska lapseni menee aina aviomieheni edelle jos joudun valitsemaan
Tyttö on 3v6kk. Olen puhunut hänelle että hän on yhtä tärkeä. Ja mies saa joka kerta kuulla kunniansa kun tyttöä kohdellaan väärin. Olen suunnitellut että jos tilanne ei muutu en todellakaan aio olla kotona kun miehen tyttö tulee.
 
Minusta voit itse näyttää miehen tytölle mitä saa tehdä ja mitä ei. Esim jos hän toinii niin menet ja rankaiset. Rankaistus voi olla ettei saa naimia kun muut saavat tai joutuu menemään aikaisemmin nukkumaan, ihan mitä vain. Minkä ikäinen on miehesi tytär? Mitä jos pitäisitte taukoa vierailuissa? Puhu miehesi exälle, ehkä hän voi tehdä asialle jotain. Puhu myös miehesi kanssa kunnolla asiasta. Itse kyllä varmaankin käskisin miestä tapaamaan lastaan muualla tai sit läpäyttäsin ja näyttäisin kuka määrää.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2006 klo 22:36 vieras kirjoitti:
Minusta voit itse näyttää miehen tytölle mitä saa tehdä ja mitä ei. Esim jos hän toinii niin menet ja rankaiset. Rankaistus voi olla ettei saa naimia kun muut saavat tai joutuu menemään aikaisemmin nukkumaan, ihan mitä vain. Minkä ikäinen on miehesi tytär? Mitä jos pitäisitte taukoa vierailuissa? Puhu miehesi exälle, ehkä hän voi tehdä asialle jotain. Puhu myös miehesi kanssa kunnolla asiasta. Itse kyllä varmaankin käskisin miestä tapaamaan lastaan muualla tai sit läpäyttäsin ja näyttäisin kuka määrää.
Miehen tyttö täytti 3v. Taukoon ei mies suostu,enkä sitä voi vaatiakaan. Tytön äidille on aivan turha puhua... vaikea ihminen.
Teen sääntöjä ja komennan molempia tyttöjä samalla lailla. Rangaistuskin sama mutta ei päde kun mies tulee ja antaa tytölleen periksi.. ns palkitsee huonosta käytöksestä.
Ymmärrän kyllä että oma lapsi ja näkee harvoin mutta ei se oikeuta erityis kohteluun. Myöhemmässä iässä mies on pulassa lapsen kanssa kun tyttö näkee että isällä saa tehdä mitä haluaa ja miten haluaa.
Saati sitten mitä ongelmia miehellä mun tytön kanssa tulee kun tyttö tajuaa ettei häntä "arvosteta" samalla lailla.
 
eli siis ongelma on sun mies eikä tytär varsinaisesti? Tyttö on just siinä iässä et koittelee vanhempien hermoja ja ehkä se että ei asu isän kanssa on vaikeaa. Katteellinen kenties? Tärkeintä on että sulla ja miehelläsi on yhteiset pelisäännöt! Tosta voi tulla tosi iso ongelma jos sitä ei ratkaista alkuunsa. Tärkeintä on tosiaan tasapuolinen kohtelu. Voithan sä kilpailla miehen kanssa siitä kumpi antaa lapselleen enemmän mutta onko siinä mitään järkeä? tuskin. Tehkää vaikka paperille perheen säännöt joita kaikki noudattaa. Rangaistukset selvästi ja kertokaan niistä lapsille. Älä anna miehen muuttaa niitä jälkeenpäin. Vaadi paperiin miehen allekirjoitus jotta tajuaa mihin sitoutuu.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.11.2006 klo 07:33 vieras kirjoitti:
eli siis ongelma on sun mies eikä tytär varsinaisesti? Tyttö on just siinä iässä et koittelee vanhempien hermoja ja ehkä se että ei asu isän kanssa on vaikeaa. Katteellinen kenties? Tärkeintä on että sulla ja miehelläsi on yhteiset pelisäännöt! Tosta voi tulla tosi iso ongelma jos sitä ei ratkaista alkuunsa. Tärkeintä on tosiaan tasapuolinen kohtelu. Voithan sä kilpailla miehen kanssa siitä kumpi antaa lapselleen enemmän mutta onko siinä mitään järkeä? tuskin. Tehkää vaikka paperille perheen säännöt joita kaikki noudattaa. Rangaistukset selvästi ja kertokaan niistä lapsille. Älä anna miehen muuttaa niitä jälkeenpäin. Vaadi paperiin miehen allekirjoitus jotta tajuaa mihin sitoutuu.
Ei meillä ole kilpailua kumpi antaa tytölleenn enemmän. En vain halua että tyttöni joutuu kokemaan olonsa uhatuksi tai ala-arvoiseksi omassa kodissaan.
Miehen tytön käytöksestä paistaa mustasukkaisuus ja reviirin valtaus.
Mä olen niin väsynyt tilanteeseen, joka toinen viikko alan jo viikon puoli välissä stressaamaan tulevaa viikonloppua kun miehen tyttö tulee käymään.
Pitänee istuttaa ukko pöydän äären ja sanoa ettei tästä mitään tule jos asiat ei muutu.
 
Kuten tuolla joku jo sanoi: ongelma ei ole lapsi, vaan mies.

RAkkautta on myös rajojen asettaminen ja käytöstapojen opettaminen ja sen, että toisia pitää kohdella hyvin, ja huonoa tekoa seuraa rangaistus.
 
pistää ärsyttään
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2006 klo 10:29 riksu83 kirjoitti:
Meillä siis miehen kanssa yhteinen poika ja molemmilla edellisestä suhteesta tytöt.
Minun tyttö asuu meidän kanssa ja toisinaan häntä kohdellaan alempi arvoisesti. Miehen tytön tullessa viikonlopuksi ei miehen tytöllä ole rajoja ollenkaan.. saa ihan vapaasti käydä käsiksi mun tyttöön eikä edes komenneta.
Nyt mun tyttö on huomannut asian.. ja itkuhan mulla tuli!! :'( Oon miehen kanssa tapellu aiheesta monta kertaa ja nyt alan väsymään tähän! \|O
Meillä vähän sama tilanne, mutta minulla ei ole tytärtä vaan yhteinen poika. Aina tämä etätytär tulee terrorisoi koko perhettä.. Saa tehdä mitä vain mutta pojallamme on kuitenkin säännöt. Tyttö on 4v vanhempi ja saa mennen tullen lyödä poikaa. Kuulemma ärsyttää ja lyö myös :headwall:
 
kyssäri
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2006 klo 07:59 pistää ärsyttään kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2006 klo 10:29 riksu83 kirjoitti:
Meillä siis miehen kanssa yhteinen poika ja molemmilla edellisestä suhteesta tytöt.
Minun tyttö asuu meidän kanssa ja toisinaan häntä kohdellaan alempi arvoisesti. Miehen tytön tullessa viikonlopuksi ei miehen tytöllä ole rajoja ollenkaan.. saa ihan vapaasti käydä käsiksi mun tyttöön eikä edes komenneta.
Nyt mun tyttö on huomannut asian.. ja itkuhan mulla tuli!! :'( Oon miehen kanssa tapellu aiheesta monta kertaa ja nyt alan väsymään tähän! \|O
Meillä vähän sama tilanne, mutta minulla ei ole tytärtä vaan yhteinen poika. Aina tämä etätytär tulee terrorisoi koko perhettä.. Saa tehdä mitä vain mutta pojallamme on kuitenkin säännöt. Tyttö on 4v vanhempi ja saa mennen tullen lyödä poikaa. Kuulemma ärsyttää ja lyö myös :headwall:
MITEN ihmeessä annatte kerta toisensa jälkeen tämän tapahtua?? MILLAINEN on tämä mies, isä, joka hyväksyy moisen eriarvoisuuden??

Sanopa miehelle, että sinullakin on sitten vastaavasti oikeus kohdella huonosti viikonloppu-etälasta, ohimennen potkasta, laittaa huonompaa ruokaa ja vähemmän kuin muille, ja niin edelleen, koska sinua ärsyttää, lapsi ei ole sinun ja näitä syitähän löytyy.

Aloittaakaa käytännössä, ei nyt potkaisemalla, vaan jollain pienemmällä.

Avautuu kummasti miehen silmät.

Esim. meillä minä koen, että isovanhemmat kohtelevat lapsenlapsiaan eriarvoisesti, meidän yhteinen jää hännille. Edelle menee miehen vkl-lapset ja toiset lapsenlapset. Esimerkkejä on.

Koin myös vääränä sen, että minä joudun ostamaan miehen vkl-lapsille vaatteita meille, (meillä on heille omia vaatteita, on pakko olla, johtuu tästä lasten äidistä), kierrän kaupoissa, ja yhteiselle ostan sitten kirpparilta ja omille edell. liiton lapsille (täysi-ikäisiä, asuvat omillaan) ei ole varaa eikä mahdollisuutta auttaa ollenkaan . Eihän siinä ole mitään järkeä!

Kyllä mies tämän ymmärtää ja yritetään löytää aina ratkaisuja.

Esim. vkl-lasten karkin syönti on nykyään loppunut, Aiemmin söivät jemmaamiaan nameja salaa huoneessaan, kuvittelivat ettei meidän yhteinen pieni 3v mitään tajuaisi. 3v tenavalle ei anneta karkkia, nykyään on hyvin harvoin saanut vähän.
 
Mä olen kovasti suunnitellu tota mitä joku ehdotti .. eli jos tyttöä taas kohdellaan ala-arvoisesti niin lähden sinne lelukauppaan. Katsotaan mitä mies tuumaa ja oppiiko mitään. Vai meneekö sit itse oman tyttärensä kanssa. Saa nähdä kuinka käy. Asiasta olen usein sanonut ja kun sanat ei mene perille niin katsotaan sitten miten teot menee.
 


MITEN ihmeessä annatte kerta toisensa jälkeen tämän tapahtua?? MILLAINEN on tämä mies, isä, joka hyväksyy moisen eriarvoisuuden??

Sanopa miehelle, että sinullakin on sitten vastaavasti oikeus kohdella huonosti viikonloppu-etälasta, ohimennen potkasta, laittaa huonompaa ruokaa ja vähemmän kuin muille, ja niin edelleen, koska sinua ärsyttää, lapsi ei ole sinun ja näitä syitähän löytyy.

Aloittaakaa käytännössä, ei nyt potkaisemalla, vaan jollain pienemmällä.

Avautuu kummasti miehen silmät.

Esim. meillä minä koen, että isovanhemmat kohtelevat lapsenlapsiaan eriarvoisesti, meidän yhteinen jää hännille. Edelle menee miehen vkl-lapset ja toiset lapsenlapset. Esimerkkejä on.

Koin myös vääränä sen, että minä joudun ostamaan miehen vkl-lapsille vaatteita meille, (meillä on heille omia vaatteita, on pakko olla, johtuu tästä lasten äidistä), kierrän kaupoissa, ja yhteiselle ostan sitten kirpparilta ja omille edell. liiton lapsille (täysi-ikäisiä, asuvat omillaan) ei ole varaa eikä mahdollisuutta auttaa ollenkaan . Eihän siinä ole mitään järkeä!

Kyllä mies tämän ymmärtää ja yritetään löytää aina ratkaisuja.

Esim. vkl-lasten karkin syönti on nykyään loppunut, Aiemmin söivät jemmaamiaan nameja salaa huoneessaan, kuvittelivat ettei meidän yhteinen pieni 3v mitään tajuaisi. 3v tenavalle ei anneta karkkia, nykyään on hyvin harvoin saanut vähän.
[/quote]

Valitettavasti lapsenlapset voivat olla eriarvoisia.

Miksi ostit toisen lapselle uusia vaatteita, jos ei omalle ollut varaa???Ei todella järkeä.

Lasta ei saa potkia, vaikka toinen lapsi potkisi omaasi. Ap esimerkissä lapset samanikäisiä. MUtta opettaa pitää, että potkia ei saa. Ihme mies, jos antaa lapsensa pahoinpidellä toista lasta. Kukaan vanhempi ei vopi hyväksyä tai "painaa villasella" toisen lapsen osoittamaa pahoinpitelyä toista lasta kohtaan. Se pitää lopettaa alkuunsa.

AP lapsen vika ei ole erotilanne. Miksi hänen siitä tulee kärsiä?

 
kyssäri
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.11.2006 klo 14:38 vieras kirjoitti:
MITEN ihmeessä annatte kerta toisensa jälkeen tämän tapahtua?? MILLAINEN on tämä mies, isä, joka hyväksyy moisen eriarvoisuuden??

Sanopa miehelle, että sinullakin on sitten vastaavasti oikeus kohdella huonosti viikonloppu-etälasta, ohimennen potkasta, laittaa huonompaa ruokaa ja vähemmän kuin muille, ja niin edelleen, koska sinua ärsyttää, lapsi ei ole sinun ja näitä syitähän löytyy.

Aloittaakaa käytännössä, ei nyt potkaisemalla, vaan jollain pienemmällä.

Avautuu kummasti miehen silmät.

Esim. meillä minä koen, että isovanhemmat kohtelevat lapsenlapsiaan eriarvoisesti, meidän yhteinen jää hännille. Edelle menee miehen vkl-lapset ja toiset lapsenlapset. Esimerkkejä on.

Koin myös vääränä sen, että minä joudun ostamaan miehen vkl-lapsille vaatteita meille, (meillä on heille omia vaatteita, on pakko olla, johtuu tästä lasten äidistä), kierrän kaupoissa, ja yhteiselle ostan sitten kirpparilta ja omille edell. liiton lapsille (täysi-ikäisiä, asuvat omillaan) ei ole varaa eikä mahdollisuutta auttaa ollenkaan . Eihän siinä ole mitään järkeä!

Kyllä mies tämän ymmärtää ja yritetään löytää aina ratkaisuja.

Esim. vkl-lasten karkin syönti on nykyään loppunut, Aiemmin söivät jemmaamiaan nameja salaa huoneessaan, kuvittelivat ettei meidän yhteinen pieni 3v mitään tajuaisi. 3v tenavalle ei anneta karkkia, nykyään on hyvin harvoin saanut vähän.
Valitettavasti lapsenlapset voivat olla eriarvoisia.

Miksi ostit toisen lapselle uusia vaatteita, jos ei omalle ollut varaa???Ei todella järkeä.

Lasta ei saa potkia, vaikka toinen lapsi potkisi omaasi. Ap esimerkissä lapset samanikäisiä. MUtta opettaa pitää, että potkia ei saa. Ihme mies, jos antaa lapsensa pahoinpidellä toista lasta. Kukaan vanhempi ei vopi hyväksyä tai "painaa villasella" toisen lapsen osoittamaa pahoinpitelyä toista lasta kohtaan. Se pitää lopettaa alkuunsa.

AP lapsen vika ei ole erotilanne. Miksi hänen siitä tulee kärsiä?



[/quote]

No mutta eihän sen lapsen tulekaan kärsiä, mutta hän kärsii, koska miehen vkl-lapsi saa erityiskohtelun ja sen lisäksi vkl-lapsi saa kohdella tätä lasta itseään huonosti. ?! Ja siihen tulee aikuisen puuttua.

Ap:n tapauksessa taitaa isi olla sokea sekä omalle toiminalleen että oman lapsensa toiminnalle.
Puheet ei mene perille, on osoitettava silloin käytännössä, miten väärin se on. Ei, potkia ei saa, se oli kärjistettu esimerkki. Ap voisi vaikka ostaa sen lelun omalleen tai mennä omansa kanssa jäätelölle. Tai joitain. Samalla mitalla, ikävä juttu, mutta jos muu ei auta, niin yksikin kerta riittää herättämään ja havahduttamaan isin/miehen. Uskon näin.

Miksikö ostin miehen vkl-lapsille uusia (alerekistä tosin) vaatteita kun omalleni ei ollut varaa vaan kiersin kirppareita?
Siksi, että ... niin.
Miehen lapset tulevat aikamoisissa rytkyissä meille, äitinsä valikoi ne surkeimmat rievut, välttää isille kuulemma.
En jaksa katsoa heitä aina lattialuutuun ja lumppuun puettuna. Ovat isoja, kirpparilta ei oikein löydy mitään enää niin isoille, pienille löytyy, kuten omalleni.

Ja sitten hän tosiaan aloin kritisoida.. toisaalla oli tämä yhteinen, pieni, toisaalla minun edellisen liiton lapset, täysi-ikäiset, ja sitten nämä vkl-lapset, mikä minä heille mikään on ostamaan hankkimaan ja huolehtimaan.
Ei kukaan ulkopuolinen taho tule auttamaan minun lapsiani, ei yhtäkään näistä.
Joten lopetin ostamisen, etsimisen.
Eli sijoitan ne rahat omiin lapsiini, kotona asuviin ja täältä pois muuttaneisiin.,
 
Kyssäri, samaa mieltä. Ap:n kannattaa alkaa panostaa vaan omaan lapseensa jos kerran mies kohtelee lapsia tuolla tavalla. Ihmettelen todella, millainen mies antaa lapsensa lyödä toista samanikäistä ilman asiaan puuttumista.

Kurjaa juuri tuo lasten eriarvoistaminen. ja totta on, isoille ei kirpparilta löydy vaatteita, pienille kyllä hyviä jos ahkerasti kiertää. Toivottavasti miehesi lapset sentään älysivät olla onnellisia siitä, että hankit heille uutta.

Naisilta odotetaan paljon ymmärrystä yms. Miehet tuntuvat saavan liikaa anteeksi.
 
Ehkä ne miehen silmät tosiaan aukeaa vasta kun näkee itse kun toista suositaan.

En ole lasta syyttänyt missään vaiheessa ja tämä miehen tyttö on syntynyt ns seksi suhteesta. Ja alunperin jo selvää ettei yhdessä asumisesta tule mitään. Mies joutui kyllä asian viemään oikeuteen asti että sai tyttäreensä tapaamis oikeuden.

Sitä en tiedä mitä teen jos tämä erilainen kohtelu jatkuu. Mieheni on sanonut että haluaa olla lapselleni isä, kun ei ole biologiseen missään tekemisissä. Jos noin anoo niin luulisi ainakin että kohtelu olisi samaa.
 

Yhteistyössä