Uimarengas vyötäröllä, hyi helvetti vieköön

Itse kolmekymppisenä voin sanoa, että omassa nuoruudessa harvalla oli makkaraa vyötäröllä. Kävin isoa yläastetta ja lukiota, joten otos on kohtuullinen. Olen myös itse kiinnittänyt huomiota nuorten naisten vyötäröihin. Ehkäpä liikunta ei ole enää muotia nuorison keskuudessa. Puolustuksena omiin jenkkakahvoihini voin sanoa, että ainakin olin nuorena laiha!
 
Vielä lisäyksenä, että tämä vuodatus ei ollut kenellekään erityisesti, vaan meille kaikille, etenkin äideille. Tunnetaan vastuu lapsistamme, annetaan heille korkea elinajanodote ilman ylipainosta johtuvien sairauksien rasitetta. Siinä onnistumme opettamalla heille terveelliset ruokailutottumukset ja ei varmaankaan tee pahaa opetella niitä itse siinä sivussa. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan!
 
moikka
Alkuperäinen kirjoittaja Viipale:
Alkuperäinen kirjoittaja moikka:
voisitko ap laittaa kuvan itsestäsi jotta näemme miltä meidän tulisi näyttää???
Tuo iva on surullista. Laihduta, jotta elät pidempään ja voit paremmin. Itse olen sikäli onnellisessa asemassa, että geneettisesti olen melko hyvin ylipainolta suojassa. Vatsalihakseni näkyvät, mutta muuten olen sellainen kuivan kesän orava; ei tissejä eikä persettä. Liikun erittäin paljon, pyöräilen töihin, mökille, kuljetan lapsia plkupyörällä ja niin edelleen. En todellakaan nostele mitään penkistä enkä maksa kuntosaleista. Talvella maksan uimahallista, koska se on minulle mieleistä liikuntaa, eikä talvella ole mahdollisuutta pyöräillä niin paljoa.


Läski on vaan rumaa, säälittävää ja tekee ihmiset sairaiksi. Etenkin tämä uusi, nuorten naisten elintasovyötärölihavuus on hyvin surkeaa ja vaarallista.

Sinä, jonka nikki alkaa C-kirjaimella, ole iloinen jos kuulut siihen vähemmistöön, jolla ei ole läskiä vyötäröllä. Meitä ei montaa ole. En jaksa nyt sun kitinöihisi reagoida sen kummemmin, ehkä tahdot että tehdään jokin kilpailu paljonko nousee penkistä tai paljonko rautaa sitä ja tätä. Aivan sama, pidä vaan huolta itsestäsi, niin minäkin pidän. Ei ole syytä kommentoida tähän ketjuun ja kiukutella. Paitsi jos tosiaan olet kovin ylipainoinen ja siksi katkeroitunut. Toivon siis, että onnistut pääsemään eroon läskeistäsi. Uskoisin, että mielialasikin siitä paranee.
en ole läski olen normaali painoinen ja lisäksi olen rv30 raskaana että enpä viitsi alkaa laihduttelemaan! IVA mitä sä sitten teet??? et ainakaan ivaa ethän.. katsoppas peiliin! käsket mua laihduttamaan vaikka et edes tiedä minkä näköinen/kokoinen/muotoinen oloinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja moikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipale:
en ole läski olen normaali painoinen ja lisäksi olen rv30 raskaana että enpä viitsi alkaa laihduttelemaan! IVA mitä sä sitten teet??? et ainakaan ivaa ethän.. katsoppas peiliin! käsket mua laihduttamaan vaikka et edes tiedä minkä näköinen/kokoinen/muotoinen oloinen.
En käske ketään laihduttamaan. Enhän edes tunne sinua! Oletko aivan järjiltäsi? :eek:

Tosiasia taitaa olla kuitenkin se, että se koira älähtää kehen kalikka kalahtaa vai miten se menikään. Eli tunnet itsesi lihavaksi ja siksi hermostuit tästä. Hyvä! Kun olet synnyttänyt ja kuntoutunut siitä, muistathan huolehtia siis myös itsestäsi, lapsesi terveellisestä ravinnosta ja huomaat että se kannattaa. Turhaan minulle kiukuttelet, toivon todellakin että onnistut!
 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Mikäs ap:n vyötärönympärys muuten on? Mun profiilista voi tsekata vähän uimarengasta. :xmas:
Ihan mielenkiinnosta, että tuliko sulla yhtään makkaroita vyötärölle raskausaikana? Ja jos niin miten pääsit niistä eroon ;)?

Ruokavalio ja liikunta toki, mutta mulla ainakin siirtyi läksiä vyötärölle jostain muualta, enkä saa sitä pois, vaikka oonkin ennen raskautta mitoissa :( (175cm/62kg). Laihduttaa pitänee pari kiloa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Perkin Elmer:
Itse kolmekymppisenä voin sanoa, että omassa nuoruudessa harvalla oli makkaraa vyötäröllä. Kävin isoa yläastetta ja lukiota, joten otos on kohtuullinen. Olen myös itse kiinnittänyt huomiota nuorten naisten vyötäröihin.
Bingo!
 
moikka
Alkuperäinen kirjoittaja Viipale:
Alkuperäinen kirjoittaja moikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipale:
en ole läski olen normaali painoinen ja lisäksi olen rv30 raskaana että enpä viitsi alkaa laihduttelemaan! IVA mitä sä sitten teet??? et ainakaan ivaa ethän.. katsoppas peiliin! käsket mua laihduttamaan vaikka et edes tiedä minkä näköinen/kokoinen/muotoinen oloinen.
En käske ketään laihduttamaan. Enhän edes tunne sinua! Oletko aivan järjiltäsi? :eek:

Tosiasia taitaa olla kuitenkin se, että se koira älähtää kehen kalikka kalahtaa vai miten se menikään. Eli tunnet itsesi lihavaksi ja siksi hermostuit tästä. Hyvä! Kun olet synnyttänyt ja kuntoutunut siitä, muistathan huolehtia siis myös itsestäsi, lapsesi terveellisestä ravinnosta ja huomaat että se kannattaa. Turhaan minulle kiukuttelet, toivon todellakin että onnistut!
niinhän kirjoitit!! itse olet järjiltäsi!! olen hyvässä kunnossa ja nyt on joo kunnon rantapallo mahassa (ja ylpeä siitä) ja kyllä juu nahka taitaa jonku aikaa roikkua tän mahan jäliltä mutta se ei mua hetkeuta pätkääkään!
sori vain vaikka kuinka intät (kalikka kalahtaa jne) niin en ole lihava enkä ole koskaan ollutkaan.
 
maymay
tuo on kyllä totta. mut miten tästä vyötärökellukkeesta pääsee eroon???? oon tytön jäljiltä päässy samoihin mittoihin kuin ennen raskautta mut toi kelluke jäi.etupuolella ei ehkä niin pahasti pöllötä maha mut sivuilla kyllä.syön terveellisesti(tai ainakin niin hyvin kuin voin) ja pyöräilen/kävelen päivittäin,mut mihinkään se ei katoa.laihduttaa ei voi kun muuten liian vähän kiloja. vinkkejä otetaan vastaan!
 
heh
Varmaan sitten näit mut, kahden lapsen uimarengasmutsin myös kun siellä käppäilin :) Ei mutta kirjoituksesi on täyttä asiaa. Itse olen pudottanut kiloja ja vielä vähän jäljellä. Ja samalla lapsien ruokailutottumuksiin olen kiinnittänyt huomiota. Liikuntaa, liikuntaa ja vielä kerran liikuntaa ja jokapäiväiset herkut pois niin kunnon ruoka maittaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Totta! Mä oon ollu aina laiha, paits nyt ihan äkkiarvaamatta masuun on tullu semmonen yököttävä makkara :eek: . Aion hankkiutua siitä pikimmiten eroon!!!!
Tuo on hyvin monelle tuttu ilmiö, piilorasvat ja rasva-aineenvaiuhdunnan kannalta epäedullinen elämänrytmi sekä liikunnan puute.

Eräs ystäväni, joka on ravintolassa töissä tajusi juuri hätkähdyttävän asian. (Ihan esimerkkinä) Hän tekee yövuoroa, ja usein 8 tunnin vuoron aikana tuli juoneeksi hanasta kolaa ym. limppareita. Niihin suivaantuneena hän päätti vaihtaa Marlin Vital-mehuihin, onhan niissä vitamiinit ja muutenkin ovat terveellisiä. Kuitenkin puolisen vuotta näitä mehuja töihin ostaneena ja lähes törpöllisen per vuoro juoneena hän huomasi lihoneensa melkein 8 kiloa talven aikana. Ja kauhea mahamakkara kaupanpäälle. Kun litrassa tätä mehua on 500 kaloria, saman verran kuin lihapiirakassa. (1dl= 46-52 kcal, mehusta riippuen) Eipä tule heti mieleen, mehuhan on niin terveellistä ja vaikka mitä. :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja maymay:
tuo on kyllä totta. mut miten tästä vyötärökellukkeesta pääsee eroon???? oon tytön jäljiltä päässy samoihin mittoihin kuin ennen raskautta mut toi kelluke jäi.etupuolella ei ehkä niin pahasti pöllötä maha mut sivuilla kyllä.syön terveellisesti(tai ainakin niin hyvin kuin voin) ja pyöräilen/kävelen päivittäin,mut mihinkään se ei katoa.laihduttaa ei voi kun muuten liian vähän kiloja. vinkkejä otetaan vastaan!
Ei siihen irtomakkaraan auta kuin vatsalihasliikkeet ja pilates. Tai no, kirurgi :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja moikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipale:
Alkuperäinen kirjoittaja moikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipale:
en ole läski olen normaali painoinen ja lisäksi olen rv30 raskaana että enpä viitsi alkaa laihduttelemaan! IVA mitä sä sitten teet??? et ainakaan ivaa ethän.. katsoppas peiliin! käsket mua laihduttamaan vaikka et edes tiedä minkä näköinen/kokoinen/muotoinen oloinen.
En käske ketään laihduttamaan. Enhän edes tunne sinua! Oletko aivan järjiltäsi? :eek:

Tosiasia taitaa olla kuitenkin se, että se koira älähtää kehen kalikka kalahtaa vai miten se menikään. Eli tunnet itsesi lihavaksi ja siksi hermostuit tästä. Hyvä! Kun olet synnyttänyt ja kuntoutunut siitä, muistathan huolehtia siis myös itsestäsi, lapsesi terveellisestä ravinnosta ja huomaat että se kannattaa. Turhaan minulle kiukuttelet, toivon todellakin että onnistut!
niinhän kirjoitit!! itse olet järjiltäsi!! olen hyvässä kunnossa ja nyt on joo kunnon rantapallo mahassa (ja ylpeä siitä) ja kyllä juu nahka taitaa jonku aikaa roikkua tän mahan jäliltä mutta se ei mua hetkeuta pätkääkään!
sori vain vaikka kuinka intät (kalikka kalahtaa jne) niin en ole lihava enkä ole koskaan ollutkaan.

Oletko nyt se sama tyyppi, joka kirjoittaa ensin musana, Cassy-nikillä? Äh, aivan sama. Jos olet lihava, laihduta. Jos et, älä laihduta. Kun olet raskaana, älä missään tapauksessa laihduta. Ja niin edelleen. Mikä on ongelma? Puhuttiin keskivartalolihavuudesta, ja jos olet raskaana, en ymmärrä mitä keuhkoat.
 
maymay
Alkuperäinen kirjoittaja Perkin Elmer:
Alkuperäinen kirjoittaja maymay:
tuo on kyllä totta. mut miten tästä vyötärökellukkeesta pääsee eroon???? oon tytön jäljiltä päässy samoihin mittoihin kuin ennen raskautta mut toi kelluke jäi.etupuolella ei ehkä niin pahasti pöllötä maha mut sivuilla kyllä.syön terveellisesti(tai ainakin niin hyvin kuin voin) ja pyöräilen/kävelen päivittäin,mut mihinkään se ei katoa.laihduttaa ei voi kun muuten liian vähän kiloja. vinkkejä otetaan vastaan!
Ei siihen irtomakkaraan auta kuin vatsalihasliikkeet ja pilates. Tai no, kirurgi :D
no sit saa olla ja muut kauhistelkoot:)
 
vieras
Muutama vuosi sitten olisin pistänyt sulle vastaan ja pahasti. Vedonnut siihen, että mitä se sulle kuuluu. Mut mäkin sain herätyksen ja karistin monta kymmentä ylikiloa, nykyään syödään erittäin terveellisesti koko perhe. Mä peesailen sun kirjoitusta, ei siinä lässytykset auta vaan läskeille pitää antaa kunnon herätys kuten sä teit, saada ne vittuuntumaan, että mähän vielä näytän sulle.... Ja sit pelastusrenkaat häviää.
 
Mä olen ap:n kanssa täysin samaa mieltä. Kaupungilla kun käy, niin hyvin paljon näkee katukuvassa jo yläaste-ikäisiä tyttöjä joilla on ihan kunnon kokoinen pelastusrengas vyötäröllä! Itse olen alle 25 vielä, mutta ei meidän yläaste-aikaan tuo lihavuus ollut noin yleistä, nykyään tuntuu jo että normaalipainoisia nuoria on vähemmän kuin ylipainoisia!

Itsekkään en mikään puhdas pulmunen ole, kaksi raskautta kahden vuoden sisällä on tottakai tenyt tehtävänsä tuolla mahan seudulla, mutta bmi on kuitenkin 22. Ja kovasti on jumppaamiset menossa josko tuo röllykkä tuosta kokonaan katoais, hyvin on jo pienentynyt =)
 
Siis mitä? En todellakaan ole tähän ketjuun kirjottanut harmaana. Mua vain ärsytti tuo väite että kaikki naiset ovat tynnyreitä, kun itse en sitä todellakaan ole.

Ja ei, raskausaikanakaan en saanut suurempia makkaroita. Kropan kunnossapito on helppoa, kun sen osaa.
 
Mrs. Makkara
Liikun kun huvittaa ja syön roskaruokaa kun huvittaa. Lihon jos lihon, mutta sairaalloiseen ylipainoon en ajatellut mennä. Tällä hetkellä olen sinut itseni kanssa. Makkara löytyy masusta. En silti pidä itseäni säälittävänä tai katkerana. Olen vaan, teen mistä tykkään, en halua ärsyttää masullani ketään ja silleen. En halua kuolla nuorena mutta pieni makkara mahassa ei minua haittaa. Tietenkinhän olisi mukava miellyttää muita joiden mielestä makkarani on ruma ja minä itse säälittävä mutta njääh. Mieluummin ostan itselleni sopivan kokoisia vaatteita ja teen mitä lystään.
Ei mulla muuta.
 
Hoikkis
Joo, ja sitä en ymmärrä, kun sitä mahaa ei viitsitä edes yrittää peitellä mitenkään vaan seistään veltosti, ja päällä tiukka paita, jotta varmasti jokainen makkara näkyy.
 
"vieras"
mä en oikein usko että ihmisten ulkonäön mollaaminen on mitenkään kovin kannattava tapa puuttua lihavuusongelmaan, joka kyllä on ihan todellinen.

varsinkin useimmat teinit ja vähän vanhemmatkin ovat erittäin herkkiä sille, että ulkonäköä arvostellaan, mutta sen sijaan että siitä saisi motivaatiota laihtumiseen, se aiheuttaa enimmäkseen vain pahaa mieltä. ja jopa lihottavaa tunnesyöpöttelyä tai esim tunteen ettei kehtaa mennä sinne lenkille kun kaikki nauravat sille että läski yrittää liikkua..
 
Yritän parhaani omalla kohdallani ja olenkin alkanut pudottaa painoa pysyvällä elämäntapamuutoksella, tosin ruoan laadussa ei ole paljon korjattavaa, mutta syömissäni määrissä on..Liikuntaa olen lisännyt reilusti.

Olen samaa mieltä siitä, että lihavuus on ongelma johon täytyisi puuttua enemmän! Toki sen voisi tehdä vähän nätimmin.. Ja ongelmalla en tarkoita sitä, ettäkö lihava ei voisi olla kaunis, nyt ei ole kyse kauneudesta vaan lihavuudesta, joka ei ole terveydelle hyväksi.
 

Yhteistyössä