Unitietäjät !!!

siis näin viime yönä unta että mulla putosi kaikki hampaat suusta, mutta en muista mikä siihen oli tulkinta??? en kaipaa vastausta; ööh, niin tulee käymään, tai vastaavaa.. vaan oikeasti asiaan perehtyneet, mikä on asian tulkinta?? :rolleyes: kiitoksia etukäteen.. :)
 
"marde"
Vanhojen oppien mukaan hampaan irotaminen tietää läheisen kuolemaa. Mitä lähempänä suun etuosaa irtoava hammas on sitä läheisempi ihminen. Kulmahammas tarkoittaa yleensä mieshenkilöä. Mutta kun sulta irtosi kaikki niin eiköhän tuo uni tarkoittane jotain muuta, jospa selitys olisi niin yksinkertainen, että olet esimerkiksi purrut unissasi hampaita yhteen jolloin kipu olisi saanut sut näkemään unena tuollaisen.
 
Ego
kaikki?:confused: Tuota...mula oli silleen että näin hammasunia niin se tiesi kuolemaa. Mitä enemmän edestä niin sitä läheisempi henkilö/eläin. Siis olen konkreettisesti sen kokenut. Hampaat yleisesti liittyvät siis terveyteen. Mutta etkö muista mitään muuta siitä unesta? Kun ei asia aina niin yksiselitteinen ole.
 
Ego
[QUOTE="marde";22322927]Vanhojen oppien mukaan hampaan irotaminen tietää läheisen kuolemaa. Mitä lähempänä suun etuosaa irtoava hammas on sitä läheisempi ihminen. Kulmahammas tarkoittaa yleensä mieshenkilöä. Mutta kun sulta irtosi kaikki niin eiköhän tuo uni tarkoittane jotain muuta, jospa selitys olisi niin yksinkertainen, että olet esimerkiksi purrut unissasi hampaita yhteen jolloin kipu olisi saanut sut näkemään unena tuollaisen.[/QUOTE]

Jos äizikkällä hammassärkyä/kipua niin sitten liittyy anteeksiantoon.Voipi olla just sitten taas asia kuin marde sanoo...mut en oo ikinä nähny sellasta unta että kaikki hampaat lähtisi. Sanoisin että konkreettinen asia kuitenkin ja isohko tulossa. Siis mun mielipide vaan.
 
[QUOTE="marde";22322927]Vanhojen oppien mukaan hampaan irotaminen tietää läheisen kuolemaa. Mitä lähempänä suun etuosaa irtoava hammas on sitä läheisempi ihminen. Kulmahammas tarkoittaa yleensä mieshenkilöä. Mutta kun sulta irtosi kaikki niin eiköhän tuo uni tarkoittane jotain muuta, jospa selitys olisi niin yksinkertainen, että olet esimerkiksi purrut unissasi hampaita yhteen jolloin kipu olisi saanut sut näkemään unena tuollaisen.[/QUOTE]

mä oon joskus kans kuullu ton kuolema tutlkinnan.. :( mut siis unessa mulla ei ollu hampaat kipeät, eikä hereillä.. mä vaan yksinkertasesti purin hampaat yhteen, ja mulla putosi osa hampaista; ne vaan putosi mun kämmenelle.. ja vähän ajan päästä unessa putosi loputkin.. sit se vielä oli ihan ällityttävän todentuntunen uni, heräsin ja mietin onko mulla vielä hampaita.. :|
 
Ego
Alkuperäinen kirjoittaja äizikkä;22323040:
mä oon joskus kans kuullu ton kuolema tutlkinnan.. :( mut siis unessa mulla ei ollu hampaat kipeät, eikä hereillä.. mä vaan yksinkertasesti purin hampaat yhteen, ja mulla putosi osa hampaista; ne vaan putosi mun kämmenelle.. ja vähän ajan päästä unessa putosi loputkin.. sit se vielä oli ihan ällityttävän todentuntunen uni, heräsin ja mietin onko mulla vielä hampaita.. :|
Onko sulla stressiä nyt jostain kovasti? Jostain asiasta pitäsi nyt höllätä tai siitä seuraa vakavampaa. Näin mä sen käsittäisin. Eli kun ne tippu kahdessa osassa niin se viittaisi kyl että olisi mahis parantaa jotain tilannetta joka kyl voi jo nyt olla vähän "mennyt yli". Mutta jos et höllää otetta /paranna jotenkin tilannetta niin tulossa sitten pahempaa.
Paha vähän sanoo kun ei tiedä silleen sun tilannetta. Hammmasunet kyl mulla ainakin aina varteenotettavia.
 
Ego
Tuli mieleen että puhutaanhan "hampaiden kiristelystä"...tai että "purraan hampaat yhteen"...Olen huomannut joskus että puern hampaita yhteen kovinkin jos joku "ei niin mieluinen" tilanne päällä tai tulossa. Voi heijastua uniin mutta tilannehan on sama kuitenkin sitten että kaikki ei ole ok ja se tulee unien kautta esille.
 
"vieras"
nuo unijutut jos mitkä on huuhaata. Jos joku asia liittyy rahan tuloon tai terveyteen, niin eikös silloin kannattaisi vaikka joka yö unessa repiä hampaansa tai mitä sitten pitääkään tehdä?
Jos se oikeesti toimisi, niin kaikkihan niin tekisi kokoajan.
 
"heissan"
seksuaalisuuteen liittyvät hampaat ainakin meidän unikirjassa, häpeä omasta seksuaalisuudesta, itsetyydytyksestä yms..

itsekin näin unta että revin suustani 5kpl hampaita tässä joku yö sit, ja katsoin kirjasta.

humpuukia mutta hauskaa!
 
Ego
[QUOTE="vieras";22323673]nuo unijutut jos mitkä on huuhaata. Jos joku asia liittyy rahan tuloon tai terveyteen, niin eikös silloin kannattaisi vaikka joka yö unessa repiä hampaansa tai mitä sitten pitääkään tehdä?
Jos se oikeesti toimisi, niin kaikkihan niin tekisi kokoajan.[/QUOTE]

Kukas hullu nyt omii hampaita repisi? En antaisi ees mielellään hammaslääkärin niin tehdä!:LOL::LOL::LOL:
 

Yhteistyössä