Useamman lapsen vanhemmat ja kauhistelut

  • Viestiketjun aloittaja Matilda84
  • Ensimmäinen viesti
Matilda84
Oletteko törmänneet tilanteisiin missä ulkopuoliset kauhistelee lapsimääräänne?
Sanotaan että esikoisen kanssa siitä osas nauttia kun ihmiset "kauhisteli" että on nuori äiti, mutta nyt kun on jo kolmas tulossa mua nyppii.
Joka päivä jostain tää lause alkaa "sinä ainakin odotat vauvaa, ihanaa varmaa saada ensimmäinen" ......... sitten kun siihen vastaa että "ei tämä on kolmas" niin voi herranjumala mikä kauhistelu "noin nuorena,voi että,sä olet jo aikasin aloitanut,herran jestas"..... :kieh: Onko se niin kauhea asia jos on kohta 26v ja kolmen lapsen äiti?!?!
 
Matilda84
Alkuperäinen kirjoittaja mrsCullen:
Jep, usein. Viimeksi viikko sitten. Vielä kun tietäsivät, että olen yh :D Lapsia siis kolme. Ite oon 26.
Vois ihmettelijällä mennä siinä kohtaa luu kurkkuun jo :D Eikös hemmettisoikoot enne vanhaa tän ikäisenä lapsia ollut jo viisi :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Matilda84:
Alkuperäinen kirjoittaja mrsCullen:
Jep, usein. Viimeksi viikko sitten. Vielä kun tietäsivät, että olen yh :D Lapsia siis kolme. Ite oon 26.
Vois ihmettelijällä mennä siinä kohtaa luu kurkkuun jo :D Eikös hemmettisoikoot enne vanhaa tän ikäisenä lapsia ollut jo viisi :whistle:
Pitää varmaan seuraavalla kerralla mainita :D Ja joo, eikös se niin mennyt joskus..

Hauska muuten, että kaupassakin multa usein kysytään papereita vaikka kaikki muksut on mukana. Vanhin täyttää sentään jo 6 vuotta :saint:
 
Matilda84
Alkuperäinen kirjoittaja mrsCullen:
Alkuperäinen kirjoittaja Matilda84:
Alkuperäinen kirjoittaja mrsCullen:
Jep, usein. Viimeksi viikko sitten. Vielä kun tietäsivät, että olen yh :D Lapsia siis kolme. Ite oon 26.
Vois ihmettelijällä mennä siinä kohtaa luu kurkkuun jo :D Eikös hemmettisoikoot enne vanhaa tän ikäisenä lapsia ollut jo viisi :whistle:
Pitää varmaan seuraavalla kerralla mainita :D Ja joo, eikös se niin mennyt joskus..

Hauska muuten, että kaupassakin multa usein kysytään papereita vaikka kaikki muksut on mukana. Vanhin täyttää sentään jo 6 vuotta :saint:
:D sama vika, kai nuo sitten voi olla sisaruksia :whistle:
 
pia
kun neljättä odotin niin moni onnitteli että ompas ihanaa kun saat nyt esikoisen :D minä siihen et tämä on 4. kyllä kauhistelivat.

neljännen kanssa sairaalassa hoitaja tuli ekana aamuna opettamaan aamutoimia :D mä sanoin että tehtiin jo, halusi vaan kovasti opettaa kun sitten sanoin että ei tämä ny niin ihmeellistä ollut vaikka olikin eri vehkeet ( 3 tyttöä ja neljäs oli sit poika ) Ei ollut huomannut papereita kattoa :D tuumasi vaan että hän vaan aatteli kun oot niin nuoren näkönen :)

ja moni kysyy että onko nuo kaikki sun :)
 
Mä olen 26v ja kohta viikon ajan olen ollut kolmen äiti :heart:

Mutta mä taidan olla sitten jo toooosi rupsahtaneen näköinen tjtn. koska kukaan ei ole päivitellyt sen enempää nuorta ikääni, kuin lapsilukuanikaan :/ :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Matilda84:
Alkuperäinen kirjoittaja mrsCullen:
Alkuperäinen kirjoittaja Matilda84:
Alkuperäinen kirjoittaja mrsCullen:
Jep, usein. Viimeksi viikko sitten. Vielä kun tietäsivät, että olen yh :D Lapsia siis kolme. Ite oon 26.
Vois ihmettelijällä mennä siinä kohtaa luu kurkkuun jo :D Eikös hemmettisoikoot enne vanhaa tän ikäisenä lapsia ollut jo viisi :whistle:
Pitää varmaan seuraavalla kerralla mainita :D Ja joo, eikös se niin mennyt joskus..

Hauska muuten, että kaupassakin multa usein kysytään papereita vaikka kaikki muksut on mukana. Vanhin täyttää sentään jo 6 vuotta :saint:
:D sama vika, kai nuo sitten voi olla sisaruksia :whistle:
Tähän oon kans törmänny! Mun vanhin on 10-vuotias, ja multa on kysytty paperit monet kerrat, vaikka on ollu poika mukana! Tekisi mieli sanoa, että juu alle kahdeksan vuotiaana oon tuon pojan pyöräyttänyt! :LOL:
 
hienoa
että noin nuorilla on monta lasta. ite 25 ja 3 vanha tyttö ja lapsena haaveilin suurperheestä, nyt tuntuu että ton yhdenkin kans on pinna kireellä koko ajan. saanko kysyä onko joku teistä kenties lestadiolainen, kun eihän se sitten mikään ihme ole että on monta lasta ja nuori (enkä tarkottanut tätä nyt pahalla)
 
:)
Nää on hauskoja, mulla ei ole kuin kaksi lasta mutta kun menin nykyiseen työpaikkaani vanhempi lapsi oli 1v6kk mulle kauhisteltiin ihan ääneen et miten nuorena mä oon tän tehnyt et 15 vee vai miten?? Luulivat kesätyöntekijäksi...Mä olin sentäs melkein 25 kun ensimmäisen lapeni sain et kait oon sitten aika nuoren näköinen :D ja kakkosen aikaan moni on muistanu mainita et ootpa nuorena lapset tehnyt vaikka ikääkin alkaa olla jo 30...mutta sitten kun olen joillekkin ikäni kertonut on alkanut päinvastainen päivittely et kun heillä oli tyyliin 25 vuotiaana vuonna 60 jo 4 lasta :D eli ei ikinä hyvä
 
:)
Nää on hauskoja, mulla ei ole kuin kaksi lasta mutta kun menin nykyiseen työpaikkaani vanhempi lapsi oli 1v6kk mulle kauhisteltiin ihan ääneen et miten nuorena mä oon tän tehnyt et 15 vee vai miten?? Luulivat kesätyöntekijäksi...Mä olin sentäs melkein 25 kun ensimmäisen lapeni sain et kait oon sitten aika nuoren näköinen :D ja kakkosen aikaan moni on muistanu mainita et ootpa nuorena lapset tehnyt vaikka ikääkin alkaa olla jo 30...mutta sitten kun olen joillekkin ikäni kertonut on alkanut päinvastainen päivittely et kun heillä oli tyyliin 25 vuotiaana vuonna 60 jo 4 lasta :D eli ei ikinä hyvä
 
:)
Nää on hauskoja, mulla ei ole kuin kaksi lasta mutta kun menin nykyiseen työpaikkaani vanhempi lapsi oli 1v6kk mulle kauhisteltiin ihan ääneen et miten nuorena mä oon tän tehnyt et 15 vee vai miten?? Luulivat kesätyöntekijäksi...Mä olin sentäs melkein 25 kun ensimmäisen lapeni sain et kait oon sitten aika nuoren näköinen :D ja kakkosen aikaan moni on muistanu mainita et ootpa nuorena lapset tehnyt vaikka ikääkin alkaa olla jo 30...mutta sitten kun olen joillekkin ikäni kertonut on alkanut päinvastainen päivittely et kun heillä oli tyyliin 25 vuotiaana vuonna 60 jo 4 lasta :D eli ei ikinä hyvä
 
Satu
Tuttua on. Lapsia kun on minulla 4 ja yksin heidän kanssaan asun niin jopa kauhistelevat. Tuttu kysymys että olenko lestadiolainen, mitä väliä silläkin nyt on vaikka olisinkin? (en ole) Lisäksi jotku ovat kateellisia kun saan yh.na lapsilisiin sen yh korotuksen miten paljon saan lapsilisää. Juu, vois vaikka takapuolen pyyhkiä seteleihin kun euroja niin paljon....
 
a
Alkuperäinen kirjoittaja Satu:
Tuttua on. Lapsia kun on minulla 4 ja yksin heidän kanssaan asun niin jopa kauhistelevat. Tuttu kysymys että olenko lestadiolainen, mitä väliä silläkin nyt on vaikka olisinkin? (en ole) Lisäksi jotku ovat kateellisia kun saan yh.na lapsilisiin sen yh korotuksen miten paljon saan lapsilisää. Juu, vois vaikka takapuolen pyyhkiä seteleihin kun euroja niin paljon....
onko joku kateellinen yh korotuksiisi. se on mielestäni aivan liian vähän!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Satu:
Tuttua on. Lapsia kun on minulla 4 ja yksin heidän kanssaan asun niin jopa kauhistelevat. Tuttu kysymys että olenko lestadiolainen, mitä väliä silläkin nyt on vaikka olisinkin? (en ole) Lisäksi jotku ovat kateellisia kun saan yh.na lapsilisiin sen yh korotuksen miten paljon saan lapsilisää. Juu, vois vaikka takapuolen pyyhkiä seteleihin kun euroja niin paljon....
Mieleeni tuli autokoulusta juttu, kun olin kakkos vaihetta ajamassa ja raskaana, niin autokoulun opettaja varovasti kysäisi että onko minulla uskonnolista taustaa siihen että lapsia niin pienellä ikäerolla ja nuorena tein :LOL:
 
vieras
Oletteko miettineet, miksi ne kauhistelee?

Kyllä muakin hieman ihmetyttää jonkun parikymppisen kolmen lapsen yh:n tilanne: siis a) miten se jaksaa b) kuka kaiken maksaa kun tuskin äidillä on ammattia/työkokemusta jos on ollu 16-vuotiaasta raskaana c) miten joku on päästänyt itsensä tuohon tilanteeseen eli hieman sääliä tunnen.

Jonkun 19-vuotiaana naimisiin menneen lestaäidin tilannetta en sitten niin ihmettele, koska uskontonsa mukaan naisen nyt vaan pitää olla koko ajan raskaana.


 
Mulla on kolme lasta, joka ei siis mikään suurperhe ole, mutta pari kertaa kysytty että eikö meillä saa käyttää ehkäisyä... Ja sitten vielä useampaan kertaan on kysytty että onko kaikki lapset samalle miehelle. Pitävät varmaan tosi hulluna että joku nyt tekis kolme lasta samalle miehelle :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletteko miettineet, miksi ne kauhistelee?

Kyllä muakin hieman ihmetyttää jonkun parikymppisen kolmen lapsen yh:n tilanne: siis a) miten se jaksaa b) kuka kaiken maksaa kun tuskin äidillä on ammattia/työkokemusta jos on ollu 16-vuotiaasta raskaana c) miten joku on päästänyt itsensä tuohon tilanteeseen eli hieman sääliä tunnen.

Jonkun 19-vuotiaana naimisiin menneen lestaäidin tilannetta en sitten niin ihmettele, koska uskontonsa mukaan naisen nyt vaan pitää olla koko ajan raskaana.
No mä en ollut yh, a ) jaksoin mainiosti, kiitos kysymästä =) b ) ei ollut ammattia, kotiäitinä olin omasta halustani esikoisen eskari ikään asti, sen jälkeen töitä kyllä löytyi. Kouluttauduin nykyiseen ammattiini kolmekymppisenä, neljän jo isomman lapsen äitinä. Pärjättiin hyvin miehen palkalla, lapsilisällä ja kotihoidontuella. c ) tilanteeseen hankkiuduin aivan omasta vakaasta tahdosta
 
m
Minulla on 3lasta ja ikää alle 30v ja kaikki lapset ihan samalle miehelle. Mut ei kukaan ole kauhistellut meidän lastenmäärää? :eek: Ennemminkin ovat kyselleet, että vieläkö tulee lapsia? Vielähän teille neljäskin mahtuis jne.
Ap, mistä päin oot? Tuli vain mieleen, että onko sillä merkitystä missä päin asuu (etelä vai pohjoinen ) siihen, että miten lasten lukumäärään suhtaudutaan? Itse olen pohjoisesta ja ei täällä kyllä kolmea lasta vielä pidetä suurena määränä :D
 

Yhteistyössä