Useamman lapsen vanhemmat ja kauhistelut

  • Viestiketjun aloittaja Matilda84
  • Ensimmäinen viesti
Hl
Voi kuule niin tuttua!Kyllä sitä on kuultu vaikka ja mitä..itse oon 26v ja lapsia on viisi.Mä en jaksa enään välittää,mä kun yleensä oon aika herkkä ja jään miettimään paljo asioita mitä nyt muut aattelee yms,mut en enään..ja paljon on kyselty just kans ollaanko lestadiolaisia,juu ei olla.Mua kans nauratti ku olin aikoinaan nelosen kanssa lääkärillä ja sielä täti tokas et "kyllähän sen ymmärtää ku eka lapsi,ööö tää on kyl meidän neljäs"..
 
Hmm... Mä en itseasiassa ole kamalasti törmännyt kauhisteluun, nerljättä odotan, ikää 26v.

Olen kyllä törmännyt ihan positiivisessa hengessä esitettyyn ihmettelyyn, mutta se nyt ei sillä lailla mitenkään ahdista.
Katsotaan sitten, kun tämä neljäskin syntyy....

Yläasteen äidinkielen opettajaan törmäsin kaupassa joskus silloin kolmatta odottaessani, ja se oli ainoa sellainen puolikauhistunut tapaus kysyessään, että "onko nää kaikki sun?"

Ja nyt kun kävin ekassa äitiysneuvolassa, oli neuvolan tädillä pokkaa kysyä: "Oliko tämä nyt sitten harkittu?"
Silloin mä jäin ihan :eek:
Sitten tajusin todeta, että "ihan yhtä harkittu kuin edellisetkin, mä kysyin isännältä että tehtäskö vauva, ja se nyökytteli tyytyväisenä."
 
Joku kysyi onko joku meistä lestadiolainen... Mä ainakin kaukana siitä. Mies on ateisti ja mä oon joku väliin putoaja nois uskonnon asioissa. :D Mutta siis ihan molempien halusta meillä on iso perhe! Ja jos varallisuutta olis enemmän, me vielä ehdottomasti adoptoitaisiin lapsia ulkomailta.

Ja mullekkaan ei oo koskaan kauhisteltu asiasta, lähinnä "ihaillen" juteltu. Tai sit mä en vaan oo osannu sitä ottaa kauhisteluna! :D
 
Tuttuja juttuja... On kyselty uskonnollista taustaa, ehkäisyosaamista, onko lapset samalle isälle ja päivitelty ikää. Viidettä odottaessani ( olin 34) kyseltiin että esikoinenko siellä...

Toisaalta on kiva "shokeerata" ihmisiä pamauttamalla, että ehei... Iäkkäät ihmiset ovat mukavia, kun he aloittavat juttelun kysymällä lapsista. He ymmärtävät parhaiten asiaa, ovat kannustavia ja kertovat usein lopuksi että heillä itselläänkin on monta lasta.

 
miimu
KYllä olen törmännyt, vaikka olenkin vasta kahden muksun äiti vanhin 3,5v ja nuorin 4kk itse olen 20v.

joskus jos olemme äitini kanssa ostoksilla ja hän työntelee rattaita ja huolehtii isommasta tytöstä kaikki tulevat hänelle juttelemaan että onpa ihania lapsia sulla, äitini sitten että joo niin onkin, mutta nämä ovat sentään minun lapsenlapsia, ja jos osun itse siihen paikalle niin jopas loppuu jutustelut siihen. saan vain kauhistuneita katseita, kai minä sitten näytän ihan viistoista kesäseltä :D no ei se mitään. =)
 
Ai yksi tuli kyllä mieleen, vaikkei ihan suoranaisesti liity lapsiin.

Kun mä ajan esim. kaupan parkkipaikalle, niin varsinkin vanhemmat mieshenkilöt ja nuoremmat teinipojat jää vähän sellaisella vahingoniloisella ilmeellä usein tuijottamaan.
Asenne näyttää ainakin mun silmään siltä, että kyyläävät vaan kun "kohta se kolhii ton isin ison auton."

Sitten kun kaivan pihalle ne kolme mua äidiksi puhuttelevaa pikkuihmistä sieltä takapenkeiltä, niin jäädään ihan monttu auki, että mitä, onks se auto ja ne kersat sen omia. :D
 
Minä nyt en ole enää niin nuori (32v.) ja neljäs tulossa, monesti töissä potilaat kysyi että onko ensimmäinen ja olivat sitten ihmeissään kun sanoin että ei kun neljäs. Kai olen kuitenkin suhteellisen nuoren näköinen. Yksikin työkaveri kysyi, että oletkos uskontokuntaa vaihtanut.
Pitäisköhän perustaa Facebookiin ryhmä, jonka nimi ois: "Vaikka minulla onkin useampi lapsi, ei se tee minusta lestadiolaista"
 
miimu
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Minä nyt en ole enää niin nuori (32v.) ja neljäs tulossa, monesti töissä potilaat kysyi että onko ensimmäinen ja olivat sitten ihmeissään kun sanoin että ei kun neljäs. Kai olen kuitenkin suhteellisen nuoren näköinen. Yksikin työkaveri kysyi, että oletkos uskontokuntaa vaihtanut.
Pitäisköhän perustaa Facebookiin ryhmä, jonka nimi ois: "Vaikka minulla onkin useampi lapsi, ei se tee minusta lestadiolaista"
ja tottamooses tollanen ryhmä fb:hen :D
 
hm
Hm. Muistakaa että kaikki eivät kauhistele ilkeyttään.
Meillä kaksi lasta ja minä olen kroonisesti väsynyt, uupunut toisen lapsen jälkeen. Olisi niin paljon omia haaveita ja urasuunnitelmia ja tahtoa kehittyä ja saada omaa menestystä, mutta kyllä 2 lapsen passaaminen ja ruoanlaitto ja siivous hieman hidastaa omaa menemistä ja tentteiin lukua jne.
En tajua miten kukaan jaksaa useamman lapsen passaamista. Ei suomessa edes pidetä lastenhoitoa kovana duunina- mitä se on- eikä siitä saa kunnioitusta eikä arvostusta. Ihan hullua. Minusta mikään ei ole niin ihailtavaa kuin sellainen epäitsekkyys että jaksaa kasvattaa lapsia.
 
=)
Alkuperäinen kirjoittaja miimu:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Minä nyt en ole enää niin nuori (32v.) ja neljäs tulossa, monesti töissä potilaat kysyi että onko ensimmäinen ja olivat sitten ihmeissään kun sanoin että ei kun neljäs. Kai olen kuitenkin suhteellisen nuoren näköinen. Yksikin työkaveri kysyi, että oletkos uskontokuntaa vaihtanut.
Pitäisköhän perustaa Facebookiin ryhmä, jonka nimi ois: "Vaikka minulla onkin useampi lapsi, ei se tee minusta lestadiolaista"
ja tottamooses tollanen ryhmä fb:hen :D
mätuun ryhmään myös
 
No ei ole kamalaa, mulla oli 4 lasta 25vuotiaana. Toisesta krovasta sisään ja toisesta ulos, kyllähän ne jaksaa vieläki kauhistella kun on 28v ja viides tulossa mutta mitä sitte, ei ne elä mun elämää :wave:
 

Yhteistyössä