Uskovaiset juhlat kiinnostavat vanhempiani enemmän kuin lastenlapset

  • Viestiketjun aloittaja vihaan uskovaisia
  • Ensimmäinen viesti
vihaan uskovaisia
Kyllä mua v.ituttaa todella rankasti. Miksi mun piti syntyä tällaseen sukuun/perheeseen. Mä en voi ymmärtää miksi mun vanhemmat on niin itsekkäitä. Menevät mieluummin helluntalaisten juhannusjuhliin, kuin viettäisivät sen omien lasten/lastenlasten kanssa.
Meille ei koskaan lapsenakaan muuta juhannusta tarjottu, kuin nämä helvetin uskovaisten järkkäämät juhlat.
Ei mökkiä, vain asuntovaunu + teltta ja juhannus uskovaisten kanssa.
Että mä vihaan omia vanhempiani. Teininä kapinoin todella rankasti.
Ja nyt tuntuu, että mulla ei ole lapsille isovanhempia.
Voi, kun löytäis jostain varamummolan, jossa voitais olla sillon tällön lomailemassa. Ja vaikka näin juhannuksena kyläillä.
Miksi uskovaiset on niin kylmiä ihmisiä? Miksi ne ei ajattele muita ihmisiä ollenkaan?
Mä en ikinä vois tehdä omille lapsille näin. Olisin paljon mieluummin omien läheisten kanssa, kuin joittenki hihhuleitten.
 
Suski
Ikävää tuollainen. Mutta jokainen elää niin kuin elää. Ei kun vaan etsimään varamummoa ja-vaaria!

Oletko muuten puhunut asiasta vanhemmillesi, siitä että sinusta tuntuu pahalle. Ja jos juhannus juhlat on vanhemmillesi erityisen tärkeät, voisihan se yhteinen aika olla sitten muulloin kuin jussina,eikö?
 
grrr
Voi sua reppanaa! Vanhempasi ovat tarjonneet sinulle aina parasta ruokaa juhannuksena ja sinä kapinoit...
Sinä varmaan haluaisit että vanhempasi hoitaisivat lapsesi, että sinä voisit örveltää kuolaposkella pitkin ojan penkkoja...ehkä vähän käydä naapurin isännän luonaki.
Voi kuule, hanki oma elämä! Miksi sä roikut vanhemmissas vielä!? On muitakin viikonloppuja! Annahan vanhempasi mennä kuuntelemaan Jumalan sanaa! Saavat sieltä paljon enemmän kuin sinun seurassasi.
 
Mä en kyllä käy missään uskovaisten festareilla, mutta ymmärrän kuitenkin vanhempias. Jos heille on tästä muodostunut perinne, ja kokevat tarvetta päästä joka juhannus konferenssiin mukaan, mikset voi niellä sitä?
Voitte kai tavata isovanhempia muulloin? Jos vanhempiesi tapana ois lähteä johonkin muuhun häppeninkiin aina juhannuksen tienoilla, panisitko niin kovasti vastaan? Ettei vain olisi pikemminkin kyse edelleenkin kapinasta uskontoa kohtaan :/

Olkaa yhdessä jouluna, uutena vuotena, pääsiäisenä ja tehkää perinne vaikka heinäkuun eka viikonlopusta, jolloin vietätte isovanhempien ja lasten kanssa yhteisen mökkiviikonlopun joka kesä :heart:
 
Konferenssi ei kestä kovin monta päivää, joten jos isovanhemmat muulloin ovat aktiivisesti lastenlasten kanssa, niin tuskin on syytä valittaa. Ja onhan toki isovanhemmillakin oikeus omaan elämäänsä - ja sikäli mikäli olen oikein ymmärtänyt, uskovaisille uskonelämän aktiivinen hoitaminen ON tärkeä asia.


Ja muuten ap, ajatteletko sinä ollenkaan muita ihmisiä? Niin kuin vaikka omia vanhempiasi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja grrr:
Voi sua reppanaa! Vanhempasi ovat tarjonneet sinulle aina parasta ruokaa juhannuksena ja sinä kapinoit...
Sinä varmaan haluaisit että vanhempasi hoitaisivat lapsesi, että sinä voisit örveltää kuolaposkella pitkin ojan penkkoja...ehkä vähän käydä naapurin isännän luonaki.
Voi kuule, hanki oma elämä! Miksi sä roikut vanhemmissas vielä!? On muitakin viikonloppuja! Annahan vanhempasi mennä kuuntelemaan Jumalan sanaa! Saavat sieltä paljon enemmän kuin sinun seurassasi.
Mikä sulle tuli? Kiristääkö jostakin päin? :LOL: :LOL: :LOL:

AP:lle; vaikuttaa tosi kurjalta tilanteelta, ja ymmärrän täysin, kyllä muakin ottais tuollainen päähän. Koita puhua asiasta vanhemmillesi. Mutta useinhan tuo Jumala heille ketkä siihen uskovat tosissaan, niin kovin tärkeä, et siinä voi lapsenlapsetkin jäädä...Kokemusta on!
 
Valitettavasti vanhempiaan ei voi valita :D . Täällä yksi joka kanssa viettänyt aikoinaan jussit konffassa vanhempieni kanssa. Tällä erää menen oman perheeni kanssa, isovanhemmat eivät ole tulossa sinne. Heidän kanssaan vietämme sitten muulloin aikaa, kesällä lomia mökillä yms.
 
Niin. Toisaalta, jos ne juhannusjuhlat on joka vuosi ja tiedät että vanhempasi haluavat sinne mennä, niin tehkääpäs niin, että otat jonkun toisen viikonlopun ja vietätte "juhannusta". Muistan että meidän suku järjesti kyllä "jälkijuhannuksen" ainakin lapsille (kokko ja makkarat) jos oli ollut vaikka hyvin sateista tai jos kokon poltto oli kielletty (metsäpalovaara).
 
vieras
no, itellä sama tilanne. vanhemmat on helluntailaisia ja aina ollaan käyty juhannuksena siellä juhlissa. ite vaan oon kokenut asiat aivan erilailla... minusta juhannukset lapsena oli tosi kivoja. siis, miten on kylmää telttailla perheen kanssa juhannuksena? kuinka mökkijuhannus olisi ollut niin paljon parempi? enkä ymmärrä tuota väitettä uskovaisten kylmyydestä... minusta he ovat hyvin lämpimiä ihmisiä. ja täytyy vielä nyt todeta, etten itse uskovainen ole. ymmärrän myös täysin sen, että nuo juhlat ovat hyvin tärkeä tapahtuma vanhemmilleni, vuoden kohokohta, ja tottakai menevät sinne juhannuksena. voihan lastenlasten kanssa olla muinakin päivinä vuodesta! tai sitten voit antaa lasten mennä isovanhempien kanssa.
ahdistaako sinua nyt kenties joku muu, esim. se että tunnet vanhempasi olevan jotenkin outoja...? ei "normaaleja" vanhempia. itseäni ainakin tuo seikka vaivasi nuorempana. nyt sen kanssa olen jo sinut ja vanhempani ovat todella rakkaita.
 
vihaan uskovaisia
Alkuperäinen kirjoittaja grrr:
Voi sua reppanaa! Vanhempasi ovat tarjonneet sinulle aina parasta ruokaa juhannuksena ja sinä kapinoit...
Sinä varmaan haluaisit että vanhempasi hoitaisivat lapsesi, että sinä voisit örveltää kuolaposkella pitkin ojan penkkoja...ehkä vähän käydä naapurin isännän luonaki.
Voi kuule, hanki oma elämä! Miksi sä roikut vanhemmissas vielä!? On muitakin viikonloppuja! Annahan vanhempasi mennä kuuntelemaan Jumalan sanaa! Saavat sieltä paljon enemmän kuin sinun seurassasi.
Yök, sinusta on tulossa siis samanlainen äiti omia lapsiasi kohtaan.
Arvasin, että kaikki uskovaiset hyökkää mun kimppuun. Nyt oli kyse yhdessä olemisesta. Kaikki tuntemani perheet viettävät yhdessä aikaa juhannuksena. En todellakaan halua missään örveltää vaan tämän jutun pointti oli se, että oltaisiin kaikki oltu yhdessä niinkuin muutkin.
Huh,huh..että saavat jostain jumalasta enemmän iloa, kuin omista lapsistaan/lastenlapsistaan. huh!!
En todellakaan roiku vanhemmissani ihmettelen vain, että miksi kaikki kaverini ja tuttavani sitten viettävät aikaa mökeillä omien vanhempiensa ja lastensa kanssa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vihaan uskovaisia:
Kyllä mua v.ituttaa todella rankasti. Miksi mun piti syntyä tällaseen sukuun/perheeseen. Mä en voi ymmärtää miksi mun vanhemmat on niin itsekkäitä. Menevät mieluummin helluntalaisten juhannusjuhliin, kuin viettäisivät sen omien lasten/lastenlasten kanssa.
Meille ei koskaan lapsenakaan muuta juhannusta tarjottu, kuin nämä helvetin uskovaisten järkkäämät juhlat.
Ei mökkiä, vain asuntovaunu + teltta ja juhannus uskovaisten kanssa.
Että mä vihaan omia vanhempiani. Teininä kapinoin todella rankasti.
Ja nyt tuntuu, että mulla ei ole lapsille isovanhempia.
Voi, kun löytäis jostain varamummolan, jossa voitais olla sillon tällön lomailemassa. Ja vaikka näin juhannuksena kyläillä.
Miksi uskovaiset on niin kylmiä ihmisiä? Miksi ne ei ajattele muita ihmisiä ollenkaan?
Mä en ikinä vois tehdä omille lapsille näin. Olisin paljon mieluummin omien läheisten kanssa, kuin joittenki hihhuleitten.
Lues huviksesi viestisi uudestaan ja mieti kuka tässä on kylmä??
 
vihaan uskovaisia
Alkuperäinen kirjoittaja SolAngel:
Konferenssi ei kestä kovin monta päivää, joten jos isovanhemmat muulloin ovat aktiivisesti lastenlasten kanssa, niin tuskin on syytä valittaa. Ja onhan toki isovanhemmillakin oikeus omaan elämäänsä - ja sikäli mikäli olen oikein ymmärtänyt, uskovaisille uskonelämän aktiivinen hoitaminen ON tärkeä asia.


Ja muuten ap, ajatteletko sinä ollenkaan muita ihmisiä? Niin kuin vaikka omia vanhempiasi?
Olen ajatellut koko elämäni vain vanhempiani. Eivät ole paljoa tekemisissä lastenlastensa kanssa. Suren sitä, että miksi juuri minun piti syntyä tällaiseen perheeseen. Olisin halunnut viettää ihan tavallista mökki-juhannusta koko lapsuuden ja nuoruuden. Ihan niinkuin muutkin suomalaiset. Mä olen katkera, TIEDÄN!!Mulla on myös kolme veljeä, jotka samaa mieltä vanhemmistamme.
 
Niin, en aio kimppuusi hyökätä :D . JOs vanhempasi menevät tuonne konffaan jussina. Luo sinä sitten lapsiesi kanssa oma juhannustraditio. Menkää lasten kanssa jonnekin leirintäalueelle, mökille tms. Ole sinä sitten perheesi kanssa.
 
vihaan uskovaisia
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vihaan uskovaisia:
Kyllä mua v.ituttaa todella rankasti. Miksi mun piti syntyä tällaseen sukuun/perheeseen. Mä en voi ymmärtää miksi mun vanhemmat on niin itsekkäitä. Menevät mieluummin helluntalaisten juhannusjuhliin, kuin viettäisivät sen omien lasten/lastenlasten kanssa.
Meille ei koskaan lapsenakaan muuta juhannusta tarjottu, kuin nämä helvetin uskovaisten järkkäämät juhlat.
Ei mökkiä, vain asuntovaunu + teltta ja juhannus uskovaisten kanssa.
Että mä vihaan omia vanhempiani. Teininä kapinoin todella rankasti.
Ja nyt tuntuu, että mulla ei ole lapsille isovanhempia.
Voi, kun löytäis jostain varamummolan, jossa voitais olla sillon tällön lomailemassa. Ja vaikka näin juhannuksena kyläillä.
Miksi uskovaiset on niin kylmiä ihmisiä? Miksi ne ei ajattele muita ihmisiä ollenkaan?
Mä en ikinä vois tehdä omille lapsille näin. Olisin paljon mieluummin omien läheisten kanssa, kuin joittenki hihhuleitten.
Lues huviksesi viestisi uudestaan ja mieti kuka tässä on kylmä??
Niinpä, mitä voi kasvaa kylmistä vanhemmista. Eipä ole omena kauas puusta pudonnut.

 
Greippi
Mikseivät vanhempasi saisi itse päättää, missä juhannustaan viettävät? Itse en ainakaan katsoisi kovin hyvällä sitä, että joku yrittäisi minulle ja perheelleni kertoa, missä meidän pitää juhannusta viettää. Miten itse reagoisit, jos sinut pakotettaisiin vaikka viettämään juhannus toisin kuin itse haluat?
 
öttismönkiäinen
Sä käyttäydyt kuin uhmaikäinen.. jos ne ei tee kuten mä haluan, ni mä en pidä niistä lainkaan ( että mä vihaan omia vanhempiani)
Sä sanot *olisin mielummin omien läheisten kans* ja kuitenkin haukut heitä, vihaat heitä, et arvosta heitä? Heidän pitäs tanssia sun pillin mukaan, mut sä et halua tehdä mtn myönnytystä?
Uskonasiat on joillekkin tosi tärkeitä, onhan tuolloin kyse iankaikkisuudesta, je he ovat sullekkin tuota yrittäneet tarjota. Siis parasta mitä tietävät, rakkaudesta sinuun ja lapsenlapsiinsa. Ja jos sä tällä perusteella torjut vanhempiasi ni se ei oo heidän vikansa. Kyllähän vanhempasikin varmaan huomaavat, etteivät saa vastarakkautta, ja että heidän pitäsi sun mielestä elää sun tahtomallasi tavalla, jotta hyväksyisit heidät. Musta sä voisit tehdä myönnytyksiä ja ajatella muita, siis sitä mitä oot vaatimassa vanhemmiltasi. Myönnytysten teko kantaa yleensä hedelmää
Sun vuodatus kuullostaa uhmaikäisen käytökseltä
 
Alkuperäinen kirjoittaja vihaan uskovaisia:
Alkuperäinen kirjoittaja SolAngel:
Konferenssi ei kestä kovin monta päivää, joten jos isovanhemmat muulloin ovat aktiivisesti lastenlasten kanssa, niin tuskin on syytä valittaa. Ja onhan toki isovanhemmillakin oikeus omaan elämäänsä - ja sikäli mikäli olen oikein ymmärtänyt, uskovaisille uskonelämän aktiivinen hoitaminen ON tärkeä asia.


Ja muuten ap, ajatteletko sinä ollenkaan muita ihmisiä? Niin kuin vaikka omia vanhempiasi?
Olen ajatellut koko elämäni vain vanhempiani. Eivät ole paljoa tekemisissä lastenlastensa kanssa. Suren sitä, että miksi juuri minun piti syntyä tällaiseen perheeseen. Olisin halunnut viettää ihan tavallista mökki-juhannusta koko lapsuuden ja nuoruuden. Ihan niinkuin muutkin suomalaiset. Mä olen katkera, TIEDÄN!!Mulla on myös kolme veljeä, jotka samaa mieltä vanhemmistamme.
Olisiko esim. juhannus jolloin vanhemmat vetävät kaatokännit ja huutavat ja tappelevet, parempi juhannus, koska se olisi niiiin paljon normaalimpi kuin tuommoinen hihhulointi? onko vähän hölmöä unelmoida jostain toisesta perheestä siksi, ettei saanut olla lapsena mökillä juhannuksena?? siis, aika monella ei sitä mökkiäkään ole...
 
vihaan uskovaisia
Alkuperäinen kirjoittaja edith75:
Niin, en aio kimppuusi hyökätä :D . JOs vanhempasi menevät tuonne konffaan jussina. Luo sinä sitten lapsiesi kanssa oma juhannustraditio. Menkää lasten kanssa jonnekin leirintäalueelle, mökille tms. Ole sinä sitten perheesi kanssa.
kiitos, kun ymmärsit mua. Näin teenkin. Aion tehdä kaiken toisin, kuin vanhempani. Kun joulunakin ovat mieluummin uskovaisten seurassa.
 
Vieras
Itse en ole aikuisiällä koskaan viettänyt juhannusta vanhempieni tai miehen vanhempien kanssa, eikä tahdottaisikaan. Ihan oman perheen tai kaverien kesken ollaan. Kyllä minusta jokainen saa viettää juhannusta ihan niinkuin itse haluaa, enkä oikein ymmärrä mitä valittamista ap:llä on, jos isovanhemmat kuitenkin muulloin viettävät aikaa lastensa ja lapsenlapsien kanssa.
 
vihaan uskovaisia
Alkuperäinen kirjoittaja Mangusti:
Alkuperäinen kirjoittaja vihaan uskovaisia:
Alkuperäinen kirjoittaja SolAngel:
Konferenssi ei kestä kovin monta päivää, joten jos isovanhemmat muulloin ovat aktiivisesti lastenlasten kanssa, niin tuskin on syytä valittaa. Ja onhan toki isovanhemmillakin oikeus omaan elämäänsä - ja sikäli mikäli olen oikein ymmärtänyt, uskovaisille uskonelämän aktiivinen hoitaminen ON tärkeä asia.


Ja muuten ap, ajatteletko sinä ollenkaan muita ihmisiä? Niin kuin vaikka omia vanhempiasi?
Olen ajatellut koko elämäni vain vanhempiani. Eivät ole paljoa tekemisissä lastenlastensa kanssa. Suren sitä, että miksi juuri minun piti syntyä tällaiseen perheeseen. Olisin halunnut viettää ihan tavallista mökki-juhannusta koko lapsuuden ja nuoruuden. Ihan niinkuin muutkin suomalaiset. Mä olen katkera, TIEDÄN!!Mulla on myös kolme veljeä, jotka samaa mieltä vanhemmistamme.
Olisiko esim. juhannus jolloin vanhemmat vetävät kaatokännit ja huutavat ja tappelevet, parempi juhannus, koska se olisi niiiin paljon normaalimpi kuin tuommoinen hihhulointi? onko vähän hölmöä unelmoida jostain toisesta perheestä siksi, ettei saanut olla lapsena mökillä juhannuksena?? siis, aika monella ei sitä mökkiäkään ole...
En missään tapauksessa ole halunnut mitään kaatokänni-juhannuksia vaan ihan tavallisen keskikesän juhlan kaikkien läheisteni kanssa. kait mä sitte olen niin perhe-keskeinen ihminen, että haluaisin tällasta.
 
vieras
Eri näkökulma: Minun äitini on Uraihminen, siis todella! Hän ei "ehdi" olla lasteni kanssa paljon, hän ei "ehdi" juosta kaupoissa synttärilahjoja varten ym. Yritän hyväksyä hänet sellaisena kuin hän on ja jopa rakastankin häntä. Hänellä on omat valintansa, itse toimin toisin. Isäni puolestaan on Alkoholisti, sanan varsinaisessa merkityksessä, oikea juoppo. Se on hänen valintansa. En sitä hyväksy, mutta välitän ihmisestä, joka siellä takana on. Vedän omat rajani ja toimin itse toisin.

Itse en uskovaisuutta koe pahana, jos ihminen luonteeltaan on lämmin ja inhimillinen. Itse en kuulu seurakuntaan, mutta en ketään vihaa.

Tehkää tosiaan teidän perheen juhannus. Älä ota loukkauksena sitä, että vanhempasi haluavat mennä konferenssiin. Se on ilmeisesti heille tärkeää.
 
Voi hyvänen aika.Itse olen menossa myös teltalla tuonne konffaan ja jos he ovat esim menneet sinne joka juhannus niin mikseivät nyt menisi?
Olen ollut siellä 4 krt,mieheni 21 krt ja taatusti mennään tulevinakin vuosina.
Ei se sitä tarkota että jos ne haluaa olla siellä kahdestaan juhannuksena että eivät lastenlapsista välitä. :eek:
 

Yhteistyössä