uusavuttomuuden huipentumia!

  • Viestiketjun aloittaja avutonko
  • Ensimmäinen viesti
Aina ei voi tietää
Oltiin joskus lukioaikana käymässä luokkakaverin luona, jossa tämän kaveri pyörittelee makkarapakettia ja ihmettelee missä sen lämmittää.. Tokaisin vaan et laita vaikka patterille..
Kaveri oli joskus poikaystävänsä (kaupunkilainen)kanssa käymässä meillä "maalla". Naapurin pihalla oli kasvihuoneessa säilössä valkoiset muoviset puutarhatuolit ja pöytä. Poikaystävä tiedustelee "Miksi tuo LAUTASANTENNI on tuolla kasvihuoneessa?" Huulta purren selitän sitten että näkyy lähetykset paremmin kun lasit taittaa säteitä..
 
tyhmä
Alkuperäinen kirjoittaja KVG:
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä:
Alkuperäinen kirjoittaja tietottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
yks tuttu äiti soitti hädissään omalle äidilleen kun huomasi 4kk vanhan vauvan päässä pehmeän kohdan, jossa ei ollut luuta ollenkaan.
hui mikä se on?
Aukile.
?
KVG :headwall:
?
 
se ystävällinen vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä:
Alkuperäinen kirjoittaja KVG:
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä:
Alkuperäinen kirjoittaja tietottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
yks tuttu äiti soitti hädissään omalle äidilleen kun huomasi 4kk vanhan vauvan päässä pehmeän kohdan, jossa ei ollut luuta ollenkaan.
hui mikä se on?
Aukile.
?
KVG :headwall:
?
kun vauva syntyy kallon luut ovat liittymäkohdista (saumat) auki. syntymän jälkeen kallon luut alkaa hiljalleen luutumaan. vauvalla on pään päällä ja takaraivolla kohta jossa luut ovat raollaan enemmän (tavallaan kuin nurkallaan seisova neliö) joka sulkeutuu myöhemmin kuin muut saumat kallossa. nuo aukileet ovat, jotta aivot saavat kasvaa ja kehittyä. eli kuuluvat asiaan ja menevät ajankanssa itsestään kiinni. niiden sulkeutumista seurataan neuvolassa etteivät mene etuajassa kiinni.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja avutonko:
Kertokaa tähän.

Minä aloitan.

tuttuni tuli viikonloppuna meille ja halusi teetä. Ihmetteli, että miten minä nyt hänelle teetä keitän kun meillä ei ole vedenkeitintä? hahhahhahhaaa. jäin kyllä monttu auki vähäksi aikaa.
vedenkeitin keittää veden nopeampaa, on siis ekologisempi vaihtoehto
 
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja avutonko:
Kertokaa tähän.

Minä aloitan.

tuttuni tuli viikonloppuna meille ja halusi teetä. Ihmetteli, että miten minä nyt hänelle teetä keitän kun meillä ei ole vedenkeitintä? hahhahhahhaaa. jäin kyllä monttu auki vähäksi aikaa.
vedenkeitin keittää veden nopeampaa, on siis ekologisempi vaihtoehto
:D No mutta se tässä kai pointti oli, että veden kuitenkin PYSTYY keittämään muutenkin kuin vedenkeittimellä. :D
 
vieras
Eräs äiti joka odotti ensimmäistä lastaan niin soitti minulle tohkeissaan, et riittääkö jo kun olemme hommanneet vauvalle kolmet rattaat :eek: joo riittää et meillä ei ole ollu kuin yhdet ja meillä silti on neljä lasta jo. Et mitä ihmettä te niin monella.
No autoon yhden matkarattaat, Parvekkeelle toiset parvekerattaat (asu rivarissa), ja sit paremmille lenkkeille kolmannet paremmat rattaat. Et vieläkö pitäis olla yhdet?
Olin sanaton.
 
vieras
Opettajalleni oli hänelle tuttu köksänopettaja kertonut oppilaasta, joka oli kotitaloustunnilla pannut jauhelihapihvit paistumaan suoraan lieden päälle. Ohje oli ollut, että pihvit paistetaan levyllä, ei uunissa. Paistinpannua ei ilmeisesti oppilaan kotona ollut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Opettajalleni oli hänelle tuttu köksänopettaja kertonut oppilaasta, joka oli kotitaloustunnilla pannut jauhelihapihvit paistumaan suoraan lieden päälle. Ohje oli ollut, että pihvit paistetaan levyllä, ei uunissa. Paistinpannua ei ilmeisesti oppilaan kotona ollut.
Yks meen ryhmäläinen poika pesi perunat fairylla.
 
Mies
Alkuperäinen kirjoittaja tollero:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:
Öö, eiköhän se pistooli sitten napsa...

Naisella oli ollut korttikin jo reilut 10 vuotta, mutta kun heillä kuulemma mies aina tankkasi ja nyt heille oli tullut riitaa niin nainen joutui itse tankkaamaan. :D

Meillä on sama tilanne, että mies tankkaa, koska minä inhoan auton tankkaamista. Osaan tankata, mutta en tee sitä, se on miesten hommaa.

Kiesi- tyyppisesti voisit irtisanoutua työpaikastasi ja esittää anteeksipyynnön miestä halventavasta kommentistasi.

 
Sisko kerto kerran hyvän! Heillä oli ollu eräällä keittiöllä kesätyöntekijä, jonku pomon tyttö. No hänelle oli annettu piirakan ohje et leivo tosta. Tyttö oli tullu että leivinjauhe loppu kesken, sisko oli et ei voi loppua ku just tilattiin iso purkki sitä ja menny katsoon. Tyttö oli lukenu ohjeesta et leivinjauhetta tulee 1,5l ku ohjees oli et 1,5tl!
 
vieras
Meillä oli töissä sellainen restonomiksi juuri valmistuva opiskelija harjoittelussa ja hän väitti, että jos vatkaa kerman vaahdoksi, sen paino moninkertaistuu!!! Eikä uskonut muuten kun kokeilemalla, että tilavuus kyllä moninkertaistuu, mutta ei se ilma paina siellä kerman seassa yhtään enempää kun "vapaana" ollessaan.

Minä itse olin varmaan ainakin 25v, ennen kuin minulle selvisi mikä on perenna. Olin juuri saanut tietää asiasta ja menin yksille synttäreille. Siellä oli sit sellainen n. 50 vuotias mies ja hän kertoi, suuresta kaupungista juuri pienempään muuttaneena oppineensa paljon uusia asioita. Hänelle oli selvinnyt mm. mikä on perenna. Meillä oli todella hauskaa asian kanssa, kun tämä perhe, kenen synttäreillä oltiin, olivat molemmat puutarha-alan ihmisiä ja heille se tietty oli itsestään selvyys.

Ja jos joku ei tiedä mikä on perenna, niin se on monivuotinen kukka.
 
menna
Jokunen joulu sitten oltiin moikkaamassa yhtä kaveria, joka asuu sen verran kaukana, et nähdään noin kerran vuodessa. Tää oli sitten ostanu glögiä ja mietti, et kuin sen lämmittää ja ripeänä likkana kaato sen vedenkeittimeen. Onneksi ehdin sanoa, ennenkuin laittoi siihen virrat, että älä nyt sentään, että ei se keitin kestä muuta kuin puhdasta vettä. Lämmitettiin sitten mikrossa mukeihin kaadettuna.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Opettajalleni oli hänelle tuttu köksänopettaja kertonut oppilaasta, joka oli kotitaloustunnilla pannut jauhelihapihvit paistumaan suoraan lieden päälle. Ohje oli ollut, että pihvit paistetaan levyllä, ei uunissa. Paistinpannua ei ilmeisesti oppilaan kotona ollut.
Yks meen ryhmäläinen poika pesi perunat fairylla.
Juu ja mun luokkakaveri seiskallá teki kermavaahtoa, ja kun sitä kermaa oli hänen mielestään liian vähän, niin lorautti vettä sekaan että tulisi enemmän kermavaahtoa.
...ei tullut vaahtoa ei... :headwall: :D
 

Yhteistyössä