Uusi ruokakuvaketju.

Professional Griefer

Nacholaatikko

Muussaa kolme tomaattia.
Kuullota pannulla pieni keltasipuli, pieni punasipuli ja 2 valkosipulinkynttä. Paista jauheliha, lisää sekaan fajitasmaustepussi ja veden sijaan muussatut tomaatit.
Lado vuokaan maustamattomia nachoja ja jalapenoviipaleita, päälle jauhelihasoossi, salsaa ja lopuksi juustoraastetta.

200c uunissa 10-15 min.
 
Sitruunatorttu

Pohja:

2 munaa
3/4 sokeria
1dl vehnäjauhoja
100g voita sulatettuna

Täyte:

2dl vettä
1 1/4 dl sokeria
2 munaa
2 rkl maissitärkkelystä
4 rkl sitruunanmehua
1 tl raastettua sitruunan kuorta
25g voita

Koristeeksi:

1dl kuohukermaa
1/2 tl vaniliinisokeria
1/2 tl raastettua sitruunan kuorta

Vaahdota munat ja sokeri. Lisää vehnäjauhot ja voisula. Kaada taikina voideltuun, korppujauhoitettuun torttuvuokaan. Paista 175 asteessa 15-20 min.
Kumoa kypsä pohja.

Pese sitruuna hyvin kuumalla vedellä ja raasta sen kuori. Sekoita kattilassa vesi, sokeri, mmunat, maissitärkkelys ja sitruunanmehu. (älä käytä alumiini kattilaa).
Kuumenna ja hämmennä, kunnes kiisseli sakenee, Lisää raastettu sitruunan kuori ja voi. Sekoita tasaiseksi.
Kaada täyte kakkupohjan syvennykseen.

Jäähdytä torttua jääkaapissa n.2 tuntia. Koristele vaahdotetulla, maustetulla kermalla.


 
Viimeksi muokattu:
BootyPeppi! Nyt on pakko kysyy tosta sun pitsasta, joka oli tuolla heti ekalla(?) sivulla! Miten saat siitä taikinasta noin ohutta?

Kun ite teen pitsapohjan, suunnilleen samalla ohjeella niin se nousee valtavasti uunissa, lopulta on tarjolla 1cm pohjalla varustettua pizzaa :/ Eikä siitä siis tule rapea vaan semmonen pehmee, tietenkin kun on kohonnut niin paljon.

Oon miettiny laitanko liikaa hiivaa vai mikä on ongelmana mut en mä laita kun yhden kuivahiivapussin eli vissiin ton 11g? Ja saman kokoisesta taikinasta puhe.

Mä en käsitä miten ihmiset onnistuu saamaan tollasia pohjia!! :p

Ja laitatko pohjan päälle ton kastikkeen ja sitten täytteet?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29501040:
Muutamia aamiaisia:









Seipihvejä thaimaalaisittain:


Jättikatkarapucurry:


Raakalihasalaatti japanilaisittain:


Jättikatkarapusalaatti:


Lihapullat ja kukkakaaligratiini:


Mukaeltu pappilan hätävara:


Broileria ja pikapaistettuja kasviksia:
voisinkohan muuttaa teille
 
BootyPeppi! Nyt on pakko kysyy tosta sun pitsasta, joka oli tuolla heti ekalla(?) sivulla! Miten saat siitä taikinasta noin ohutta?

Kun ite teen pitsapohjan, suunnilleen samalla ohjeella niin se nousee valtavasti uunissa, lopulta on tarjolla 1cm pohjalla varustettua pizzaa :/ Eikä siitä siis tule rapea vaan semmonen pehmee, tietenkin kun on kohonnut niin paljon.

Oon miettiny laitanko liikaa hiivaa vai mikä on ongelmana mut en mä laita kun yhden kuivahiivapussin eli vissiin ton 11g? Ja saman kokoisesta taikinasta puhe.

Mä en käsitä miten ihmiset onnistuu saamaan tollasia pohjia!! :p

Ja laitatko pohjan päälle ton kastikkeen ja sitten täytteet?
Kannattaa aina kohottaa hyvin niin se kohotus on uunissa vähäisempää. Teen siitä yhdestä taikinasta kolme pohjaa ja laulun sen leivinpaperille suoraan todella ohueksi. Kastike laitetaan heti siihen pohjan päälle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29548121:
varmaan on hyvää. :p
No on se kieltämättä. :D Pitää yrittää taas kasvatella muutama purkki.

Vähän hassu sattuma oikeastaan, kun alkoi chilit vähenemään ja sitten nuo 2 lajiketta + mango päätyivät samaan purkkiin. Ne vaan on nyt erottamattomat.
 
Viimeksi muokattu:
"vierailija"
Kannattaa aina kohottaa hyvin niin se kohotus on uunissa vähäisempää. Teen siitä yhdestä taikinasta kolme pohjaa ja laulun sen leivinpaperille suoraan todella ohueksi. Kastike laitetaan heti siihen pohjan päälle.
Yksi hyvä tapa on Jamie Oliverin tapaan kohotus kylmässä. Taikina kääritään elmukelmuun ja kohota kylmässä. Itse teen taikinan jo edellisenä päivänä ja annan yön yli olla jääkaapissa. Tulee rapeita ja ohuita pohjia.
 
Keittiönoita
Kalapihvejä vietnamilaisittain:


Kampasimpukka-jättikatkarapusalaatti:


Possu-herkkusienipataa:


Broileria karibialaisittain:


Kotitekoista espressojäätelöä:


Antipastoja:


Iberico-possua (sitä mustaa espanjalaista, joka tallustelee metsissä ja syö tammenterhoja), tagliatelleä ja artisokkatahnaa:


Juusto-avocadosalaatti, päällä balsamiviinietikkaa:
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29548898:
saisko jotain selvitystä tai ohjetta noihin sei/kalapihveihin ?
:p
Saat, sillä olin kirjoittanut sen talteen ruokaa tehdessäni :) Paketti seitä sulatettuna, 1 iso valkosipulinkynsi murskattuna, 2 tl raastettua tuoretta inkivääriä, hyppysellinen suolaa, 1 tl thaimaalaista kalakastiketta (tai vietnamilaista kalakastiketta), 2 rkl silputtua punasipulia, silputtua tuoretta chiliä maun mukaan, 1 tl vehnäjauhoja, 1 tl sambal oelekia ja 2 rkl silputtua tuoretta korianteria. Kaikki mössätään sekaisin. Paistetaan öljy-voi -seoksessa pannulla.
 
  • Tykkää
Reactions: päätön

Yhteistyössä