Uusi Suositus EU:ssä; Sikiön sukupuolta ei saa kertoa vanhemmille

En ehkä ihan täysin ymmärtänyt mitä yleistettiin? Eihän täällä kukaan edes ole ollut ärsyyntynyt siitä jos tällainen suositus tulisi Suomeenkin. Todettu vain ettei täällä sellaista tarvittaisi.
Eiköhän Kepsis tarkoittanut että koko ehdotus on aika vastenmielistä yleistämistä ja holhoamista. Koska jossain päin maailmaa joku osa naisia kikkailee lapsen sukupuolen kanssa, meidän pitäisi levittää koko EU:n alueelle tällainen laki, jolla ei ole mitään pohjaa.
 
Mun mielestä päinvastoin; jos saa tietää jo rakenneultrassa, että tulee ns väärää sukupuolta, niin ehtii totutella asiaan ja jopa innostua siitä. Jos sen sijaan synnytyssalissa saa syliinsä pojan kun toivoi tyttöä, niin pettymys voisi hyvin pilata muutoin onnellisen hetken.

Itselläni on tyttö ja toivoisin toista tyttöä. En voi sille mitään, että minusta tyttö tuntuisi luontevammalta. Jos kuitenkin poika tulisi, niin kyllä tahdon tietää etukäteen, jottei sitten sitä syntymän jälkeistä aikaa tarvitsisi käyttää asian käsittelemiseen.
Mulle taas lapsen ulostulo on ollut niin suuri helpotus, että mulle olisi ollut aivan sama, vaikka sieltä olis tullut ihan vaikka E.T. Kunhan se on tullut jo pois mun lantiosta.
 
Toisaalta taas, jos vanhemmat olisivat noin hulluja että olisivat valmiita käyttämään henkareita ja ties mitä konsteja, niin kyllä sitä tulee välttämättä ajatelleeksi että minkälainen sitä väärää sukupuolta olevan lapsen elämä tollaisten sekopäitten kanssa sitten olisi? Häntä sitten varmaan hyljeksittäisiin sen takia, kun ei olisi syntynyt toivottuna ja ei olisi ollut oikeaa sukupuolta?
Olisiko sittenkin parempi, että lapsiressu olisi abortoitu ennen syntymäänsä, vaikka laillisinkin konstein.
Ja poikienko sitten voitaisiin antaa syntyä sellaisille vanhemmille?
 
omnix
[QUOTE="vieras";24629940]Ihan järkevältä kuulostaa. Joskaan en näe, että Suomessa tarvittaisiin tuollaista.

Sitä paitsi, eikös se luonnostaankin mene niin, että toista sukupuolta syntyy enemmän? En vaan muista onko se noin päin vai päinvastoin.

Ja jos nyt yhtään tarkemmin käy asiaan ajattelmaan, niin onko sitten parempi, että syntyy niitä ei-toivottuja lapsia, joita synnyttyään kohdellaan kaltoin sukupuolensa vuoksija sijoitetaan ehkä lastenkotiin?[/QUOTE]

Poikia syntyy 101-102 jokaista sataa tyttöä kohti. Jo kouluiässä ero tasaantuu, ja parikymppisten keskuudessa miehiä on jo vähemmän kuin naisia.

Parempi olisi, että saataisiin kulttuurin vääristymät kuriin. On tutkittu, että miesvoittoiset yhteiskunnat ovat taipuvaisempia aggressiivisuuteen ja vaikka luulisi, että niitä harvoja naisia sitten kohdeltaisiin kuin kuningattaria, niin tilanne on päinvastainen. Mitä vähemmän naisia, sitä vähemmän oikeuksia. Heitä ruvetaan kohtelemaan kauppatavarana ja palkintoina, ei ihmisinä.
 
Kepsis
Poikia syntyy 101-102 jokaista sataa tyttöä kohti. Jo kouluiässä ero tasaantuu, ja parikymppisten keskuudessa miehiä on jo vähemmän kuin naisia.

Parempi olisi, että saataisiin kulttuurin vääristymät kuriin. On tutkittu, että miesvoittoiset yhteiskunnat ovat taipuvaisempia aggressiivisuuteen ja vaikka luulisi, että niitä harvoja naisia sitten kohdeltaisiin kuin kuningattaria, niin tilanne on päinvastainen. Mitä vähemmän naisia, sitä vähemmän oikeuksia. Heitä ruvetaan kohtelemaan kauppatavarana ja palkintoina, ei ihmisinä.
Ja missähän tämä teksti lukee ihan tutkimuksena ja kukahan sen tutkimuksen on suorittanut ja kuka maksanut?
 
no joo
Ja poikienko sitten voitaisiin antaa syntyä sellaisille vanhemmille?
Jos multa kysyt, niin ei yhdenkään lapsen. Jos mä saisin päättää näistä asioista, niin ihmiset jotka saataisiin kiinni siitä että teettäisivät tai yrittäisivät teettää abortin siksi että lapsi on väärää sukupuolta, voitaisiin vaikka pakkosteriloida kaikki.
 
  • Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
"Minä"
Tarkennusta asiaan ja termeihin: tätä asiaa EI ole ehdottanut EU eli Euroopan unioni, vaan Euroopan neuvosto, joka on aivan eri järjestö, ja se siis koostuu 47 jäsenvaltiosta. Euroopan unioni koostuu 27 jäsenvaltiosta. Eli ei tässä mitään EU-valtioita koskevaa lainsäädäntä olla antamassa.
 
[QUOTE="Minä";24630294]Tarkennusta asiaan ja termeihin: tätä asiaa EI ole ehdottanut EU eli Euroopan unioni, vaan Euroopan neuvosto, joka on aivan eri järjestö, ja se siis koostuu 47 jäsenvaltiosta. Euroopan unioni koostuu 27 jäsenvaltiosta. Eli ei tässä mitään EU-valtioita koskevaa lainsäädäntä olla antamassa.[/QUOTE]

Miksi otsikossa lukee EU?
 
Kepsis
[QUOTE="Minä";24630294]Tarkennusta asiaan ja termeihin: tätä asiaa EI ole ehdottanut EU eli Euroopan unioni, vaan Euroopan neuvosto, joka on aivan eri järjestö, ja se siis koostuu 47 jäsenvaltiosta. Euroopan unioni koostuu 27 jäsenvaltiosta. Eli ei tässä mitään EU-valtioita koskevaa lainsäädäntä olla antamassa.[/QUOTE]

Ei lakia, mutta suositus, ja sillä on aika iso vaikutus kun euroopan vanhin ja laajin poliittinen yhteistyö- ja ihmisoikeusjärjestö alkaa neuvomaan miten yksittäisen valtion tulisi toimia asiassa mikä on täysin ihmisten oma asia.
 
"Minä"
Ei lakia, mutta suositus, ja sillä on aika iso vaikutus kun euroopan vanhin ja laajin poliittinen yhteistyö- ja ihmisoikeusjärjestö alkaa neuvomaan miten yksittäisen valtion tulisi toimia asiassa mikä on täysin ihmisten oma asia.
En suoraan sanottuna usko, että tällaisella on Suomen päätöksiin vaikutusta, ja tämä todellakin koskee enemmän sellaisia valtioita, joissa poikia pidetään jotenkin "parempina".
 
Kepsis
[QUOTE="Minä";24630394]En suoraan sanottuna usko, että tällaisella on Suomen päätöksiin vaikutusta, ja tämä todellakin koskee enemmän sellaisia valtioita, joissa poikia pidetään jotenkin "parempina".[/QUOTE]

Ei se ole uskon asia siinä vaiheessa kun politiikkaa aletaan tekemään ihmisoikeuksien tasolla.
 
Kepsis
[QUOTE="Minä";24630363]Kysy aloittajalta, hänhän sen otsikon kirjoitti.[/QUOTE]

Ei sinänsä väärä otsikko, vaikuttaahaan suositus nimenomaan EU:n alueella, kun sellainen annetaan.
 
"Mievaan"
Ei sinänsä väärä otsikko, vaikuttaahaan suositus nimenomaan EU:n alueella, kun sellainen annetaan.
Euroopan Neuvostoon tosin kuuluu aika paljon enemmän maita kuin Euroopan Unioniin, varsinkin sellaisia, joissa tuo tyttöjen syrjintä on ongelma.

Todellakaan kyseessä ei ole laki, eikä EN lakeja langeta. Ainoastaan suositus. Ja jokainen, joka tuollaista suositusta vastustaa, voi mennä itseensä ja miettiä, miksi se sukupuoli on niin ylitse lapsen kaikkien muiden ominaisuuksien ja piirteiden, joita ei myöskään ole mahdollista selvittää odotusaikana.
 
Kepsis
[QUOTE="Minä";24630488]No katsotaanko, miten käy? Tämä ei Suomessa mielestäni ole sellainen "ongelma", että suositus haluttaisiin ihan lainsäädännöksi muuttaa. Se, mistä varmasti jossakin vaiheessa keskustellaan, on abortti ylipäänsä ja oikeus siihen.[/QUOTE]

Miten terveydenhuollossa yleensä toimitaan? Suosituksien mukaan, ei siellä ole kaikesta "lakia". Ei olekkaan Suomessa ongelma, siksi se on typerää ohjeistaa "ongelmattomia" maita samalla tavalla kuin niitä joissa se asia on oikeasti ongelma. En minä usko että Suomi nyt yhtäkkiä muuttuu joksikin sikiön sukupuolen salaavaksi maaksi. Se mikä minua ärsyttää eniten tässä on se kun puusilmä-apinat yrittää ohjeistaa samalla tavalla kaikkia sen sijaan että sanoisi oikeasti sinne suuntaan ne terveiset jotka mahdollistaa tämän typerän toiminnan. Ne tekee itsestään aivan yhtä ääliöitä tuolla toiminnalla kuin ne joita varten suositus ollaan muodostamassa. Muuttuuko asia mihinkään suosituksella niissä maissa missä se on ongelma? NO EI varmana, mutta sitten taas siitä saattaa seurata huonoja tapauksia niissä maissa jossa se ei ole ongelma kun joku nuori lekuri/sairaanhoitaja päättää alkaa toteuttamaan euroopan neuvoston suositusta oma-aloitteisesti vaikka hallinnosta ei tulisi mitään velvoitetta sille.

Toki aina voi mennä sitten yksityiselle ja siellä kysyä asiaa, ne varmasti mielellään ottaa rahat vastaan ja sanoo kumpi siellä masussa todennäköisesti on. Mutta silti, suositukset JA lait jotka monimutkaistaa tai hankaloittaa asiakkaan / potilaan tilannetta turhaan, tarvitaanko niitä oikeasti niissä maissa missä ei ole ongelmaa?
 
Kepsis
[QUOTE="Mievaan";24630548]Euroopan Neuvostoon tosin kuuluu aika paljon enemmän maita kuin Euroopan Unioniin, varsinkin sellaisia, joissa tuo tyttöjen syrjintä on ongelma.

Todellakaan kyseessä ei ole laki, eikä EN lakeja langeta. Ainoastaan suositus. Ja jokainen, joka tuollaista suositusta vastustaa, voi mennä itseensä ja miettiä, miksi se sukupuoli on niin ylitse lapsen kaikkien muiden ominaisuuksien ja piirteiden, joita ei myöskään ole mahdollista selvittää odotusaikana.[/QUOTE]

Taitaa sielläkin olla yhdenlainen fanaatikko toisessa päässä. Et jaksa kauheammin lukea minun tekstejäni joten eipä minua jaksa enää kiinnostaa vastata sinullekkaan mitään.
 
"Minä"
Mutta silti, suositukset JA lait jotka monimutkaistaa tai hankaloittaa asiakkaan / potilaan tilannetta turhaan, tarvitaanko niitä oikeasti niissä maissa missä ei ole ongelmaa?
No on varmaan aika hankalaa ruveta tuollaisen järjestön antamaan suosituksia vain tietyille maille, mutta kuten sanottu, jokainen tekee omat johtopäätöksensä ja joko rupeaa noudattamaan suositusta tai sitten ei. Suomessa on tiettyjä poliitikkoja, jotka tähän voisivat tarttua, mutta tosin nämä samat vastustavat myös aborttioikeutta. Jokainen varmasti tietää ainakin pari henkilöä, ovat vahvasti uskonnollisia.

Itse en vastusta aborttioikeutta, mutta tuntuisi se moraalittomalta tehdä abortti vain siksi, että sikiön sukupuoli ei ole toivottu. Jälleen arvelen, että Suomessa tällaista ongelmaa ei ole, kuten monissa kehitysmaissa. Mutta viime kädessähän tässä on kysymys siis oikeudesta saada tietää vauvan sukupuoli. Itsekin olen halunnut sen molemmilla kerroilla tietää, ja monien muiden tavion on vain halusta tietää, kumpi sieltä on tulossa, sitä voi tavallaan jo tutustua siihen tulevaan, kun tietää sukupuolen. Tämä ei varmastikaan ole ihmisoikeuskysymys.

Se siitä, pointtini oli vain alun perin tarkentaa termejä, jotta ei virheellisesti luultaisi Euroopan unionin antavan tällaista suositusta.
 
Kepsis
[QUOTE="Minä";24630770]Sori, on ihan pakko tässä yhteydessä kopsata omaa lausettasi, jonka kirjoitit minulle: "Ei se ole uskon asia siinä vaiheessa kun politiikkaa aletaan tekemään ihmisoikeuksien tasolla."[/QUOTE]

Totta, ei se ole uskon asia yleisellä tasolla, eli et voi sokeasti luottaa että kun annetaan suositus, että se toimii hyvin, tai ollenkaan, mutta pienemmässä mittakaavassa voi jo vähän arvioida sitä mikä on todennäköistä. Todennäköistä on se että jotkut varmasti toteuttaa sitä työssään, suurin osa ei suomessa.

Se että uskoo suuntaan tai toiseen kaikkien euroopan maiden suhteen on jo todella vaikea asia päätellä kun politiikka ja käytännöt on niin erilaisia eri maiden kesken.
 
"vieras"
[QUOTE="kaikkea kanssa";24629721]just...

kuinkahan moni suomalainen tekee abortin lapsen sukupuolen perusteella? Ei varmaan kovin moni, vai haluaako joku tunnustaa?[/QUOTE]

En oo tehny, mut ystävä joka tuli laitokselle mun esikoista kattoo totesi ensi töikseen -voi harmi kun joudut vielä toisen tekee ku tuli tyttö-
 
"Minä"
Totta, ei se ole uskon asia yleisellä tasolla, eli et voi sokeasti luottaa että kun annetaan suositus, että se toimii hyvin, tai ollenkaan, mutta pienemmässä mittakaavassa voi jo vähän arvioida sitä mikä on todennäköistä. Todennäköistä on se että jotkut varmasti toteuttaa sitä työssään, suurin osa ei suomessa.

Se että uskoo suuntaan tai toiseen kaikkien euroopan maiden suhteen on jo todella vaikea asia päätellä kun politiikka ja käytännöt on niin erilaisia eri maiden kesken.
Näinhän se on. Mutta eiköhän Suomessa edelleenkin saa halutessaan tietää tulevan vauvan sukupuolen, joten voimme nukkua yömme rauhassa, eikö vaan.. Öitä siis!
 

Yhteistyössä