Vääntäkääs mulle nyt rautalangasta: mitä ehkäisymuotoja voin käyttää, jos en hyväksy jo hedelmöityneen munasolun "häiritsemistä"?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
yhdistelmäpillerit, ehkäisyrengas..
Se ettei harrasta seksiä..

Ei kuparikierukka estä hedelmöittyneen munasolun kiinnittymistä, olet varmasti kuullut kierukkalapsista..
Kuparikierukan pitäisi estää sperman kulkeutumisen kohtuun.
Nyt sekoitat sen pessaariin...

Hei, sehän kävisi myös!
Tämä tosiaan ja variskin jonkin ehkäisyvaahdon kanssa käytettynä varmasti luotettava. Noita vaan tosi vaikeasti suomesta, mutta jos vain reissaa jossain niin kannattaa tuoda tullessaan!
Ei tarvitse Ruotsia pidemmälle mennä.
 
Siis joo, kyllähän yhdistelmäpillerienkin kolmas vaihtoehto on estää munasolun kiinnittymistä, mutta ensisijainen ehkäisytapa oli se ovulaation esto, toisena liman tekeminen siittiöille epäystävälliseksi ja viimeisenä tuo kiinnittymisen esto MUTTA mä en ihan näin lähtis saivartelemaan, minusta oleellisinta on ko. ehkäisyvälineen ensisijainen ehkäisytapa. Sitäpaitsi kyllähän kaikesta huolimatta pillereitä käyttävillekin tulee raskauksia.
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itsellä sama ajatusmaailman ja käytän ehkäisykeinona noita yhdistelmä pillereitä.
Myös hormonikierukka voisi olla ok, sillä se estää munasolun irtoamisen ja näin ollen siis voisi olla myös vaihtoehto.
Tarkka noissa saa olla, itselle selvisi oikeasti asiat vasta kun niihin perehtyi kunnolla. Lääkärit kun ei asiasta juurikaan mitään sano ehkäisyä määrätessään. Nyt olen joutunut oikein kysymään että miten on..
Luulin aluksi, että vain kuparikierukalla ja jälkiehkäisypillereillä on tuo vaikutus, että ne estävät hedelmöityneen munasolun kiinnittymisen, mutta asia ei taidakaan olla ihan niin yksinkertainen. Esim. juuri nuo minipillerit toimivat myös osittain tuolla tavalla ja joidenkin lähteiden mukaan hormonikierukkakin saattaa vaikuttaa sillä tavalla. Yhdistelmäpillerit vaikuttaa hormonaalisista ehkäisymuodoista parhaalta vaihtoehdolta, mutta pelkään, että siinäkin on sama riski kuin noissa muissa, että se osaltaan estäisi myös kiinnittymisen.
Jos viitsisit tutkia, mitä hormoneita yhdistelmäpillereissä käytetään, ei sun tarttis epäröidä, että miten ne toimii. Ne kun ei toimi samalla tavalla, eikä estä hedelmöittyneen munarunkun kiinnittymistä äpärän kohsunseinämään
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itsellä sama ajatusmaailman ja käytän ehkäisykeinona noita yhdistelmä pillereitä.
Myös hormonikierukka voisi olla ok, sillä se estää munasolun irtoamisen ja näin ollen siis voisi olla myös vaihtoehto.
Tarkka noissa saa olla, itselle selvisi oikeasti asiat vasta kun niihin perehtyi kunnolla. Lääkärit kun ei asiasta juurikaan mitään sano ehkäisyä määrätessään. Nyt olen joutunut oikein kysymään että miten on..
Luulin aluksi, että vain kuparikierukalla ja jälkiehkäisypillereillä on tuo vaikutus, että ne estävät hedelmöityneen munasolun kiinnittymisen, mutta asia ei taidakaan olla ihan niin yksinkertainen. Esim. juuri nuo minipillerit toimivat myös osittain tuolla tavalla ja joidenkin lähteiden mukaan hormonikierukkakin saattaa vaikuttaa sillä tavalla. Yhdistelmäpillerit vaikuttaa hormonaalisista ehkäisymuodoista parhaalta vaihtoehdolta, mutta pelkään, että siinäkin on sama riski kuin noissa muissa, että se osaltaan estäisi myös kiinnittymisen.
Jos viitsisit tutkia, mitä hormoneita yhdistelmäpillereissä käytetään, ei sun tarttis epäröidä, että miten ne toimii. Ne kun ei toimi samalla tavalla, eikä estä hedelmöittyneen munarunkun kiinnittymistä äpärän kohsunseinämään
Luepas asiasta tarkemmin, kyllä estää muttei ensisijaisesti.

 
selitä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kondomi nyt ainakin, mutta muita? Kuparikierukka ja minipilleritkin kuuluvat "kiellettyjen listalle", koska etenkin kuparikierukka estää jo hedelmöityneen munasolun kiinnittymisen kohdun seinämään ja joissain tapauksissa myös minipillerit toimivat näin, osittain. Tästä syystä en aio syödä koskaan myöskään jälkiehkäisypillereitä. Eli siis munasolun kehittymisen ja irtoamisen estäminen on ihan ok, siittiöt ja munasolut kun eivät yksistään ole yhtään mitään...sen sijaan minun mielestäni hedelmöityneestä munasolusta alkaa ihmiselämä (elämänkaari kestää hedelmöitymisestä kuolemaan). Eli onko yhdistelmäpillerit minun periaatteideni mukainen ehkäisykeino?

ELI mitä ehkäisykeinoja voin käyttää, jos haluan varmistua siitä, ettei ole pienintäkään mahdollisuutta siihen, että tämä ehkäisymuoto häiritsisi JO HEDELMÖITYNEEN munasolun kiinnittymistä kohtuun?
Viddu mitä hurskastelua.
Miten hyväksyt ylipäätään pelkän nautinnon vuoksi (vai onko teillä sille joku parempi syy) harrastettavan seksin ja noiden kalliiden siittiöiden hukkaamisen??
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja f:
Jos on noin naiivi niin sitten selibaatti. Jos siis todella haluaa toimia vakaumuksensa mukaan.
Miten niin naiivi? Ennemminkin loogista vastustaa jo hedelmöityneen munasolun kiinnittymisen estämistä, jos ei kerran aborttiakaan hyväksy.

 
ho
Mulla on sama periaate. Mä en ymmärrä miksi täällä osa pilkkaa, vaikka ihan selkeästi ap:kin sanoi, että tämä on hänen ajatusmaailmansa ja muut saavat vapaasti ajatella toisella tavalla. Lisäksi ap selkeästi sanoi, että siittiöt ja munasolut ovat ihan eri juttu ja ainostaan tuo HEDELMÖITTYNEEN munasolun kiinnittymisen estäminen sotii hänen ajattelutapaansa vastaan. Silti täällä osa meuhkaa, että pysy selibaatissa ja "voi, voi itke nyt niiden siittiöidenkin perään". Onko luetunymmärtämisessä ongelmaa?
 
häh
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-tiinemamma:
Oletko kokeillut Persona -laitetta?
voi vittu, varmaan hankinkin jonkun helevetin persona-laitteen, jolla kaikki yllätyksellisyys seksissä katoaa (joka vitun päivä pissaat siihe, voi huoh) ja sitten unohdan vessaan ja joku tuee kylään ja käy vesssassa ihmettelemässä mikäs vittu tämä on...
Miksi personaa käyttäessä katoaisi spontaanius? Tai yllätyksellisyys??
Ja niitä pissanäytteitä ei oteta kuukaudessa kuin 8 (no, eka kuukaus 16 mutta sitten 8/kk)
Sitä voi pitää niin ettei se jää ihmettelijöiden käsiin ja jos jää, niin tuskin moni kehtaa kysyä. Ja jos kehtaa niin miksei niille voi kertoa?

Kalliiksi se kyllä tulee
 
ap
Miten on niin vaikeaa ymmärtää, että hedelmöitynyt munasolu on mielestäni jo ihmisen alku? Monissa kirjoissakin muuten sanotaan, että elämä alkaa HEDELMÖITYMISESTÄ ja päättyy kuolemaan. Siittiö- ja munasolut yksistään eivät ole vielä yhtään mitään, mutta kun siittiö hedelmöittää munasolun niin siinä muodostuu jo uuden yksilön kromosomisto ja geenit, solu alkaa jakaantua jne. Kun en kerran hyväksy aborttiakaan, miksi hyväksyisin hedelmöityneen munasolun toiminnan estämisen? Siinä mielessä abortti on eri asia, että silloin jo RASKAUS on alkanut, mutta molemmissa tilanteissa elämä on kuitenkin jo alkanut.
 
häh
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-tiinemamma:
Oletko kokeillut Persona -laitetta?
Kaikki spontaanius katoaa...
Tähän mä haluaisin selityksen, että kuinka niin spontaanius katoaa? Persona-laitteeseen kurkistetaan kerran päivässä olikohan se kuuden tunnin liukuma-ajan sisällä ja sen antama vastaus pätee seuraavan vuorokauden kuuden tunnin liukuma-ajan loppuun. Eli sitä ei todellakaan seksiä harrastaessa tarvitse avata.

 
häh
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mikä tuo persona-laite on?
Se on semmonen laite, joka seuraa hormonitason vaihtelua virtsatestien avulla ja ilmoittaa sulle "varmat päivät". Luotettavuus taisi olla 94%, mutta käytölle on rajoituksia. Kierron pituus on määritelty, ei saa olla liian lyhyt eikä hirmu pitkä ja siis tulee olla suhtkoht säännöllinen.

Suomessa näiden markkinointi on lopetettu, laitteita ei kai täältä enää saa. Niitä mittatikkuja saa kyllä, tosin aika suolaiseen hintaan.... Olisko ollu 20? kuussa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mikä tuo persona-laite on?
Laite, johon asetetaan pissatikkuja ja joka sitten niiden perusteella päättää, onko kyseessä varma päivä (ei tarvitse kondomia) tai epävarma tarvitsee kondomin. Se tosiaan kyselee niitä tikkuja vain 8 kertaa kuussa. Laitteen ja tikkuja saa helposti tilattua netistä (laite on aika kallis, mutta sellaisen voinee ostaa käytettynäkin, tikut taas on ihan edullisia.) Spontaanius ei sinänsä katoa, koska ne on aina ne tietyt päivät, milloin se testi tehdään riippumatta siitä harrastetaanko seksiä vai ei.

Mulla on itellä ollut toi systeemi joitain vuosia sitten, ja täytyy kyllä sanoa, että aika nopeasti selvisi se logiikka, millä se niitä punaisia ja vihreitä päiviä jakaa, etten sitten hirveästi viitsinyt sitä käyttää. Alkaen kp 6 siihen, että ovulaatio oli mennyt ohi. Toisaalta en kyllä suosittele jos tilanne on esim. se, että nainen haluaa lapsen mutta mies ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mikä tuo persona-laite on?
Se on semmonen laite, joka seuraa hormonitason vaihtelua virtsatestien avulla ja ilmoittaa sulle "varmat päivät". Luotettavuus taisi olla 94%, mutta käytölle on rajoituksia. Kierron pituus on määritelty, ei saa olla liian lyhyt eikä hirmu pitkä ja siis tulee olla suhtkoht säännöllinen.

Suomessa näiden markkinointi on lopetettu, laitteita ei kai täältä enää saa. Niitä mittatikkuja saa kyllä, tosin aika suolaiseen hintaan.... Olisko ollu 20? kuussa?
Kuulostaa sellaaselta, että en haluaasi käyttää. Mä en luottaasi varmoihin päiviin vaikka luotettavuus tuossa laitteessa noin iso. Mielummin sitten jotkut pillerit tai kortsu.

Mä vain mietiin noita pillereitä, että haluanko mä niitä kuitenkaan. Kun elimistöön on laitettu niin paljon kaikenlaasia myrkkyjä, että haluanko mä vielä lisää "myrkkyä" ehkäisypillereitten muodossa.
 

Yhteistyössä