Väkertäjät (uudempi parempi käsityöketju)

Alkuperäinen kirjoittaja narikka83:
Alkuperäinen kirjoittaja satsaa:
Alkuperäinen kirjoittaja narikka83:
onko kelhään elna 434 konetta? hankinnassa ois. täällä liike piti 690e hintaa, tingatahan voi :D
Kun sinä ompelet paljon niin satsaa ja osta Janome
onko parempi ku elnan kone? tarve ois suuri ja ompelen paljon, työkseni =)
Mun mielestä Janome on tällä hetkellä markkinoiden paras.
 
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja narikka83:
Alkuperäinen kirjoittaja satsaa:
Alkuperäinen kirjoittaja narikka83:
onko kelhään elna 434 konetta? hankinnassa ois. täällä liike piti 690e hintaa, tingatahan voi :D
Kun sinä ompelet paljon niin satsaa ja osta Janome
onko parempi ku elnan kone? tarve ois suuri ja ompelen paljon, työkseni =)
Mun mielestä Janome on tällä hetkellä markkinoiden paras.
mikä janome sulla on? tietäsin tarkistella tarkemmin
 
Alkuperäinen kirjoittaja narikka83:
mikä janome sulla on? tietäsin tarkistella tarkemmin

Mulla on ihan peruskoneet sillä erolla, että kun ompelen paljon paksuja materiaaleja niin paininjalka nousee ylemmäs mitä normaalisti
http://www.janome.fi/415.htm
ja tämä saumuri
http://janome.com/index.cfm/Machines/Sergers/MyLock_204D
 
Alkuperäinen kirjoittaja narikka83:
mulla on jo peruskoneet teollisuus mallina.. tarvin "erikoiskoneen" resorille ja muihin lasten vaatteisiin. ketjutikkikone, helpottais elämää huomattavasti. teollisuus mallina kattelin, hinnat oli 900e ja ylöspäin
Janome on saman veroinen, melkein yhtä nopea ja kestävä kone. Mulla oli teollisuuskoneet mutta myin kaikki ja Janomella on noita vaihtoehtoja paljon. googlaa.
 
mulla on myös vuelta 86 oleva bernina. loistava kone mutta pelottaa koska siitä losahtaa moottori. napinläpiä se ei ole koskaan tehny ja siihen tarvisin koneen. suositeltiin brotherin konetta, automaatti napinläpi mutta näky olevan myös tuossa janomessaki, varmasti monissa muissaki. huomenna pääsenki kathoon konheita, samalla reissulla käyn kathoon mummoa joka on sairaalassa toipumassa jalan osittaisesta amputaatiosta :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja narikka83:
mulla on myös vuelta 86 oleva bernina. loistava kone mutta pelottaa koska siitä losahtaa moottori. napinläpiä se ei ole koskaan tehny ja siihen tarvisin koneen. suositeltiin brotherin konetta, automaatti napinläpi mutta näky olevan myös tuossa janomessaki, varmasti monissa muissaki. huomenna pääsenki kathoon konheita, samalla reissulla käyn kathoon mummoa joka on sairaalassa toipumassa jalan osittaisesta amputaatiosta :(
Sun kannattaa oikeasti tuota Janomea tutkailla. Vaikka valitsisit minkä tahansa koneen.
Mummille halaukset :)
 
Saisinko linkkejä erilaisiin tyyhnyihin ja muihin huonekalukankaasta tehtyihin juttuihin??
Pää ihan tyhjä kun kattelen tota kasaa. Monta hetkeä olen etsinyt ja ajattelin turvautua "ammattilaisiin" Omat niksit jo koluttu. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja peippo:
Saisinko linkkejä erilaisiin tyyhnyihin ja muihin huonekalukankaasta tehtyihin juttuihin??
Pää ihan tyhjä kun kattelen tota kasaa. Monta hetkeä olen etsinyt ja ajattelin turvautua "ammattilaisiin" Omat niksit jo koluttu. :ashamed:
Millaisia juttuja? Pelkkiä sisustusjuttuja vaiko muutakin?
Itse olen tehnyt sohvakankaasta laukkuja, verhoista ja pöytäliinoista mekkoja, hameita yms. lakanoista mekkoja, tunikoita ja paitoja....
Kaikenlaisia pussukoita, kukkaroita, rintaneuloja vaikka mitä...tätä ketjua kun selaat niin saat aika paljon kaikenlaisia niksejä...
Inkulilla on kokemusta ammattinsa puolesta sisustuskankaista ja hänen blogissaan onkin jotain kivoja vinkkejä.
 
peippo
Kaikki ideat tervetulleita. mulla on nahkaa,keinonahkaa ja plyyshiä huonekaluihin. Kankaat on verhoilusta jääneet isompia ja pienempiä "jämiä". Pitäs saada välillä noi kulutettua.
 
verhoilua päivä takana. mönkiän tavaran kuljetus lootan verhoilin. käsi on hieman arka, nitoja oli mallia kivikausi :D hyvä tuli ja asiakas oli tyytyväinen. lisää tuli hommia, moottorikelkkojen penkkejä on tulossa korjuule useampi.

ihana tuo teollisuuskone ku ompelee myös keinonahan, tein itelleni laukun ku jäi ylimääräsiä pajo yhestä projektista.
 

Yhteistyössä