Väkertäjät (uudempi parempi käsityöketju)

"huhhuh"
Alkuperäinen kirjoittaja NäkymätönNinni;22073619:
No tuo on sinun mielipiteesi. Kukkarot ovat kyllä menneet hyvin kaupaksi, juuri sain lähes sadan kukkaron tilauksen, että.. :whistle:

Ja toisekseen en koe, että nuo ovat kotikutoisia, vaikka ne itse olen tehnytkin. Teen tarkkaa ja laadukasta työtä.

Osta ihan vapaasti marimekkoa, en pahastu siitä. :hug:
No en kyllä "kotikutoinen" sanalla tarkoittanut että olisi laadultaan huono, anteeksi, olen tottunut vain käyttämään sitä sanaa itse tehdyistä tarkoittamatta sillä mitenkään pahaa!!

Hyvä että olet saanut kaupaksi, itsekin olisin tilannut jos hinta olisi järkevämpi. Mutta kuten sanoin, en tiedä taustoja, eli onko toiminimeä tai jotain tuotemerkkiä, silloin hinta on jotenkin ymmärrettävä.
Mutta toimiihan se joskus niinkin että jostain tulee hitti ylihinnoittelemalla se.... :D
 
[QUOTE="huhhuh";22073932]No en kyllä "kotikutoinen" sanalla tarkoittanut että olisi laadultaan huono, anteeksi, olen tottunut vain käyttämään sitä sanaa itse tehdyistä tarkoittamatta sillä mitenkään pahaa!!

Hyvä että olet saanut kaupaksi, itsekin olisin tilannut jos hinta olisi järkevämpi. Mutta kuten sanoin, en tiedä taustoja, eli onko toiminimeä tai jotain tuotemerkkiä, silloin hinta on jotenkin ymmärrettävä.
Mutta toimiihan se joskus niinkin että jostain tulee hitti ylihinnoittelemalla se.... :D[/QUOTE]

Mielenkiinnolla kysyn, että paljonko noilla pitäisi olla hintaa sinun mielestäsi? Oletko itse tehnyt vastaavia ja tiedätkö paljonko nuo kehykset maksaa? :)
 
"huhhuh"
Alkuperäinen kirjoittaja NäkymätönNinni;22073982:
Mielenkiinnolla kysyn, että paljonko noilla pitäisi olla hintaa sinun mielestäsi? Oletko itse tehnyt vastaavia ja tiedätkö paljonko nuo kehykset maksaa? :)
En ole tehnyt, enkä tiedä mitä maksaa. Mutta koska hintaan ei ole reagoitu selittäen kehysten hintaa, oletan että tekopalkkaa jää pussillensa kuitenkin aika monta euroa. Jos olen väärässä niin sitten pyydän anteeksi epäilyäni.
 
[QUOTE="huhhuh";22074036]En ole tehnyt, enkä tiedä mitä maksaa. Mutta koska hintaan ei ole reagoitu selittäen kehysten hintaa, oletan että tekopalkkaa jää pussillensa kuitenkin aika monta euroa. Jos olen väärässä niin sitten pyydän anteeksi epäilyäni.[/QUOTE]

miks iihmeesä vänkäät hinnasta? pussukat näyttävät hyvälle, kuosit on mukavia ja nuila kehyksillä on hintaa aika mukavasti :| pusukoissa näky olevan vuori mitä esim mainitsemissasi marimekon pussukoissa ei ole. joten minusta hinta on hyvä ja sitä voi mielestäni jopa nostaa. son hami että sie et raaski tuomosta ostaa:hug:
 
[QUOTE="huhhuh";22074036]En ole tehnyt, enkä tiedä mitä maksaa. Mutta koska hintaan ei ole reagoitu selittäen kehysten hintaa, oletan että tekopalkkaa jää pussillensa kuitenkin aika monta euroa. Jos olen väärässä niin sitten pyydän anteeksi epäilyäni.[/QUOTE]

Kun tuosta hinnasta miinustaa tarvikkeitten hinnan sekä verottajan osuuden pois, ei tekopalkkaa jää kuitenkaan liikoja. On tuossakin nimittäin aika monta tekovaihetta tukikankaineen, vuorineen ja kehyksen kiinnittämisineen. Ja kun nuo kankaat, mistä noita ompelen on metrihinnoiltaan yleensä 18-30e/m.
Jos ilmaiseksi pitäisi tehdä, niin antaisin noita mieluummin ystäville ja sukulaisille, kuin ihan oudoille.

Minusta taas on kamalaakin katsoa, kun ihmiset ALIhinnoittelee käsitöitään. ts ei edes itse arvosta omaa työtänsä.

Itse koen, että tuo hinta on se, millä noita minun kannattaa tehdä. Jos joku haluaa/voi tehdä halvemmalla, niin se vapaus toki on!
 
[QUOTE="huhhuh";22066176]En tiedä taustojasi, että onko tarkoitus elää noilla käsitöillä kun on melko suolaiset hinnat noilla kukkaroilla....?
Toki käsityö on käsityötä ja jotain teen itsekin, mutta en ikinä ilkeäisi pyytää kotikutoisista noin kovia hintoja... Kivat on pussukat, mutta ostan sitten jo tuohon hintaan ennemmin Marimekkoa.[/QUOTE]

Ei ole suolainen hinta.... siistiä työtä muuten! Todella hyvännäköisiä!

Myöhemmin ketjussa kerrot että et tarkoita kotikutoisella pahaa, ymmärrän, mutta käsityö- se on kotikutoista. Ja käsin tehty maksaa jos sitä arvostaa. Ja tuolla työnjäljellä todella sietääkin arvostaa.


Ninni! Miten sä laitat nuo kehykset kiinni? Ovat niin tasaisen näköisesti ilman mitään lommoja tms....
 
"huhhuh"
miks iihmeesä vänkäät hinnasta? pussukat näyttävät hyvälle, kuosit on mukavia ja nuila kehyksillä on hintaa aika mukavasti :| pusukoissa näky olevan vuori mitä esim mainitsemissasi marimekon pussukoissa ei ole. joten minusta hinta on hyvä ja sitä voi mielestäni jopa nostaa. son hami että sie et raaski tuomosta ostaa:hug:
Kyllä täällä ihan muut vänkää. Selityksiä tulee selitysten perään... Surullista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22074130:
Ninni! Miten sä laitat nuo kehykset kiinni? Ovat niin tasaisen näköisesti ilman mitään lommoja tms....
On vähän niinkuin liikesalaisuus, että en haluais sitä täällä huudella yleisesti. ;)

Teen noita myyntiin nimittäin nykyään jo paljon ja on parissa liikkeessäkin myynnissä.

Ja "huhhuh" pyörtyisi kun tietäisi, millä hinnalla nuo liikkeet noita myy eteenpäin hyvällä menestyksellä. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja NäkymätönNinni;22074231:
On vähän niinkuin liikesalaisuus, että en haluais sitä täällä huudella yleisesti. ;)

Teen noita myyntiin nimittäin nykyään jo paljon ja on parissa liikkeessäkin myynnissä.

Ja "huhhuh" pyörtyisi kun tietäisi, millä hinnalla nuo liikkeet noita myy eteenpäin hyvällä menestyksellä. :D
Ok, saat pitää salaisuutesi :D

Kuinkas muuten kun mä myyn kanssa jotain , ja mun jälleenmyyjät ovat toivoneet että en myisi halvemmalla kuin he, että hinnat olis samaa tasoa sekä mulla että heillä?

Asiahan ei tietenkään minulle kuulu, mutta..... kunhan pohdin.
 
"huhhuh"
Alkuperäinen kirjoittaja NäkymätönNinni;22074231:
Ja "huhhuh" pyörtyisi kun tietäisi, millä hinnalla nuo liikkeet noita myy eteenpäin hyvällä menestyksellä. :D
En ole ihan niin heikko että pyörtyisin. Tyhmähän ei ole loppupelissä se joka pyytää vaan se joka maksaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22074249:
Ok, saat pitää salaisuutesi :D

Kuinkas muuten kun mä myyn kanssa jotain , ja mun jälleenmyyjät ovat toivoneet että en myisi halvemmalla kuin he, että hinnat olis samaa tasoa sekä mulla että heillä?

Asiahan ei tietenkään minulle kuulu, mutta..... kunhan pohdin.
Myyn jollakin hintaa jälleenmyyjille ja he eteenpäin sillä hintaa kuin haluavat. Näin on ollut tähän asti. Ei oo ollu puhetta muusta. =) Mut on nuo hinnat mun blogissa kuitenkin halvemmat kuin noilla jälleenmyyjillä. Mut ei varmaan monikaan noista heidän asiakkaistaan tiedä tuosta mun blogista, että eivät "menetä" asiakkaitaan sitä kautta. Muualla kun en täällä netissä myy, kuin tuolla omassa blogissani.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NäkymätönNinni;22074311:
Myyn jollakin hintaa jälleenmyyjille ja he eteenpäin sillä hintaa kuin haluavat. Näin on ollut tähän asti. Ei oo ollu puhetta muusta. =) Mut on nuo hinnat mun blogissa kuitenkin halvemmat kuin noilla jälleenmyyjillä. Mut ei varmaan monikaan noista heidän asiakkaistaan tiedä tuosta mun blogista, että eivät "menetä" asiakkaitaan sitä kautta. Muualla kun en täällä netissä myy, kuin tuolla omassa blogissani.
Oukkidou :)
 
:)
Jos jollakin on rahastuksen maku suussa niin se on Marimekko. Totuus on se, että kyllä meidän suomalaisten pitää kannustaa pienyrittäjiä ja katsella heidän töitään mieluummin kuin suurien polkija firmojen. Paskaa ei pidä tukea.
Niinkuin täällä todettiin, että se on tyhmä joka maksaa ja tottahan se on. Kannattaa siis tarkkaan miettiä haluaako tukea jotain kunnollista vai höpönlöpöä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NäkymätönNinni;22076545:
Jäin nyt miettimään, et miksi käsitöistä ei saisi ottaa tekopalkkaa? Miksi käsityönä valmistettu tuote pitäisi olla huomattavasti halvempi, kuin tehdastekoinen? Tekemiseniloko pitäisi riittää palkaksi?
Kai se johtuu siitä että jotkut tekee käsityötä työkseen ja joillakin ei työnjälki ole sitä mitä kuuluisi.
Heti ollaan kysymässä veroista tms... Oletetaan että ihan omaksi ilokseen tekee ja riittää kun pyytää tarvikkeiden hinnan.

Mä ompelen työkseni ja joku asiakas joskus marmatti hintani hameelle kuullessaan että hyvänen aika, sillähän saa jo hameen ellei kaksi kaupasta.... (tyyliin Tokmannilta).
Mä sanoin että niin saa, mutta sitten sä tuot ne mulle korjattavaksi pituudesta ja vyötäröltä... kun tehdään mitoilla niin se on sitten kerralla hyvän kokoinen.
Tuntityönä en tee, ei kannattaisi....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22076829:
Kai se johtuu siitä että jotkut tekee käsityötä työkseen ja joillakin ei työnjälki ole sitä mitä kuuluisi.
Heti ollaan kysymässä veroista tms... Oletetaan että ihan omaksi ilokseen tekee ja riittää kun pyytää tarvikkeiden hinnan.

Mä ompelen työkseni ja joku asiakas joskus marmatti hintani hameelle kuullessaan että hyvänen aika, sillähän saa jo hameen ellei kaksi kaupasta.... (tyyliin Tokmannilta).
Mä sanoin että niin saa, mutta sitten sä tuot ne mulle korjattavaksi pituudesta ja vyötäröltä... kun tehdään mitoilla niin se on sitten kerralla hyvän kokoinen.
Tuntityönä en tee, ei kannattaisi....
Myös se, että nykyihminen ei ole koskaan ollut tehtaassa (ompelimossa) silloin ei tiedä miten siellä homma "hoituu".
 
Jäin nyt miettimään, et miksi käsitöistä ei saisi ottaa tekopalkkaa? Miksi käsityönä valmistettu tuote pitäisi olla huomattavasti halvempi, kuin tehdastekoinen? Tekemiseniloko pitäisi riittää palkaksi?

Saa niistä palkkaa ottaa. Eikä noissa minun mielestäni ollut yhtään liikaa hintaa. Ei kannata välittää kaikenmaailman suunsoittajista.
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22074130:
Miten sä laitat nuo kehykset kiinni? Ovat niin tasaisen näköisesti ilman mitään lommoja tms....
Mä kävin hakemassa rautakaupasta tollaset "papukaija pihdit", en tiedä mikä niiden oikea nimi on vai onko ne oikeasti nimeltään papukaijapihdit, mulle kun nimi ei ollut tärkeä vaan muoto, eli ovat jotakuinkin tällaset http://bilder.afterbuy.de/images/48291/KnipexWapuCobra.jpg
ajatuksena on että noilla pääsee kehyksiä puristamaan sieltä ulkokautta ja laitan pihtien väliin ihan aaltopahvia (tai muuta paksua pahvia) ettei jäisi jälkiä ja lommot koitan välttää sillä että puristan vaan tarpeeksi tiheään.

Voi olla olemassa joku helpompikin tapa :D Tää on aika työläs tapa puristaa kehykset paikoilleen.
 

Yhteistyössä