Väsytkö koskaan saamaanne huomioon?

Turmis
Laitampa omankin lusikkani tähän soppaan!

Ensinnäkin, joo kyllä ottaa päähän että ihmiset tuijottaa. Yhden kerran on tullu ihminen kurkkaamaan vaunuihin ja sekin oli Muksutallin myyjä kun ihmetteli lähinnä meidän vaunuja kun ovat aika harvinaiset ja niitä ei esim.Tampereelta saa. Sillon ei haitannu.

Toiseksi sille yksikön äiteelle että jos sulla on yks normaali lapsi joka ei ole koliikki tai muuten vaan kiukkuinen lapsi niin on ihan turha tulla sanomaan miten raskasta yhden lapsen kanssa on. Ite en koe kaksosäitiyttä vielä ainakaan raskaaksi (tytöt 2kk), koska meidän lapset on aika helppoja. kop kop. LÄhinnä mua ärsyttää kun on yks normaali lapsi niin valitetaan miten väsyneitä ollaan hoitamiseen ym.. ARRGGGHHHHH!!!!! :headwall:

Mekään ei olla koskaan "toivottu" kaksosia, mutta näin vaan kävi ja ylpeänä olen heidän äitinsä ja mielestäni on hienoa jos kaksi saa kerralla (ei tarvi olla joka vuosi raskaana... :LOL: )

Mutta nyt varmaan saa kaikki (ei-monikot) vihaiseksi näillä kommenteilla joten lisää vettä myllyyn!!!!! =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2006 klo 12:39 Turmis kirjoitti:
Toiseksi sille yksikön äiteelle että jos sulla on yks normaali lapsi joka ei ole koliikki tai muuten vaan kiukkuinen lapsi niin on ihan turha tulla sanomaan miten raskasta yhden lapsen kanssa on. Ite en koe kaksosäitiyttä vielä ainakaan raskaaksi (tytöt 2kk), koska meidän lapset on aika helppoja. kop kop. LÄhinnä mua ärsyttää kun on yks normaali lapsi niin valitetaan miten väsyneitä ollaan hoitamiseen ym.. ARRGGGHHHHH!!!!! :headwall:
Peesaan :wave:

Täytyy myöntää että mä olen kans ihmetelly miten todella monet äidit (yksi lapsi) valittaa kuinka rankkaa vauva-arki on :eek:
Minä kun en ole kokenut vauva-arkea vielä rankaksi ollenkaan vaikka meillä on kärsitty masuvaivoista ym.
Alkuraskaudessa pelkäsin että kuinka sitä selvitään ylipäätään raskausaika saatika sen jälkeen...mainitsin tästä myös lääkäritädille joka tokaisi..."kaksoset on sellainen ylempää määrätty asia. Niille joille se annetaan,ne sen myös jaksaa" ;)
 
Olen JENNYLIN kans samaa mieltä ja kuullu sen kans monelta, et kaksoset "annetaan" vaan niille jotka niitten kans jaksaa... vaikka mä olen kyl välillä pitäny tätä arkea aika rankkanakin, mut osa syy siihenki on varmaan se kun pojat ei oikeen nuku hyvin, ja siinäkin ne yksikkö äipät pääsee helpommalla ku ei ole kun yks vauva kun valvottaa et ite joutuu valvomisetkin valvomaan kaksinkertasesti...
:wave: :wave: :wave:
 
yksikön äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2006 klo 12:14 halloo jatkaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.10.2006 klo 08:44 iso maailma kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.10.2006 klo 23:40 hohhoijaa sivullinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.10.2006 klo 23:22 heh heijaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.10.2006 klo 23:08 hohhoijaa sivullinen kirjoitti:
En todellakaan ymmärrä, mitä niin erikoista kaksosissa?
Kauppareissulla Prismassa tulee varmasti lähemmäs kymmenet kaksoset vastaan...so?
Ei ymmärrä, ei. \|O
teilläpäin vissiin pienet piirit :LOL:
En ymmärtänyt?? :/
En minäkään ymmärrä mitä erikoista on kaksosissa. Millaisissa paikoissa, missä paikkakunnissa ja millaisissa yhteiyskissä ihmiset kiuskuttelee perään ??!!
Ihan yksikkö-vauvankin kanssa liikkuessa mammat ja mummot tulee juttelemaan, kehumaan, ihastelemaan, kysymään onko tyttä vai poika - vaikka on ihan selkesti oman sukupuolensa edustajan näköinen ja puettu perinteisesti sukupuolen mukaan - se ei ole vain kaksosvauvojen etuoikeus ;)
Eihän kukaan ole missään vaiheessa väittänyt että olisi mikään etuoikeus, ja ainahan saa kysyä mutta jos ei saa odottamaansa vastausta niin ei siitä tarvitse noin suuttua. Ja kaiken lisäksi kysymys oli kylläkin "olenko aistivinani kateutta" ja sinä väitit, että täällä VÄITETÄÄN,että kadehdit, ei kukaan ole mitään väittänyt, kuulostaa vaan siltä kun olet niin kovasti puolustamassa miten yhtäkin lasta ihastellaan ja kyllähän niitä ihastellaankin(myös yksikön äitinä tiedän) mutta kaksosia sitte kaksikertaa enemmän jos niin vois sanoa.
VASTAUKSET: millaisissa paikoissa- joka paikassa, esim.ruokakaupassa, vaatekaupassa, kaupungilla, kahvilassa, missä vaan.
missä paikkakunnassa-kaupunki missä asun on ns."keskikokoinen" ei iso mutta ei ihan pienikään ja jos olemme muualla "reissussa" sukuloimassa tai miten vaan niin joka paikassa sama juttu, ei ole kaupungilla tai paikkakunnalla väliä.
siinähän sitä jo olikin, onko vielä jotain IHMETTELEMISTÄ vai joko tuli kaipaamasi vastaus?
millaisissa yhteyksissä-tähän varmaan jo vastasinkin myös tuossa edellä...
No niin, kiitos vastauksesta.
Minusta se on kummallista, koska en itse kiinnitä sen kummemmin huomiota monikkoperheisiin, mutta tottakai tulee katsottua jos on isompi lapsilauma mukana, eikä kyseessä ole perhepäivähoitaja. Mistäkö sen sitten erottaa on sitten oma analyysinsä.

Katsotaan meidänkin perään aikoinaan, kun tila-autosta kuoriuduttiin. Kaikki lapset eivät tosin olleet minun tekemiä, mutta iän puolesta olisi voinut olla, samoin otteet oli kuin omia olisi ollet, erona se että osa lapsista kutsui etunimeltä ja osa äidiksi.

En ole valittanut että yhden kanssa olisi raskasta tai etten jaksa. Jaksan oikein hyvin. Ja minullahan on myös mies, en yksin tässäole. Mutta yhdessäkin lapsessa on työmaata. Jos siinä olisi kaksi saman ikäisäistä niin tottakai työmaa olisi isompi.Se oli se pointti. En ole kiinnostunut siitä kaksosten aiheuttamasta työmäärästä..

Ei minua haittaa yövalvottamiset yms., mutta minua valvottaakin vain yksi. Silloin kun oli kaksi pientä ( ei siis kaksosia) oli väsyttävää hyppiä koko yö kahden sängyn väliä, unet oli repaleisia. Nyt yhden pienen kanssa pääsee tosi helpolla.

Siskoni on saanut lapsensa inseminaatiolla. Olen vierestä seurannut hänen lapsettomuuttaan, enkä siis pidä vähäarvoisempana "tekemällä" tehtyjä lapsia. Hän ei saanut kaksosia, onneksi hänelle, en erittele tämän enempää siskoni tapausta joten älkää vetäkö mitään johtopäätöksiä. Minä todentotta olen hypännyt vällyjen väliin ja vaikka pari keskenmenoa olen itkenyt, olen lapseni helposti saanut.

Olen vanha tapaus täällä kaksplussan palstalla ja esittänyt suoria kysymyksiä monista eri elämisen osa-alueista jne mutta ikinä millään palstalla en ole tämän tasoista kohtelua saanut kuin tällä palstalla!! :headwall:

Halventavaa isoa tai pientä paikkakuntaa kohtaan.. hohhoijaa. Olen asunut molemmissa, tällä hetkellä asun toisessa ,isossa tai pienessä, etunsa ja haittansa kummassakin. Ihmiset on erilaisia. Ja erilaisia eri puolilla suomea, niin turistina käydessä kuin asuessakin.

Näköjään monikkoje äidit on herkkänahkaisempia kuin yksikköjen äidit tai sitten tällä palstalla vallitesee ilmapiiri: vain me monikot, muut voivat vaivautua mutta vain meidän asettamilla ehdoilla mitä ne sitten ovatkaan, hohhoijaa, olette itse lapsellisia. En voi vastata asiallisesti kun yhtään asiallista vastuasta en saanut, paitsi tämän, joka tässä on mukana, ja sävyä voisin luonnehtia kiukkuseksi, ja tämänkin sain vasta kun tivasin. :headwall:
 
Hmmmm...mitäs tänne enään lisäis muutakun samoilla linjoilla olen myös mm turmiksen, jennylin ja ellun kanssa!!!!

Se ei tosiaankaan ole paikasta kiinni missä meitä tuplaperheitä katsellaan perään...Meki ollaan poikein kanssa reissattu jo vaikka missä niin ruotsin rististeilyllä kun isoissa ja pienissä kaupungeissa ja asutaan maaseudulla. Ja joka paikassa ihmiset yhtä uteliaita tai kuiskuttelevaisia.
Mä olen pärjänny poikien kanssa hyvin tähän mennessä, ovat 4kk kohta.

Kauheeta kun tekis mieli kirjottaa vaikka mitä kommenttia mutta ei osaa kunnon lauseita tuottaa :LOL:

 
hämmästynyt
Olen silmät selällään lukenut noita "yksösten äidin" kirjoituksia..Mutta nyt oikein pala meni kurkkuun, luulin sinua pahaiseksi kakaraksi mutta että jo varttuneempi nainen...? Huh huh, oletpa lapsellinen. Jaa että kuinka sen sitten erottaa että kyseessä ovat kaksoset? No, siinäpä sinulle pala purtavaksi. Jos vaikka saattavat muistuttaa hieman toisiaan, ainakin identtiset saattaa joskus erottaa kaksosiksi..Ei voi muuta kuin päätänsä täällä pyöritellä, se lienee tarkoituksesikin.
 
Kirjotampa minäkin tänne oman kommenttini. Ensinnäkin siihen että miltä tuntuu ku tuijotetaan.. välillä kivaa välillä ärsyttää ja välillä jotkut kommentit on jopa naurattanut. Ja kyllä kaksosten kans saa aivan erilailla huomiota kun yhden kans, ja tää on kyllä tosi, ei millään pahalla ketään kohtaan, enkä pidä itseäni mitenkään parempana ku on kaksoset ja joo asun isossa kaupungissa.

Mun kaksoset on kolmekuukautta ja lisäksi jaloissa pyörii viel muitakin pieniä. Joten on kokemusta kaksois äitiydestä ja yksösäitiydestä, kaksosten kans alku on ollut raskas ku oli koliikkia joka kyllä nyt rupee helpottaan joten voiton puolella ollaan.
Mutta kyllä se arki yhdenkin kanssa voi olla raskasta, itse ainakin välillä valitin väsymystä, yhdenkin vauvan kans oli koliikkia ja korvakierre. Sillon ku on vain yks lapsi niin ei sitä osaa kuvitella mitä arki on ku on kaks vauvaa. Ja on vaikea selittää sellaselle jolla ei ole kaksosia minkälaista se arki on.

Itse en koe olevani kauheen väsynyt enää ;) vaikka alku olikin raskasta.

Niin ja on mukavaa et täällä palstoilla pyörii erilaisia äitejä erilaisissa elämäntilanteissa. Annetaan vaan kaikken olla mitä on ei arvostella .

Ja viellä sen verran et tää palsta on hyvä ku täällä voi käydä jakaan kokemuksia sellasten ihmisten kans jotka on samassa elämäntilanteessa
 
En ole väsynyt kaksosteni saamaan huomioon, ainakin toistaiseksi se on ollut vaan positiivista (tytöt pian 3 v).
Oltiin just äsken Ruotsin-risteilyllä. Musta oli ihan herttaista, kun laivaan kärrytellessäni tuplien kanssa vanhemmat tanskalaiset (luulisin niin) herrat alkoivat jutella. Yksi kyseli, että ovatko kaksoset ja minkä ikäiset. Toinen antoi tytöille karkit ja hymyili heille.
Monet mukavat keskustelut olen esim. kauppakeskuksissa käynyt varsinkin vanhempien ihmisten kanssa. He monesti tulevat juttelemaan ja kertovat, että heillä on omat kaksoset tai sitten kaksosia lastenlapsina.
Ennen omia kaksosia minäkin monesti katsoin tuplien perään, minusta niissä on jotain söpöä (niin kuin on tietenkin yhdessäkin lapsessa).
 
kaksosten äiti
Kylläpäs täällä jotkut on herkkänahkaisia... En puutu tuohon riitelyyn enempää, kerron vaan omat kokemukseni ihmisten ihmettelystä. Meidän tytöt on nyt 2 v ja selkeästi on ihmisten huomiointi ja ihmettely vähentynyt sitten vauva-aikojen. Vauva-aikana joka kauppareissulla useat eri ihmiset pysähtyivät ihastelemaan vauvojamme ja kyselemään heistä, ei ollut onneksi mitään perässä kuiskuttelua vaikka pienellä paikkakunnalla asutaankin. Mutta kyllä silti joka kauppareissulla edelleen ihmiset vähintään hymyilevät lapsiamme katsoessaan. En ole kokenut sitä rasittavaksi, kyllä lapsiamme saa katsoa ja ihastella. Ainoa mieleen tuleva kerta kun ärsytti, oli kun olin kaupassa ja lapset olivat juuri nukahtaneet unilleen rattaisiin, 2 naista (ilmeisesti äiti ja tytär) tulivat kurkkimaan vaunuihin ja ihastelemaan, niin lapset heräsivät siihen eivätkä enää nukahtaneet. :( Mutta noin yleisesti, ei huomio minua haittaa. :)
 
Olipas hauska ketju.. :)

Olen 1,5kk kaksosten äiti,lapset ovat esikoisemme. Meidän suvussa ei kaksosia,ei myöskään miehen,tytöt ovat identtisiä joten ns. kohtalon oikku. Eli ihan luomuna tehty. Olen todella onnellinen kahdesta ihanasta lapsesta yhdellä iskulla ;) Jo raskausaikana ihmiset kyselivät isosta mahastani,kommentit olivat suurimmaksi osaksi positiivisia,osa tosin todella #&%?$!*. Kaupassa usein lapset tulevat ihailemaan vauvoja ja vertailevat onko niissä eroja.

Ihanimpia kommentteja ovat mm. neuvolatädiltä joka sanoi että kaksoset annetaan reippaille äideille,kaksosten saaminen on etuoikeus ja kaksoset annetaan vain niille jotka ansaitsevat ne. Eli myös hedelmöityshoidoilla saadut ovat ansaittuja. Kyllä luonto hoitaa hommansa!
 
hömpsä
Ainut mikä ärsyttää on se kun ihmiset kysyy että onko ne kaksoset? Tekis mieli möläyttää, että ei, ku haettiin naapurin ipana lainaksi :D Ennen toisella pojalla oli vähä pidemmät hiukset, niin kaikki kysyi että onko se tyttö... vaikka molemmilla oli samanlaiset vaatteet ja aivan sinisissään olivat, eikä muutenkaan kyllä tytöltä näytä. Nyt ku hiukset on leikattu, niin ei oo enää luultu.
 
No joo...sellanen asia ihmetyttää, kun ostin tuttipaketin missä toisen tutin rengas on sininen ja toisen punainen, ja tytöillä oli tutit suussa kauppareissulla, niin kaikki olettaa toisen olevan poika, vaikka heillä kuitenkin oli "tyttöjen väriset" vaatteet!!! :eek:

Ja ei väsytä toi huomio vielä, vaikka sitä toki saadaankin pienellä paikkakunnalla kun asutaan, ja luulen kyllä, ett kaksosia enemmän syynä on se kun lapsia on NELJÄ!!! Voi hurjaa, että se on joidenkin ihmisten mielestä jotain TODELLA IHMEELLISTÄ!!! Eli naurettavina pidän näitä :eek: -ihmisiä, ja tuplien ihastelut otan tietty mielelläni vastaan ;)
 
uusi
Enpä minäkään ollut yksösen äitinä kiinnittänyt juuri huomiota kaksosiin, mutta nyt kaksostenkin äitinä olen ihan isossa kaupungissa (Helsingissä) ollut ihmeissäni saamastani huomiosta liikkuessani kaksosten kanssa. Ihmiset on KÄÄNTYNEET katsomaan siinä määrin, että välillä oon ihan tarkastanut, että onko meillä jollain jotain hullusti päällä vai mitä... Ja todella moni on pysäyttänyt kadulla, kaupassa, missä vain kysyäkseen jotain, jopa joku keski-ikäinen mies pysäytti kerran kysyäkseen 'onko ne kaksoset?'. Yllättävää, muttei mitenkään häiritse, ihan ylpeänä esittelen lapsiani kiinnostuneille (ja tosiaan vain kiinnostuneille, HOH HOIJAA). Ja toki olen nyt alkanut itsekin kiinnittämään huomiota muiden kaksosiin, vielä ei yhdellä Prisma-reissulla ole kyllä kymmentä paria osunut kohdalle :)

Mutta näihin edellisiin kiistoihin kummemmin jaksamatta puuttua, täytyy todeta, että Vauva-lehden rekisteröitymistä vaativilla sivuilla keskustelun taso pysyy parempana kun anonyymit riidanhaastajat yleensä pysyvät poissa.
 
Mietityttää
Onko teissä ketä, jonka suvussa on kaksosia, ja käyttänyt clomifenia ja saanut kaksoset/kolmoset?
Mulle sairaanhoitaja sanoi, että kun mun suvussa sekä isän että äidin puolella on monet monet kaksoset, niin "riski" saada kaksoset olisi vielä suurempi, mutta lääkäri sanoi ettei vaikuta mitenkään.
Ensimmäistä yritetään, niin olisihan se jännää jos tulisikin kaksi vauvaa kerralla :)
 
Onhan tuo ihan mukavaa kun huomataan =) ,vaan tämmöiset kommentit "ärsyttää": "onko nuo kaikki tosiaan sun?""jahas sitä on otettu kaverinkin lapset mukaan" jne. :/
Mulla kun tuplaneidit,2v poju ja 4v tyttö.. =)
 
Joskus todella harvoin vähän harmittaa kun kaikkia kiinnostaa niin kovasti,mutta useiten olen vaan hymyillyt ihmisten kommenteille ja kiinnostukselle..
Onhan mulla vähän ylpeyden aihettakin kun oon noin suloset tytöt saanu ;)

Ja eniten mua naurattaa kun itse olen liikkeellä ilman lapsia ja kun tulee kaksoset vastaan niin voi että kun tekis mieli mennä kurkkaamaan..varsinkin jos on ihan pikkuisia..
En ole kehannut mennä kun kaikki ei tietenkään tykkää,mutta hassua vaan..
Sit kattoo vaan sitä äitiä ja hymyilee..eikä se toinen tiedä että mullakin on kaksoset vaan ihmettelee että mikä lie hörhö olen :LOL:
 
Johanna kera katraan
Kyllä väsyn! Välillä oikein ottaa päähän lähteä koko porukalla kauppaan tms. kun joka toinen mummeli pysähtyy vauvoja ihmettelemään. Ja sitten kun on nuo kaksi muuta niinkuin mammelillakin, niin hohhoijakkaa...
"Ei taida olla vapaa-ajan ongelmia", "kyllä siinä on kädet täynnä puuhaa", " oletteko te lastadiolaisia kun noin monta lasta noin nuorilla", " onko nämä kaksoset", jne...

Itse en ole koskaan pitänyt keskipisteenä olemisesta ja jotenkin tuntuu oudolta kun uppo-oudot ihmiset tulevat päivittelemään...

Suurin loukkaus minkä olen ihmisiltä kuullut on tullut mieheni mummon suusta: "Pahimmalle vihollisellekkaan en toivoisi kaksospoikia..." (meillä siis kaksospojat) .

 
mua
Minulla ei ole kaksosia saatikka nyt sit kolmosii tai nelosii. Sattuu vaan olemaan niin että meillä on neljä pikkupoikaa, joista vanhin on 5 v. ja voin kyllä sanoa että joskus ärsyttää kun kaikki "mummut" tulee siunailemaan että onko sinulla kolmoset tai neloset tai kahdet kaksoset jne. Pojat on kyllä silleen aika samankokosii vanhinta lukuunottamatta ja samannäkösiiki, mut voi mua äiti raukkaa kun ei työt kyllä lopu ikinään :)
 
tää menee kait jo otsikon vierestä tai no voinhan vastata siihenkin, eli joskus väsyneenä kun haluaisi vain kulkea rauhassa huomio on rasittavaa mutta noin yleisesti ottaen ymmärrän huomion, ovathan nuo niin suloisia. Mutta se ärsyttää että ihmiset ovat yksinkertaisesti KATEELLISIA! Eivät kestä siis toisten onnea, varsinkaan tuplaonnea. Eivät kaikki ihmiset, mutta jotkut ovat. Miehen sukulainen sai samaan aikaan yhden vauvan kuin me nämä kaksi söpöliiniä, ja hän totesi että eipä käy kateeksi! Lisäsi vielä kuinka hänen vauvansa on onnellisessa asemassa kun SAA YKSIN KASVAA, eikä tarvitse mitään jakaa!! Mielestäni tää asia on kyllä todella päinvastoin. Nyt kun katselee meidän söpöliinien riemua kun he kaksin viipottavat ja riemusta kiljahtelevat mennessään ja sitten tätä laiskanpulskeaa yksin makaajaa, voi vain miettiä mukavan nasevia kommentteja tälle ihanalle sukulaisihmiselle. :ashamed:
 

Yhteistyössä