Valjaat syöttötuoliin? Mielipiteitä!

Mä oon aina kuvitellut pärjääväni ilman valjaita syöttöhetket, ajatellut et lapsi kyllä ajan kanssa oppii istumaan siinä, kun sitkeesti kielletään pöydälle kiipeäminen. Mutta nyt on mennyt ihan mahdottomaksi tuon 1-vuotiaan kanssa, hän kiipeä pöydälle saman tien siis sekunnissa, kun laittaa syöttötuoliin istumaan. Ei todellakaan ehdi edes itse ottamaan lusikasta kiinni, kun pöydällä taas ollaan. Ja kun pari kertaa toistaa sitä ei-sanaa ja laittaa takaisin istumaan niin seurauksena hirveä kiukkuitku ja sitten ei syömisestä ainakaan tule mitään. Eikä auta vaikka antaa pojalle sormiruokaa itse naposteltavaksi, sillä kiipeäminen on kaikkien kiinnostavinta ja ruoka pelkkä sivuseikka. Meillä on keittiössä vielä laattalattia, eli missään nimessä ei poikaa saa vahingossakaan pudota.

Valjaiden ostoon sitten vaan?
 
vieras
no, jos koet tarpeelliseksi niin laita ihmeessä. Meillä taas on pakko rattaissa olla vyöt kiinni, varmaan jossain vaiheessa luulis tulevan kiinteät vyöt syöttötuoleihinkin niinku on rattaisiinkin tulleet ajan kanssa.
 
vieras
Saatko otettua jalkatasoa pois syöttötuolista. meillä auttoi, kun ei pääse ponkaisemaan itseään ylös eli tripp-trapista jalkataso pois joksikin aikaa. reilu 1 vuotias poika ja nyt pysyy paikallaan paremmin ruokailut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Saatko otettua jalkatasoa pois syöttötuolista. meillä auttoi, kun ei pääse ponkaisemaan itseään ylös eli tripp-trapista jalkataso pois joksikin aikaa. reilu 1 vuotias poika ja nyt pysyy paikallaan paremmin ruokailut.
Meillä on myös tripp-trap ja ollaan kokeiltu ottaa se jalkataso pois, mutta siel on kuitenkin niiden tuolin jalkojen välissä sellainen pieni pyöreä puunpätkä, josta poika sitten ponnistaa ylös.

Tyynyjen kanssa ollaan yritetty pienetää tuolia (vaikka on myös tiiviit pehmusteet), mut ei auta kun tuo liukertelee hetkessä niistä pois.

 
Meillä on pärjätty ilman valjaita, vaikka muksut on kiipeilleet pöydille jne. Mediumi oli jo alta vuoden ikäisenä jatkuvasti seisomassa syöttötuolissa :/ Mutta eipä mulle tullut mieleenikään lähteä puolta metriä kauemmaksi kun hän oli syöttiksessä.
Onneksi nuo muksut ovat jättäneet syöttötuolissa istumisen hyvissä ajoin. Tyttö siirtyi normaaliin tuoliin 2-3 kk ennen 2 vee päiväänsä. Ja mediumi noin 1,5 vuotiaana. On ainakin turvallisempaa.
 

Yhteistyössä