VANHA Turun seudun mammat ja mahat 2009

Neuvola ja ultra takana!

Neuvolassa käskytettiin vielä yhteen sokerimittaukseen, mutta vasta viikoilla 34-35+, eli muutaman viikon saa nyt olla rauhassa paastoamatta. :) Samalla katsotaan sit hemoglobiini, saa nähdä onko rauta vaikuttanut. Sitten neuvolalääkäri pe 13. päivä maaliskuuta,lntiontarkistus ym., ja 20.3. kokoarvioultra kaupungin piikkiin.

Painoa oli tullut muutama sata grammaa sitten viime käynnin, yhteensä nyt +7,5kg, paineet yhä alhaiset ja pissanäytteessä kaikki negatiivista. Sf-mitassa mennään yhä keskikäyrällä, mikäs sen mukavampaa, ja lapsokainen olikin kääntynyt raivotarjontaan, ekaa kertaa! Viuhdin sykkeet 130 tienoilla, vahvat ja tasaiset, ja yllättävän nätisti hän antoi itseään käsitellä, lopussa vasta hermostui ja yritti karkuun. Siroksi sanoivat neuvolassa, eli ei mitään rd-ongelmia tässä vaiheessa. Oikein kehuivat ja oli positiivinen meininki käynnillä.

Sitten ultraan, siellä lääkäri lähinnä naureskeli mun diabetesdiagnoosille, sanoi, ettei sitä yhden arvon heittoa yleensä edes diagnosoida vielä rd:ksi, vaan silloin on vasta jotain muutoksia verensokerissa. :eek:

Ja ultrassa näkyi Viuhti, iso vauveli jo! Tai siis ihan normaalikokoinen, ei tosiaankaan mitenkään liian iso, mutta verrattuna rakenneultraan näytti niin isolta siinä pikkuruudulla. :heart: Pää alaspäin oli yhä (vajaa tunti neuvolasta), sormet ja välillä varpaat suussa, ja gyne oli sitä mieltä, ettei enää mahdu heittämään volttia, eli tulee tod.näk. olemaan oikeinpäin loppuun asti (neuvolassa veikkasivat,että mahtuis vielä ). Kaikki mitat oli keskimäärin käyrillä ja painoa nassikalla on aika tasan 2kg. Eli kaikki kunnossa ja erinomaisesti. :D Mies oli mukana gynellä, ja ne tuli vähän liiankin hyvin toimeen... heittivät siinä juttua, kun aivoja ultrassa katseltiin, että on isältä perittyä :p, ynnä muuta vastaavaa. Oli vika kerta kun ukko pääsee gynekologikäynnille mukaan :LOL:, vaikkei tämä nyt mikään normikäynti ollutkaan, mahan päältä kun vaan ultrattiin.

ventti ja meidän pikku viuhti 32+2
 
Kiitos! Mä oon vähän hassu... päässä pyörii vaan, että tyttö, tyttö tyttö tyttö tyttö... :ashamed: :heart:

Ventti YTHS:n gynellä on melkonen huumorintaju :whistle: Mut mun mielestä hän on oikeen mukava ja asiansa osaava. Mulla on kans mies ollu siellä kerran mukana kun ultrattiin.

Paljon jaksuja teille, joilla alkaa synnytys lähestyä! Viimiset päivät on niiiin pitkiä. Mutta nopeesti se tulee kuitenkin :hug:

Ninniliina ja Prinsessa Kesäheinä rv 21
 
Ninniliinalle onnittelut tytöstä. Meille taas oli aika odottamaton uutinen että on tulossa poika, kaksi tyttöä kun on ennestään, niin olin jotenkin ajatellut kolmattakin lasta tyttönä.

Tänään on laiskottelupäivä vuorossa, lonkat ovat niin kipeät. Eilen tulikin touhuttua vähän liikaa, kävin kaupungilla ja imuroin. Illalla tein vielä tosi hyvää hummusta, vaikka tuntui ettei millään pystyisi seisomaan. Tänään en tee muuta asiallista kuin värkkään lasagnen iltapäiväksi. Muu väki on nyt lähetetty liikenteeseen ja minä taidan ottaa päiväunet hyvällä omalla tunnolla huonosti nukutun yön jälkeen.

Metsälauha & Pyrypoika 36+1
 
Heipsan,

Ninniliinalle heti alkuun onnea tyttöuutisesta :) .

Täällä sitä ollaan, jotenkin hermostuneena jo siihen, ettei enää tule edes harkkarisupisteluja :kieh: . Olo on oikeesti ihan kohtalaisen hyvä. Sais kyllä jo jotain pientä tapahtua, niin pääsis synnärille siinä la:n paikkeissa. Vaikka olo onkin hyvä, niin en ihan ikuisesti halua olla tämän pallomahan kanssa :LOL: .

Vähän on kerrottavaa, kun näin kotona ollessa ei edes tapahdu mitään. Päivät koostuu pienestä siivoilusta ja leipomisesta. Pitäis varmaan oikein riehua, jotta sais edes niitä suppareita aikaiseksi. Pitää laittaa muistiin ;)....

Hyviä vointeja kaikille turunseutulaisille!

Iines ja Sintti 36+5
 
Ninniliina mustakin se YTHS:n gyne on ihan loistotyyppi. :D

Ventti Onko sulla ollu paljon noita neuvolalääkärin käyntejä? Ku mulla ei oo ollu yhtään lääkärineuvolaa vielä. Oon vähän ihmeissäni, mut ilmeisesti ei oo ollu niitä siks että oon käyny YTHS:llä kahdesti ultrassa ja se gyne on tarkistanu molemmil kerroil kohdunkaulan/-suun tilanteen... Ja meillä muuten kokoarvioultra 31.3. muistaakseni. :)

Kävin eilen antaa ilmeisesti viimisen paastosokerin ja tänään soitin tuloksia, niin se oli ollu 5,0. :) Itekin ihmettelen että miten helpolla rd-diagnoosin saa, kun kuitenki mullakin oli vaan se yks arvo koholla silloin ja sekin sen 0,1 yli rajan... :kieh: No mut ilmeisesti nää mittailut oli tässä, kun seuraava neuvolakin on vasta 2 viikon päästä ja en saanu enää lähetteitä sokerinmittauksiin.

Kävin tänään kampaajalla ja nyt näytän ihan sihteeriltä. :LOL: (=polkkatukka)
Sit sain sovittua mun viimisen työharjottelujakson omat pidettävät tunnit, niin saan tehtyä ne ennen äitiysloman alkua! Jee! :D

Nyt odotan että mies tulis kotiin, pitäis sit lähteä uimaan. Se jo soitti ja oli ihan rikki ku jossain Expertillä oli ollu joku videokameratarjous (100?/kpl) ja ne "yllättäin" loppu ennen kuin hän pääsi töistä. :( No, toivottavasti sen päivä ei pilaannu siitä nyt kokonaan, koska se on tosi ärsyttävä sit ku se on pahalla tuulella (mä olen vähän liian herkkä ottamaan sen mielialoista itteeni)...

Laala ja Punkero rv30+2

 
Terkut Kaarinasta:) Eilen tuli sitten tasan 20 viikkoa täyteen ja se rakenneultra(ko?) on ensi viikolla. Kaarinan Tk:n lääkäri joka otti np-ultran oli aivan ihana vanhempi herrasmies eikä voi sanoa etteikö neuvolantäti + lääkäri ole myös tosi ihania. Olen saanut tosi upeaa palvelua koko raskauden ajan.

Katselin tuossa noita muiden masukuvia 20 viikolta ja minulla ei kyllä näy juurikaan yhtään. Edelleen pidän vielä samoja (tosin vähän löysempiä) farkkuja ja vain yksi työkaveri ehkä huomasi jotain:) Mutta kovasti tuo pieni sankari on ruvennut heilumaan, ties mistä tulee aina välillä "pompsaus". Ihana nähdä ensi viikolla kaveri oikein kunnolla! Mieskin odottaa innolla tietoa sukupuolesta ja muutenkin:)

Viime viikon makasin kotona influenssassa ja keuhkoputkentulehduksessa, 7-päivän antibioottikuuri ei vienyt kokonaan pois vaan koko tämä viikko on ääni ollut ihan maassa ja nenu tukossa. Toiv. ei tule jälkitauteja, tosin ei sen karhukuurin jälkeen uskoisi että tulisi.
Niin ja yskiessä kai minullakin "supistelee". En tiedä millaiselta supistelu tuntuu mutta alavatsassa tuntuu kipua joskus yskiessä kovasti (riippuu paljon asennosta missä on). Toivottavasti ei ole noi supparit vaarallisia...

Ninniliina: saako opiskelija raskaudenaikaiset palvelut YTHS:ltä? Ei terkkarista?

Miten te "sokeriongelmaiset" muuten. Mie olin yhdessä sokerirasituksessa, tuloksia en ole vielä kysynyt. Joutuuko niitä rasituksia/mittauksia tekemään koko raskauden ajan VAIKKA ekassa ei olisikaan mitään ongelmaa?

t. Iiris + sintti 20+1
 
Laala, mulla on ollut kaks neuvolalääkäriä, ja kolmas tulossa tosiaan 13.3. Mä en oo puhunut neuvolassa mitään yths-käynneistä, oon salaa käynyt. :D Viimeks ei kyl yths:llä katsottu kohdunkaulaa laisinkaan, enkä oo siellä neuvolakorttiakaan esitellyt, eikä oo kysynytkään.

Iiris, mun käsittääkseni jos siinä ekassa sokerirasituksessa on kaikki kunnossa, niin ei tarvi missään verikokeissa enää juosta, ellei oo jotain muita riskitekijöitä tai löydy jotain merkkejä et olis sokereissa häikkää myöhemmässä vaiheessa. Niin, ja meiltä kysyttiin, että otetaanko lääkärit (en nyt muista mitä kaikkea siinä oli) yths:ltä vai kaupungilta, ja otettiin nyt kaupungilta.

Voi elämä että väsyttää, kun oli taas työpäivä... ja vielä tarttis pari projektia vääntää. Paloi käämit kun miehen sisko oli yötä meidän sohvalla, ja se on nyt sit jättänyt sen sohvan tonne levälleen, "kun tuli vähän kiire aamulla", joo jonkun meikkaamisen kans. Just olikin semmonen fiilis, et kun pääsin kasin aikaan vihdoin kotiin niin alan siivoomaan muiden jälkiä täällä. :headwall: Selkä väsynyt ja lonkat kuittailee jo valmiiks. Ja huomenna tarttis taas raahautua kasiks töihin... onneks ens viikolla on taas reilusti etätöitä, ei nää peräkkäiset työpäivät kyl taida enää oikein onnistua multa. :(

Ja jotain ruokaakin olis kiva syödä... mies joutui vetämään treenejä, että eipä siitäkään mitään apua taas ole. Joo-o, nyt on kaik vähän huonosti, herne nenussa ja ainoa leluauto patterin välissä, ja pitäkää tunkkinne. :'(

ventti ja viuhti 32+3
 
Mää en nää mitään. Laitoin kokeeksi piilarit pitkästä aikaa ja oikeasti, mitään en näe!!! Mutta ehkä se on ihan normaalia, luin jostain että raskauden aikaiset näköhäiriöt on ihan tavallisia ja piilolinssien kanssa varsinkin voi tullan ongelmia. Mutta on tämä aika hämärää. HÖ!!! |O
 
Iiris ei kyllä mä oon käyny ihan neuvolassa, eli ei niitä neuvolakäyntejä saa YTHS:ltä, mut gynellä voi toki käydä siellä. Ekassa raskaudessa en käyny neuvolalääkärillä olleskaan - kun se oli sen verran v-mäinen ja kovakouranen täti :x - vaan YTHS:n gyne teki mulle ne kaik normaalit tarkastukset. Plussana siel on se, että siel tosiaan on se ultralaite aina käytössä :)
Mähän olen tosiaan kans kaarinalainen. =) Ja olen samaa mieltä siitä ultraavasta lääkäristä: on oikein mukava tapaus. Harmi vaan, että meidän rinsessa pisti ultrassa pään piiloon, ni ei saatu kauheen hyviä 3D-kuvia, mut onhan se silti aika hienoa, että kunnan puolelta tarjotaan tollanen ilmanen ultra.

Meil menee huomenna molemmat pojat ensmäistä kertaa yökylään kun mennään häihin. Esikoinen on jo yökyläilly, mut pienemmälle on eka kerta. Mä odotan melkeen eniten sitä sunnuntaiaamua kun saa herätä koska haluaa, eikä kummankaa meistä tarvi nosta poikien kanssa + että saa syödä aamiaista ihan rauhassa :p

Hyvää viikonloppua itse kullekin mahakkaalle! :wave:
 
Neuvolalääkäristä puheen ollen, kävin eilen ensimmäisellä vastaanotolla ja jäi vähän tylsät fiilikset. Oletin, että olis kysellyt kuulumisia, kertonut jotain mielenkiintosta tästä raskauden vaiheesta tai JOTAIN, mutta siis koko homma kesti ehkä 5 min, jonka aikana heitin housut pois, lääkäri katsoi kohdunsuun, kokeili onko kohtu kasvanut ja yritti kuunnella sydänääniä, joita ei löytynyt. Se lääkäri oli vielä sen verran kovakourainen, että mulla ekaa kertaa gynekäynti sattui. Onneks mun neuvolatäti on kuitenkin mukava ja ehti vähän jututtaa.

Nt-ultra on sitten tuolla kaupunginsairaalan ultrayksikössä vajaan 2 viikon päästä. Sitä odottelen innolla, toivottavasti ei oo samanlainen pettymys kuin tuo nlalääkäri. Medisonarin varhaisultra oli onneks tosi ihana kokemus!

Rosehip 9+2
 
Mulla on muuten ollut joka kerta eri neuvolalääkäri (tai siis molemmilla kerroilla) ja seuraavalla kerralla sit kolmas, eri henkilö. Tää viimekertainen oli aika kovakourainen, enkä muutenkaan tykänny.

Oli siitä miehestä eilen apua, se laittoi sit ruokaa lämmittäen ja tarjoili mulle koneen äärelle kun hommia väänsin. :heart: Ja ihan tarpeeks kunnialla sain tänään sit hommat hoidettua, vaikka koko ajan vaan huippaa ja päässä pyörii, selkä on ihan romu ja lonkat huutaa armoa joka kerran kun nousen ylös. Nyt ei oo enää ihan kaikki kumminkaan huonosti, vaikka mielessä pyöriikin vaan nukkuminen.

Pinkeärouva, hui! Oon kyl kans kuullut, että varsinkin kaukonäkö heikkenee, ja semmosen selityksen kuulin, että ei harhaannu katselemaan kaukana olevia asioita, vaan kiinnittää kaiken huomionsa lähellä olevaan kohteeseen = vauvaan. Tiedä sitten selityksen todenmukaisuutta...

Huh, kun nukahdan kohta pystyyn, kohta onneks pääsee bussiin nukkumaan. :)

ventti + viuhti 32+4
 
Mukavaa ystävänpäivää :heart:

Tänään viedään lapset yökylään, että päästään miehen kanssa ystävän syntymäpäiville. Olisin kyllä halunnut mennä sinne lasten kanssa, mutta mies pääsee vasta niin myöhään töistä etteivät lapset enää jaksaisi. Ja ristiriitaisesti taas olen tyytyväinen että voidaan mennä kaksin. Ensi viikolla kun PITÄISI ainakin olla käynnistys. Onneksi mies on lomalla ens viikon kun lapsillakin on loma. On jo suunnitellut mitä hän lasten kanssa meinaa tehdä (luistelua, pulkkamäki reissuja. elokuvailtoja jne). Itse ainakin voin hyvillä mielin olla sairaalassa, kun tiedän että lapset ovat isänsä kanssa eikä tarvita muita hoitajia.

Sinituuli 39+1
 
Tervehdys Turun seudun mammat! Olen tuolla Helmikuisten puolella kirjoitellut mutta nyt olisi niin Turku-spsifi kysymys että ajattelin tulla piipahtamaan tähänkin pinoon. Jostain kumman syystä sivut eivät nyt oikein aukea joten pahoittelut jos olette aiheesta jo keskustelleet ja patistakaahan mut aikaisempiin keskusteluihin sitten vaan...

Eli kyselisin kokemuksianne TYKSin äippäpolista ja ennen kaikkea käynnistyksestä, onko tietoa suositellaanko sitä millään & millä perusteille, kelle? Meillä on iso vauva tulossa ja haluaisin kovasti jotain aikaa koska käynnistetään (ei tajua itse lähteä vaikka paikat valmiina jo) mutta olen kuullut varoitteluja, etteivät ihan herkästi tähän lähde?

Kiitokset kommenteistanne,
almaa
 
Sinituulella alkaa olla jännät paikat, hyvin osui teillä, että mieskin sai lomaa sopivasti.

Almaa, valitettavasti en osaa auttaa, kun esikoinen on vielä masun sisäpuolella. :) Toivottavasti koneneemmat osaavat kertoa.

Ja samalla hii-oppia ja pois tokalta sivulta!

Täällä on pallea kovilla, selkeästi on potkut keskittyneet yläosiin sen jälkeen kun viuhti kääntyi pää alaspäin tuolla. Koko ajan tuntuu olevan jalat huonosti kun tarvi etsiä parempaa asentoa niille, tai sitten haluais vaan lisää tilaa ittelleen. Yks kaveri, kahden lapsen äiti, kävi tossa kylässä, ja antoi mulle arvioiduksi syntymäpäiväksi 20.3., virallinen la on siis 7.4. Katsotaanpa onko kaveri oikeassa.

Sit syömään soppaa (NÄLKÄ!), ja sit kutomaan vika hiha valmiiksi mun urotyöstäni. Aion ihan oikeesti saada ton villatakin valmiiksi lähiaikoina. Kohta nähdään mitä siitä sit tulee, kun mämmikoura yrittää kutoa yli 15 vuoden tauon jälkeen. :D

ventti + viuhti 32+6
 
Iltaa! :D

Oli aivan ihanat häät ja vielä ihanampaa kun sai nukkua yön rauhassa! Ja aamulla herättiin siin 11 aikaan, mutta jatkettiin pötköttelyä, syötiin aamiainen sängyssä ja muuta mukavaa :p Eli nautittiin kyllä koko rahan edestä siitä, että oltiin kaksistaan.

Rosehip olipas kurja lääkärikokemus. Tuosta nt-ultrasta sen verran, että mulle se oli ekalla kerralla hirmunen pettymys. Se lääkäri hoitaa sen tosi vauhdilla, eikä paljon turhia höpise. Mutta kyllä hän on oikeen hyvä ja ammattitaitonen lääkäri ja vastaa ja kuuntelee, jos hältä kyselee. Montaa minuuttia siin ei valitettavasti pääse vauvaa kyllä katselemaan, vaan se on aika nopeasti ohi.

almaalle en osaa minäkään sanoa mitään, ei ole kokemusta käynnistyksistä

Toivotaan, että Sinituulilla käynnistetään ens viikolla, kun kerran aikataulujen perusteella passais noin mainiosti!
 
Lääkärikäynnistä muistan vaan et edellisistäki ne on aina ollu tosi nopeita ja mitään turhia ei lätistä, varsinkaa jos lääkäri on toosi nuiva. Sillo ku oon edelliset muksut saanu ni asuin Runosmäes ja siäl oli sillo iha hirvee neuvolalääkäri, kukaa ei halunnu sille ku oli nii kovakourane.
Nyt ku mul oli tääl pari viikkoo sit lääkäri ni se oli just sitä et housut pois, sormet sisää ja äänet ja housut ylös ja ulos. Mitää en ehtiny kysyy. Ite katoin sit kortist mitä oli kirjottanu.

almaa en kans osaa auttaa ku kummatki on tullu alateitse ulos.

Mul ei oo tehty mitään kokoarvioo ees mahan päält tunnustelemal et toivottavast mahtuu tulee ku ei tiä yhtää minkäkokonen on. Esikoinen oli 4030g 53cm et kyl sellane ny ainaki tulee mut se jäi sillo hartioist kii et en iha väkisin samaa haluis kokee.

Jos sit menis aamupalal täst turhii lätisemäst :D
JeJa 39+3
 
rosehip;olen itse myös kokenut että medisonarissa oli huippua.Käytiin siellä varhaisultrassa joka tietty meni omaan piikkiin ja sitten muutkin ultrat siellä kun meidän kunta ostaa palvelut sieltä.Onneksi.

Ja onneksi meillä on aina sama lääkäri,vaikka ei kyllä olekkaan mikään synnytyslääkäri,mutta mukava ja asiallinen.ja meiltä antavat tosi helposti lähetteen erikoislääkärille jos jotain outoa on.Mulla ei onneksi vielä ole ollut.Mittasin verenpaineet ja oli kai aika alhainen115/63.Ja paino laskenut entisestään.Mutta laitan molemmat tän jo paranemassa olevan flunssa-kuumetaudin syyksi.

Mulla on jo ollut 2 lekurikertaa ja yksi on jäljellä,vkolla 35 joka siis samalla synnytystapa arvio.Ja kertaakaan ei olla arvottu että minkäkokoinen lapsi on.Mutta sf-mitta oli ekassa lekurin käynnillä keskikäyrän yläpuolella ja nyt oli sitten alapuolella.Mutta oletan että kaikki kunnossa kun ei mitään sanopnut.
 
Mä oon kans tykänny Medisonarista. Oon ennen käyny siäl omaan piikkiin. Nyt täst raskaudest oon ollu ne kummatki ultrat siäl ku täält meilt lähetetään sinne ultraan. Oli tosi ihana lekuri joten menin sille kumpaanki ultraan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja almaa:
Tervehdys Turun seudun mammat! Olen tuolla Helmikuisten puolella kirjoitellut mutta nyt olisi niin Turku-spsifi kysymys että ajattelin tulla piipahtamaan tähänkin pinoon. Jostain kumman syystä sivut eivät nyt oikein aukea joten pahoittelut jos olette aiheesta jo keskustelleet ja patistakaahan mut aikaisempiin keskusteluihin sitten vaan...

Eli kyselisin kokemuksianne TYKSin äippäpolista ja ennen kaikkea käynnistyksestä, onko tietoa suositellaanko sitä millään & millä perusteille, kelle? Meillä on iso vauva tulossa ja haluaisin kovasti jotain aikaa koska käynnistetään (ei tajua itse lähteä vaikka paikat valmiina jo) mutta olen kuullut varoitteluja, etteivät ihan herkästi tähän lähde?

Kiitokset kommenteistanne,
almaa
mä voin vastata sulle..

mulle oli sanottu että pojasta tulee yli 4 kilonen ja käynnistyspäivän sain 2 viikon päästä yli lasketun ja kun sinne tyksiin menin ensin he ultrasivat ja painoarvioksi sillo saatiin 3600g ja olin 4cm auki siinä vaiheessa ja he ois lähettäny mut vielä kotiin mut mä vaadin että mä en ennen lähe ku poika on pihalla.No sitte he sanoivat että mee oottaa tohon aulaan ni sitte sut kutsutaan saliin ku on tilaa,noin 2h joutusin oottamaan ja kun saliin pääsin kello oli 11.30 ja kalvot puhkastiin heti ja siitä alkoi noin klo 11.40 tulemaan kovia ja säännöllisiä suppareita ja poika syntyi klo 12.29 mitoin 4800g ja 52cm kyllä huokaisin helpotuksesta että he suostuivat tuona päivänä sen käynnistämään.

 
:wave:

Tuli sielä äitiyspolilla käytyä. Ensimmäisen kerran tämän raskauden aikana Tyksissä oli mukava lääkäri. Kohta lähden Tyksiin osastolle jossa aloitetaan käynnistys yritykset. Kohdunsuu kunhan saadaan kypsemmäksi niin puhkaistaan kalvot. Toivon vaan että ne lääkkeet tehoaa.

Sinituuli
 
Heidikka, tervetuloa vaan, kyllähän tänne jo vauvautuneetkin sopii sekaan! :)

Sinituulella taitaa olla just tositoimet käynnissä, toivottavasti, ellei jo ohikin urakka. Jännää!

JeJa, turhien turiseminenhan on just parasta. :D Kyl mä ainakin mielelläni luen myös hiukan ns. 'tyhjänpäiväisempiä' juttuja. Ja ennenkaikkea tietty kirjoitan niitä. :p

MUN napa: siellä takana ängetään ja tungetaan, kaipa tuo kuvittelee mahanahan läpi tulevansa katselemaan jo etukäteen mitä täällä ulkopuolella on. :eek: Eilen juoksin tuolla lamppukaupoilla, ja kyl huomas mahassaan, ei taida tommoset 6h:n ostoskierrokset oikein olla enää mun hommia näillä viikoilla. Mutta, lamppuja tarttui mukaan ihan mukavasti, ja kaikesta huolimatta aattelin mennä tänään taas hiukan kalustekaupoille.

Tällä viikolla onneks vaan etätöitä, ne on mukavia kun voi tehdä vaikka illalla, niin pääsee näin päiväsaikaan tonne pyörimään. Ens viikolla sit vika kokonainen työviikko ennen äitiyslomaa, ja sit onkin töitä senkin edestä. Kauhistuttavaa, mutta eiköhänsiitä sit hengissä selvitä, näin ainakin toivotaan! Ja eikun liikkeelle sit vaan, ennen kuin koko Åbo on tuolla kaupoilla.

ventti + viuhti 33+1
 
Voi vitsi! mitähän mahtaa Sinituulille kuulua...? Pidetään peukkuja, että käynnistys etenee toivotulla tavalla b :) d

Eikä sullakaan Ventti enää kauaa oo jälellä... Meil kans tuo esikoinen aikanaan heilu ja kieppu mahassa niin, et koko maha heilu ja möykkyili: ihankuin olis alien ollu tulossa ulos vatsanahan läpi :D Koitin sille kans sanoa, että mitä jos tuolta alakautta nyt kuitenkin yrittäisit :whistle:
Välillä piti hänen kantapäitään painella alas vattan päältä kun sen verran kipeesti työnteli niitä kylkiluita vasten. :heart:

Meil on muuten kahen ensimmäisen kohdalla luonteet vastanneet "mahaolemusta" ihan täysin. Kummatkin siis liikku mahassa ihan erilailla ja erilaisia ovat livenäkin. Tästä kolmannesta en viel osaa sanoa kun hällä on tuota tilaa kuitenkin aika paljon vielä.

Kiinnostaisko jotakuta teistä tulla Me&I vaatekutsuille? Pidän kutsut lauantaina 28.2. ja mukaan mahtuis jos kiinnostaa :attn:
http://www.meandi.fi voi käydä katselemassa vaatteita :)
Huudelkaa täällä tai laittakaa yv, niin lähetän teil osotteen yv:nä.
 
toivottavasti itsellekki sattuu noin ihana lääkäri että suostuu käynnistämään ajoissa. ajattelin jo pyytää lähetettä pelkopolille koska pelkään tuote koko/yliaikaisuus asiaa kuin ruttoa. pikkukakkonen mahtui niukin naukin ulos ja joka kolmashan on vanhan kansan uskomuksien mukaan suurempi lapsi. lisäksi meillä suvussa vain suuria vauvoja. siis yli 4kg

ninniliinalle toivottavasti saat 11 vierasta ni saat suuremman hyvityksen. mä sain vain 10:nen ja hiukan keljuttaa....

tinni ja ryyni 23+6 (tunti ja ollaan jo 24 puolella jo)
 

Yhteistyössä