Vanhemmat, jotka ovat AINA jossain?

  • Viestiketjun aloittaja chichi harmaana
  • Ensimmäinen viesti
chichi harmaana
Luin tuota alempaa ketjua siitä, miten vanhempien tulisi saada viettää aikaa ihan kahdestaankin joskus. Samaa mieltä olen, mutta voi sitä aikaa viettää kaksistaan ihan kokonakin... ainakin me vietetään.

No kuitenkin, mitä mieltä olette vanhemmista, joiden lapset (1v6kk ja 6 vuotta) ovat joka viikonloppu mummolassa? Sitä en osaa varmasti sanoa mitä vanhemmat tekevät, mutta lapsia heillä ei viikonloppuisin ole.

 
No itse en kyllä missään nimessä tekisi noin. Lapsilla on moraalinen oikeus olla/viettää aikaa vapaalla myös omien vanhempien kanssa. Omassa kotona. Ehkä heillä on sitten ongelmia/väsymystä tmv. Silloin lasten on enkä parempikin viettääkkin aikaansa toisaalla. Epäilisin kyllä, että voi hyvinkin olla, ettei mummo ei kehtaa sanoa, ettei nyt joka viikonloppu haluaisi välttämättä lapsia hoitaa.
 
Jos vanhemmat ovat lasten kanssa arkisin 24h tai ainakin useamman tunnin päivässä, asia on ihan ok. Mutta jos arkisinkin näkevät lapsiaan vain 1-4h mitä normaalisti työpäivän jälkeen nähdään ennen nukkumaan laittoa, lapset helposti vieraantuvat vanhemmista. Mutta ehkä heillä on joka tapauksessa hyvä olla välittävien isovanhempiensa hoidossa.
 
chichi harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 10:48 d u m b o kirjoitti:
Jos vanhemmat ovat lasten kanssa arkisin 24h tai ainakin useamman tunnin päivässä, asia on ihan ok. Mutta jos arkisinkin näkevät lapsiaan vain 1-4h mitä normaalisti työpäivän jälkeen nähdään ennen nukkumaan laittoa, lapset helposti vieraantuvat vanhemmista. Mutta ehkä heillä on joka tapauksessa hyvä olla välittävien isovanhempiensa hoidossa.
Tässä tapauksessa isä on töissä joko ilta- tai aamuvuorossa, ja äiti on töissä normaalisti 8-16. Jotenkin mua on alkanut ihmetyttää, kun tuntuu ettei lapsista huolehdita enää niin. Mutta eipä se minulle kuulu niin kuin joku sanoi.

Pidän huolen omista asioistani.
 
Hyvä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 10:51 chichi harmaana kirjoitti:
Pidän huolen omista asioistani.
Että tajusit ;) Nimittäin neiti/rouva ei voi mitenkään tietää asioiden oikeaa laitaa ja tekisit itsestäsi aika tyhmän joos menisit vielä asiasta kysymään ;) ;) :whistle:
 
tiedän kans yhden tuttavaperheen jossa sama systeemi: vanhemmat viikolla töissä ja lapset hoidossa. joka la vapaata vanhemmilla koska mummo hoitaa lapsia. ja joka la ovat sitten baarissa.. Että siinäkin hyvästä asiasta on tullut huono karhun palvelus.. Mutta kukin tallaa tavallaan, mulle riittää kerran kk:ssa kun saan olla yön poissa kotoa :whistle: Minun mottoni on että kohtuus kaikessa.. =)
 
XXS
Minäkin tunnen perheen, jossa lapset 10v ja 7v ovat aina perjantai-illasta suununtaihin mummolassa. Vanhemmat menevät sunnuntailounaalle mummolaan ja samalla hakevat lapset pois. Tämän perheen äiti perusteli käytäntöä sillä, että haluaa viettää miehensä kanssa laatuaikaa kahdestaan ja esim. siivota ja shoppailla rauhassa. Heille tämä käytäntö ihan OK. Itse en samanlaista tahtoisi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 10:28 Että kirjoitti:
sä kyttäät liikaa, keskity omiin asioihisi ja huomaat, että olisi korjattavaa/parannettavaa/elämä saattaa saada uuden merkityksen.. :whistle: ;)
jokaisen elämässä varmaan on sitä parannettavaa myös sinun. Mutta itse asiaan, musta on kyllä hirveetä, että lasten pitää joka viikonloppu mennä mummolaan tai jonnekin hoitoon. vanhemmat tekee siinä siis niinku töitä viisi päivää viikossa. mikä perhe se sellainen on. entä jos nää lapset on arkipäivät hoidossa, eikö heillä pitäis olla oikeus edes viikonloppuna olla kotona ja vanhempien seurassa.
 
Jahas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 11:50 hattivatti lehmilaitumella kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 10:28 Että kirjoitti:
sä kyttäät liikaa, keskity omiin asioihisi ja huomaat, että olisi korjattavaa/parannettavaa/elämä saattaa saada uuden merkityksen.. :whistle: ;)
jokaisen elämässä varmaan on sitä parannettavaa myös sinun.

Jahas, ja sun ongelmasi oli?! Onko vikaa jossain oikein luvussa kenties? Luetun ymmärtämisessä? Vai haluatko vain olla ilkeä? :whistle: ;)
 
moppe
Ukon sisko raahaa lapsensa JOKA päivä mummolle ja papalle hoitoo ja lähtee itte huitelee ties minne..illal haetaan laps kotiin nukkuu ja aamul tuodaa hoitoon..eivätkä vanhemmat siis käy edes töissä vaa huitelee menee ties missä...
 
meillä lapsi usein anopilla, 3krt viikossa muutaman tunnin. itse koen syyllisyyttä välillä asiasta, mutta kun mummu ja lapsi itse haluaa ja välillä keskenään sopivat puhelimesta niin oon lasta sinne vienyt, saanpahan käydä ruokakaupassa rauhassa tai siivota, en siis lähde minnekään juhlimaan.
 
moppe
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 12:00 moppe kirjoitti:
Ukon sisko raahaa lapsensa JOKA päivä mummolle ja papalle hoitoo ja lähtee itte huitelee ties minne..illal haetaan laps kotiin nukkuu ja aamul tuodaa hoitoon..eivätkä vanhemmat siis käy edes töissä vaa huitelee menee ties missä...
Jos tätä tarkotit nii he vaan hengaa kavereitten kanssa missä lie..
eivät ole oikeestaa koskaa välittäneet lapsest...
2viikkoa olivat lapsen kans kotona synnytyksen jälkeen..sen jälkee onkin aina ollu hoidossa..

 
Voi olla sopivaa, jos mummo niin tahtoo. Tosin jos vanhemmat ovat arkena töissä, niin sitten ihmettelen. Itse veikkaan että päivä viikosta voisi olla hyväksi. Eri asia jos vieraalle veisi.

Tosin lapsen kannalta viikonloput mummolassa on parempi kuin viikot päiväkodissa.
 
tätä mieltä
Mä ihmettelen kyllä kovasti, että lapsista pitää päästä eroon viikonlopuiksi, että vanhemmat voi viettää ns. kahdenkeskistä aikaa. Jos kerta molemmat käy töissä viikolla, niin eikö se olis lapsestakin kivaa viettää viikonloppu perheen kesken. Ei kukaan vanhempi kerkeä antamaan tarpeeksi huomiota lapselle viikolla töiden jälkeen. Viikonloput on tarkoitettu yhdessä olemiseen. Ainakin näin mä ajattelen.( ja en nyt tarkoita sitä, etteikö ikinään voisi lapsia viedä hoitoon ja olla kahdestaan.)
 
Omat lapseni ovat paljon mummolassa. Olleet yhden koko kesän, joka ikisen viikonlopun, mummolassa, ja paljon viikollakin. Itse elin silloin "kadotettua" nuoruuttani, no sain ainakin pois systeemistäni.

Miksei voida hyväksyä, että perheitä on erilaisia? Se, mikä toimii yhdessä perheessä, ei toimi toisessa. Mutta ei se tee kummastakaan perheestä parempaa tai huonompaa.
 

Yhteistyössä