Varataanko korvakontrolliaika tkseen lääkärille vai sairaanhoitajalle?

  • Viestiketjun aloittaja jeps.
  • Ensimmäinen viesti
jeps.
Eka korvatulehdus oli n. kuukausi sitten ja nyt huomenna varailisin sitä kontrolliaikaa, en vain tiedä minne se tulisi varata ja nää tkn käytännöt ei ole mulle lainkaan tuttuja kun oon niin vähän joutunut käyttämään terveyspalveluita.
Helpatkaa ensikertalaista. :)
 
Äiti35
Ainakin täällä Oulussa tk:ssa katsoi sairaanhoitaja, tähystimellä ja sillä tympanometrilla. Ja hyvin katsoikin, tarkasti ja tosi ihanalla otteella käsitteli lasta :)
 
"MIEVAIN"
Meillä neuvolaan ihan omalle neuvolaterkalle, mutta jos terveyskeskukseen niin sairaanhoitajalle. Itse korvatulehduskin meni niin, että aika oli sairaanhoitajalle joka totesi tulehduksen ja pyysi lääkäriltä viereisestä huoneesta reseptin.
 
"vieras"
Meillä tarkastaa lääkäri. Mutta soita ajanvaraukseen ja kerro, että pitäisi lapselle saada aika korvakontrollia varten, antavat sen sitten sille, kuka siellä niitä tekeekin.
 
Meillä antoi ajan sit sairaanhoitajalle ja hän sit kävi lääkäriltä kysymässä ja lääkäri sanoi et aika olisi pitänyt olla lääkärille. Tosin tytöllä oli tuolloin siis ollut korvatulehdus ja toinen korva oli kerinnyt puheta.
 
"vieras"
Soitat huomenna tk:n ajanvaraukseen ja kerrot asiasi eli lapsen korvatulehduksen jälkeisestä korvakontrollista kyse. Kyllä ne siellä ajanvarauksessa osaavat neuvoa ja antaa sen ajan sit oikealle henkilölle. Käytännöt riippuu varmaan ihan tk:sta, toisissa korvat katsoo lääkäri ja toisissa hoitaja. Ja siis ihan sinne ajanvaraukseen soitat etkä mihinkään tk päivystykseen.
 
"bbb"
En veisi lasta missään tapauksessa korvakontrolliin shoitajalle. Kantapään kautta opittu, että korvakontrollit hoidetaan aina korvalääkärin toimesta. Ei edes yleislääkärin. Näin moni yleislääkäri on meitä nyös neuvonut.
 

Yhteistyössä