varmaan jo kulunut aihe mutta...

sori mutta tasapuolisuuden nimissä kaikki maksaa.sen takia että täällä töihin menevät eivät saa lapsia hoitoon koska työttömien virikepaikkalaiset vievät paikat.eivät ole ilmeisesti ilmaisista seurakuntakerhoista tietoisia,varmaan siksi että pari tuntia kerran viikossa lapset voi olla siellä
 
Kurre
Sellanen adressi, jossa allennetaan useamman lapsen viennistä päivähoitoon vähän enemmän sisaralennusta!! Sellaseen adressiin mä nimen laittaisin! Ja päivähoitoon vain , jos tehdään TYÖTÄ! :attn:
 
Minusta hallitus vetää ihan oikeaa linjaa. Mutta sitä en ymmärrä että miten maassa jossa kirkko on osa valtiota ja ollaan niin kristittyä, niin kristittyä, nostetaan jatkuvasti YKSINHUOLTAJAvanhempien tukia?! Ihan ilmankin tympäisee. Ihan kuin haluttaisiin palkita se ettei osaa/pysty/halua elää parisuhteessa ja että ihan kuin yhdessä elävät eivät voisi olla vähätuloisia. Yksinhuoltajia tuetaan kyllä mutta jeesustellaan samaa sukupuolta olevien oikeudesta laillistaa parisuhde tai adoptoida lapsi. :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 17:16 Tirlittan kirjoitti:
Minusta hallitus vetää ihan oikeaa linjaa. Mutta sitä en ymmärrä että miten maassa jossa kirkko on osa valtiota ja ollaan niin kristittyä, niin kristittyä, nostetaan jatkuvasti YKSINHUOLTAJAvanhempien tukia?! Ihan ilmankin tympäisee. Ihan kuin haluttaisiin palkita se ettei osaa/pysty/halua elää parisuhteessa ja että ihan kuin yhdessä elävät eivät voisi olla vähätuloisia. Yksinhuoltajia tuetaan kyllä mutta jeesustellaan samaa sukupuolta olevien oikeudesta laillistaa parisuhde tai adoptoida lapsi. :/
miten yksinhuoltajia tuetaan? kysyn vaan

T: yksinhuoltaja 2 x noin 36e tuettuna
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 17:13 vieras kirjoitti:
sori mutta tasapuolisuuden nimissä kaikki maksaa.sen takia että täällä töihin menevät eivät saa lapsia hoitoon koska työttömien virikepaikkalaiset vievät paikat.eivät ole ilmeisesti ilmaisista seurakuntakerhoista tietoisia,varmaan siksi että pari tuntia kerran viikossa lapset voi olla siellä
Juu itse samaa mieltä monella tavalla... sitten rupesin miettimään, kun tädilläni oli pahin juomiskausi meneillään ja hänen 4 lasta olivat allle kouluikäistä oli helpotus tietää että lapset pääsevät pois kotoa turvalliseen mukavaan paikkaan päivisin. Toiseksi, jos olisin yksinhuoltaja en pystyisi käydä koulua jos joutuisin maksamaan päivähoitopaikasta silloinkin ja loppuen lopuksi valtiohan tienaa sillä että minä valmistun ja maksan enemmän veroja koulun jälkeen. Ja sitten on työttömät, joille järkätään työpaikkoja siten että heillä on ensin palkaton harjoittelu joka kestää 2-8 viikkoa jonka jälkeen varsinainen työ alkaa. Tän jakson ajaksipitäisi minun mielestä olla maksuton hoitopaikka. Muuten työtön jää todennäköisemmin pitkä-aikaistyöttömäksi joka on vielä kallimpaa yhteiskunnalle.

Päivähoito-oikeutta tulisi toki rajoittaa mutta otta huomioon yllä olevat esimerkit ja miettiä mikä on kannattavinta pitkällä tähtäimellä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 17:17 lohikäärme kirjoitti:
en edelleenkään allekirjoita! mitään ei tässä maailmassa ole ennenkään ilmasiks saanu ainakaan me veronmaksajat!

hoitakaa lapsenne kotona te ketkä ette paikka tarvi siis ole työelämässä tai opiskele

B)
sinäpä sen sanoit.. :wave:
 
eikös se ollu 18e vaan se minimimaksu kuussa?
ja toisekseen jos jollain tosiaan niin paha tilanne ettei pysty sitä vajaata pariakymppiä maksamaan ni saa sen varmana jokatapauksessa jostain sossusta tms...
ihan hyvä juttu mun mielestä...
 
jenni
mä en yleensä osallistu tälläisiin keskusteluihin mutta nyt on pakko kun joku täällä sanoi että' lapset päivähoitoon vain jos tekee töitä. Miten kun on lapsia jotka tarvitsee kuntoutuksen takia näitä paikkoja on dysfasiaa, ADHD lapsia yms. jotka tarvitsee tukea kehityksessä ja sen he saavat päiväkodeissa muilta ikäsistään lapsista. oletko sitä mieltä' että tälläisiä lapsiakaan ei missään tapauksessa saa laittaa päiväkotiin jos toinen vanhempi on kotona?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 17:33 jenni kirjoitti:
mä en yleensä osallistu tälläisiin keskusteluihin mutta nyt on pakko kun joku täällä sanoi että' lapset päivähoitoon vain jos tekee töitä. Miten kun on lapsia jotka tarvitsee kuntoutuksen takia näitä paikkoja on dysfasiaa, ADHD lapsia yms. jotka tarvitsee tukea kehityksessä ja sen he saavat päiväkodeissa muilta ikäsistään lapsista. oletko sitä mieltä' että tälläisiä lapsiakaan ei missään tapauksessa saa laittaa päiväkotiin jos toinen vanhempi on kotona?
Erityistä tukea tarvitsevat lapset saisivat kyllä paikan.

Mun mielestä pitäisi olla laki että kunnat joutuisivat järjestämään kerhotoimintaa näille kotona oleville lapsille. Mutta kun heillä on nyt oikeus tuoda lapsi hoitoon niin siitä pidetään kiinni ja lapsilla on kokopäivä paikka.

Päivähoito on se joka tekee aina miinusta. Päivähoidon kulut on n. 1600? / lapsi/kk ja jos siitä maksaa n.20?/kk niin ei mikään ihme että miinukselle mennään.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 17:13 vieras kirjoitti:
sori mutta tasapuolisuuden nimissä kaikki maksaa.sen takia että täällä töihin menevät eivät saa lapsia hoitoon koska työttömien virikepaikkalaiset vievät paikat.eivät ole ilmeisesti ilmaisista seurakuntakerhoista tietoisia,varmaan siksi että pari tuntia kerran viikossa lapset voi olla siellä
Ja miksi virikepaikan päiväkodissa pitäis olla ilmainen, kun itseasiassa ainakin täällä maksaa ne seurakunnan kerhotkin! Jos neuvolassa tarpeelliseksi katsotaan, niin eiköhän sen virikepaikan maksuun saa sitten jotain toimeentulotukea tarvittaessa. Mutta ilman muuta töissäkäyvien lapsilla pitäis olla etuoikeus hoitopaikkoihin ja ennen kaikkea lähinnä kotia oleviin paikkoihin!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 17:59 Silvia Logo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 17:33 jenni kirjoitti:
mä en yleensä osallistu tälläisiin keskusteluihin mutta nyt on pakko kun joku täällä sanoi että' lapset päivähoitoon vain jos tekee töitä. Miten kun on lapsia jotka tarvitsee kuntoutuksen takia näitä paikkoja on dysfasiaa, ADHD lapsia yms. jotka tarvitsee tukea kehityksessä ja sen he saavat päiväkodeissa muilta ikäsistään lapsista. oletko sitä mieltä' että tälläisiä lapsiakaan ei missään tapauksessa saa laittaa päiväkotiin jos toinen vanhempi on kotona?
Erityistä tukea tarvitsevat lapset saisivat kyllä paikan.

Mun mielestä pitäisi olla laki että kunnat joutuisivat järjestämään kerhotoimintaa näille kotona oleville lapsille. Mutta kun heillä on nyt oikeus tuoda lapsi hoitoon niin siitä pidetään kiinni ja lapsilla on kokopäivä paikka.

Päivähoito on se joka tekee aina miinusta. Päivähoidon kulut on n. 1600? / lapsi/kk ja jos siitä maksaa n.20?/kk niin ei mikään ihme että miinukselle mennään.

ja sitä myöten MEIDÄN hoitajien palkat alkaa olemaan vielä enemmän pepusta..meidän työpanos kyllä näkyy siitä paljon saa palkkaa....diipadaipa diipadai...tuokee hoitoloimaan vuaan...
 
En kanssa laita nolla-adressiin nimeäni, mutta kun joku tekee sellaisen adressin missä varakkaiden vanhempien päivähoitomaksuja nostetaan enemmän, koska 200 eskoa on liian pieni heille oli sitten vaikka kuinka isot tulot :/ niin siihen laittaisin siis nimeni<br><br>
 
Minä olen myös miettinyt sitä, miksi ns. virikepaikat pitäisi olla ilmaisia. Jonkun paikanhan nuokin vievät ja oilisi myös kohtuullista siitä maksaa. Ei se alin maksu ole tosiaankaan suuren suuri, joten luulisi nyt jokainen olevan valmis sen maksamaan, jos kerran paikan lapselleen haluaa. Varmaan tuo summa menee monesti turhempaankin, riippuen tietysti siitä mikä on kenellekkin turhaa.

Ko. paikkaa tarvitsevat ovat asiasta tietysti erimieltä kun minä, ja saa ollakkin. Tämähän on vain minun mielipide.

Eihän mitään saa ilmaiseksi
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 18:11 Patarouva kirjoitti:
En kanssa laita nolla-adressiin nimeäni, mutta kun joku tekee sellaisen adressin missä varakkaiden vanhempien päivähoitomaksuja nostetaan enemmän, koska 200 eskoa on liian pieni heille oli sitten vaikka kuinka isot tulot :/ niin siihen laittaisin siis nimeni
no en mie tiiä oisko sekään sitten niin reilua? että ne varakkaimmat maksais suurimman osan ja vähemmän varakkaat hyötyis sit siitä. kun kyllä useimmat niistä varakkaista on tehny myös töitä niiden rahojen eteen mitä vois sitten suositella myös niille vähemmän varakkaille. kuten esim mulle ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 18:11 Patarouva kirjoitti:
En kanssa laita nolla-adressiin nimeäni, mutta kun joku tekee sellaisen adressin missä varakkaiden vanhempien päivähoitomaksuja nostetaan enemmän, koska 200 eskoa on liian pieni heille oli sitten vaikka kuinka isot tulot :/ niin siihen laittaisin siis nimeni
miksi aina pitää olla nyhtämässä varakkailta lisää kaikkia maksuja? ei ne köyhät siitä hyödy et varakkaat maksas ylisuuria päivähoitomaksuja...

ja itse siis olen tavis
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 18:07 elizabeth kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 17:59 Silvia Logo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 17:33 jenni kirjoitti:
mä en yleensä osallistu tälläisiin keskusteluihin mutta nyt on pakko kun joku täällä sanoi että' lapset päivähoitoon vain jos tekee töitä. Miten kun on lapsia jotka tarvitsee kuntoutuksen takia näitä paikkoja on dysfasiaa, ADHD lapsia yms. jotka tarvitsee tukea kehityksessä ja sen he saavat päiväkodeissa muilta ikäsistään lapsista. oletko sitä mieltä' että tälläisiä lapsiakaan ei missään tapauksessa saa laittaa päiväkotiin jos toinen vanhempi on kotona?
Erityistä tukea tarvitsevat lapset saisivat kyllä paikan.

Mun mielestä pitäisi olla laki että kunnat joutuisivat järjestämään kerhotoimintaa näille kotona oleville lapsille. Mutta kun heillä on nyt oikeus tuoda lapsi hoitoon niin siitä pidetään kiinni ja lapsilla on kokopäivä paikka.

Päivähoito on se joka tekee aina miinusta. Päivähoidon kulut on n. 1600? / lapsi/kk ja jos siitä maksaa n.20?/kk niin ei mikään ihme että miinukselle mennään.

ja sitä myöten MEIDÄN hoitajien palkat alkaa olemaan vielä enemmän pepusta..meidän työpanos kyllä näkyy siitä paljon saa palkkaa....diipadaipa diipadai...tuokee hoitoloimaan vuaan...
Mä kyllä tiesin jo ennen kuin lähdin opiskelemaan että ei lastenhoitajalla ole iso palkka, mutta silti halusin päiväkotiin töihin ja teen työtäni sydämellä. Jos haluaaa parempaa liksaa niin sitten kannattaa lähteä muihin hommiin. En mä vastusta toki palkankorotusta, mutta kyllä tällä palkalla elää.
 

Yhteistyössä