Vastikään plussanneet lapsettomat

Löytyisikö kirjoittelijoita tällaiseen ketjuun?

Itse en ainakaan ennen varhaisraskauden ultraa uskalla siirtyä tuonne varsinaiseen odotuskeskusteluun. Olisi kuitenkin mukava vaihtaa kuulumisia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa.

Oma taustani on siis se, että minulle on jo kaksi lasta, jotka molemmat ovat saaneet alkunsa PAS-hoidoilla.

Nyt tänä syksynä palasimme hoitoihin pienen tauon jälkeen ja päätimme antaa mahdollisuuden aina toivomallemme kolmannelle lapselle.

Nyt 14.11. tehty PAS tuotti tulosta ja tänään 17 päivää siirrosta sain veritestin tulokset, jotka olivat 1191. Vahvasti raskaana siis ollaan, ainakin nyt, ja toivottavasti elokuun alussa perheemme saa viimeisen jäsenensä.
 
Belle70: Mehän olemmekin tuttuja tuolta marraskuun IVF/ICSI-ketjusta. Ja onnittelut vielä kerran sinulle !

Omaa taustaa: olemme mieheni kanssa yrittääneet esikoista jo 10 vuotta ja nuihin vuosiin mahtuu lukuisia keskenmenoja. Nyt meillä oli 1. IVF/ICSI 1.PAS jossa sulatettiin meidän ainut alkio ja se siirrettiin 11.11. ja viime viikon tiistaina plussasin sitten. Mieheni kanssa ollaan onnemme kukkuloilla mutta tietenkin pienellä varauksella että jos tulee taas keskenmeno mutta aijon nauttia täysillä tästä raskaudesta =) Tämä on niin toivottu :heart:
 
Myös minä en uskalla vielä siirtyä tonne odotusketjuun ku viikkoja on vasta 5+4.
Meillä tämä on kolmas icsi, eka nega, sit toinen kesken 4+6 ja nyt sit alku ainakin lupaava, mut jotenki sitä pelkää pahinta. Meillä olis eka ultra tos keskiviikkona ja viikkoja vasta 5+6, miten näkyykö silloin vielä mitään. Mulla on yks poika edellisestä liitosta joka täyttää tos tammikuussa jo 16v ja nykyisellä miehellä ei ole yhtään lasta, joten kovat olis toiveet molemmilla =)
Mä kävin veritestin pp20 ja arvot oli 2546 joten aika hyvät nekin =)
Viimeks ku oli se km niin silloin hcg oli vaan 105
Toivotaan et tänne tulis nyt enempi porukkaa keskustelemaan ja vaihtamaan kuulumisia :heart:
 
Mäkin voin tulla tänne, vaikka oon kyllä pyörinyt jo tuolla odottajissakin. Eli mä meen ihan samoissa Tinulin kanssa eli nyt on rv 5+4 kasassa. Meillä esikoisen odotusta takana puolitoista vuotta, elokuussa mentiin Väestöliittoon, jossa todettiin mulla PCO-tyyppiset munsarjat ja miehellä pientä häikkää simpoissa. Clomit ei auttaneet, mutta Arimidexin, Gonal-F:n ja Pregnylin yhdistelmällä saatiin kaksi follia kasvamaan ja eka inssi tuotti vajaa pari viikkoa sitten kauan kaivatun plussan. Ihan epätodellinen on ollut olo jo kaksi viikkoa, voiko näin ihanasti käydä?? Hämmentyneen onnellista. Nyt on alkanut keskenmenot ja tuulimunat kummittelemaan mielessä, vaikka kuinka koetan rauhoittua, jotenki oli jo niin alistunut siihen, ettei me varmaan lapsia saada, että tuntuu, että tääkin tietty viedään meiltä pois...Verikokeessa en oo käyny ja varhaisultra on Väestöliitossa meitä hoitaneella lääkärillä ensi viikolla, jolloin kasassa rv 6 + 5...siihen asti pitäis oottaa ja jännäillä, onko kaikki kunnossa.

Paljon onnea teille kaikille ja toivotaan, että saadaan nää pikkuiset ihmeet syliin saakka :heart:

t. stellina ja pikkuinen rv 5 + 4
 
Nasu29: No teillä on totisesti pitkä tie takana. Me olemme tätä taivalta kulkeneet jo 11 vuotta, mutta tosiaan kaksi lasta jo saaneet. Toivottavasti sinulle menee tämä raskaus oikein hyvin.

Tinuli71: Hirveän aikaisin olet menossa ultraan. Minä juuri tänään varasin ultran, joka on vasta 18.12. jolloin on siis viikko 7+jotain. Ennen sitä ei kuulemma kannata ultrata (Helsingin VL:n ohje ainakin oli tämä). Myös esikoisen ja tuon toisen lapsen kanssa olen käynyt varhaisraskauden ultrassa 7+2 ja 7+3. Silloin jo varmuudella näkyy sydämen sykekin. Rv 5+6 tuskin nähdään vielä muuta kuin se, että alkio on kiinittynyt oikeaan paikkaan.

Minkäslaisia oireita teillä on ollut? Itse olen aika oireeton pienen pientä "öllötystä" lukuunottamatta. Minun pitää pitää huolta siitä, että syön tasaisin väliajoin, muuten tulee sellainen vähän huono olo.

Belle
 
Joo olen samaa mieltä et aikaisin on toi ultra, mut ne anto mulle ajan jo silloin kun kävin nolla ultrassa ku hoidot alko. Kävin tos Oulun sivuilla laskemassa raskauskiekolla päiviä nii siellä oli et 2.12 sydänäänet kuuluu, mut eiköhän se oo aika yksilöllistä toi kuuluminen =) . No jos ei vielä kuulu mitään nii varaan ajan parin viikon päähän uudestaan :)
Mulla oireet on ollu rinnat kipeet, väsymys, jano, närästys :x sekä lämpö tos 37 tienoilla ja viluttaa koko ajan. Stelliina kävitkö Oulussa vai missä hoidoissa.
Mulle tehty joka kerta tuoresiirto ku tonne pakkaseen ei oo jäänny mitään ja kaks on siirretty =)
 
Astarte
Minäkin liittyisin mieluusti ketjuun. Olen tuolla Pömppiksissä plussannut enkä ole uskaltautunut vielä "oikeaan" odotusketjuun.

Elämäni ensimmäinen plussa tuli 1 IVF:n 2. PASista. Pakkanen on tyhjä, ja yksi siirrettiin.

Meillä hoidot etenivät nopeasti, ja lasta onkin yritetty "vasta" 1.5 vuotta. Mutta pitkältä tuo odottavan aika tuntui, ja epätoivo ehti jo kolkutella ovelle. Meillä on laskujeni mukaan 7+1 tms menossa. Keskiviikkona eli 7+3 on varhaisultra Väestöliitossa, ja neuvola-aika 15.12. varattuna.

Kävin veritestissä kuudennella viikolla, ja silloin arvo oli hieman viitearvon yläpuolella, joten tukevasti paksuna sen mukaan.

Oireita on ollut vähän yli viikon. Oksettaa melkein joka päivä, ja muina hetkinä on hieman etova olo. Tänään on ollut oksetuksen suhteen pahin päivä; en meinannut selvitä bussimatkasta töistä kotiin. Kotona hotkin keittiössä seisaaltaan kaksi appelsiinia ja yritän vielä sinnitellä josko olo menisi oksentamatta ohitse. Lämpö on sen verran korkealla täälläkin, että viluttaa etenkin illat ja nautin epäekologisesti pitkistä kuumista suihkuista, kun meillä ei ole saunaa. Rinnat on myös olleet niin kipeät, että seison suihkussa käsi niiden edessä. Tosin viikonloppuna alkoi kipu helpottaa. Ehdin jo vähän huolestua, kun oire katosi, mutta onneksi on tämä oksetus nyt päällä niin ei ehkä syytä huoleen :LOL:

Itkettää myös herkästi. En ole osannut/halunnut ajatella vauvaa vielä, mutta eilen vähän päästin ajatuksen ensi vuoden joulusta päähäni. Vollotinkin siinä hyvän tovin. Oi jospa meillä olisi puolivuotias vauveliini joulutonttuna! :xmas:
 
Mulla on kamala jännitys päällä et jos se sitten onkin tuulimuna raskaus. Miten tämän pelon sais pois :eek: ei kuitenkaan millään ennen kuin oon saanu ultrassa varmistuksen. Kipuja ei oo eikä vuotoa mut eihän niitä aina ookkaan.
 
Heippa,

Saanhan liittyä mukaan joukkoon?

Meillä lasta on toivottu reilut 4 vuotta tuloksetta, ei yhtään plussaa eikä edes kiinnittymisyritystä.

Ensimmäinen hoitorumba oli lähes tasan vuosi sitten. Hoidon tuloksena saatiin yksi tuoresiirto (3 munasolua löytyi, kaikki hedelmöittyivät, mutta vain yksi oli normaali alkio siirtopäivänä

Toinen rumba polkaistiin käyntiin kuluvan vuoden huhtikuussa josta tuloksena yksi tuore- ja yksi pakkassiirto elokuussa (8 munarakkulaa, joissa 4 munasolua, kolme hedelmöittyi, normaaleita alkioita 2).

Tämä kolmas hoito on edennyt nyt siihen vaiheeseen, että sain yhden kyytiläisen matkaan mukaan ja kaksi jäi pakkaseen. Viime torstaina testasin vihdoin elämäni ensimmäisen plussan! Se olikin melkoisen "työn" takana;

Keskiviikkona ostin apteekista kaksi raskaustestiä (Gravidan) ja testasin illalla heti toisen. Ajattelin, että taas kerran on edessä negatesti, mutta onpahan aamulla helpompi mennä veritestiin kun tietää, että taas sataa lunta tupaa iltapäivällä kun tulosta soitetaan.

Testin ohjeiden mukaan tulos on luettavissa noin 5 minuutin jälkeen ja tämän jälkeen testiä ei tule enää tulkita virhetulosten takia. Positiivinen ei negaksi muutu, mutta negatiivisesta voi tulla ns roskishaamu.

Tein testin, katsoin ruutua heti, ei mitään. Eipä tietenkään, osasinhan sitä odottaakin, joten jätin testauksen siihen. Tein iltapalaa ja vaihdoin kotivaatteet, siivosin keittiön. Tartuin tikkuun heittääkseni sen roskiin, mutta hetkinen, eikös testi-ikkunassa ollutkin toinenkin viiva, hailakkaakin hailakampi vaaleanpunainen, mutta kuitenkin havaittavissa. Elämäni ensimmäinen haamu! Aikaa testauksesta oli kulunut noin vartti.

Päätin tehdä aamulla vielä aamuvirtsasta toisen testin, koska mieltä alkoi kalvamaan epävarmuus. Nyt mittaisin sen 5 minuuttisen sekkarilla ja katsoisin, olisiko haamu silloinkin havattavissa. Unenpöppörössä aamulla pissasin vain tyytyväisenä pönttöön tikku kädessäni. Että voi olla ihminen hölmö!! Yritin vielä tikistää hetken päästä ja sain sen verran että testin tuli suoritettua ja kyllä siinä 5 minsan päästä oli hailakka haamu. Ei muuta kun labraan.

Iltapäivällä tuli soitto, sydän hakkasi tuhatta ja sataa. Sain elämäni ensimmäisen plussatuloksen!! HCG arvon pitäisi olla ~50, minulla se oli 66, joten näyttäisi testin mukaan tulos olevan ok.

Nyt pelottaa ja jännittää vietävästi, olemme vasta niin alussa. Selkään koskee ja on menkkamaisia kipuja alavatsalla. Voi kun pikkuinen olisi tarrannut oikein kunnolla kiinni. Lähes viisi vuotta yrittämistä, olisiko tässä vihdoin odotettu lopputulos?

Bellen kanssa mennään ihan samoissa, meillä oli siirto myös 14.11.
Tsemppiä ja voimia kaikille näinä epätietoisuuden päivinä. Toivotaan, että voidaan jatkaa yhdessä tuonne odottajien puolelle heinä/elokuun pinoon.


 
Heippa plussalaiset, millaisilla oireilla ja tuntemuksilla tänään mennään?

Aamulla huolestuin, kun mitään mainittavia oireita ei ollut, mutta kyllähän niitä sitten pinnistelyn ja tunnustelun perusteella taas päivän kuluessa ilmaantuin alkoi nimittäin paleltaa ja väsyttää aivan tautisesti. Jos ei tietäsi plussatestistä mitään, voisi kuvitella flunssaoireiksi.

Selkäkivut senkun vain jatkuvat ja välillä menkkamaiset kivut hätkähdyttävät, vessassa pitää käydä tsekkauskäynneillä aina välillä, ettei vain alkaisi... Tähän mennessä ei onneksi ollut mitään kokreettisia oireita.

Rintavarustus on mielestäni turvoksissa, mutta ei mitenkään kipeät. Ruokahalu on myös tipotiessään.

Meillä on eka ultra 18.12. aamulla, toivottavasti sinne asti selvitään ja kuulisi pienet sydänäänet :heart:

Uskaltauduin jo kurkkaamaan tuonne odotuspuolelle heinä/elokuu 2009 pinoon. Jotenkin vain tunsin itseni ulkopuoliseksi. Siellä oli lukuisia onnellisia, joilla on tärpännyt ihan muutaman yrityskerran jälkeen. Itse kun on kulkenut tätä pitkää ja kivistä tietä, niin ei uskalla heittäytyä vain innolla raskauden ihmeelliseen maailmaan. Kokoajan taustalla vaanii pieni peikko, joka herättelee pelkoja ja epävarmuutta...
 
Hei,
täällähän on tuttuja!! :D
Eli taustoja sen verran että mulla pco ja hoitoihin hakeuduttiin maaliskuussa 08. Nyt toisen ICSI:n tuoresiirto tuotti plussan! Esikoinen siis haaveena. Ultrassa kävin viime perjantaina, 28.11 (sillon rv 7+2) ja kyllähän siellä pikkuisella sydän löi. Tän viikon perjantaina olis sitten aika neuvolaan. Mulla oireina on ummetus, pieni pahoinvointi ja KOVA VÄSYMYS. Töistä kun kotiin pääsen niin melkein koko ilta menee nukkuessa.

Miimi rv 7+6
 
Kiva, että tänne on löytynyt keskustelijoita =)

Miimille ihan ensimmäiseksi onnittelut ihanista ultranäkymistä. Se on kyllä maailman koskettavin juttu, kun sen pienen sydämen sykkeen ensimmäisen kerran näkee.

Tikru: Torstaina 18.12. voidaan sitten vertailla ultrakokemuksia. Meillä meinaan varhaisraskauden ultra samana päivänä =)

Minulla oireina on lähinnä sellainen ympärivuorokautinen pieni pahaolo. Ei okseta, mutta vähän tekee pahaa. Ja se pahenee heti jos ruokaluväli on vähänkin liian pitkä. Työpöydän laatikosta löytyy siis kaikenmaailman välipalakeksejä.

Myös rinnat on vähän arat, ei suorastaan kipeät, mutta jotenkin turpean ja aran tuntuiset.

Saattaa myös olla, että olen tavallista väsyneempi. Ainakin sairaan kuopuksen kanssa kotona on päiväunet maistunut :LOL:
 
Moikka vaan kaikille ja onnittelut plussista!

Ehkä minäkin nyt uskaltaudun tähän ketjuun mukaan. Meillä esikoisen yritystä takana melkein neljä vuotta ilman ainuttakaan plussaa, kunnes tän viikon maanantaina saatiin sekin ihme vihdoin kokea! Hoidoissa ollaan oltu kolmisen vuotta, aloitettiin Clomeista ja siitä ovulaation induktion ja inssien kautta IVF:ään ja lopulta ICSIiin, mikä vihdoin tuotti odotetun plussan (tuoresiirto). Nyt olo on lähinnä epätodellinen, sitä miettii että voiko tää oikeesti olla totta. Eilen testasin vielä illalla uudemman kerran ja vahvaa plussaa kyllä näytti. Äsken soitin Väestöliittoon ja sain ajan varhaisultraan 29.12. Silloin viikkoja ilmeisesti 7+jotain. Miten noi viikot lasketaan, kun mulla oli siirto 19.12. niin paljonko mulla nyt on viikkoja? Olen ihan uuno näissä asioissa vielä...Milloin mun pitäis soittaa neuvolaan, varmaan vasta ton varhaisultran jälkeen? Kiitos jos jaksatte vastailla.

Oireista sen verran, että mulla välillä tuntuu alaselässä ja vatsassa on menkkakipumaisia tuntemuksia, välillä oikein pelästyn, mutta ei ne onneksi kestä kauaa. Ja vuoto on pysynyt poissa ainakin tähän asti. Rinnat on vähän arat.

Lugeista piti vielä kysymäni, että milloin teille on annettu ohjeet että saa lopettaa? Mulle sanottiin just Väestöliitosta, että nyt saa lopettaa, kun raskaustesti oli positiivinen. Jotenkin olin ollut siinä uskossa että niitä jatketaan vielä.
 
Sini: Luget on minullakin jätetty jo pois eli heti perjantaina + testin jälkeen lopetin luget. Raskausviikoista sen verran, että siirtopäivä on VL:n mukaan 2+2 tai 2+3 siitä riippuen minkä ikäinen alkio oli siirrettäessa. Tänään sinulla olisi siis 4+2 tai 4+3
 
Nyt iski totaalinen paniikki!

Äsken vessassa paperiin tuli pienen pieni tippa jotain punaista. Tiedän alkuraskauden verenvuotojen olevan aika yleisiä, mutta minulla sellaista ei ole esiintynyt koskaan. Nyt pelottaa niin hirveästi.

Piinapäivät ennen raskaustestiä ei ollut oikeasti vielä mitään verrattuna tähän ihan alkuviikkojen pelkoon.

Belle
 
Belle70: mulla tuli pari tippaa verta ja sen jälkeen 2 päivää tuhruvuota kun olin ollut yhdynnässä ja neuvolassa sanoivat kun soitin sinne että limakalvot ovat vain nyt niin herkät että siitä se verenvuoto johtuu. Eihän sulla ole ollut kipuja? Neuvolassa sanoivat että kaikki on hyvin jos ei tule kipuja ja runsasta vuotoa. Säikähdin aivan hirveästi niitä muutamia verisiä tippoja ja koko päivän olin ihan maassa että tässäkö tämä nyt oli.

Miimi78: ihania uutisia ultrasta. Joko kuulitte ne sydänäänet vai voiko nuin varhain vielä kuulla niitä?

Nuista oireista niin välillä väsyttää aivan kamalasti ja välillä ei, palelee koko ajan, pientä menkkajuilintaa iltaisin ja ruokahaluakaan ei ole yhtään...ei tee yhtään mitään mieli...ei edes karkkia vaikka olen karkkisieppo =) välillä tulee kyllä epäilemättä tunne että olenkohan sittenkään raskaana ku on näin vähän näitä oireita ja olenkin tehnyt jo 3 raskaustestiä ja yksi veritesti on tehty joten kyllä pitäis uskoa =) Pitää olla vain onnellinen ettei ole sitä oksentelua ainakaan.

Mulla tuli eilen aivan hirvittävä paniikki että mitä jos ultrassa näkyy sitten että se onkin tuulimuna tai kohdunulkoinen tai ettei sillä sydän lyö. Onneksi mies lähtee mukaan sinne ultraan ku tosissaan pelottaa että mitä jos siellä masussa ei kaikki olekkaan hyvin :(

Tuo olikin hyvä kysymys eli miten ne raskausviikot lasketaan jos alkio on sulatettu ja ollut tietääkseni 3 päivän ikäinen silloin siirtopäivänä 11.11. Oon laskenut tuon www.vau.fi sivun laskurin mukaan jossa pystyy laskemaan hedelmöityspäivän mukaan ni nyt ois 5+1.

Aurinkoista päivää teille kaikille :heart:
 
Kiitos Nasu lohdutuksesta. Ei ole ollut mitään sen ihmeempiä kipuja ja itse asiassa vuotoakaan ei ole tullut kuin se yksi tippa silloin aamusta. Joten ehkä se oli vain sellainen pikku pelästys.

Mutta kyllä tämä alkuraskaus on yhtä huolta täynnä. Ehkä se sitten vähän helpottaa jos ensimmäisessä ultrassa kaikki on hyvin.
 
Iltapäivää kaikille.
Tulin kans kertoileen tänne vähän ultra kuulumisia =) Kaikki näytti ihan hyvältä vaikkei sydänäänet vielä sykkiny, mut selvä pussukka siellä oli ja sisälläkin jotain pientä ja lääkäri epäili et siellä saattais olla kaks pussukkaa, Mut se varmistuu sit seuraavalla kerralla eli 16 päivä =) Mulla siirtopäivä oli 6.11 eli eikös se lasketa siitä päivästä vai punktiosta joka oli 4.11 oon kans vähä epävarma näistä mistä se laskenta alkaa. jos siirtopäivästä nii sit olis viikkoja 5+6
 
Astarte
Ja täältäkin tulee ultrakuulumisia!

Sydämen syke oli selvä ja laskettu aika saatiin määritettyä: 17.7.09.

Mulla oli kolmen päivän viljelyllä saadun alkion siirto 28.10. ja nyt kuulemma 7+4 (itse olin laskenut 7+3). Alkion koko 10.5 mm vastasi viikkoja 7+0, mutta 4 päivää on kuulemma normaalia heittelyä.

Neuvolaan soittelin itse viime viikolla, Sinille tiedoksi. Ja luget lopetin jo heti raskaustestin jälkeen. Itse olen (ja mies) selittämätön eli oma hormonitoiminta kunnossa. Siirto oli lääkkeettömään kiertoon. Ilmeisesti tuoresiirrossa jatketaan lugeja joskus pidempään.

Mulla ei tunteet muuttuneet mitenkään ultran jälkeen. Edelleen on pelko läsnä enkä uskalla uskoa todeksi sitä että meille tulee vauva. Oireet on kyllä tosi vahvat. Etova olo aamusta iltaan olipa syönyt tai ei ja hirmuinen väsymys. Ihan mahdotonta tehdä töiden jälkeen muuta kuin maata sängyssä tai istua tietokoneella.. Maha on myös kasvanut (ihanaa).

Belle, eiköhän se tippa ollut joku ihan väärä hälytys! Mulla tuli vähän verta viikon ajan plussatestistä, mutta se johtui kuulemma rajusta hiivatulehduksesta.
 
Huomenta!

Mukavia ultrakuulumisia teillä tinuli71 ja Astarte =) Meillä on vielä kamalan pitkä aika ultraan, mutta yritän ottaa ihan rauhassa ja luottaa siihen että kaikki on kunnossa. Tosin joka kerta vessassa käydessä sitä pelkää että josko vuoto alkaa. Sitten ajattelemattomuuttani söin alkuviikosta vielä vähän maksalaatikkoa ja nyt olen soimannut itseäni ajatuksella, että josko ehdin jo aiheuttaa jotain vahinkoa pienelle ihmistaimelle :ashamed: Tosin tää raskaushan on vasta niin alussa, että monikaan ei tuossa vaiheessa olisi edes tiennyt vielä olevansa raskaana. Ja joo, yritän välttää muuttumasta hysteerikoksi :) Tää olotila on vaan niin epätodellinen, asia pyörii mielessä ihan jatkuvasti, ekana aamulla ja viimeisenä illalla, ja töistä ei tahdo tulla mitään :ashamed: Mulla ei oo mitään varsinaisia oireita vielä, mutta eikai niitä näin alussa vielä ookaan. Mulla on nyt sit ilmeisesti rv 4+3, ja laskurin mukaan laskettu aika olisi 10.8.

Belle70, hyvä että vuoto loppui jo. Mutta säikäyttäähän se, vaikka tietääkin että alussa pienet vuodot voi olla ihan vaarattomia.

Mukavaa päivää kaikille :heart: Yritetään olla stressaamatta liikoja :D
 
Hei, meitähän alkaa olla mukava joukko kasassa, hienoa!

Täällä oireina tänään ihan hillitön väsymys, edelleen alaselkäkipuja ja nyt alkaa löytyä rinnoistakin arkuutta.

Ihme juttu on se, että tätä karkkihiirtä namit yököttää!! Ei maistu hedelmäkarkit, ei salmiakki, eikä suklaakaan!! Itse asiassa ruokahalu on muutenkin tiessään ja paino pudonnut noin 1,5 kiloa viime viikosta..

Pientä öklötystä on muutenkin ilmennyt, mutta ei suoranaista pahoinvointia.

Hirveä homma väistellä alkoholia!! Firman pikkujouluissa sai oikein taiteilla, ettei jäänyt ainoana raittiina kiinni vichyn litkimisestä. Drinksu-laseja sai olla kokoajan piilottelemassa. Työkseni edustan myös jonkin verran. Tänään liikelounaalla piti taas selitellä olevansa autolla, joten siksi ei voinut ottaa ruuan kanssa tarjottua viinilasillista. Hieman hymyilytti, kun asiakas totesi siihen, että hyvä kun sanoit olevasi autolla, muuten hän olisi alkanut ajattelemaan, että miksikäs ei hyvä viini maistu -> raskaana. Siinä sitten vain naureskelin mukana ja ajattelin, että odotas vaan....

Tikru ja pikkutikru 5+1
 
HUHUU! Hei, missä te kaikki olette? Joko olette siirtyneet tuonne odotuspuolelle, laittakaahan vielä silti viesti tännekin.. Kovin on hiljaista pinossamme.

Tämän päivän oiresaldo on seuraavanlainen
- uupumus, kokoajan pitäisi saada nukkua päikkäreitä
- rinnat turvoksissa ja hirmu arat
- ruokahaluttomuus, ainostaan happamat raikkaat hedelmät kuten aplarit maistuvat
- janottaa armottomasti, aplarimehua ja vadelmamarjakeittoa on kitattu jo litra tolkulla
- selvästi lisääntynyt valkovuoto (onko teillä muilla?)
- hajuaisti selvästi herkistynyt
- kahvi ei enää maistu, olen siirtynyt suosiolla teenjuojiin

Aikamoinen lista, mutta silti epäilen kokoajan voiko tämä todellakin olla totta?? Meillä yritystä ja hoitoja takana todellakin yli 4 vuotta. Lukuisia negatestejä takana ja nyt tämä. Ei ymmärrä.

Tekisi mieli pomppia riemusta ja kailottaa kaikille, mutta pelko keskenmenosta ja siitä, että tämä onni loppuu lyhyeen jarruttaa. Ehkä ekan varhaisultran (18.12. julkisella, koska olemme lapsettomuushoidoissa) ja neuvolan (23.12.) jälkeen uskaltaa jo riemuitakin.

Toisaalta mitä hemmettiä sitä tässä jo etukäteen odottaa sitä pahinta. Olen sentään ensimmäistä kertaa elämässäni raskaana. Pitäisikö yrittää nauttia tästä vaikka vain päivä kerrallaan. Ainakin tiedän nyt, että voin ylipäätään tulla raskaaksi. =)

Sekavien ajatusten siivittämänä isot halit kaikille kanssasisarille ja oikein hyvää itsenäisyyspäivää kaikille.

Tikru + pikkutikru 5+3
 
Hei taas,
Lugeista ollut puhetta.. mulle sanottiin klinikalla että jos tukilääkityksenä VAIN luget ne saa lopettaa heti plussaamisen jälkeen. Et jos lugejen lisäks ois joku muu lääke, niin sit niitä jatkettais pitempään. En sit tiiä.. voihan eri klinikoilla olla erit käytännöt. Mulla muuten tuoresiirto.
nasu: sydänäänet ei ois kuulunu vielä, mutta ne näky ultrassa selvästi. Kävin eilen neuvolassa ja hoitaja sano ettei sydänäänet vieläkään ehkä kuulu. Sain uuden ajan ens viikon perjantaille, sillon rv 9+0 ja sillon sydänäänet pitäis kuulua.
Mulla ois rv 8+3 tänään jos laskis sen siirtopäivä 2+2 mukaan ( niinkuin olen itse alusta laskenut ). Mutta kun ultrassa kävin niin alkion koon mukaan mulla olis rv 8+1. Kun klinikalle soitin noita tuloksia, niin he sanoivat että tuon alkion koon mukaan ne rv sitten lasketaan.
Astarte: Mulla laskettu aika 14.7.2009. Mulla oli muuten kans ultrassa alkion koon mukaan menossa rv 7+0 ( alkio 9,8 mm ). Et tässäkin meillä pieniä eroja. Mutta mitäs muutama päivä sinne sun tänne :D Kunhan sen nyytin syliin ensi kesänä saa! :heart:
Tikru: mulla kyllä kans lisääntynyt valkovuoto.
Neuvolakäynti oli muuten ihan kiva. Saatiin paljon luettavaa kotiin. Mulla oli mies mukana ( halus itse tulla vaikka en aatellut että hänen tarttis ekan kerran tulla mukaan ). Neuvolatäti pisti mieheni kissan hiekkalaatikon tyhjennyshommiin. Olen jostain kuullut että jos on sisäkissa niin riski sairastua ei ole niin suuri, joten olen hoitanut sen homman tähän asti. Mieheni ei ole mikään kissafani eikä varsinkaan ole koskaan koskenut hiekkalaatikkoon, mutta eilen kiltisti kuitenkin hoiti sen homman :LOL:
Kävin muuten eilen ostamassa ensimmäiset äitiyshousut ;) Mulla kun tuo vatsa jo jonkin verran kasvanut ja kaikki vanhat housut niin kireät.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Nopeasti taustaa sen verran, et mulla on leikattu hyvänlaatuinen aivolisäkekasvain ja siitä johtuen on melkoisesti hormonihäikkää. Miehessä ei ole mitään vikaa. Olemme siis tienneet jo pidemmän aikaa, et hoitojen avulla on ylipäätään mahdollista tulla raskaaksi ( jos sittenkään).
Hoidot aloitettiin tämän vuoden syyskuussa ovulaation induktiolla ja kotikonsteilla. Eka kierrosta tuli nega. Toinen piikityskierto aloitettiin heti perään ja siitä nyt sit tuli plussa!! :)
Plussatestin tein tämän viikon tiistaina. Ultra lapsettomuuspolilla on 18.12.
Aluksi plussan jälkeen olin koko tiistaipäivän aivan seitsemännessä taivaassa. Töissä sekoilin kokoajan ja ajatukset pyöri vaan tämän ihanan asian ympärillä. :heart:
Mut sit sen jälkeen on tullut todella pelonsekainen olo siitä et tämä on tuulimuna, kohdunulkoinen tai sit se menee kesken... En millään osaa nauttia tästä ajasta, kun kokoajan miettii noita pahimpia vaihtoehtoja. :ashamed:
Mut nyt päätin, et alan ajatella niin, et kaikki on hyvin ja meille tulee ihanainen vauva elokuussa! :heart: Jos sit joudumme pettymään niin se asia vaan täytyy hyväksyä ja suunnata kohti uutta yritystä... Nyt tästä täytyy kuitenkin uskaltaa nauttia!
Koska kaikki on vielä niin alussa en myöskään uskalla vielä liittyä tuonne odottajien puolelle, joten siksi on hyvä, et tällainen välivaiheen pino on olemassa. :)

surppi ja pikkusurppi rv 4+3
 

Yhteistyössä